Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Influencer er et merkelig yrke. Ja, det er et yrke, de er vår tids reklamebyråer.

Desto mer upopulære de er i sine ytringer og gjøremål, desto flere følgere får de. Og tjener mer. Legg til noen katastrofer, brudd eller barnefødsler, så renner pengene inn. Inntektene øker proporsjonalt med lange, kritiske tråder på nett.

De tjener altså ikke mest om de er godt likt og bare har positive følgere. Det er et merkelig fenomen.

Sophie Elise

Karianne Spetalen

Kristin Gjelsvik

Og mange flere av de på "toppen".

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Viki6 skrev (Akkurat nå):

Influencer er et merkelig yrke. Ja, det er et yrke, de er vår tids reklamebyråer.

Desto mer upopulære de er i sine ytringer og gjøremål, desto flere følgere får de. Og tjener mer. Legg til noen katastrofer, brudd eller barnefødsler, så renner pengene inn. Inntektene øker proporsjonalt med lange, kritiske tråder på nett.

De tjener altså ikke mest om de er godt likt og bare har positive følgere. Det er et merkelig fenomen.

Sophie Elise

Karianne Spetalen

Kristin Gjelsvik

De er ikke reklamebyråer, de er merkevarer som benyttes av dem. Og de benyttes av mediene for å skape TV som selger. Folk elsker sladder, sjokk, intime detaljer og skandaler. Som denne type mennesker byr på. Mental ubalanse selger...

Fordi de går som "privat underholdning" rammes de dessverre ikke av regelverk. Eneste er at de må merke reklame. Men ALT er jo reklame, eller del av, de bygger alltid opp mot salg av produkter og tjenester. Og det er dette myndighetene må innse. Først da vil barna beskyttes også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

At hun dro på festen, tenker jeg mitt om, at man i det hele tatt orker det, 6 dager etter et keisersnitt?! Folk er selvsagt forskjellige, men likevel. At hun drar ut av sykehuset for å være med datteren og sove hjemme, forstår jeg godt, det er vondt å lese at de ikke får være på rom med guttene sine på sykehuset. Stor kontrast til Haukeland.
Men den oppførselen hennes angående tv2, den er jo helt tragisk. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Hun virker amper og sur på Ellefesten, enig med det som skrives over her, hun dro dit på trass.  Synes ikke hun gjorde en god fremtoning.

Jeg ble hekta på snap for noen måneder siden og begynte å følge henne. Så vel alle postene hun la ut før jeg ble lei og blokkerte henne. 

Helheten av informasjon hun deler, gjør at seer danner seg et ganske godt bilde på hvem hun, mannen og dattera er. Selv om det kanskje ikke er mye informasjon hun gir ut på en gang, men små kommentarer og bilder her og der, gjør at man til slutt vet veldig mye om deres privatliv.

Jeg skjønte etter hver hvor de bodde utifra bilder og lokalbeskrivelser. Kontinuerlig snapping av mannen i forskjellige settinger, utfordringer og aktiviteter, gir innblikk i hvordan han er privat. Samme med datteren. Det hjelper ikke å ikke legge ut bilde av ansiktet (men hun har gjort det også) Det er den kontunierlige snappingen som er problemet. Seer vet stort sett alt om datteren fordi vi ser henne så mye av en dag.  og når den informasjonen om datteren er offentlig og lett tilgjengelig,mor er kjendis og gift med en av norges rikeste, så gjør det rett og slett datteren mer sårbar. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
bibliotekaren skrev (6 minutter siden):

At hun dro på festen, tenker jeg mitt om, at man i det hele tatt orker det, 6 dager etter et keisersnitt?! Folk er selvsagt forskjellige, men likevel. At hun drar ut av sykehuset for å være med datteren og sove hjemme, forstår jeg godt, det er vondt å lese at de ikke får være på rom med guttene sine på sykehuset. Stor kontrast til Haukeland.
Men den oppførselen hennes angående tv2, den er jo helt tragisk. 

Enig, men til info, er man innlagt på intensiv (enten nyfødt eller ordinær), er det uansett ikke mulig å sove der for pårørende. Er man innlagt på intensiv, så er det livstruende tilfeller. 
Det er fullt av maskiner og ansatte. Det som slo meg der var at det føltes som et eget parallellsamfunn. Utenfor gikk verden videre, mens innenfor disse dørene sto tiden litt stille.
Når guttene senere blir overført til andre avdelinger, kan man klage over manglende mulighet å dele rom med de. For det er svært begrenset på Riksen (ordinær barneavdeling og barsel).

Skrevet
Viki6 skrev (19 minutter siden):

Sophie Elise

Karianne Spetalen

Kristin Gjelsvik

Doris Becker skrev (16 minutter siden):

De er ikke reklamebyråer, de er merkevarer som benyttes av dem. Og de benyttes av mediene for å skape TV som selger. Folk elsker sladder, sjokk, intime detaljer og skandaler. Som denne type mennesker byr på. Mental ubalanse selger...

Fordi de går som "privat underholdning" rammes de dessverre ikke av regelverk. Eneste er at de må merke reklame. Men ALT er jo reklame, eller del av, de bygger alltid opp mot salg av produkter og tjenester. Og det er dette myndighetene må innse. Først da vil barna beskyttes også. 

Du kan si at de er vår tids "kjendiser" da. Som benyttes av bransjen til å selge produkter. Og de har ikke noe talent, de er dyrket fram via reality, som også er en del av bransjen. Og der velger de gjerne ut unge mennesker som sliter med diverse problemstillinger, sårbare, og gjerne opererte. Etter reality blir de influensere. som lever av det kjendiser før prøvde å verne om, nemlig privatlivet.  For her er det et marked. Og det har vokst seg til noe veldig kvalmende. Før leste folk Se og Hør i smug, nå scrolles det dagen lang. Og det er spesielt kvinner som følger denne typen influencere. Voksne kvinner. som nå rammes av psykisk sykdom viser det seg. Og de kjøper seg blakke, og opererer seg og tar botox og fillers. Enorm økning siste årene. Forbruksgjeld øker i takt med avhengighet og psykisk uhelse. Og de speiler infuenserne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet (endret)
Cockerlover skrev (20 minutter siden):

Hun virker amper og sur på Ellefesten, enig med det som skrives over her, hun dro dit på trass.  Synes ikke hun gjorde en god fremtoning.

Jeg ble hekta på snap for noen måneder siden og begynte å følge henne. Så vel alle postene hun la ut før jeg ble lei og blokkerte henne. 

Helheten av informasjon hun deler, gjør at seer danner seg et ganske godt bilde på hvem hun, mannen og dattera er. Selv om det kanskje ikke er mye informasjon hun gir ut på en gang, men små kommentarer og bilder her og der, gjør at man til slutt vet veldig mye om deres privatliv.

Jeg skjønte etter hver hvor de bodde utifra bilder og lokalbeskrivelser. Kontinuerlig snapping av mannen i forskjellige settinger, utfordringer og aktiviteter, gir innblikk i hvordan han er privat. Samme med datteren. Det hjelper ikke å ikke legge ut bilde av ansiktet (men hun har gjort det også) Det er den kontunierlige snappingen som er problemet. Seer vet stort sett alt om datteren fordi vi ser henne så mye av en dag.  og når den informasjonen om datteren er offentlig og lett tilgjengelig,mor er kjendis og gift med en av norges rikeste, så gjør det rett og slett datteren mer sårbar. 

Godt innlegg! 
KV gjør det som Sara Emilie kaller og forsvarer: «å gi små drypp», dvs mange små detaljer som til sammen utleverer hele familielivet. Det er kalkulert og graverende fordi dette gjøres for å få oppmerksomhet og tjene penger. 

Endret av LivEinar
Skrevet
J.. skrev (5 timer siden):

Ja? Du tror ikke sykepleiere og leger omgås folk før og etter jobb selv,der de også kan dra med seg div smitte på jobb?

Sykepleieren som må levere i barnehage før jobb,legen som var på storfest kvelden før eller renholderen som kanskje nettopp kom tilbake fra ferie i utlandet og kan ha dratt med seg div sykdom der ifra også.

Alle disse er alikevel på jobb på sykehuset og kan potesielt smitte både pasienter og pårørende.

Leger/sykepleiere har ikke guttene på brystet, de har på seg ren uniform, og noen av de har på seg smittefrakk for å unngå overføre smitte til de ekstra utsatte premature. De har riktig håndhygiene og bruker hansker.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

KV er bare sur fordi oppmerksomheten har gått fra lykkeønskninger og gode tanker for premature barn til å sett i kortene for sin utlevering på samme måte som SE eller CBE

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

Vil ikke si at hun er rik. Hvis han følger i sin fars fotspor så har han tegnet en ekteskapkontrakt med fullstendig særeie. Kona får ekslusive gaver, men intet av hans verdier ved skilsmisse eller død. Det vil si at hun står på ganske bar bakke hvis de skilles.

What? Det er jo helt sykt! Hva skjer med barna da? Om far plutselig dør? Hva vil de sitte igjen med eller hvilket støtte vil de få økonomisk da frem til de fyller 18 år? 

Skrevet
Glufseguri skrev (10 minutter siden):

KV er bare sur fordi oppmerksomheten har gått fra lykkeønskninger og gode tanker for premature barn til å sett i kortene for sin utlevering på samme måte som SE eller CBE

Hun er i deres kategori, helt klart. De nærmest sloss om å utlevere intime detaljer og barna mest. Og inntar offerollen så snart det kommer kritikk. 
Du har noen få influensere, som jeg ikke vil kalle influensere egentlig, men gründere, som reklamerer for sin business på sosiale medier, og mingler med bransjen på fest, men som har klare grenser mellom privatliv og jobb. 
Linda Johansen er et eks, eller Jenny Skavland. D tar noen intervjuer, men da ofte i sammenheng med det de driver med, at det har en viss  relevans.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Himmelen_91 skrev (5 minutter siden):

What? Det er jo helt sykt! Hva skjer med barna da? Om far plutselig dør? Hva vil de sitte igjen med eller hvilket støtte vil de få økonomisk da frem til de fyller 18 år? 

Barna er nok sikret. Nå har ikke jeg tilgang til detaljene, og mulig han ikke gjør som sin far, men faren har fullstendig særeie, etter hva jeg har lest. 

https://www.seher.no/kjendis/slik-reagerer-hun-pa-ektepakt-omtalen/71200254

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
Skrevet

Jeg var ikke klar over at det var Elle sommerfest med typ 600 gjester det dreide seg om. På snap så drev hun å diskuterte frem og tilbake med seg selv om hun skulle stikke ut en liten tur og møte noen venninner som skulle ha sommerfest. Og det såg jeg ikke problemet med og tenkte det var nok godt å møte venninnene sine i en time eller to

Men 600 gjester der man går rundt å mingler samtidig som man har ekstrempremature tvillinger innlagt….den er ikke grei mtp smittefare. Bakterier og virus forsvinner ikke ved en dusj, og hun dro rett fra festen og til sykehuset der hun satt med ene babyen på brystet. Har selv et barn som ble født prematurt og lå i kuvøse, og jeg fikk permisjoner sånn at jeg kunne dra hjem til eldste. Men ansatte frarådet sterkt å oppsøke folkemengder, nettopp pga fare for smitte.

Jeg fødte også ved hastekeisersnitt, og når jeg tenker tilbake så klarer jeg ikke se for meg at jeg hadde klart å dra på fest bare 6 dager etter. Som Karianne sier selv så må kroppen heales etter inngrepet (keisersnitt er faktisk et stort inngrep), livmoren skal leges da den har sår etter morkaken som blør. I tillegg så må man pumpe regelmessig døgnet rundt når man føder prematurt pga kroppen har ikke oppfattet at man har blitt mor så tidlig.

Ja; det er viktig med mental helse, og har full forståelse for at de er hjemme med eldste kveld/natt kontra et stusselig hotellrom når de likevel ikke får være sammen med tvillingene. For meg er nettopp det mental helse; å leve et så tilnærmet normalt liv og være hjemme, sove i egen seng og sammen med eldste i en ekstrem situasjon. Gå tur, besøke ei venninne og familie, egenpleie, finne på ting sammen med eldstemann som en familie…. Ikke å dra på Elle sommerfest 6 dager etter at man har født i uke 28.

Uansett hva hun bortforklarer dette med så har hun for meg ødelagt det sympatiske synet jeg hadde på henne. Hormoner eller ei; tror hennes virkelige jeg kom til syne i den videoen til Tv2

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Hun klager over at media gjør alt for klikk og penger. Hva er det liksom hun gjør da🤷‍♀️ Hun kan umulig være så blåst🤷‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 18
Skrevet

Jeg tenker at TV2 kunne latt være å bruke bilde av henne med ungen, det var unødvendig (ja, hun kan takke seg selv mtp alt hun deler, men her burde TV2 selv tatt hensyn til barna). Utover det: som man reder ligger man…

• Liker 4
Gjest Helene J.
Skrevet

Det blir en egen TV-serie som heter "Mødre". Vel, en serie med det navnet, setter jo barna i søkelyset mer enn noe annet. 

Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at TV2 kunne latt være å bruke bilde av henne med ungen, det var unødvendig (ja, hun kan takke seg selv mtp alt hun deler, men her burde TV2 selv tatt hensyn til barna). Utover det: som man reder ligger man…

Hva er forskjellen? Folk ser det på hennes snap, og folk ser det på tv2 sin nettside 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

De burde beskyttes fra seg selv... Håper mange boikotter den nye serien. Det er faen ikke greit, å bli med en som nettopp har født premature på fest, med kamerateam. De må jo se at dette er syk atferd.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 time siden):

Smart å sikre store formuer mot golddiggers som ikke har løftet en lillefinger for den formuen. Skulle bare mangle. Antar hun har giftet seg av kjærlighet og ikke pga pengene...

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 time siden):

Barna arver da alt og får det ved fylte 18 år

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...