AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Funker den på mobilen din? Ikke på min, har en Samsung S9. Anonymkode: 37696...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Funker Safedrive? Anonymkode: 37696...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det finnes en app som heter Politikontroller. Selve app er sist oppdatert januar 2023. Laget til Android 5. Ikke mulig å installere på enheter som kjører Android 15. Ifølge nettsiden er det rapportert kontroller. Med eldre telefonen er det trolig mulig å teste. Det er gjerne andre måter å unngå fartskontroll på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Er det ikke mulig å holde fartsgrenser, legge fra seg mobil, bruke riktig lys til en hver tid, sette på sikkerhets selen, og ikke minst holde seg edru??? Da slipper man slike distraksjoner som fører kun til èn ting….trafikkuhell. Anonymkode: 572bc...536 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Funker Safedrive? Anonymkode: 37696...a2c Safedrive varsler ikke promille kontroller. Safedrive avviklet botgarantien og gjennomført en del tiltak. Virker som en av de mest seriøse i dette markedet. https://safedrive.no/hvorfor-varsler-vi-egentlig-kontroller/ https://safedrive.no/lovlighet/ Nå har Google en del tilsvarende funksjonalitet innebygget. Nyttig lesestoff: https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/trafikksikkerhet/kampanjer/fart/fakta-om-fart Endret 5 timer siden av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden TBL12 skrev (1 time siden): Det finnes en app som heter Politikontroller. Selve app er sist oppdatert januar 2023. Laget til Android 5. Ikke mulig å installere på enheter som kjører Android 15. Ifølge nettsiden er det rapportert kontroller. Med eldre telefonen er det trolig mulig å teste. Det er gjerne andre måter å unngå fartskontroll på. Ja min funker ikke med den appen, så da er det fordi mobilen er for gammel da... Har funnet noen omveier jeg kan kjøre, og ett sted kan man se det på forhånd også, så tror jeg skal gå klar til jeg får fikset bilen. TS Anonymkode: 37696...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden TBL12 skrev (1 time siden): Det finnes en app som heter Politikontroller. Selve app er sist oppdatert januar 2023. Laget til Android 5. Ikke mulig å installere på enheter som kjører Android 15. Ifølge nettsiden er det rapportert kontroller. Med eldre telefonen er det trolig mulig å teste. Det er gjerne andre måter å unngå fartskontroll på. Glemte visst å si at det er utgått EU-kontroll-frist som er problemet, men feilene er absolutt ikke trafikkfarlige. TS Anonymkode: 37696...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja min funker ikke med den appen, så da er det fordi mobilen er for gammel da...Anonymkode: 37696...a2c Det er pga telefonen er for ny og appen for gammel. Det vil trolig fungere på en gammel telefonmodell 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glemte visst å si at det er utgått EU-kontroll-frist som er problemet, men feilene er absolutt ikke trafikkfarlige. TS Anonymkode: 37696...a2c Om du blir stoppet kan du miste skiltene. Risiko er lav. Forsikring er gyldig så lenge bilen er registrert og eventuelt uhell er direkte påvirket av feil på bilen. Riktig måte er å skaffe prøveskilt, det koster 380 kroner per dag. Da kan du trygt passere kontroller på vei til verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Glemte visst å si at det er utgått EU-kontroll-frist som er problemet, men feilene er absolutt ikke trafikkfarlige. TS Anonymkode: 37696...a2c Hvis det skjer en ulykke og bilen ikke er eu godkjent kan du risikere en rimlig stor regning. Anonymkode: 4494a...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis det skjer en ulykke og bilen ikke er eu godkjent kan du risikere en rimlig stor regning. Anonymkode: 4494a...5fe Forsikringsselskap er forholdsvis liberal på dette området, så lenge bilen er i forskriftsmessig stand. Sitat Bilforsikringen gjelder selv om bilen ikke er EU-godkjent – med ett viktig forbehold. Hvis det er årsakssammenheng mellom en påvist mangel og uhellet, kan det føre til redusert erstatning eller avslag fra forsikringsselskapet. https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/forsikring/avskiltingsbegjering-forsikring.html https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/derfor-stryker-biler-i-eu-kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Vær obs på at det ikke bare er politiet som har kontroller. Vegvesenet/Biltilsynet har også en del kontroller hvor de sjekker nettopp slikt som EU-kontroller, forsikringer, avskiltingsbegjæringer, overlast, lastsikring og alt sånt som har med sikkerhet etter veien å gjøre. Politiet kjører også nå mye med skiltgjengenningskameraer i bilen, slik at hvis du møter, eller kjører foran/bak en politibil, er det en betydelig risiko for at skiltet ditt blir sjekket automatisk mot kjøretøyregisteret hvor det går en alarm i politibilen om bilen ikke har alt i orden. Anonymkode: c5a12...64a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden TBL12 skrev (41 minutter siden): Om du blir stoppet kan du miste skiltene. Risiko er lav. Forsikring er gyldig så lenge bilen er registrert og eventuelt uhell er direkte påvirket av feil på bilen. Riktig måte er å skaffe prøveskilt, det koster 380 kroner per dag. Da kan du trygt passere kontroller på vei til verkstedet. Må jeg ikke betale for skilt igjen også da, om jeg avskilter og skaffer prøveskilt? Det er ingen av feilene som kan forårsake uhell, bilen er helt trygg å kjøre. TS Anonymkode: 37696...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vær obs på at det ikke bare er politiet som har kontroller. Vegvesenet/Biltilsynet har også en del kontroller hvor de sjekker nettopp slikt som EU-kontroller, forsikringer, avskiltingsbegjæringer, overlast, lastsikring og alt sånt som har med sikkerhet etter veien å gjøre. Politiet kjører også nå mye med skiltgjengenningskameraer i bilen, slik at hvis du møter, eller kjører foran/bak en politibil, er det en betydelig risiko for at skiltet ditt blir sjekket automatisk mot kjøretøyregisteret hvor det går en alarm i politibilen om bilen ikke har alt i orden. Anonymkode: c5a12...64a Ja har tenkt på alt dette også, ser ut som jeg har funnet en måte å unngå det meste på nå. Er bare ute og kjører 1-2 ganger pr uke, og kan sitte på med naboen om jeg vil. Så skal bruke bilen minimalt. TS Anonymkode: 37696...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Må jeg ikke betale for skilt igjen også da, om jeg avskilter og skaffer prøveskilt? Det er ingen av feilene som kan forårsake uhell, bilen er helt trygg å kjøre. TS Anonymkode: 37696...a2c Du kan selv "avskilte" og "påskilte" bilen via nett uten å levere inn skiltene. Forsikring blir da lagrings forsikring. Da kan naturligvis ikke bilen kjøres uten prøveskilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå