AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden I hvilke tilfeller gjør namsmann dette? Har gjeld Som jeg betaler det jeg kan i måneden på og sitter igjen med husleie og livsopphold. Dette gjør jeg etter råd fra gjeldsrådgiver og jeg gjør det til jeg om noen år kan søke gjeldsordning. Jeg er klar over at det etter hvert kan bli tatt utleggstrekk. Er det sånn at noen av kreditorene plutselig kan kreve kontoen min fryst selv om det er livsopphold som står der? Man får vel heller ingen beskjed før det skjer? Er det stort sett utleggstrekk de krever? Eller må man ha veldig mye på konto for at de skal kunne fryse den? Jeg har ikke noe på sparekonto så der er det ikke noe å hente. Noen som kan forklare? Trenger ikke hets. Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Siden du betaler ned nå, vil sjansen for å få GO minke hver mnd. Anonymkode: 8e574...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Siden du betaler ned nå, vil sjansen for å få GO minke hver mnd. Anonymkode: 8e574...c74 Ok. Men det hun sa jeg skulle gjøre da. Ikke mer en jeg har igjen etter husleie og livsopphold. Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Men det hun sa jeg skulle gjøre da. Ikke mer en jeg har igjen etter husleie og livsopphold. Anonymkode: 3b789...7a8 Samme person som sa du kunne søke GO om noen år? Anonymkode: 8e574...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hvis man foreksempel har 100000 på en sparekonto, da gjør de sikkert det. Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme person som sa du kunne søke GO om noen år? Anonymkode: 8e574...c74 Ja. Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Anonymkode: 3b789...7a8 Høres svært suspekt ut. Der sier seg jo selv at når gjelden minker er du i stand til å betale den, og trenger følgelig ikke GO. Anonymkode: 8e574...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres svært suspekt ut. Der sier seg jo selv at når gjelden minker er du i stand til å betale den, og trenger følgelig ikke GO. Anonymkode: 8e574...c74 Ok. Men nå var det ikke det jeg spurte om. Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Høres svært suspekt ut. Der sier seg jo selv at når gjelden minker er du i stand til å betale den, og trenger følgelig ikke GO. Anonymkode: 8e574...c74 Hvis man betaler etter evne så er sjansen for å få gjeldsordning større. Det er hvertfall hva jeg har hørt fra namsmann. Uansett så minker den ikke så mye på grunn av renter osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Noen som kan svare på det jeg faktisk spurte om? Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Dette viser betalingsvilje og teller positivt ved go på at du prøver løse det.(bra jobba) og har du penger på konto, så betaler du selvsagt gjeld. (Og ikke gjør noe ulovlig) så blir heller ikke konto sperret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden endo skrev (7 minutter siden): Dette viser betalingsvilje og teller positivt ved go på at du prøver løse det.(bra jobba) og har du penger på konto, så betaler du selvsagt gjeld. (Og ikke gjør noe ulovlig) så blir heller ikke konto sperret. Så bra👍 Hva er ulovlig da? Har ikke tenkt å gjøre noe ulovlig, men er jo redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Har man mye på en sparekonto så kan de fryse den. Men de tar ikke å fryser penger til livsopphold og husleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden En midlertidig sikring er noe annet enn hva du skisserer se ; https://www.domstol.no/no/sivil-sak/midlertidig-sikring/ Det er som oftest snakk om å fravike eiendom, sikre gjenstander osv i en pågående tvist forde man for eksempel er redd for at leietaker raserer hele boligen, kobler av brann sikring og annet. Mao er det et resultat av at man mener behovet for å sikre, samt avverge skade er så stort at det må gjøres NÅ. det du snakker om er evt pant på konto, det er noe som kan skje om du misligholder gjelden din og namsmannen finner deg med midler nok på konto til å legge ned et pant. Det avhenger litt av kontotype og saksøkte hvor mye som trenger å bli holdt utenfor konto. Men generelt er du i fast arbeid/ ytelse så er det en sats for livsopphold/bolig som holdes utenfor. Pant i konto gjøres i en vanlig utleggsforretning, du vil bli varslet og forelagt på normalt vis. Kreditorene kan selv komme med "ønsker" om hva de ønsker å få dekt i, det kan for eksempel være at de er kjent med at en bolig skal selges, personen er uten inntekt og derfor ønsker man primært pant i boligen for eksempel. Anonymkode: 9a9d5...686 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En midlertidig sikring er noe annet enn hva du skisserer se ; https://www.domstol.no/no/sivil-sak/midlertidig-sikring/ Det er som oftest snakk om å fravike eiendom, sikre gjenstander osv i en pågående tvist forde man for eksempel er redd for at leietaker raserer hele boligen, kobler av brann sikring og annet. Mao er det et resultat av at man mener behovet for å sikre, samt avverge skade er så stort at det må gjøres NÅ. det du snakker om er evt pant på konto, det er noe som kan skje om du misligholder gjelden din og namsmannen finner deg med midler nok på konto til å legge ned et pant. Det avhenger litt av kontotype og saksøkte hvor mye som trenger å bli holdt utenfor konto. Men generelt er du i fast arbeid/ ytelse så er det en sats for livsopphold/bolig som holdes utenfor. Pant i konto gjøres i en vanlig utleggsforretning, du vil bli varslet og forelagt på normalt vis. Kreditorene kan selv komme med "ønsker" om hva de ønsker å få dekt i, det kan for eksempel være at de er kjent med at en bolig skal selges, personen er uten inntekt og derfor ønsker man primært pant i boligen for eksempel. Anonymkode: 9a9d5...686 Da tror jeg at jeg skjønner👍 Anonymkode: 3b789...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå