AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Føler på helt sinnsyk kjøpepress med alle reklamer der ute og nå forbaska Black Friday salg. Synes at det burde heller vært sånn som det var før at hele familien brukte samme par sko og når de ble ferdig med de gikk de videre i arv (kanskje ikke så ekstremt men dere skjønner vel tegninga) Synes det er helt vilt å tenke på at det blir produsert så ekstreme mengder klær HVER sesong for så å bli satt ned på salg neste (i beste fall, verste fall destruert og ende opp som søppel som flyter etter eller annet sted i Langtvekistan) Hva er føkkings vitsen bortsett fra at det skal tjenes peng? Jeg er så sint og frustrert over det. Skulle gjerne tatt det videre men hvor begynner mann med det liksom? Blir med i en aktivist gruppe? Bortkastet ressurser. Verste av alt at jeg selv er slave av denne forferdelige kulturen ufffff Anonymkode: 55614...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Det er jo du selv som lar deg bli presset? Anonymkode: 7b8d8...c47 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg blir ikke presset...dette kommer jo vært år. Jeg kjøper det vi trenger og vil. Hvorfor blir så sint over noe som har vært i alle år og du ikke trenger å bli med på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg blir ikke presset. Har ikke kjøpt noe (annet enn mat etc) i hele 2024. Prøv det for 2025 😄 Anonymkode: 257b0...aa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ingen som står med pistol mot tinningen din og tvinger deg til å kjøpe. Enkle råd som funker: Slett reklame eposter (gjerne fjern abonnement på nyhetsbrev/reklame), kast fysisk reklame du får i posten FØR du åpner. Tenk deg om i 3 dager FØR du kjøper, og trenger du noe, bruk prisjakt og sunn fornuft mtp pris. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Butikkene vil at du skal bruke så mye penger som mulig. De tenker kun på seg selv. Det er viktig å huske på. Du må beskytte deg selv så best du kan. Noe av det jeg gjør for å redusere mengden reklame: - abonner ikke på noen 'nyhetsblad' fra nettbutikker eller annet. Avregisterer meg så snart det kommer noe på eposten min - Ser lite på reklametv. Når det først kommer, så reduserer jeg volumet og gjør noe annet - nei til reklame på postkassen - i det offentlige rom hører jeg som oftest på musikk, da er jeg ikke så mottakelig for reklame For å redusere unødvendig innkjøp: - Skriver handlelister og holder meg til de (til tider for slavisk, for det skjer stadig at jeg glemmer å skrive ned ting) - Planlegger større innkjøp i lang tid i forveien. Tenk alltid: Trenger jeg dette, eller ønsker jeg 'bare' dette? Har produktet er faktisk funksjon, eller er det bare fint? Sov på det før du kjøper noe. - Takker nei til å være med i kundeklubbene. Meld deg ut. De bruker dette aktivt for å skreddersy markedsføringen til akkurat deg. Impulskjøp er det butikkene elsker at du gjør. Husk at de er ikke der for å være snill med deg, de er der for å maksimere sin egen profitt. Anonymkode: 636d6...b06 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Føler på helt sinnsyk kjøpepress med alle reklamer der ute og nå forbaska Black Friday salg. Synes at det burde heller vært sånn som det var før at hele familien brukte samme par sko og når de ble ferdig med de gikk de videre i arv (kanskje ikke så ekstremt men dere skjønner vel tegninga) Synes det er helt vilt å tenke på at det blir produsert så ekstreme mengder klær HVER sesong for så å bli satt ned på salg neste (i beste fall, verste fall destruert og ende opp som søppel som flyter etter eller annet sted i Langtvekistan) Hva er føkkings vitsen bortsett fra at det skal tjenes peng? Jeg er så sint og frustrert over det. Skulle gjerne tatt det videre men hvor begynner mann med det liksom? Blir med i en aktivist gruppe? Bortkastet ressurser. Verste av alt at jeg selv er slave av denne forferdelige kulturen ufffff Anonymkode: 55614...408 Er enig med deg. Har tenkt ofte på at man skulle gått tilbake slik det var før! Anonymkode: 82890...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Merker ikke noe press i det hele tatt. Hvor er det du får all denne reklamen, på TV? Kanskje slutte å se på TV, ettersom det utelukkende er fordummende søppel som sendes? Anonymkode: f4cf7...f7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Butikkene vil at du skal bruke så mye penger som mulig. De tenker kun på seg selv. Det er viktig å huske på. Du må beskytte deg selv så best du kan. Noe av det jeg gjør for å redusere mengden reklame: - abonner ikke på noen 'nyhetsblad' fra nettbutikker eller annet. Avregisterer meg så snart det kommer noe på eposten min - Ser lite på reklametv. Når det først kommer, så reduserer jeg volumet og gjør noe annet - nei til reklame på postkassen - i det offentlige rom hører jeg som oftest på musikk, da er jeg ikke så mottakelig for reklame For å redusere unødvendig innkjøp: - Skriver handlelister og holder meg til de (til tider for slavisk, for det skjer stadig at jeg glemmer å skrive ned ting) - Planlegger større innkjøp i lang tid i forveien. Tenk alltid: Trenger jeg dette, eller ønsker jeg 'bare' dette? Har produktet er faktisk funksjon, eller er det bare fint? Sov på det før du kjøper noe. - Takker nei til å være med i kundeklubbene. Meld deg ut. De bruker dette aktivt for å skreddersy markedsføringen til akkurat deg. Impulskjøp er det butikkene elsker at du gjør. Husk at de er ikke der for å være snill med deg, de er der for å maksimere sin egen profitt. Anonymkode: 636d6...b06 Takk for en veldig fin og saklig svar! Anonymkode: 55614...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Det er ikke det at jeg kjøper nødvendigvis men synes selv at jeg blir litt koko av å se alle reklamen om black friday osv og det er uansett hvor du snur så ser man jo ett eller annet. Tom her på forumet er jo det reklame ads. Anonymkode: 55614...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Ikke snakk om busstopp, reklame PÅ bussen og når man skal gå og handle noe, havner man på et kjøpesenter blir man bombardert med reklame. Anonymkode: 55614...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Men man trenger da ikke kjøpe noe, kun fordi man ser en reklame? Jeg har stuebord kjøpt på Finn og TV fra ca 2010, klarer meg fint med det. Bruker heller penger på restauranter, konserter osv. Anonymkode: fbdbe...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden All denne reklamen og maset har helt motsatt virkning på meg, jeg satt akkurat å tenkte at jeg ikke orker å scrolle innom salga engang for det er så mye at det bare blir overveldende. Jeg greier ikke å tenke over om det er noe jeg trenger eller burde handle inn fordi det er så sinnsykt mye å vurdere at jeg ikke gidder å begynne. Anonymkode: 5b14c...b50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Dette skjønner jeg ikke, jeg registrerer jo at det er mye reklame, men går bare/scroller bare forbi. En reklame er bare informasjon fra en selger, du bestemmer om du vil ta den til deg og agere på den. Anonymkode: 12164...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Bombarderingen av reklame har helt motsatt effekt på meg. Vanligvis sjekker jeg tilbudene når jeg får reklame-sms og mail fra butikker jeg handler en del på. Nå er det så mye mas at jeg bare sletter alt og holder meg unna alt av butikker. Jeg kjenner ikke noe som helst kjøpepress. Anonymkode: 1b477...38c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Føler på helt sinnsyk kjøpepress med alle reklamer der ute og nå forbaska Black Friday salg. Synes at det burde heller vært sånn som det var før at hele familien brukte samme par sko og når de ble ferdig med de gikk de videre i arv (kanskje ikke så ekstremt men dere skjønner vel tegninga) Synes det er helt vilt å tenke på at det blir produsert så ekstreme mengder klær HVER sesong for så å bli satt ned på salg neste (i beste fall, verste fall destruert og ende opp som søppel som flyter etter eller annet sted i Langtvekistan) Hva er føkkings vitsen bortsett fra at det skal tjenes peng? Jeg er så sint og frustrert over det. Skulle gjerne tatt det videre men hvor begynner mann med det liksom? Blir med i en aktivist gruppe? Bortkastet ressurser. Verste av alt at jeg selv er slave av denne forferdelige kulturen ufffff Anonymkode: 55614...408 bare la være og handle det Anonymkode: bf19e...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Prøv å se på det som at butikkene bruker reklame til å bare informere om hva de har. Det du ikke trenger kan du overse reklame for, da det ikke er relevant. Som flere skriver, å la seg påvirke bestemmer man egentlig selv. Kjøpepress er noe du evt lar deg selv kjenne på. Mange av oss utsettes for nøyaktig det samme uten å kjenne noe press. Ellers er jeg helt enig i at forbruket generelt er for høyt i samfunnet vårt. Prøver selv å kjøpe mest mulig brukt, og selge ting vi ikke trenger, og lærer opp ungene til det samme. Anonymkode: e2aa7...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Bombarderingen av reklame har helt motsatt effekt på meg. Vanligvis sjekker jeg tilbudene når jeg får reklame-sms og mail fra butikker jeg handler en del på. Nå er det så mye mas at jeg bare sletter alt og holder meg unna alt av butikker. Jeg kjenner ikke noe som helst kjøpepress. Anonymkode: 1b477...38c Enig i denne! Det får totalt motsatt effekt - mas og aggresiv markedsføring får meg bare til å tenke "dit skal jeg i hvertfall aldri gå" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Her ramler det inn eposter og sms-er hele tiden, ekstremt mange nå om dagen, men føler absolutt ikke på noe press for det... hvorfor skulle jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): All denne reklamen og maset har helt motsatt virkning på meg, jeg satt akkurat å tenkte at jeg ikke orker å scrolle innom salga engang for det er så mye at det bare blir overveldende. Jeg greier ikke å tenke over om det er noe jeg trenger eller burde handle inn fordi det er så sinnsykt mye å vurdere at jeg ikke gidder å begynne. Anonymkode: 5b14c...b50 Word! Samme her. Alikevel utrolig irriterende. Anonymkode: 55614...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå