Gå til innhold

Er det redd for å reise pgr.klima katastrofer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flom i Spania, jordskjelv, fly turbulens. Er reiselysten like stor fortsatt? 

Anonymkode: 851cc...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er jeg ikke. 

Jeg er redd for konsekvensene av klimaendringer, i slik grad at jeg reduserer flyturer noe, men ikke for selve reisemålene. 

Anonymkode: 7813e...b69

• Liker 1
Skrevet

Flyturbulens er ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 895c4...02d

Skrevet

Ikke i det hele tatt.

Skrevet

Det hadde vært luksus for meg å være redd for å reise. Jeg har ikke økonomi til å reise noe sted og har ikke hatt det på årevis, så det å være redd er ikke et tema.

Anonymkode: 6e027...b3f

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

nei, jeg reiser når det passer meg. Egoistisk kanskje, men jeg klarer bare ikke å ta innover meg hvor alvorlig tingenes tilstand er. Fra tid til annen kommer jeg over denne typen varskurop, men det kjennes likevel så fjernt. 

https://radio.nrk.no/podkast/verdiboersen/sesong/202511/l_a28da7b1-fa04-4f40-8da7-b1fa047f406c

Kanskje på samme måte som med KI. Mange stemmer som advarer om at dette kan gå rett til helvete hvis vi ikke tar utviklingen alvorlig og sørger for at KI handler ansvarlig/etisk/miljøvennlig/ikke-kommersielt. Men jeg forstår likevel ikke omfanget av det og bare lar meg drive med strømmen som dau fisk. 

Kanskje hadde jeg giddet å bry meg mer dersom jeg hadde hatt barn. 

Anonymkode: 17928...f70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Et ut av landet 10-13 ganger i året. Og på fly mye oftere enn det.

Har opplevd fler ubehagelige situasjoner - terrorangrep to ganger, flom, ras, storbrann, med mer. Men vel så ofte i Norge som i utland.

Anonymkode: 479ca...cad

AnonymBruker
Skrevet

Farer kan skje hjemme også. 

Anonymkode: 6e878...b95

AnonymBruker
Skrevet

Ræva økonomi hindrer meg i å reise.Ikke det du nevner.

Anonymkode: e5f74...f00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 14.50):

Flom i Spania, jordskjelv, fly turbulens. Er reiselysten like stor fortsatt? 

Anonymkode: 851cc...60a

Ja, det er den.

Anonymkode: dcd9a...022

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt noen stor reiselyst, men når det er noe helt spesielt jeg vil oppleve, for eksempel konsert med favorittartisten, da tenker jeg at det er det verdt risikoen for meg.

Anonymkode: 275bd...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt enorm reiselyst hele livet og reist jorden rundt opptil flere ganger. De siste årene har derimot lysten dalt noe... Usikker på om det er fordi jeg har blitt eldre og tenker konsekvenser i større grad enn før, eller om det er tingenes tilstand som gjør det (de to henger vel egentlig sammen uansett), men slik har det uansett blitt. Så ja, reiselysten min har blitt påvirket av både klima og politikk. Men også det at verden oversvømmes av turister for tiden. Alle reiser til de samme stedene for å ta bilder av de samme tingene. Det har mistet litt av glansen på et vis.

Anonymkode: 76662...f00

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bare vokser og vokser. Verden er et fantastisk sted.

Anonymkode: 185d6...e49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 14.53):

Nei, det er jeg ikke. 

Jeg er redd for konsekvensene av klimaendringer, i slik grad at jeg reduserer flyturer noe, men ikke for selve reisemålene. 

Anonymkode: 7813e...b69

Tenker som deg. Vil redusere mitt klimaavtrykk av hensyn til de unge, men er ikke redd for å reise, nei. Elsker å reise, så det er et lite offer for meg å redusere, men saken er viktig 

Anonymkode: ba0f2...ff4

Skrevet

Nei. Elsker å reise. Skulle ønske jeg hadde muligheten til å reise mye mer. Helsa setter dessverre en stopper 

Skrevet

Jeg forholder meg til offisielle statistikker . . som sier at det ikke er noen tendens til økning av klimarelaterte katastrofer på verdensbasis. Flom, tørke, stormer, orkaner og jordskjelv kommer jevnlig som alltid . . 

Liker å reise og reiser som før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...