AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Skrevet 24. november 2024 Flom i Spania, jordskjelv, fly turbulens. Er reiselysten like stor fortsatt? Anonymkode: 851cc...60a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Skrevet 24. november 2024 Nei, det er jeg ikke. Jeg er redd for konsekvensene av klimaendringer, i slik grad at jeg reduserer flyturer noe, men ikke for selve reisemålene. Anonymkode: 7813e...b69 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Skrevet 24. november 2024 Flyturbulens er ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 895c4...02d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #6 Skrevet 24. november 2024 Det hadde vært luksus for meg å være redd for å reise. Jeg har ikke økonomi til å reise noe sted og har ikke hatt det på årevis, så det å være redd er ikke et tema. Anonymkode: 6e027...b3f
AnonymBruker Skrevet 16. november #7 Skrevet 16. november nei, jeg reiser når det passer meg. Egoistisk kanskje, men jeg klarer bare ikke å ta innover meg hvor alvorlig tingenes tilstand er. Fra tid til annen kommer jeg over denne typen varskurop, men det kjennes likevel så fjernt. https://radio.nrk.no/podkast/verdiboersen/sesong/202511/l_a28da7b1-fa04-4f40-8da7-b1fa047f406c Kanskje på samme måte som med KI. Mange stemmer som advarer om at dette kan gå rett til helvete hvis vi ikke tar utviklingen alvorlig og sørger for at KI handler ansvarlig/etisk/miljøvennlig/ikke-kommersielt. Men jeg forstår likevel ikke omfanget av det og bare lar meg drive med strømmen som dau fisk. Kanskje hadde jeg giddet å bry meg mer dersom jeg hadde hatt barn. Anonymkode: 17928...f70 2
AnonymBruker Skrevet 16. november #8 Skrevet 16. november Nei. Et ut av landet 10-13 ganger i året. Og på fly mye oftere enn det. Har opplevd fler ubehagelige situasjoner - terrorangrep to ganger, flom, ras, storbrann, med mer. Men vel så ofte i Norge som i utland. Anonymkode: 479ca...cad
AnonymBruker Skrevet 18. november #9 Skrevet 18. november Farer kan skje hjemme også. Anonymkode: 6e878...b95
AnonymBruker Skrevet 18. november #10 Skrevet 18. november Ræva økonomi hindrer meg i å reise.Ikke det du nevner. Anonymkode: e5f74...f00
AnonymBruker Skrevet 19. november #11 Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 14.50): Flom i Spania, jordskjelv, fly turbulens. Er reiselysten like stor fortsatt? Anonymkode: 851cc...60a Ja, det er den. Anonymkode: dcd9a...022
AnonymBruker Skrevet 19. november #12 Skrevet 19. november Jeg har aldri hatt noen stor reiselyst, men når det er noe helt spesielt jeg vil oppleve, for eksempel konsert med favorittartisten, da tenker jeg at det er det verdt risikoen for meg. Anonymkode: 275bd...8d3
AnonymBruker Skrevet 19. november #13 Skrevet 19. november Jeg har hatt enorm reiselyst hele livet og reist jorden rundt opptil flere ganger. De siste årene har derimot lysten dalt noe... Usikker på om det er fordi jeg har blitt eldre og tenker konsekvenser i større grad enn før, eller om det er tingenes tilstand som gjør det (de to henger vel egentlig sammen uansett), men slik har det uansett blitt. Så ja, reiselysten min har blitt påvirket av både klima og politikk. Men også det at verden oversvømmes av turister for tiden. Alle reiser til de samme stedene for å ta bilder av de samme tingene. Det har mistet litt av glansen på et vis. Anonymkode: 76662...f00
AnonymBruker Skrevet 22. november #14 Skrevet 22. november Ja, det bare vokser og vokser. Verden er et fantastisk sted. Anonymkode: 185d6...e49
AnonymBruker Skrevet 22. november #15 Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 14.53): Nei, det er jeg ikke. Jeg er redd for konsekvensene av klimaendringer, i slik grad at jeg reduserer flyturer noe, men ikke for selve reisemålene. Anonymkode: 7813e...b69 Tenker som deg. Vil redusere mitt klimaavtrykk av hensyn til de unge, men er ikke redd for å reise, nei. Elsker å reise, så det er et lite offer for meg å redusere, men saken er viktig Anonymkode: ba0f2...ff4
LilleMy_09 Skrevet 24. november #16 Skrevet 24. november Nei. Elsker å reise. Skulle ønske jeg hadde muligheten til å reise mye mer. Helsa setter dessverre en stopper
senior Skrevet 24. november #17 Skrevet 24. november Jeg forholder meg til offisielle statistikker . . som sier at det ikke er noen tendens til økning av klimarelaterte katastrofer på verdensbasis. Flom, tørke, stormer, orkaner og jordskjelv kommer jevnlig som alltid . . Liker å reise og reiser som før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå