AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Del Skrevet 25. november 2024 Begynte for ca 1 uke siden, og sovner ikke om kvelden. Flere som har opplevd dette? Har også vært sinnsykt kvalm, men det er over. Anonymkode: 8b473...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #2 Del Skrevet 25. november 2024 Ja opplevde det men etter råd fra lege begynte jeg å ta dem om morningen og da forsvant problemet Anonymkode: 543e3...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 25. november 2024 #3 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Begynte for ca 1 uke siden, og sovner ikke om kvelden. Flere som har opplevd dette? Har også vært sinnsykt kvalm, men det er over. Anonymkode: 8b473...ead Når tar du de? De bør taes om morgenen for å minske muligheten for søvnløshet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #4 Del Skrevet 25. november 2024 emilie123 skrev (4 minutter siden): Når tar du de? De bør taes om morgenen for å minske muligheten for søvnløshet Tar de om kvelden. Skal jammen endre fra i morgen for å se om det hjelper. Anonymkode: 8b473...ead 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #5 Del Skrevet 25. november 2024 Det er nok oppstartsbivirkninger, det går over i løpet av et par uker. Anonymkode: cb707...2c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #6 Del Skrevet 3. desember 2024 Har svart tidligere i tråden, det er jeg som ikke sovner før i 4-5 tiden på morgenen. Jeg tok også medisinene mine på kvelden, men har begynt å ta de på morgenen å har gjort det i 1 uke, å det har ingen effekt, men det har kanskje gått for kort tid? På mandag så gikk jeg fra 10 mg til 5 for å se om det har noen effekt. Jeg tør ikke slutte helt med Cipralex, for det er de som gjør at jeg har en noenlunde stabil hverdag. Men lurer på om noen vet om alternativer til Cipralex som ikke har bivirkninger som søvnproblemer? Anonymkode: 8fe46...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #7 Del Skrevet 4. desember 2024 Ja, det finnes alternativer. Hvis dette ikke går over kan du snakke med legen din om alternativer. Men hvis det du har er oppstartsbivirkninger du har så er det litt for tidlig å tenke på å bytte medisin ennå. Og siden du nå har trappet ned på dose vil det ta enda lenger tid. Du burde ikke endret dose nå uten å snakke med legen din først. Anonymkode: cb707...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #8 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 22.53): Begynte for ca 1 uke siden, og sovner ikke om kvelden. Flere som har opplevd dette? Har også vært sinnsykt kvalm, men det er over. Anonymkode: 8b473...ead Jeg ble bare suicidal og deprimert,ikke våken. Anonymkode: f96b4...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 4. desember 2024 #9 Del Skrevet 4. desember 2024 Dette kan være oppstarts-bivirkninger, noe som er helt normalt. Gi det et par uker, og se om det bedrer seg. Husk at du skal også trappe opp fra 5 til 10, ikke gå rett på 10 hvis ikke legen har sagt det. Apoteket kan tilby deg andre legemidler forutsatt at legen godtar at du tar et likeverdig bytte. Spør på apoteket om de har noen råd. Jeg fikk escitalopram istedenfor cipralex, og hvis jeg husker riktig var det helt ok å ta den om kvelden. Men dette er 12-13 år siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #10 Del Skrevet 4. desember 2024 Ikke hatt det problemet, og jeg tok de på kvelden. Gått på de i mange år. Endret nå toø Brintellix for å forsøke å gå ned i vekt. Anonymkode: 0a208...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. desember 2024 #11 Del Skrevet 4. desember 2024 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå