Irak Skrevet fredag kl 10:56 #61 Del Skrevet fredag kl 10:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fin historie Men husk at folk er forskjellige og har ulike utg punkt for sine plager Anonymkode: 22642...81c Takk ❤️. Selvfølgelig vet jeg det. Det er ment som kun inspirasjon og en kilde for håp fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet fredag kl 11:02 #62 Del Skrevet fredag kl 11:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bekymrer deg for mye. Tenker altfor mye på dette. Trener du? Du er nå oppi hodet ditt og det vil være fordelaktig at du trener på å komme deg ut av det. Anonymkode: fe966...39a Om man har kapasitet og energi til det så er jo det det beste. Det er det ikke alle som har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet fredag kl 11:09 #63 Del Skrevet fredag kl 11:09 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men jeg FÅR jo angts av dette…? Anonymkode: 22642...81c Så er det viktig å huske på at man er ikke angsten sin. Man har angst. Klarer man å skille der så har man kommet langt. Konkretisering kan hjelpe. Små små ting. Slik som i eksempelet fra ung.no. Et skritt av gangen. Alt er bedre enn ingenting. Ingen krav til seg selv når man har det så vondt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet fredag kl 12:18 #64 Del Skrevet fredag kl 12:18 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva tror du angst og depresjon er? Det er psykisk sykdom. Depresjon kan gjøre en helt lam i hodet og angst kan gjøre en kjempesyk fysisk, verre enn influensa. Anonymkode: 8d661...82d Mener du det? At man blir eksfremt fysisk syk og lam ihode? Er vel ikke slik konstant da? Og anvst/dep er jo tanker følelser ikke bare kroppslig sykdom og kognitiv svikt og forverring ved aktivitet? Kan jeg sende deg privat mld hvis du had litt peiling på dette? Eller kan du sende meh? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:47 #65 Del Skrevet fredag kl 12:47 Sukkerogkanel skrev (28 minutter siden): Mener du det? At man blir eksfremt fysisk syk og lam ihode? Er vel ikke slik konstant da? Og anvst/dep er jo tanker følelser ikke bare kroppslig sykdom og kognitiv svikt og forverring ved aktivitet? Kan jeg sende deg privat mld hvis du had litt peiling på dette? Eller kan du sende meh? Jeg har svart deg på dette allerede. Anonymkode: 8d661...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:12 #66 Del Skrevet fredag kl 14:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har svart deg på dette allerede. Anonymkode: 8d661...82d Jepp. Det går i ett, rundt og rundt. Svarer man, så er det bare flere spørsmål. Stiller man kritiske spørsmål, så blir det stille til neste tråd kommer. Slik fortsetter det i uker og måneder. Anonymkode: ae29d...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:38 #67 Del Skrevet fredag kl 15:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp. Det går i ett, rundt og rundt. Svarer man, så er det bare flere spørsmål. Stiller man kritiske spørsmål, så blir det stille til neste tråd kommer. Slik fortsetter det i uker og måneder. Anonymkode: ae29d...e0a Tusenkronersspørsmålet er jo da, hvis det er tilfellet, kan medisin hjelpe hodet mer På plass?😀 Anonymkode: 22642...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:43 #68 Del Skrevet fredag kl 15:43 Irak skrev (4 timer siden): Om man har kapasitet og energi til det så er jo det det beste. Det er det ikke alle som har... Hvis man har kapasitet og energi til å bekymre seg, så har man det. Bekymring krever enormt med energi og kapasitet. Å trene trenger ikke være stort. Det kan å ta ti froskehopp i ny og ned eller stille seg i planke. Jeg sier ikke "ta deg sammen", men at ts selvfølgelig, som alle mennesker, kan prøve å gjøre noe annerledes. Anonymkode: fe966...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:19 #69 Del Skrevet fredag kl 16:19 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tusenkronersspørsmålet er jo da, hvis det er tilfellet, kan medisin hjelpe hodet mer På plass?😀 Anonymkode: 22642...81c JAAAAAA Anonymkode: 8d661...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkerogkanel Skrevet i går, 08:34 #70 Del Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har svart deg på dette allerede. Anonymkode: 8d661...82d Åja. Jeg finner ikke det svaret. Lurte bare veldig på om du kunne sagt mer om der med at man blir helt lam i hjernen. Reell kognitiv svikt.. Håper du kan sende meg en melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:41 #71 Del Skrevet i går, 08:41 Irak skrev (21 timer siden): Takk ❤️. Selvfølgelig vet jeg det. Det er ment som kun inspirasjon og en kilde for håp fra min side. Takk for det. Men hvordan jobbe med det i terapi/på egenhånd? Anonymkode: 22642...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #72 Del Skrevet i går, 08:55 Sukkerogkanel skrev (20 minutter siden): Åja. Jeg finner ikke det svaret. Lurte bare veldig på om du kunne sagt mer om der med at man blir helt lam i hjernen. Reell kognitiv svikt.. Håper du kan sende meg en melding Jeg skrev: Du trenger ikke sende privat melding for dette, det er vanlige symptomer på alvorlig angst og depresjon, det er bare å google. Men helst bare hør på legene dine som prøver å behandle din angst/depresjon. Anonymkode: 8d661...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 08:59 #73 Del Skrevet i går, 08:59 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for det. Men hvordan jobbe med det i terapi/på egenhånd? Anonymkode: 22642...81c Om du har en flink terapeut så er det noen som gir oppgaver der du kan øve. Jeg har gått såpass mye i terapi at jeg eksponerer meg selv for angsten jeg har hatt. Det er vanskelig når det står på, men veldig verdt det. Jeg må synge følelser ut av kroppen for å bearbeide det. Og ja jeg ble verre før jeg ble bedre, men jeg valgte å stå i det selv om det var tøft. Følelser og angst er ikke farlig. Det kan være vondt og ubehagelig. Man får seg virkelig en kule av og til kan det kjennes ut som. Noen ganger har det føltes ut som jeg har blitt putta i tørketrommelen og vridd rundt 😂. Jeg tar også lange varme bad når jeg opplever uro slik at kroppen kan slappe av. Tror ikke det går en dag uten et bad 😂. Så jeg må passe på at huden ikke tørker ut og bruker babyolje i vannet. Det hjelper. Jo mer rolig og avbalanserte du klarer å være, jo mer i kontakt med følelsene dine vil du kunne oppleve at du er. Det er viktig. Sjelsarbeid er ikke bare bare. Det er krevende, og samtidig så utrolig verdt det. Akupunktur har hjulpet meg med å øke triggerne slik at jeg har kunnet jobbe raskere med de vonde følelsene. Jeg liker ikke å ha det vondt så da har jeg tenkt: Bedre fort og gæli enn seigpining. Det kommer selvfølgelig veldig an på hvor mye man bærer på....Det må man tenke nøye over...Så trenger man støtte og kjærlighet av mennesker rundt seg. Det hjelper veldig ❤️. Er slik jeg har valgt å gjøre det. Og ja jeg har hatt mye hjernetåke, desorientering, sittet i senga på natta og grenet mens jeg har rugget på en bamse att og fram. Trøstet meg selv. Vugget fram og tilbake.... Det er helt grusomt når det har stått på...Så har jeg opplevd fred i hjertet etterpå ❤️. Pusteteknikker har jeg også øvd på. Teller til fire på inn og utpust. Dype drag helt ned i magen. Når man har det som verst så har det hjulpet å fokusere på og konsentrere seg om enkle små ting som kan hjelpe. Pust er en av dem. Mindfulness musikk er en annen. Prøve å koble ut hjernen rett og slett. Onanere og gi kjærlighet til deg selv 💕. Endret i går, 09:05 av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #74 Del Skrevet i går, 09:37 Når du allerede har gått mange måneder i den samme loopen så vil jeg si det er på tide å snakke med legen om medisinering. Det du beskriver er helt vanlige symptomer på alvorlig depresjon og angst. Særlig om du sover dårlig i tillegg. Det hadde heller ikke forundret meg om jernlagerene dine var litt lave. Stress, skaper hjenetåke og man kan glemme alt, føle seg dement, angsten forsterker det enormt og depresjonen gjør at alt føles håpløst ut. Når jeg her nevner stress så trenger det ikke være ytre stress, tankekjør og bekymring er enda mer stressende enn en travel hverdag. Du må være mer ærlig med legen og psykologen når du er der. Legge alt på bordet. Det er de som skal finne løsningen på dette, ikke du. For svaret er allerede ja, det er vanlig at man føler det sånn ved psykiske problemer. Helt vanlig. Det er også mange som trenger hjelp med medisinering når det er så alvorlig at man ikke kommer ut av det selv etter noen måneder. Skulle ønske jeg visste hva som skulle til for at du kom ut av leter etter svaret sporet du har havnet i, men det gjør jeg dessverre ikke. For meg så gikk det bedre når jeg begynte å sove bedre og med tid og stunder. Når jeg var så dårlig som deg så løy jeg til helsepersonellet, jeg klarte ikke å si all galskapen som kvernet rundt i hodet mitt. Jeg skulle ønske jeg tok imot hjelp, da kunne jeg blitt friskere mye tidligere. Anonymkode: 47fe8...ca5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:45 #75 Del Skrevet i går, 09:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når du allerede har gått mange måneder i den samme loopen så vil jeg si det er på tide å snakke med legen om medisinering. Det du beskriver er helt vanlige symptomer på alvorlig depresjon og angst. Særlig om du sover dårlig i tillegg. Det hadde heller ikke forundret meg om jernlagerene dine var litt lave. Stress, skaper hjenetåke og man kan glemme alt, føle seg dement, angsten forsterker det enormt og depresjonen gjør at alt føles håpløst ut. Når jeg her nevner stress så trenger det ikke være ytre stress, tankekjør og bekymring er enda mer stressende enn en travel hverdag. Du må være mer ærlig med legen og psykologen når du er der. Legge alt på bordet. Det er de som skal finne løsningen på dette, ikke du. For svaret er allerede ja, det er vanlig at man føler det sånn ved psykiske problemer. Helt vanlig. Det er også mange som trenger hjelp med medisinering når det er så alvorlig at man ikke kommer ut av det selv etter noen måneder. Skulle ønske jeg visste hva som skulle til for at du kom ut av leter etter svaret sporet du har havnet i, men det gjør jeg dessverre ikke. For meg så gikk det bedre når jeg begynte å sove bedre og med tid og stunder. Når jeg var så dårlig som deg så løy jeg til helsepersonellet, jeg klarte ikke å si all galskapen som kvernet rundt i hodet mitt. Jeg skulle ønske jeg tok imot hjelp, da kunne jeg blitt friskere mye tidligere. Anonymkode: 47fe8...ca5 Takk. Jeg føler jeg sier så mye om at jeg føler meg gal. Men de tror det ikke liksom?😅 Har forresten prøvd medisin før. Men går ikke på noe nå. Terspi funger ikke. Sover med medisin. Så sover på natta. Men føler meg enda verre etter søvn 🤣 Ja er skikkelig stuck!! Men det er fordi det er noe fysisk i tillegg.men satt meg fast i en mental suppe nå. Og det at er så dement vanskeliggjør alt😅😔😅 og ja. Mangler masse vitaminer og jern😔 Anonymkode: 22642...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:55 #76 Del Skrevet i går, 09:55 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når du allerede har gått mange måneder i den samme loopen så vil jeg si det er på tide å snakke med legen om medisinering. Det du beskriver er helt vanlige symptomer på alvorlig depresjon og angst. Særlig om du sover dårlig i tillegg. Det hadde heller ikke forundret meg om jernlagerene dine var litt lave. Stress, skaper hjenetåke og man kan glemme alt, føle seg dement, angsten forsterker det enormt og depresjonen gjør at alt føles håpløst ut. Når jeg her nevner stress så trenger det ikke være ytre stress, tankekjør og bekymring er enda mer stressende enn en travel hverdag. Du må være mer ærlig med legen og psykologen når du er der. Legge alt på bordet. Det er de som skal finne løsningen på dette, ikke du. For svaret er allerede ja, det er vanlig at man føler det sånn ved psykiske problemer. Helt vanlig. Det er også mange som trenger hjelp med medisinering når det er så alvorlig at man ikke kommer ut av det selv etter noen måneder. Skulle ønske jeg visste hva som skulle til for at du kom ut av leter etter svaret sporet du har havnet i, men det gjør jeg dessverre ikke. For meg så gikk det bedre når jeg begynte å sove bedre og med tid og stunder. Når jeg var så dårlig som deg så løy jeg til helsepersonellet, jeg klarte ikke å si all galskapen som kvernet rundt i hodet mitt. Jeg skulle ønske jeg tok imot hjelp, da kunne jeg blitt friskere mye tidligere. Anonymkode: 47fe8...ca5 Må nok ty til medisin igjen. Men hvordan kan det hjelpe meg? Hva slags hjelp fikk du…? Var du sånn som meg? Anonymkode: 22642...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:56 #77 Del Skrevet i går, 09:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må nok ty til medisin igjen. Men hvordan kan det hjelpe meg? Hva slags hjelp fikk du…? Var du sånn som meg? Anonymkode: 22642...81c Hvor mange ganger må du få svar på de samme spørsmålene før du er fornøyd? Anonymkode: ae29d...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:02 #78 Del Skrevet i går, 10:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må nok ty til medisin igjen. Men hvordan kan det hjelpe meg? Hva slags hjelp fikk du…? Var du sånn som meg? Anonymkode: 22642...81c Du trenger ikke vite hvordan det kan hjelpe deg. Det er komplisert å forstå. Du har ikke helseutdanning og i tillegg sier du at du føler deg dement nå. Da kan du ikke forstå dette akkurat nå og det må du bare akseptere. 200 000 mennesker i Norge får hjelp av antidepressiva hver dag. Det er medisin som virker mot den tilstanden du har. Sånn er det. Anonymkode: 8d661...82d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:16 #79 Del Skrevet i går, 10:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev: Du trenger ikke sende privat melding for dette, det er vanlige symptomer på alvorlig angst og depresjon, det er bare å google. Men helst bare hør på legene dine som prøver å behandle din angst/depresjon. Anonymkode: 8d661...82d Jeg har googla meg ihjel men finner lite info om å bli dement og lam i hjernen og slik jeg føler meg, derfor jeg ble interessert i svaret ditt🤗 Anonymkode: 22642...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #80 Del Skrevet i går, 10:18 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du trenger ikke vite hvordan det kan hjelpe deg. Det er komplisert å forstå. Du har ikke helseutdanning og i tillegg sier du at du føler deg dement nå. Da kan du ikke forstå dette akkurat nå og det må du bare akseptere. 200 000 mennesker i Norge får hjelp av antidepressiva hver dag. Det er medisin som virker mot den tilstanden du har. Sånn er det. Anonymkode: 8d661...82d Jeg har prøvd før. Antidep hjelper angst og depresjon, men kan ikke våre det jeg har. Er jo helt rar og gal, (liker å forstå hvordan og hvorfor. Det hjelper jo på troa på at det skal kunne hjelpe), men må øve meg på å legge det vekk😫 Anonymkode: 22642...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå