AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Del Skrevet 24. november 2024 Etter at jeg fikk covid i 2022 har jeg hatt mye luftveisinfeksjoner og tåler ingenting når jeg er trøtt og uopplagt. Har de siste 3-4 ukene hatt mykoplasma lungebetennelse men har den siste uken følt meg nesten frisk, så jeg gjenopptok styrketrening og hadde to lette økter denne uken som gikk bra. Sov dårlig natt til i går og var preget av det, men skulle bare en liten tur innom nærmeste kjøpesenter, som selvfølgelig var stappet med folk. I går kveld begynte jeg å få sår hals og idag våknet jeg med enda mer sår hals, slapp og hodepine, så nå har jeg blitt smittet med ett eller annet fanskap😣 Jeg spiser sunt, tar vitaminer og Omega 3 men likevel tåler jeg ingenting. Anonymkode: 61087...fd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 Ok Anonymkode: 35a58...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 Ja, det er jo slik at hver infeksjon svekker oss litt, så da tåler du sikkert ikke så mye akkurat nå som det har vært mye sykdom. Veldig kjedelig, ønsker deg god bedring. ❤️ Anonymkode: 5855d...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Del Skrevet 24. november 2024 Har du god håndhygiene? Tror det er alfa og omega, har ikke vært syk på mange år etter at jeg skjønte dette. Anonymkode: ccad6...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #5 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du god håndhygiene? Tror det er alfa og omega, har ikke vært syk på mange år etter at jeg skjønte dette. Anonymkode: ccad6...a0d Ja synes jeg har det. Vasker og spriter hendene. Ts Anonymkode: 61087...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #6 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Etter at jeg fikk covid i 2022 har jeg hatt mye luftveisinfeksjoner og tåler ingenting når jeg er trøtt og uopplagt. Har de siste 3-4 ukene hatt mykoplasma lungebetennelse men har den siste uken følt meg nesten frisk, så jeg gjenopptok styrketrening og hadde to lette økter denne uken som gikk bra. Sov dårlig natt til i går og var preget av det, men skulle bare en liten tur innom nærmeste kjøpesenter, som selvfølgelig var stappet med folk. I går kveld begynte jeg å få sår hals og idag våknet jeg med enda mer sår hals, slapp og hodepine, så nå har jeg blitt smittet med ett eller annet fanskap😣 Jeg spiser sunt, tar vitaminer og Omega 3 men likevel tåler jeg ingenting. Anonymkode: 61087...fd3 Når du vet du tåler lite, så bør du jo gjøre det du kan for å beskytte deg selv. På med munnbind utendørs. Og styrketrening når du alt sliter? Forstår du ikke ditt eget beste, i det hele tatt? Noen ganger kan folk bare takke seg selv, for sin egen dumhet. Hva skal du ha om du selger imunforsvaret ditt? Du kan ikke kjøpe deg noe nytt og bedre. Anonymkode: e7ffe...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #7 Del Skrevet 25. november 2024 Har et meget greit imunforsvar så ellers takk. Anonymkode: 4ff1d...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #8 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg har enormt godt immunforsvar og håndhygiene. Hadde bare omgangssyke én gang iløpet av 4 år som barnehageansatt. Vært mye barnevakt, aldri fått noe når de har hatt verken omgangssyke, forkjølelse,barnemark osv. Hadde forkjølelse kanskje én gang i året før. Men sjeldent nå. Hadde corona etter 2 år ut i pandemien (smittet av samboer) via klining. Jeg tar meg ALDRI i munnen eller ansiktet uten å ha vasket hender. Jeg vasker hender med én gang jeg kommer inn hjemme eller på besøk. Biter ikke negler selfølgelig, hoster i albuen, tar sjeldent på håndtak ol på offentlige steder, vasker hender ofte, vasker leiligheten min grundig én gang i uken. Spiser sunt stort sett. MEN én ting skal sies. Jeg ble født for tidlig, lå to mnd i kuvøse, mange operasjoner, infeksjoner osv da, så har nok fått bygd opp bra immunforsvar sånn. Også vokste jeg opp i veldig grisete og rotete hjem, mye folk, dyr, sko inne ol så blitt eksponert for mye tidlig. Lite du får gjort med immunforsvaret ditt nå. Beste du kan gjøre er å ha god håndhygiene og gode vaskerutiner. Anonymkode: a6dbd...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #9 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har enormt godt immunforsvar og håndhygiene. Hadde bare omgangssyke én gang iløpet av 4 år som barnehageansatt. Vært mye barnevakt, aldri fått noe når de har hatt verken omgangssyke, forkjølelse,barnemark osv. Hadde forkjølelse kanskje én gang i året før. Men sjeldent nå. Hadde corona etter 2 år ut i pandemien (smittet av samboer) via klining. Jeg tar meg ALDRI i munnen eller ansiktet uten å ha vasket hender. Jeg vasker hender med én gang jeg kommer inn hjemme eller på besøk. Biter ikke negler selfølgelig, hoster i albuen, tar sjeldent på håndtak ol på offentlige steder, vasker hender ofte, vasker leiligheten min grundig én gang i uken. Spiser sunt stort sett. MEN én ting skal sies. Jeg ble født for tidlig, lå to mnd i kuvøse, mange operasjoner, infeksjoner osv da, så har nok fått bygd opp bra immunforsvar sånn. Også vokste jeg opp i veldig grisete og rotete hjem, mye folk, dyr, sko inne ol så blitt eksponert for mye tidlig. Lite du får gjort med immunforsvaret ditt nå. Beste du kan gjøre er å ha god håndhygiene og gode vaskerutiner. Anonymkode: a6dbd...a46 Nå er håndvask svært viktig for å forebygge omgangssyke. Da håndsprit ikke dreper novovirus. Og viruset i stor grad smitter via hendene. Men når det gjelder covid, skjer smittet primært gjennom dråper, som svever i lufta. Selvfølgelig kan en berøre flater, som har disse dråpene på seg eller få de på hendene via luften, så håndvask er bra. Men å tenke at dette reduserer risikoen betraktelig blir feil. Skal en forhindre sykdom fra luftbåren smitte må en forebygge med egnede ansiktsmasker og vaksiner. Forøvrig må en lytte til kroppen og ikke pushe på ved rest symptomer . Anonymkode: 147fa...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå