Gå til innhold

Hvis en 6-åring dyttet barnet ditt på 1 år flere ganger, hva ville du gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gjort det mange foreldre i dag er livredde for å si; Nei! Med en streng tone.

Barn har godt av å høre ordet nei, og de godt av å høre en streng tone. 

Anonymkode: 63ee8...d84

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde gjort det mange foreldre i dag er livredde for å si; Nei! Med en streng tone.

Barn har godt av å høre ordet nei, og de godt av å høre en streng tone. 

Anonymkode: 63ee8...d84

🙄🙄🙄

Anonymkode: cde43...3a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt ifra til 6 åringen at dette området var for de små, og at denne enten måtte ta hensyn og vente, eller gå over i en avdeling for de store. 

Hadde ikke det hjulpet, hadde jeg kontaktet de ansatte og bedt om hjelp til å få en 6-åring som ikke oppførte seg bra mot de små, ut av småbarnsdelen. 

Anonymkode: 5e87b...185

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dytter dere ikke seksåringen tilbake?

ALLE 6 åringer vet det er ugreit. 

Anonymkode: 8b8dc...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dytta 6 åringen. 

Hadde min seksåring dyttet en mindre unge, hadde jeg jammen tatt hardt tak i armen og gitt klar beskjed om at sånt gjør man ikke. Og hadde det skjedd en gang til, hadde ikke min unge vært på lekeland særlig lenge. 

Hadde kanskje ikke dyttet tilbake, men et fysisk tak hadde jeg ikke gått av veien for. 

Anonymkode: 2b324...403

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor dytter dere ikke seksåringen tilbake?

ALLE 6 åringer vet det er ugreit. 

Fordi jeg ikke er voldelig, spesielt ikke mot barn. Bare umodne mennesker uten snakketøyet i orden som tyr til vold. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sagt ifra til eldste at en ikke dytter. Så hadde jeg vurdert om min 1 åring burde være der den var. Kommer jo an på setting og situasjon om ett åringen burde være der.

Anonymkode: 96e7d...eb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🙄🙄🙄

Hva? Barn trenger å oppleve konsekvenser. 

Sønnen min har en fetter som er fem år eldre enn seg. Fetteren kan være en drittunge til tider, og hadde oppført seg stygt mot sønnen min da han var to. Dytta, forsøkt å ta leker fra ham. Sønnen min gikk lei og klokka til fetteren sin med leka så han fikk blåveis. Fetteren har ikke kødda med ham siden…

Anonymkode: d801f...113

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva? Barn trenger å oppleve konsekvenser. 

Sønnen min har en fetter som er fem år eldre enn seg. Fetteren kan være en drittunge til tider, og hadde oppført seg stygt mot sønnen min da han var to. Dytta, forsøkt å ta leker fra ham. Sønnen min gikk lei og klokka til fetteren sin med leka så han fikk blåveis. Fetteren har ikke kødda med ham siden…

Å rope «nei» er ikke en konsekvens, og ikke noe de lærer av. Det er kun for at DU skal få utløp for DIN aggresjon. Men det er vel ikke an et å vente av folk som syntes det er greit å omtale barn som «drittunger.» 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rope «nei» er ikke en konsekvens, og ikke noe de lærer av. Det er kun for at DU skal få utløp for DIN aggresjon. Men det er vel ikke an et å vente av folk som syntes det er greit å omtale barn som «drittunger.» 

Noen barn er faktisk drittunger.

Anonymkode: 39929...340

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen barn er faktisk drittunger.

Anonymkode: 39929...340

Noen voksne er ikke ferdig oppdratt!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt «nei! Det der slutter du med med én gang!».

Hvis det fortsetter, prøvd å tatt kontakt med de ansatte.

Anonymkode: 12fbc...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var min 1-åring så hadde jeg nok sagt alt for strengt og hardt «Du kan ikke dytte en baby, du vet bedre enn det der» med strenge øyne. Så fysisk beskyttet babyen fra mer dytting. Hvis baby var i veien, så hadde jeg sakte geleidet baby bort til et sikrere område. Jeg hadde ikke løftet vekk, den større ungen behøver å lære å ta hensyn. 

Hvis det var min 6-åring så hadde jeg sagt at du får ikke dytte småttiser, du må ta hensyn og gi dem rom. Så hadde vi sagt unnskyld til babyen. Hvis min hadde fortsatt, så hadde vi forlatt lekeapparatet så babyen fikk fred. 

Anonymkode: 4cba5...580

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke SÅ streng, fordi storesøsken gjerne vil leke med småsøsken. Pleier å si dette er et småbarnsområde, så da må du ta masse hensyn. At et stort barn sitter rolig å bygger et tårn med myke klosser sammen med småsøsken ser jeg ikke helt det farlige med, men slår hardt ned på uvøren lek. 

Dette var to større barn uten småsøsken

Anonymkode: 2d781...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var to større barn uten småsøsken

Anonymkode: 2d781...3a6

Ja, jeg er helt enig i at oppførselen beskrevet i HI ikke er akseptabel,  uavhengig av om søsken er der eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det en konsekvens. Man bryter av handlingen. Når mener du man skal bryte inn? Når noen blør?!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har aldri forstått hva som er galt med de "store" barna som skal herje inne på småbarnsavdelingen. Mine barn har fått streng beskjed om at de IKKE skal leke der inn (siden de er for store), og at hvis jeg ser dem der, så drar vi sporenstreks.

Du er dessverre i mindretall. Jeg fikk litt nok av ett barn som tok av totalt i 0-3 avd, flere barn ble utrygge pga det barnet og det ble selvsagt pratet til. Til slutt spurte jeg barnet hvor gammelt det var. 8 fikk jeg beskjed om. Svarte noe sånn som hvorfor trenger du å være i område for barn 0-3 da. Barnet forsvant.. 

Anonymkode: 84b79...e38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt fra engang pent. Hadde det fortsatt etter det så hadde ikke andre gang vært like pent. Hadde kjeftet på ungen til de grader. Hadde kanskje blitt redd, men det er meningen fordi da tørr ikke vedkommende gjøre det igjen.  Jeg har null tro på at det å snakke rolig alltid uansett til unger alltid fungerer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig er det en konsekvens. Man bryter av handlingen. Når mener du man skal bryte inn? Når noen blør?!

Nei, det er en straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...