AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Del Skrevet 25. november 2024 Heihei! Jeg er førstegangsfødende og helt på tampen av svangerskapet, og har kjøpt meg to myke amme-BH'er/bralettes som jeg bruker nå, siden jeg har vokst ut av mine vanlige BH'er for lenge siden. Nå er det jo black week og det selges en del BH'er på 50% osv nå, så jeg tenkte kanskje benytte meg av det, men så lurer jeg på hvor mange man trenger? Hvis man lekker masse er det kanskje lurt å ha en del skift selv om man bruker ammeinnlegg? Jeg prøver generelt å ikke kjøpe for mye av ting med tanke på miljøet og sånt. Brukte/bruker dere ammeBH på natt? Ser at sånn som medela har noen natt BH'er, men er usikker på om det trengs? Jeg har små bryst så det er ikke sånn at jeg trenger BH for støtte. Forstår at man ofte lekker om natta etc, men det er vel ikke så komfortabelt eller lettvint for nattamming å sove med BH og ammeinnlegg for at det ikke skal lekke ned på senga? Kanskje man kan ha type håndduk under seg i stedet og ligge med puppene fri? Har også kjøpt madrassbeskytter mtp lekkasje. Lurer på hvordan dere som har ammet har løst det Anonymkode: 732ad...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #2 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg hadde først bare tre stk, men syns det ble lite så kjøpte tre til. Fint å ha både svart, hvit og nude til å ha under ulike typer klær. Det kan sikkert funke uten på natt om man ikke er så nøye, men jeg syns det ble ekkelt og kaldt å sove med våt pysj. Anbefaler amme-bh fra kappahl, de er veldig gode å ha på. Anonymkode: 202b0...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 25. november 2024 #3 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) Jeg hadde fem og det var i grenseland lite. Til denne runden kjøper jeg nok inn ett par til, må bare finne noen jeg virkelig liker. jeg har ikke store pupper i utgangspunktet (75-c) men måtte bruke ammebh på natt fordi jeg lakk som en sil første 6 mnd. Ungen hadde blitt klissvåt på natt om jeg prøvde sove uten bh. 😅☺️ Endret 25. november 2024 av PurpleTuliip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #4 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde først bare tre stk, men syns det ble lite så kjøpte tre til. Fint å ha både svart, hvit og nude til å ha under ulike typer klær. Det kan sikkert funke uten på natt om man ikke er så nøye, men jeg syns det ble ekkelt og kaldt å sove med våt pysj. Anbefaler amme-bh fra kappahl, de er veldig gode å ha på. Anonymkode: 202b0...b3d PurpleTuliip skrev (10 minutter siden): Jeg hadde fem og det var i grenseland lite. Til denne runden kjøper jeg nok inn ett par til, må bare finne noen jeg virkelig liker. jeg har ikke store pupper i utgangspunktet (75-c) men måtte bruke ammebh på natt fordi jeg lakk som en sil første 6 mnd. Ungen hadde blitt klissvåt på natt om jeg prøvde sove uten bh. 😅☺️ Takk for svar 🥰 Da skal jeg bestille noen flere+ noen som egner seg til bruk på natt. Anonymkode: 732ad...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #5 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg har 5 og synes det er nok i massevis. Bruker de kun utenfor huset da jeg foretrekker å gå uten bh hjemme. Men kjøpte meg noen amme-singletter fra kappahl som jeg liker og føler holder ting på plass. Hørte om flere som lakk og fikk masse tips om at jeg måtte huske ammeinnlegg og diverse diverse. Lekker minimalt 🤷🏻♀️ Anonymkode: c4430...50c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #6 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg har 5-6 stk og det holder da klesvasken uansett går til en hver tid her hjemme. Men kunne nok ideelt hatt et par til. Lekker ofte på natten eller blir gulpet ned 😅 Anonymkode: 20ae0...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #7 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg ville ikke kjøpt flere før du har født. Jeg brukte amme-bh i graviditeten fordi puppene vokste, men de bhene passet IKKE etter fødsel for å si det sånn. Har også kjøpt to ekstra store som jeg bruker om natten. Orker ikke bh som strammer på natten, men må ha på pga lekkasjer. Anonymkode: d6bdb...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #8 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har 5 og synes det er nok i massevis. Bruker de kun utenfor huset da jeg foretrekker å gå uten bh hjemme. Men kjøpte meg noen amme-singletter fra kappahl som jeg liker og føler holder ting på plass. Hørte om flere som lakk og fikk masse tips om at jeg måtte huske ammeinnlegg og diverse diverse. Lekker minimalt 🤷🏻♀️ Anonymkode: c4430...50c Da er jo du utenfor «normalen» det er helt vanlig å lekke masse. Høres digg ut å ha det sånn. Helt ekstremt ekkelt å konstant være fuktig på puppene. Anonymkode: f67a1...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #9 Del Skrevet 26. november 2024 Det kommer jo veldig an på. Jeg hadde 6-7 stk, og vasket klær hver eneste dag. Lekking var ikke et problem om dagen. Jeg brukte vanlige papir-ammeinnlegg, og de holdt for meg. Om natten sov jeg med bh, for da lakk jeg noe voldsomt. Både hver gang babyen diet fra andre puppen, og om det hadde gått noen timer uten at babyen åt. Jeg svettet også noe forferdelig, både om dagen og natten, og gikk også lange trilleturer med masse bakker. I tillegg hadde jeg gulpebabyer, som gulpet meg ned titt ofte, og en som lå og spyttet ut melk mens han diet... Så jeg skiftet flere ganger om dagen. Anonymkode: d17f8...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #10 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg lekker null, så har bare to. Vasker jevnlig her, da baby gulper en del. Anonymkode: fe8f0...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #11 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg hadde tre, men jeg lekker ikke så mye så kunne bruke en bh i to dager før jeg vasket den, og vaskemaskinen står jo på hele tiden under nyfødttiden uansett😅 Anonymkode: 21f24...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #12 Del Skrevet 28. november 2024 Takk for mange ulike svar. Kjekt å høre folks erfaringer Bestilt meg et par sånne triangel bralettes i større størrelse, så jeg har en del å "vokse inn i". -TS Anonymkode: 732ad...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #13 Del Skrevet 28. november 2024 For meg holdt det med 2, en som passet ok rett etter fødsel og en som passet litt senere. Hjemme gikk jeg mye uten BH og jeg brukte også mye ammesingleter uten BH. Syntes BH fort ble trangt og ubehagelig. Første tiden brukte jeg omtrent ikke BH. Jeg liker å ha singlet under klær også så ammeBH+ammesinglet+genser ble fort mye klær å åpne. Litt trang ammesinglet funket bra som BH Jeg har ikke enorme pupper da men ikke bittesmå heller. Jeg lakk nesten aldri da. Lekker man mye må man jo bytte mer sikkert. Baby gulpet lite også. Og jeg sov ikke med BH. Jeg tenker også at det er fint å begrense forbruk litt og at man ofte kan bruke klær litt lenger før vask enn en del gjør (Skjønner man vil vaske utsvettede klær eller klær med melk/gulp på altså) Anonymkode: 477ef...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #14 Del Skrevet 28. november 2024 Hadde ingen... Anonymkode: b1ed8...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #15 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg hadde først to, det holdt helt greit. Byttet daglig. Så kjøpte jeg en med spiler. Hadde ikke kjøpt ammebh før etter fødsel. Vanskelig å vite størrelse Anonymkode: cf359...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 28. november 2024 #16 Del Skrevet 28. november 2024 Hadde 3-4 tror jeg. Vasket klær daglig uansett, trengte ikke flere. Synes det var ekkelt å la møkkete BH med melk og evt gulp ligge i dagevis før vask. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #17 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 11.06): Jeg hadde først to, det holdt helt greit. Byttet daglig. Så kjøpte jeg en med spiler. Hadde ikke kjøpt ammebh før etter fødsel. Vanskelig å vite størrelse Anonymkode: cf359...5ea Hva brukte du mens du var gravid da? Jeg har sikkert vokst 5-10 cm rundt ribbeina og for meg føles det unødvendig å kjøpe vanlige BH'er i større størrelse som jeg bare bruker i noen mnd i svangerskapet. Anonymkode: 732ad...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #18 Del Skrevet 29. november 2024 Det kommer an på hvor mye du lekker... I starten er det vanlig å lekke mye, men etter hvert pleier det å roe seg. Det er nok likevel lurt å vente til ganske kort tid før fødsel med å kjøpe, og det kan sikkert være greit å kjøpe noen i etterkant også. Puppene kan vokse mye i løpet av graviditeten, og ikke minst under amming. Det er vanskelig å vite hvilken størrelse man vil ende opp med. Anonymkode: bbf33...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå