Tulla25j Skrevet 13. april #281 Del Skrevet 13. april Undrende123 skrev (4 minutter siden): Men hvem er de folka som går inn og leser i denne tråden før man har sett episoden? Burde ikke de selv ta ansvar og holde seg unna? Jeg synes det er gøy å lese disse trådene, hva andre tenker osv, men det er så utrolig irriterende og tungvindt å måtte åpne en haug av spoilertags for å følge med. Jeg er forsåvidt enig, men da må det poengteres i åpningsinnlegget/tittel. Når det står ingen spoiling, så burde man forholde seg til det. Folk vil jo inn å kommentere når programmet går, og hvis noen følger tv sendingen så vil jo alle kommentarer fra de som har sett det tidligere på dagen ligge der. Så de får ikke diskutert «live», og alt er avslørt. De som lager tråden «bestemmer» forsåvidt reglene. Så om man vil diskutere programmet uavhengig av det så må man vel eventuelt lage en egen tråd (selv om det også blir tungvindt). Jeg ser ikke et eneste program i tv tid lenger, bortsett fra de dagene vi er på hytta. Det gjelder nok en stor del av Norges befolkning. Sånn er det når man jobber turnus og har aktiviteter. Tilgjengeligheten på programmet gjør at man har mulighet til å se det når som helst. Samtidig så er det som jeg nevnte over ikke alle som vil bruke penger på det eller har råd til det. De må følge sendingen live. Da synes jeg det minste vi andre kan gjøre er å slenge kommentaren i en spoilertråd. Det tar 1 sekund å lage og 1 sekund ekstra å åpne, et greit kompromiss tenker jeg! Sånn, da er jeg ferdig med min mening. Så kan vi heller diskutere programmet 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13. april #282 Del Skrevet 13. april Lawyam skrev (På 11.4.2025 den 22.57): Ja, du så reaksjonen da Oskar innrømmet å ha stemt ut Martin kontra fjorårets... I år lo de, i fjor var de helt psyko.. Ja, ikke sant. Og reaksjonen da Martha (om jeg ikke husker feil?) skulle fortelle til Line at hun hadde stemt feil ved et uhell… Martha var på gråten, og Line var direkte skummel. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 13. april #283 Del Skrevet 13. april Knitalong skrev (2 timer siden): Det er jo Siri som styrer hele spillet, å de andre danser etter henne som hodeløse høns 😮 Hvorfor hjelper de henne til å vinne? Jeg hadde sansen for Siri før, men ikke etter å ha sett henne i spillet, ikke fordi at hun spiller, men bare hele hennes vesen byr meg imot. Også mistet jeg sansen for henne etter at hun etterlignet noen av ungdommene i Team Pølsa. Rett og slett respektløst. Håper virkelig de andre ser dette spillet til Siri etterhvert å får henne ut. Jeg veit ikke om du har fått med deg hele versjonen, eller kun sett et lite klipp i sosiale medier og overskriftene i media etterpå. Saken er jo at klippet er tatt helt ut av kontekst og gjort om til noe annet enn det det handlet om. Hør podcasten hennes så får du alt sammen i riktig setting. Det er ikke sånn at hun gjør narr av dem. Hun heier på dem, og i podcasten tok hun opp et relevant spørsmål om hvordan voksne skulle møte barna som ville «leke» team pølsa i skolegården. I ettertid har hun også ringt og sagt unnskyld til hver og en av ungdommene og foreldra deres fordi hun ser selv at ute av kontekst er dette skikkelig stygt. I kontekst er det ingenting vondt. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13. april #284 Del Skrevet 13. april (endret) Boetica skrev (4 timer siden): Skjul innhold Bra jobbet av Fatima å redde seg inn. Skulle imidlertid gjerne hatt hjernen hennes på skyggelaget. Hanne er et bra tilskudd til skyggelaget, men håper Fatima blir «dobbeltagent» når skyggelaget kommer inn, og ikke blir «team Siri», annet enn på papiret. Selv om Siri er flink til å spille føler jeg motvilje når hun nå sprader rundt som en orrfugl og føler seg mektig. Da ønsker jeg at hun skal jekkes ned. Martin irriterer meg sånn! Hver gang det blir snakk om å engasjere én hjernecelle, blir han helt utav seg. Han virker rett og slett ikke helt oppegående. Spoiler Enig i dette! Jeg tror ikke Siri kommer til å vinne. Hun er altfor høyprofilert, og hun har ikke egentlig SÅ mange på laget sitt. Nå har hun riktignok uhorvelig mye penger, men hun må vite når hun skal bruke disse pengene, og det er fullt mulig å skape et stille opprør rundt henne - om enn risikabelt. Å gi immuniteten til Fatima var smart, men samtidig veldig lett å gjennomskue. Jeg tror ikke hun har vunnet lojaliteten eller tilliten til Fatima permanent, og jeg regner med Siri kommer til å kjøre noe psykologisk press som payback for å få Fatima til å gjøre som hun vil framover. Martin virker rett og slett ikke helt normal. Hvis han er sånn IRL, kan han ikke fungere særlig godt i dagliglivet. Jeg håper det bare er et spill, for hans egen del. Hanne var perfekt for skyggelaget. For dem hadde det vært litt krise hvis det hadde blitt en revolusjon mot Siri i denne episoden, faktisk. Å få Siri på skyggelaget hadde vært verst tenkelige scenario for dem. Når går episodene på TV, forresten? Jeg ser aldri lineær TV lenger… Kommentar til dagens episode ligger under spoiler. Endret 13. april av Mmmwhatever 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13. april #285 Del Skrevet 13. april Cookie123 skrev (54 minutter siden): Irriterer meg at de kunne hjelpe hverandre i den oppgaven med tallene. De skulle ha stått adskilt! Hadde vært mye mer rettferdig!! Spoiler Det er kjedelig når de hele tiden får oppgaver hvor det er mulig å jukse/samarbeide. 🙄 Den oppgaven de hadde i forrige uke, med minen, kunne vært veldig morsom hvis en av reglene hadde vært at de IKKE hadde lov til å røpe rollen sin til resten av gruppa. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 13. april #286 Del Skrevet 13. april (endret) Tulla25j skrev (39 minutter siden): Men det står jo i overskriften at man ikke skal spoile, så da får man isåfall lage egen tråd. Jeg er en av de som ser programmet så tidlig som mulig, da jeg har tv2play. Går heller ikke inn i tråden før jeg har sett episoden selv. Legger alltid ting i spoilertråd fordi jeg vil skrive tanker mine rett etter jeg har sett programmet. Det er for å respektere at ikke alle kan se på det kl 11, eller at man følger sendingen på tv! Synes at det burde være en enkel sak nå det står klar i overskriften at man ikke skal spoile, da er det veldig naturlig at det gjelder tv sending. Selv om jeg er enig i at det er «steinalder», men ikke alle har råd eller lyst til å bruke flere hundre kroner på tv2 play. Det synes jeg man skal resepektere. Det tar 1 sekund ekstra å trykke på spoilerknappen slik at det blir skjult. Så kan folk velge selv om de vil se kommentarene eller ikke. På denne måten kan man også ha en diskusjon med andre som har sett programmet , men skjult for de som ikke har sett den! Ikke meningen å rante på deg, men synes dette er et irritasjonsmoment (jeg har poengtert det flere ganger i tråden også) I min verden er det ikke spoiling å diskutere det som skjer i nyeste tilgjengelige episode av en TV-serie i en tråd dedikert til serien. Eneste man «spoiler» for, er de som av en eller annen grunn går inn i tråden og leser før de har sett siste episode. En enkel løsning er at man kan skrive om det som er offentlig tilgjengelig, hvor det anbefales å først gå inn etter at man har sett nyeste episode for å unngå å bli «spoilet». De av oss som ikke har sett på lineær TV på ti år har ikke nødvendigvis et forhold til når episodene går «lineært». Lineær TV er like utdatert som dette spoiler-regelverket. Endret 13. april av Djækklåsst 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyxros Skrevet 13. april #287 Del Skrevet 13. april Det er ikke å unngå at det vil dannes allianser, men dette er vel strengt tatt ikke et lagspill? Ihvertfall ikke før det blir hus vs skygger. Derfor syns jeg egentlig oppgaver bør gjøres solo og det ikke kan verkes deles svar eller "velge vinner". Jeg vil veldig gjerne heie på skyggelaget, underdogs liksom. Men jeg liker jo egentlig ingen av dem kjempegodt og jeg liker Erlend, Victor og Fatima😅 Så får jeg gå mot strømmen og si at jeg liker Siri jeg da, smart og er der for å spille. Alt jeg ønsker! Blir aller mest fornøyd om Fatima vinner per dags dato. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
THEKGROOKIE Skrevet 13. april #288 Del Skrevet 13. april Jeg er som dere ser av nicket ny her så jeg får dessverre ikke til å legge under spoilertag, men jeg må bare si noe.. Det er så mye med denna episoden som skurrer for meg: 1: som mange har nevnt: samarbeid på oppgaven i arenaen = 👎 2: hvorfor i all verden, når de andre er 6 stk og B, J og Siri er 3, HVORFOR I ALLE DAGER IKKE BRYTE OPP DET?? 🤯 3: når Erlend henvender seg til Jan Fredrik å spør: få kjenne på pulsen din nå, når det var spørsmål om at det var parallelle hus, hvordan i alle dager kunne Erlend vite at JF er i skyggelaget? Jeg skjønner ingen ting.. 🤔 4: også synes jeg det var veldig dumt at Fatima gikk til Siri å pratet med henne for nå står hun i på en måte takknemlighetsgjeld.. Hun skulle heller ha mobilisert de andre 6 som hun pratet om først. Dette er jo allerede klart nå at de andre hjelper fram Siri til å vinne.. Får makt hver episode og har 200 tusen kr så kan kjøpe seg ut av enhver situasjon.. Høl i hue. Hvorfor vil alle at Siri skal vinne? Jeg håper at enten JF, Anne vinner ellers så er Fatima en god nr 3, men ingen av de andre. Og til en av dere som skriver om Martin her opp. Jeg er enig, han blir for MYE. Håper virkelig ikke han er sånn i virkeligheten, han er jo gift og greier, men hvis noen så han på Kongen befaler så hadde han samme dumme barnslige måte å være på da, sånn bortskjemt drittunge tendenser. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 14. april #289 Del Skrevet 14. april (endret) THEKGROOKIE skrev (2 timer siden): Jeg er som dere ser av nicket ny her så jeg får dessverre ikke til å legge under spoilertag, men jeg må bare si noe.. Det er så mye med denna episoden som skurrer for meg: 1: som mange har nevnt: samarbeid på oppgaven i arenaen = 👎 2: hvorfor i all verden, når de andre er 6 stk og B, J og Siri er 3, HVORFOR I ALLE DAGER IKKE BRYTE OPP DET?? 🤯 3: når Erlend henvender seg til Jan Fredrik å spør: få kjenne på pulsen din nå, når det var spørsmål om at det var parallelle hus, hvordan i alle dager kunne Erlend vite at JF er i skyggelaget? Jeg skjønner ingen ting.. 🤔 4: også synes jeg det var veldig dumt at Fatima gikk til Siri å pratet med henne for nå står hun i på en måte takknemlighetsgjeld.. Hun skulle heller ha mobilisert de andre 6 som hun pratet om først. Dette er jo allerede klart nå at de andre hjelper fram Siri til å vinne.. Får makt hver episode og har 200 tusen kr så kan kjøpe seg ut av enhver situasjon.. Høl i hue. Hvorfor vil alle at Siri skal vinne? Jeg håper at enten JF, Anne vinner ellers så er Fatima en god nr 3, men ingen av de andre. Og til en av dere som skriver om Martin her opp. Jeg er enig, han blir for MYE. Håper virkelig ikke han er sånn i virkeligheten, han er jo gift og greier, men hvis noen så han på Kongen befaler så hadde han samme dumme barnslige måte å være på da, sånn bortskjemt drittunge tendenser. Velkommen til KG! Til punkt 3: JFK kom inn mange dager etter de andre. Det gjør nok at de andre i huset kan mistenke han for å være "kjellerlag/skyggelag". For å lage spoilerboks å skrive i: Trykk på øyet oppe på skrivemenyen➡️skriv inni boksen som kommer➡️ trykk "Send inn svar" Endret 14. april av Turkis Sau 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. april #290 Del Skrevet 14. april Om en spiller får et immunitetskort av den som vant konkurransen - har da denne spilleren lov å gi kortet videre til en annen spiller? Om det hadde vært lov - skjønner jeg ikke hvorfor ikke Fatima ga kortet sitt til Hanne (uten å si det til noen), og ble enige med de andre om å stemme ut en fra avokado alliansen..slik det er nå blir de færre og færre, og får mindre sjangs til å bryte opp alliansen. Merkelig å se på at noen villig bare lar seg herse med, og blir stemt ut en etter en. Når jeg ser avokado-alliansen tenker jeg på «Mean Girls» 😂😂 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #291 Del Skrevet 14. april Vera skrev (37 minutter siden): Om en spiller får et immunitetskort av den som vant konkurransen - har da denne spilleren lov å gi kortet videre til en annen spiller? Om det hadde vært lov - skjønner jeg ikke hvorfor ikke Fatima ga kortet sitt til Hanne (uten å si det til noen), og ble enige med de andre om å stemme ut en fra avokado alliansen..slik det er nå blir de færre og færre, og får mindre sjangs til å bryte opp alliansen. Merkelig å se på at noen villig bare lar seg herse med, og blir stemt ut en etter en. Når jeg ser avokado-alliansen tenker jeg på «Mean Girls» 😂😂 Har forstått det som at de skal vite hvem som er immun før de går i stemmerommet. Det var et kort klipp der de satt i sofaene hvor det ble sagt at Fatima hadde fått immunitet. Jeg oppfatta at Fatima gikk til Siri fordi hun opplevde å ikke få med seg de andre. Og Erlend og Victor har jo egentlig inngått en parallell avtale med Siri (og Bjarte). JF har greid seg overraskende bra, er vel flere enn meg som forventa at han skulle avsløre seg med den normalt sett ræva impulskontrollen og ja 😅Så han imponerer. Synes også Siri er bra, hun gjør jo det de er der for, hun spiller. Og hun gjør det j… bra. Hun skjønner de mer menneskelige aspektene også, som både Danby og Line bomma en del på. Og jeg elsker at Hanne viser at også eldre folk kan gjøre reality uten at det blir «dumt og patetisk!» Anette Hoff i fjor, for ikke å snakke om Vokteren med særlig Johannes Joner m.fl. «Er så vanskelig, vil bare være venner». Hanne har mestra dette helt nydelig, og elsker at vi får se disse sidene av henne. Synes også det er befriende i år at folk er så innstilt på hva de er med på og at det følelsesmessige og personlige ikke tar helt overhånd og alt fokus. Tror skyggelaget har gode muligheter. Oscar og Hanne balanserer hverandre, Sofie er smart, JF er fortsatt skjult. Martin…hva skal man si…jeg deler samme opplevelsene som andre beskriver. På Kongen befaler…hjelpes…jeg lurer oppriktig på om han er i en karakter eller faktisk er sånn. Det han lagde på nrk også, «Førstemann», var sikker på at det var et køddeprogram, men det var visst seriøst, sitter fortsatt med x antall spørsmål knytta til det der altså… 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. april #292 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (3 minutter siden): Har forstått det som at de skal vite hvem som er immun før de går i stemmerommet. Det var et kort klipp der de satt i sofaene hvor det ble sagt at Fatima hadde fått immunitet. Jeg oppfatta at Fatima gikk til Siri fordi hun opplevde å ikke få med seg de andre. Og Erlend og Victor har jo egentlig inngått en parallell avtale med Siri (og Bjarte). JF har greid seg overraskende bra, er vel flere enn meg som forventa at han skulle avsløre seg med den normalt sett ræva impulskontrollen og ja 😅Så han imponerer. Synes også Siri er bra, hun gjør jo det de er der for, hun spiller. Og hun gjør det j… bra. Hun skjønner de mer menneskelige aspektene også, som både Danby og Line bomma en del på. Og jeg elsker at Hanne viser at også eldre folk kan gjøre reality uten at det blir «dumt og patetisk!» Anette Hoff i fjor, for ikke å snakke om Vokteren med særlig Johannes Joner m.fl. «Er så vanskelig, vil bare være venner». Hanne har mestra dette helt nydelig, og elsker at vi får se disse sidene av henne. Synes også det er befriende i år at folk er så innstilt på hva de er med på og at det følelsesmessige og personlige ikke tar helt overhånd og alt fokus. Tror skyggelaget har gode muligheter. Oscar og Hanne balanserer hverandre, Sofie er smart, JF er fortsatt skjult. Martin…hva skal man si…jeg deler samme opplevelsene som andre beskriver. På Kongen befaler…hjelpes…jeg lurer oppriktig på om han er i en karakter eller faktisk er sånn. Det han lagde på nrk også, «Førstemann», var sikker på at det var et køddeprogram, men det var visst seriøst, sitter fortsatt med x antall spørsmål knytta til det der altså… Jeg er nok ikke helt enig i at Siri spiller så bra - og at hun klarer å holde følelsene i sjakk. Joda følelsene holdes i sjakk - så lenge alt går i hennes favør. Man fikk jo se hvordan hun reagerte i konkurransen når Triana gjorde at hun ikke gikk videre - da skulle Triana ut fordi hun glemte å si unnskyld til Siri.. I går så man et glimt når Fatima snakket henne trill rundt - Siri ble redd fordi Fatima fremstår smart og sterk..Siri blir usikker fordi hun ikke vet hvor hun har Fatima - mens de andre spillerne lett kan valses over fordi det virker som de frykter henne. Men jeg tror spillet vil endres nå - fordi flere har fått øynene opp for hvor enkelt de kastes på båten av henne, selv de som står inne i «kjernen» hennes. Jeg tror (og håper) forøvrig at Erlend og Victor spiller sitt eget spill i spillet - og bruker Siri som en nødvendig brikke..men jeg er redd Victor ikke klarer å stå løpet ut, fordi han er mer følelsesstyrt enn Erlend. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. april #293 Del Skrevet 14. april (endret) Jada Siri spiller. Men det ser ikke pent ut. For hun er ingen Danby. Hun er Line Andersen. Der hun sprader rundt rakrygget med et slu og surt tryne med en diktatorisk skremselsholdning om at hun eier hele huset. Det er så selvopphøyd, autoritært og ekkelt at jeg blir uvel av å se på. Og deltakerne kaster seg og nær tilber henne. Jon og Bjarte er to puseladder rundt henne, men selv resten av gjengen som VET at de ikke er i allianse med Siri og har henne "etter seg" virker å ha resignert i avvente av at Siri skal få dem ut. Jeg takler ikke slike mennesker som Siri. Synes hun ødelegger programmet. For dette er ikke slik Spillet skal være. Med èn høvding som eier alt og alle, der nær alle konkurranser og utstemminger bare er formaliteter for henne. Håper hun ryker ut som første person når skyggelaget kommer inn. Egentlig er jeg ikke tilhenger av to lag, men pga Siri i år så gleder jeg meg til å få to lag der inne. Slik at Siri får noe helt annet å forholde seg til, og ikke minst at vi seerne får noe helt annet enn Siri å forholde oss til. Gi meg heller Oscar Westerlin enn Siri Kristiansen. Endret 14. april av Ctrl 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #294 Del Skrevet 14. april Vera skrev (20 minutter siden): Jeg er nok ikke helt enig i at Siri spiller så bra - og at hun klarer å holde følelsene i sjakk. Joda følelsene holdes i sjakk - så lenge alt går i hennes favør. Man fikk jo se hvordan hun reagerte i konkurransen når Triana gjorde at hun ikke gikk videre - da skulle Triana ut fordi hun glemte å si unnskyld til Siri.. I går så man et glimt når Fatima snakket henne trill rundt - Siri ble redd fordi Fatima fremstår smart og sterk..Siri blir usikker fordi hun ikke vet hvor hun har Fatima - mens de andre spillerne lett kan valses over fordi det virker som de frykter henne. Men jeg tror spillet vil endres nå - fordi flere har fått øynene opp for hvor enkelt de kastes på båten av henne, selv de som står inne i «kjernen» hennes. Jeg tror (og håper) forøvrig at Erlend og Victor spiller sitt eget spill i spillet - og bruker Siri som en nødvendig brikke..men jeg er redd Victor ikke klarer å stå løpet ut, fordi han er mer følelsesstyrt enn Erlend. Jeg mente ikke at de ikke viser følelser, det ville vært veldig kjedelig. Jeg sikter til det voldsomme emosjonelle opplegget i fjor som egentlig ødela mye av spillet. Selvfølgelig før de følelsesmessige reaksjoner, det er jo et sosialt spill (og sosial test som Siri selv sa, «hvor fort blir du et rasshøl på en øde øy?»), men de greier samtidig å huske konteksten, at det er et spill. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 14. april #295 Del Skrevet 14. april Ctrl skrev (9 minutter siden): Jada Siri spiller. Men det ser ikke pent ut. For hun er ingen Danby. Hun er Line Andersen, og kanskje hakket verre. Der hun sprader rundt rakrygget med et slu og surt tryne med en skremselsholdning om at hun eier hele huset. Det er så selvopphøyd, autoritært og ekkelt at jeg blir uvel av å se på. Og deltakerne kaster seg og nær tilber henne. Jon og Bjarte er to puseladder rundt henne, men selv resten av gjengen som VET at de ikke er i allianse med Siri og har henne "etter seg" virker å ha resignert i avvente av at Siri skal få dem ut. Jeg takler ikke slike mennesker som Siri. Synes hun ødelegger programmet. For dette er ikke slik Spillet skal være. Med èn høvding som eier alt og alle, der nær alle konkurranser og utstemminger bare er formaliteter for henne. Håper hun ryker ut som første person når skyggelaget kommer inn. Egentlig er jeg ikke tilhenger av to lag, men pga Siri i år så gleder jeg meg til å få to lag der inne. Slik at Siri får noe helt annet å forholde seg til, og ikke minst at vi seerne får noe helt annet enn Siri å forholde oss til. Gi meg heller Oscar Westerlin enn Siri Kristiansen. Jeg synes dette på et samfunnsnivå er veldig spennende. Hvordan Siri blir mer og mer preget over å ha fått så mye makt over tid, hvordan de andre føler at de MÅ være på hennes lag for å overleve, dette gjenspeiler så mye av hva som skjer i verden nå. De lever i en liten "Lord of the Flies" boble der inne, er spent på intervjuer med Siri i ettertid, der hun har fått tid på å reflektere over hvordan makten preget henne. Oscar nevnte jo litt av det samme i skyggehuset, hvordan følelsen av makt ble berusende. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. april #296 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (34 minutter siden): Har forstått det som at de skal vite hvem som er immun før de går i stemmerommet. Det var et kort klipp der de satt i sofaene hvor det ble sagt at Fatima hadde fått immunitet. Jeg oppfatta at Fatima gikk til Siri fordi hun opplevde å ikke få med seg de andre. Og Erlend og Victor har jo egentlig inngått en parallell avtale med Siri (og Bjarte). JF har greid seg overraskende bra, er vel flere enn meg som forventa at han skulle avsløre seg med den normalt sett ræva impulskontrollen og ja 😅Så han imponerer. Synes også Siri er bra, hun gjør jo det de er der for, hun spiller. Og hun gjør det j… bra. Hun skjønner de mer menneskelige aspektene også, som både Danby og Line bomma en del på. Og jeg elsker at Hanne viser at også eldre folk kan gjøre reality uten at det blir «dumt og patetisk!» Anette Hoff i fjor, for ikke å snakke om Vokteren med særlig Johannes Joner m.fl. «Er så vanskelig, vil bare være venner». Hanne har mestra dette helt nydelig, og elsker at vi får se disse sidene av henne. Synes også det er befriende i år at folk er så innstilt på hva de er med på og at det følelsesmessige og personlige ikke tar helt overhånd og alt fokus. Tror skyggelaget har gode muligheter. Oscar og Hanne balanserer hverandre, Sofie er smart, JF er fortsatt skjult. Martin…hva skal man si…jeg deler samme opplevelsene som andre beskriver. På Kongen befaler…hjelpes…jeg lurer oppriktig på om han er i en karakter eller faktisk er sånn. Det han lagde på nrk også, «Førstemann», var sikker på at det var et køddeprogram, men det var visst seriøst, sitter fortsatt med x antall spørsmål knytta til det der altså… Hæ? Var ikke førstemann bare tull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 14. april #297 Del Skrevet 14. april THEKGROOKIE skrev (9 timer siden): Jeg er som dere ser av nicket ny her så jeg får dessverre ikke til å legge under spoilertag, men jeg må bare si noe.. Det er så mye med denna episoden som skurrer for meg: 1: som mange har nevnt: samarbeid på oppgaven i arenaen = 👎 2: hvorfor i all verden, når de andre er 6 stk og B, J og Siri er 3, HVORFOR I ALLE DAGER IKKE BRYTE OPP DET?? 🤯 3: når Erlend henvender seg til Jan Fredrik å spør: få kjenne på pulsen din nå, når det var spørsmål om at det var parallelle hus, hvordan i alle dager kunne Erlend vite at JF er i skyggelaget? Jeg skjønner ingen ting.. 🤔 4: også synes jeg det var veldig dumt at Fatima gikk til Siri å pratet med henne for nå står hun i på en måte takknemlighetsgjeld.. Hun skulle heller ha mobilisert de andre 6 som hun pratet om først. Dette er jo allerede klart nå at de andre hjelper fram Siri til å vinne.. Får makt hver episode og har 200 tusen kr så kan kjøpe seg ut av enhver situasjon.. Høl i hue. Hvorfor vil alle at Siri skal vinne? Jeg håper at enten JF, Anne vinner ellers så er Fatima en god nr 3, men ingen av de andre. Og til en av dere som skriver om Martin her opp. Jeg er enig, han blir for MYE. Håper virkelig ikke han er sånn i virkeligheten, han er jo gift og greier, men hvis noen så han på Kongen befaler så hadde han samme dumme barnslige måte å være på da, sånn bortskjemt drittunge tendenser. Her regner jeg med at de spiller på en måte som ikke vi seerne får tatt del i. De VET selvsagt at det kommer inn et lag med utstemte, så det er jo ikke vits i å sende noen ut dit, når de heller kan "spare" dette trekket til noen faktisk går ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #298 Del Skrevet 14. april Ctrl skrev (10 minutter siden): Jada Siri spiller. Men det ser ikke pent ut. For hun er ingen Danby. Hun er Line Andersen, og kanskje hakket verre. Der hun sprader rundt rakrygget med et slu og surt tryne med en skremselsholdning om at hun eier hele huset. Det er så selvopphøyd, autoritært og ekkelt at jeg blir uvel av å se på. Og deltakerne kaster seg og nær tilber henne. Jon og Bjarte er to puseladder rundt henne, men selv resten av gjengen som VET at de ikke er i allianse med Siri og har henne "etter seg" virker å ha resignert i avvente av at Siri skal få dem ut. Jeg takler ikke slike mennesker som Siri. Synes hun ødelegger programmet. For dette er ikke slik Spillet skal være. Med èn høvding som eier alt og alle, der nær alle konkurranser og utstemminger bare er formaliteter for henne. Håper hun ryker ut som første person når skyggelaget kommer inn. Egentlig er jeg ikke tilhenger av to lag, men pga Siri i år så gleder jeg meg til å få to lag der inne. Slik at Siri får noe helt annet å forholde seg til, og ikke minst at vi seerne får noe helt annet enn Siri å forholde oss til. Gi meg heller Oscar Westerlin enn Siri Kristiansen. Men dette ER jo spillet. 😅Hvordan sosiale mekanismer og maktstrukturer slår ut i grupper. Og Bjarte er nok en ulv i fåreklær du. Siri sin situasjon er et klasseeksempel på hvordan noen plutselig bare blir leder. Har du vært på et foreldremøte eller en generalforsamling? Det er langt fra alltid noen griper makten, for å si det pent. Det skjer like ofte at én plutselig sitter der som FAU-representant eller styreleder og knapt skjønte hva som skjedde. Så er det jo opp til den enkelte hvordan man forvalter den makta videre da. 😊Erlend er jo også slu, Hanne beskrev det godt til ham, men han slipper unna kritikk fordi han har en annen framtoning, og helt ærlig så tror jeg kjønn også spiller inn her. Line eide ikke selvinnsikt og ble ufin. Og lytta ikke til andre, kjørte bare sitt løp, andre skulle danse. Siri har en helt annen stil. Hun skjønner f.eks at hun må hanke inn Jon med anerkjennelse framfor hersketeknikker, da har du kvaliteter som ikke Line hadde/har. At hun gjør det for egen vinning i situasjonen? Ja. Men hun framstår da ikke kynisk og uten følelser og «gjør hva faen jeg vil uten å bli påvirket». Men at hun går fullt inn i konseptet hun deltar i. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #299 Del Skrevet 14. april Klink skrev (5 minutter siden): Hæ? Var ikke førstemann bare tull? https://www.tv2.no/underholdning/ble-fratatt-pengepremie-pa-50000-kroner-slik-svarer-nrk/16316827/ nei… Jeg ble sjokka selv. anser dette relevant for tråden siden flere reagerer på Martin sin framtoning og atferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 14. april #300 Del Skrevet 14. april Siri er ikke værre enn Line. Men hun gjør det hun gjør for at hun skal gå videre. Så ser det kanskje kynisk ut men er ikke poenget at man skal være smart og lure folk litt? Hvis ikke hva er poenget? Jeg syns hvertfall Line fremstod langt mer manipulerende. Men det er gøy om de andre klarer å mobilisere noe å få henne ut. Mulig Jon er påvirkelig til å stå imot henne. Tror Fatima visste at de andre ikke hadde nok penger til å stemme ut Siri så hun kjøper seg litt tid. Viktor tror jeg kanskje er litt skadet fra å være forræder. Han sliter litt med å skulle gå bak ryggen på folk osv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå