Phoenix Heart Skrevet mandag kl 20:08 #381 Del Skrevet mandag kl 20:08 Digg at Oscar er ute. 😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet mandag kl 20:17 #382 Del Skrevet mandag kl 20:17 Blueberrymuffin skrev (33 minutter siden): Hva FAEN tenker skyggelaget med. De står mellom Martin (20 000), Oskar (20 000) og Jan Fredrik (0). Det åpenbare her er at skyggelaget må få ut Jan Fredrik fordi han har null kroner å bidra med inn i laget. Men nei, ikke bare stemmer de ut Oskar som de ga penger, men Martin bruker 20 000 på å få ut en på laget, som har penger. (…) Det var ikke Oskar som fikk penger, det var Martin (20 000), Sofie (30 000) og Anne (20 000) som fikk pengene fordelt fra skyggelaget. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet mandag kl 20:41 #383 Del Skrevet mandag kl 20:41 Fatima gikk fra å være helt anonym til å bli en sterk, tøff og smart spiller. Jeg la knapt merke til henne i starten. Samtidig har jeg sansen for alle som ikke rævsleiker Siri og Bjarte. Jon er ingenting uten de, han dilter og dalter etter og har ingen aning om hvor mye makt og penger denne duoen sitter på. Oskar må jeg si at jeg på forhånd tenkte skulle være en slimål, men han er fair nok og ingen dårlig taper selv om han prøver og ønsker å spille bad, så er han ingen "bad boy". Så langt i spillet heier jeg på Fatima. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet mandag kl 21:02 #384 Del Skrevet mandag kl 21:02 Litt morsomt forsåvidt at Oskar påpekte at Viktor fulgte "mammas" beskjed. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet mandag kl 22:07 #385 Del Skrevet mandag kl 22:07 Oscar har jo faktisk kommet bra ut av denne deltakelsen må jeg si. Hadde null til overs for han før. Men her har han jo vist både innsikt, selvinnsikt, omsorg og at han står for ting og er fair liksom. Jeg er fortsatt ikke fan, men han har steget i anseelse hos meg. Fatima håper jeg kommer langt. Hun vil jo gå med skyggelaget. Får hun med seg Erlend og Hedda nå så kan de ha sjanse om de tar Bjarte eller Siri uten at det lekker så de bruker penger. Skyggelaget er bedre stilt enn kjelleren i fjor fordi huset er vesentlig mer splitta egentlig. Fatima er med skyggene. Erlend har ikke stemt på dem, og nå gjort seg upopulær hos Viktor og kan fint flippe. Hedda er egentlig lei av Siri og kan også fint flippe. Jon tror jeg ikke har det i seg, selv om det fucker ham gang på gang🙈 Martin…hva skal man egentlig si… 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet tirsdag kl 05:20 #386 Del Skrevet tirsdag kl 05:20 K_mb skrev (8 timer siden): Fatima gikk fra å være helt anonym til å bli en sterk, tøff og smart spiller. Jeg la knapt merke til henne i starten. Samtidig har jeg sansen for alle som ikke rævsleiker Siri og Bjarte. Jon er ingenting uten de, han dilter og dalter etter og har ingen aning om hvor mye makt og penger denne duoen sitter på. Oskar må jeg si at jeg på forhånd tenkte skulle være en slimål, men han er fair nok og ingen dårlig taper selv om han prøver og ønsker å spille bad, så er han ingen "bad boy". Så langt i spillet heier jeg på Fatima. Jeg synes Bjarte er like mye dilter som Jon. Ellers enig med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet tirsdag kl 11:18 #387 Del Skrevet tirsdag kl 11:18 Phoenix Heart skrev (15 timer siden): Digg at Oscar er ute. 😁 Veldig synd, synes jeg. Han er jo en av de som skaper litt innhold. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet tirsdag kl 11:29 #388 Del Skrevet tirsdag kl 11:29 cerruti skrev (8 minutter siden): Veldig synd, synes jeg. Han er jo en av de som skaper litt innhold. Oskar er ikke min favoritt....ikke i Spillet, og ikke ellers. Men, det er folk i Spillet som jeg gjerne skulle sett røyk ut før han. Har fått Martin, Siri, Bjarte og faktisk litt Jon også i vrangen. Jon, mest pga at han er en dilter. Stå opp for deg selv mann! 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet tirsdag kl 11:29 #389 Del Skrevet tirsdag kl 11:29 cerruti skrev (9 minutter siden): Veldig synd, synes jeg. Han er jo en av de som skaper litt innhold. Helt enig. Denne sesongen begynner å bli en eneste stor gjespefest. Kan bytte navn til «the Siri show» 🙄 Det er jo ikke interessant lenger, alle konkurranser og utstemminger går etter hennes pipe. Vi vet jo allerede hvem som vinner hele greia med mindre Fatima vinner en konkurranse hvor hun kan bestemme alene hvem som må hjem. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo2 Skrevet tirsdag kl 13:36 #390 Del Skrevet tirsdag kl 13:36 Enig i at det begynner å bli kjedelig. Og har dessverre mistet sansen for Siri. Likte henne før, men hun er alt for autoritær. Skulle ønske at fatima faktisk fikk de andre med på å få henne ut. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet tirsdag kl 15:40 #391 Del Skrevet tirsdag kl 15:40 Noe jeg syntes ble veldig kjedelig i den første sesongen var at konkurransene tidlig ble veldig urettferdige for kjellerlaget, fordi de hele tiden mistet spillere. Reagerte på at "Spill-mesteren" ikke tok grep underveis for å kunne endre balansen i spillet. Hadde Skyggelaget vunnet den første konkurransen hadde nok dynamikken i huset endret seg drastisk. Nå kan man bare håpe at Skyggelaget vinner neste konkurranse, eller at det legges inn noen hindere for å gjøre konkurransen mer rettferdig og jevn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 15:43 #392 Del Skrevet tirsdag kl 15:43 Hedda virker jo helt blåst. Kan ikke snakke med andre enn jevngamle. Har vel brukt for mye tid på trening. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet tirsdag kl 15:47 #393 Del Skrevet tirsdag kl 15:47 Grønnastar skrev (2 minutter siden): Hedda virker jo helt blåst. Kan ikke snakke med andre enn jevngamle. Har vel brukt for mye tid på trening. Hun snakket jo så stort om det sterke konkurranseinstinktet sitt i den første episoden, det har jeg ikke sett noe spor av, i det hele tatt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariaguitar Skrevet tirsdag kl 16:26 #394 Del Skrevet tirsdag kl 16:26 jaja... så ser det ut som at underdogsa ryker ut en etter en denne sesongen også😴 Min drøm er at noen bruker penger på og finne ut hvor mye penger Siri og Bjarte har. Eller at hun dama med mikrofonen i rommet ved siden av outer dem. Bare så undersåttene deres kan få se hvordan de holder på. Det der at Bjarte gikk rundt og gav lagspillerne sine "belønning" var noe av det grimmeste jeg har sett. Kun fordi han gav dem så himla lite! "Værsågod her har du 5000kr (som du egentlig ikke kan bruke på noe som helst) kun fordi jeg er så snill" Jon fikk ikke nok til å kjøpe seg en stemme engang! men han stakkars, like lojal. 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 20:01 #395 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 Bare jeg som reagerer på at vi ikke fikk se en eneste diskusjon med Martin om hvorfor han ditsjet skyggelaget…?! 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet i går, 18:34 #396 Del Skrevet i går, 18:34 Ctrl skrev (På 21.4.2025 den 12.41): Mitt inntrykk av deltakerne hittil: Siri - Darth Vader - o'store hersker og husleder som gjør akkurat hva hun vil med hvem hun vil. Bjarte - Tror han er nestleder i huset, men er en løpegutt. For Siri er både leder og nestleder. Pengene til Bjarte er Siris. Jon Hartvig - Kastrert og underkastet Siri. Tenker ikke selv på tross for mistillit mot seg gjentatte ganger. Victor - Løpegutt for Siri, selv om det går imot alt han står for - og blir sentimental etterpå. For så gjenta det. Erlend - Har mange tanker, men kjører sitt eget løp og har gjort sin egen stemme verdiløs - og kaller det humor. Hedda - Slapper av mens hun må gi Siri bekreftelser og underkastelser, og følger Siris ledelse i avgjørelser. Fatima - Den potensielt beste spilleren der inne. Men blir ikke sett, for hun har blitt kvelt av Siri, hennes følgere og tamme deltakere. Følger ofte Siri for å bli værende i spillet. Forhåpentligvis får Fatima mer oppslutning etterhvert... Hanne - "Ingen lurer gamlemor, for dette forstår jeg", så melder hun seg ut når det gjelder og er fornøyd med å bli stemt ut. Sofie - Selverklært spilldronning fra Paradise, som ikke henger med når spillet starter og avgjørelser må taes. Triana - Passer ikke inn. Skulle helst sett at spillet stoppet noen dager slik at alle kunne bli inkludert gjennom dagsfylla. Martin - "Åååh Jan Fredrik... 🥰 Mussmuss. Glem Spillet, nå skal vi to kose oss." Jan Fredrik - "Jeg klarte oppdraget med å eksistere, så nå skal vi ha det gøy, Martin. Vil du høre en vits?". Anne - Ønsker å spille, men har ikke kommet inn i det - og blir satt på benken av tamme medspillere og Siris undersotter. Det er altså to jeg ser potensiale i, og det er Fatima og Anne. Ellers må det skje noe drastisk (at Jon, Erlend, Victor osv våkner og får med seg Anne og Fatima), eventuelt at konkurranser eller tilfeldigheter går skikkelig i disfavør Siri og co, om ikke dette skal bli straka veien for den sesonglange hyllesten av Siri Kristiansen. Til ettertanke er dette en fryktelig dårlig cast der det egentlig ikke spilles. Bra analyse! Jeg er bare uenig i et par punkter: Jeg ser ikke noe potensiale i Anne i det hele tatt. Hun prøver kanskje, men er for snill og tafatt. Jeg ser mye mer potensiale i Sofie, men jeg er enig i at hun ikke har klart å etablere seg ordentlig. Fatima har muligheten til å bli den beste spilleren, hvis hun bare klarer å utmanøvrere Siri. Siris forsøk på å kjøpe hennes lojalitet med immunitetskortet var jo utrolig lett å gjennomskue, personlig hadde jeg lett gitt blaffen i den «lojaliteten» ved første mulighet. For det er så åpenbart hva Siri driver med. Hun bryr seg bare om én person, og det er det selv. Og å gi bort 5000kr per person og tro at du kjøper lojaliteten deres på den måten? Haha, sorry altså, men det er mer en fornærmelse enn noe annet. Triana burde bare tas ut med en gang. Og Martin - hvis han virkelig er sånn i virkeligheten kan jeg ikke forstå at noen kan være gift med ham. Altså. De greiene med JFK (litt uheldig/misvisende forkortelse 🤣) er bare fullstendig over the top. Det var litt moro i starten, nå er de to bare altfor mye. Å velge Martin som lagleder - herregud. Han er jo enda mer uegnet enn Triana. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet i går, 18:39 #397 Del Skrevet i går, 18:39 Ninaen skrev (På 22.4.2025 den 0.07): Oscar har jo faktisk kommet bra ut av denne deltakelsen må jeg si. Hadde null til overs for han før. Men her har han jo vist både innsikt, selvinnsikt, omsorg og at han står for ting og er fair liksom. Jeg er fortsatt ikke fan, men han har steget i anseelse hos meg. Fatima håper jeg kommer langt. Hun vil jo gå med skyggelaget. Får hun med seg Erlend og Hedda nå så kan de ha sjanse om de tar Bjarte eller Siri uten at det lekker så de bruker penger. Skyggelaget er bedre stilt enn kjelleren i fjor fordi huset er vesentlig mer splitta egentlig. Fatima er med skyggene. Erlend har ikke stemt på dem, og nå gjort seg upopulær hos Viktor og kan fint flippe. Hedda er egentlig lei av Siri og kan også fint flippe. Jon tror jeg ikke har det i seg, selv om det fucker ham gang på gang🙈 Martin…hva skal man egentlig si… Hedda vet at hun henger utrolig tynt hos Siri, og at Siri vil kvitte seg med henne så fort hun ikke har bruk for henne mer. Hvis et opprør mot Siri starter (Fatima?), så bør hun virkelig hive seg med på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet i går, 19:41 #398 Del Skrevet i går, 19:41 Queen19 skrev (På 21.4.2025 den 18.01): Jeg syns Siri er veldig manipulerende. Så syns jeg også at det var super idiotisk av henne å ta det så personlig at Triana viste mer følelser knyttet til Sofie, enn hun gjorde til Siri, tidligere i sesongen i det første spillet. Da fikk man se en veldig hevngjerrig side av Siri, som var ekstremt usjarmerende. På hvilken måte er hun manipulerende? Hun er jo en åpen bok (med unntak av hvor mye penger hun har) så alle veit jo hvor de har henne, og hvem hun spiller med. Hun lusker jo ikke rundt å sier noe til noen og noe annet til andre. De som stiller henne direkte spørsmål får jo faktisk et ærlige svar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet i går, 20:31 #399 Del Skrevet i går, 20:31 lalaB skrev (41 minutter siden): På hvilken måte er hun manipulerende? Hun er jo en åpen bok (med unntak av hvor mye penger hun har) så alle veit jo hvor de har henne, og hvem hun spiller med. Hun lusker jo ikke rundt å sier noe til noen og noe annet til andre. De som stiller henne direkte spørsmål får jo faktisk et ærlige svar. Ærlighet har jo ikke noe med manipulasjon å gjøre. Hun manipulerer ved å få de andre til å gjøre det hun vil få gjort, til hennes favør. F.eks. ved å gi immuniteten til Fatima, som resulterte i at hun fikk det sluttresultatet hun ønsket. Hedda har hun jo virkelig rundt lillefingeren, fått henne til å tro at hun er med i den innerste kjernen så hun har stemt i deres favør flere ganger, eller da hun ville få tilbake "tilliten" til Jon ved å ta han med på avgjørelsen som omfattet bruken av makt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet i går, 20:32 #400 Del Skrevet i går, 20:32 lalaB skrev (49 minutter siden): På hvilken måte er hun manipulerende? Hun er jo en åpen bok (med unntak av hvor mye penger hun har) så alle veit jo hvor de har henne, og hvem hun spiller med. Hun lusker jo ikke rundt å sier noe til noen og noe annet til andre. De som stiller henne direkte spørsmål får jo faktisk et ærlige svar. Hun snurrer alle rundt lillefingeren, og ingen tør gå mot henne. Det er ganske interessant å se denne makten, og gruppedynamikken. Som med Line i forrige sesong, bare at hun var direkte skummel. Siri er smartere og mer subtil, men hun er like fullt manipulerende. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå