Gå til innhold

Kan mennesker leve uten sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært singel i tre år. Ser på det som en privilegiet å slippe presset med å ha jevnlig sex med en samboer. Nyter å kunne gå å legge meg med den viten om at jeg bare kan sove🥱😴

Anonymkode: befdc...5ac

Enig

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan leve uten sex. Men jeg er ganske sikker på at jeg ville blitt veldig deprimert. Sex er for meg noe av det som gir meg aller størst glede i livet. Ikke bare å ha det, men å tenke på det, se frem til neste gang, fantasere osv. Så å leve uten hadde vært et enormt tap..

Anonymkode: c9693...fa3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har ikke hatt sex siden 2009.

Ikke lett å få dame når man er lav, tykk og skallet, men har blitt vandt til det for lenge siden. Skulle gjerne hatt kone og barn men fyller livet med dyr og hobbyer.

Anonymkode: 79bda...1bf

Tro meg, det er ikke lettere å være høy, i god form og med hår på hodet heller. Jeg har rett og slett glemt hvordan det føles, som om jeg aldri har hatt det. Jeg overlever jo uten, men oppfatter vel ikke at jeg lever livet akkurat. Så betyr jo null sex null kjæreste også, så det er langt mer enn "bare" sex man går glipp av. Det er bare en del av det.

Anonymkode: d47e7...e4b

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er sex et menneskerett? Finnes jo menn og kvinner som aldri får muligheten til sex. Er det mulig å leve et helt liv uten sex? 

Anonymkode: 1178d...b94

Ja et meningsløst liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (59 minutter siden):

Som følge av kristendomen? Det er vel heller en følge av at det ikke er tilat å tvinge noen til sex.... men alle har vel lov til å ha sex med seg selv da.

Hadde prostitusjon vært lovlig hadde det langt på vei løst seg selv. Det skjønner du kanskje hvis du tenker deg om?

Anonymkode: 73317...aa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (1 time siden):

Å kalle sex et "grunnleggende behov" er å dra det langt. I bestefall kan det kalles sosiale behov iht Marslows behovspyramide, der trygghet også kommer foran sex.

Ingen dør av å gå uten sex.

Jo, sex driften er der av en grunn og er et biologisk behov. Så kan man diskutere tik hvor stor grad man kan ordne dette pp egenhånd vs. å ha sex med andre.

Anonymkode: c9f7f...82b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 minutt siden):

Jo hele menneskeheten dør uten sex.

Nå var det aldri snakk om at menneskeheten skulle slutte å ha sex. Debatten foregår på individuell plan, og der dør ingen av å ikke ha sex. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, sex driften er der av en grunn og er et biologisk behov. Så kan man diskutere tik hvor stor grad man kan ordne dette pp egenhånd vs. å ha sex med andre.

Det var snakk om sex som grunnleggende behov på linje med mat. Og nei, i den kategorien ligger ikke sex selv om folk føler på sexdrift. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror nok det også kan være forskjell på kjønn. Testosteron kan være så kraftfull at enkelte menn mister kontrollen, for dem er det et behov uten tvil.

Anonymkode: 4831d...d15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I Romerriket mente man at sex var en menneskerett.

Jeg veit ikke om romerriket, eller Romerike for dens saks skyld, er det jeg ville trukket fram som de som forsto seg på menneskerettigheter. De, romerriket altså - ikke Romerike, så for eksempel ikke på slaver som fullverdige mennesker. Frigitte slaver var halvparten så menneske som romere, og så videre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (Akkurat nå):

Jeg veit ikke om romerriket, eller Romerike for dens saks skyld, er det jeg ville trukket fram som de som forsto seg på menneskerettigheter. De, romerriket altså - ikke Romerike, så for eksempel ikke på slaver som fullverdige mennesker. Frigitte slaver var halvparten så menneske som romere, og så videre.

Moderne menneskerettigheter og behov (for de som ble regnet som fullverdige individer) er ikke det samme.

Anonymkode: 4831d...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig overlevd. Men hadde ikke hatt et liv av den kvaliteten jeg ønsker, så er helt uaktuelt for meg. Men kan ikke si jeg har noen negative tanker om folk som går lenge uten. Det er leit når folk går ufrivillig uten sex, men ellers er det nå helt opp til den enkelte 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt sex siden sommeren 2016.. Ingen form for fysisk kontakt. Har samboer og det er han som ikke vil. Har blitt avvist så mange ganger at jeg har slutta å prøve for lenge siden. Å gå fra han er ikke et alternativ.  

Jeg klarer meg, men det er et stort savn. Det drept alt av selvtillitt. Og jeg er nok også litt deprimert pga av dette. 
Jeg har vurdert å finne meg en elsker, han har egentlig sagt at jeg får lov.. men så var det den selvtillitten da. 

Dame 47

Anonymkode: 343f5...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke hatt sex siden sommeren 2016.. Ingen form for fysisk kontakt. Har samboer og det er han som ikke vil. Har blitt avvist så mange ganger at jeg har slutta å prøve for lenge siden. Å gå fra han er ikke et alternativ.  

Jeg klarer meg, men det er et stort savn. Det drept alt av selvtillitt. Og jeg er nok også litt deprimert pga av dette. 
Jeg har vurdert å finne meg en elsker, han har egentlig sagt at jeg får lov.. men så var det den selvtillitten da. 

Dame 47

Anonymkode: 343f5...b49

Hvorfor er det ikke et alternativ å gå? 

Anonymkode: ea39f...f15

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (4 timer siden):

Føler det er litt den samme holdningen finnes i folk over hele verden.

Vi er fortsatt mennesker slik de før va, føler slike holdninger lever blandt oss på lik linje med omsorgsfulle respektable holdninger som annerkjenner folk som fullverdige og ønsker dem godt, men at det bare varrierer hvilken type hjerne som har størst innflytelse. Mer som kognitive evner og personlighetstrekk. 

Å det er skummelt.

Anonymkode: ea39f...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I Romerriket mente man at sex var en menneskerett. Etter kristendommens inntog ble det mer skam og tabubelagt. I dag mener man, som følge av dette, at det ikke er en menneskerett, selv om det åpenbart er et av de mest grunnleggende behovene et menneske har, etter mat.

For noe tull. "Grunnleggende behov"? Det er en LYST, ikke et grunnleggende behov. Du sammenligner sextrang med behovet for mat. Uten mat dør man. Ingen har noensinne dødd av å ikke ha sex. Man kan gå et helt liv uten sex, men bare begrenset antall dager uten mat.

Jeg har ikke hatt sex på ti år, og det går helt fint. Klart jeg kan kjenne lysten rykke til i blant, men jeg takler det fint og det går over. Ikke noe jeg ikke kan takle. Klarer meg best uten, da jeg ikke vil ha forhold, og sex uten forhold/følelser vil jeg ikke ha.

Anonymkode: f4f07...2ac

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sex et menneskerett? Finnes jo menn og kvinner som aldri får muligheten til sex. Er det mulig å leve et helt liv uten sex? 

ja lever heller uten sex enn å ha sex med noen jeg ikke tenner på f.eks. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man dør ikke uten sex nei

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Romerriket mente man at sex var en menneskerett. Etter kristendommens inntog ble det mer skam og tabubelagt. I dag mener man, som følge av dette, at det ikke er en menneskerett, selv om det åpenbart er et av de mest grunnleggende behovene et menneske har, etter mat.

Det er det ikke. Grunnleggende behov er tingan må ha for å leve som drikke, luft, mat, søvn. Sex er ikke innunder disse

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle og enhver kan ha sex. Med seg selv. Kalles runking. Ellers kan du finne en person - mann eller kvinne - som også ønsker sex og dere avtaler dere imellom. Alle får «muligheten» til sex. De som later som om de ikke får det har bare preferanser knyttet til hvem de vil ha sex med som er uforenelig med realiteten. Incels, feks. Det er mengdevis av incels sier de. De kunne når som helst avtalt sex seg imellom og løst det hele. Partnervalg kunne skje ved loddtrekning, feks. 

I Romerriket holdt eldre menn rutinemessig unge «sex venner». «vennene» - eller la oss kalle dem prostituerte, hva? - var menn. Eldre menn hadde sex med unge menn. Romerne var ikke så nøye på det med kjønn. Som ville løst mye av debatten om såkalte selvoppnevnte incels. De kunne ha arrangert sexfester. Seg imellom. Som seg hør og bør. 

For all del - la oss gjøre som romerne. Eller - la menn gjøre som romerske menn. Ha seg seg imellom. 

Anonymkode: de647...636

Nåja de stod ikke i veien for å ha sexslaver heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...