Gå til innhold

Bakteriell lungebetennelse

høydepunkt1234

Anbefalte innlegg

Datteren min på 22 mnd har fått påvist bakteriell lungebetennelse. Hun startet på penicillin fredag, og har ikke hatt feber siden lørdag. Hun hoster enda og er litt surklete, men jeg vil si at allmenntilstanden er fin. Hun spiser og drikker som normalt, leker og sover bra. 
Noen som har erfaring med bakteriell lungebetennelse? Jeg har mest lyst å holde henne hjemme fra barnehagen ut uken, men jeg har brukt opp syktbarn dager og jobben kaller. Er det innafor å levere henne i barnehagen på torsdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vårt barn fikk det var beskjeden å holde barnet hjemme til fullført antibiotikakur. Var først innlagt og deretter hjemme i ti døgn fra barnehagen.

Anonymkode: 0336b...644

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt kontakt med sykehus? Hvis dere har det kan du tinge og be om at legen skriver en legeerklæring så du får søkt om pleiepenger i den perioden barnet må være hjemme. Den kan dateres tilbake til første gang dere var inne, så da kan du spare sykt barn dagene og bare ta pleiepenger. 

Anonymkode: 832f1...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere hatt kontakt med sykehus? Hvis dere har det kan du tinge og be om at legen skriver en legeerklæring så du får søkt om pleiepenger i den perioden barnet må være hjemme. Den kan dateres tilbake til første gang dere var inne, så da kan du spare sykt barn dagene og bare ta pleiepenger. 

Anonymkode: 832f1...16d

Ja det kan jeg :) takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at barnet kunne dra i barnehage så lenge feberen var over og allmenntilstanden god. Hun var noen dager i bhg mens hun fullførte antibiotikakuren.

Anonymkode: 36913...2c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...