Alida Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #21 Del Skrevet 24. mars 2006 Skrikinga ga seg til slutt da, men vet fortsatt ikke hva som var feil... noen ganger skulle man ønske at de kom med bruksanvisning de små..... Merker at jeg blir en smule oppskjørta når hun skriker mye over lengre tid, er ikke vant til det og får så fryktelig vondt av henne. Det skulle stått et skilt over hodet hennes: "nå gråter jeg fordi jeg er sulten", " nå gråter jeg fordi jeg er trøtt", nå gråter jeg fordi jeg har vondt i magen" osv Nuvel, i dag har alt vært i skjønneste orden igjen. I dag er det et år siden jeg fant ut at jeg var gravid. Husker det så innmari godt, er akkurat som om det var i går, samtidig virker det som en evighet siden. Kommer aldri til å glemme følelsen da jeg sto der med graviditetstesten i hånda, og så plusstegnet. Var så masse følelser inni meg på samme tid. Først og fremst glede, men også sjokk over at vi faktisk hadde fått det til, hadde av en eller annen grunn innstilt meg på at vi måtte prøve lenge før det klaffet, så jeg kunne nesten ikke tro at det var sant. Og resultatet av testen ligger nå og sover søtt i senga si. Kan virkelig ikke tro hvor utrolig heldige vi har vært. Det er en så utrolig glede å ha hun i livet vårt. Er så utrolig takknemlig for at vi har fått henne.Nå renner faktisk tårene her jeg sitter, ble litt rørt jeg. Men har jo alltid vært en smule følsom (for å si det forsiktig), og det har ikke akkurat endret seg siden jeg ble mamma. Beklager litt overdreven bruk av ordet utrolig i siste avsnitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 27. mars 2006 Ååååå, kan det aldri slutte å snø ??? Trodde det hadde blitt vår jeg nå. Har holdt oss inne i hele dag, nekter å trille mere turer i snøvær, hadde ikke tenkt å gjøre det før til neste vinter nemlig. Jaja, men må ut en liten tur i kveld, da skal vi nemlig på babysvømming. Var på det første gang for en uke siden og vi syntes det var kjempegøy alle tre. Var så morsomt å se hun plaske rundt i bassenget med et forundret uttrykk i ansiktet, som plutelig løste seg opp i et kjempesmil Har hatt en fin helg. Har trillet en del turer i (det som var) et nydelig vårvær. Fra lørdag til søndag overnattet jeg og C hos venninnen min, og det gikk heldigvis fint. Hun var litt urolig om nattten, ( C altså ,ikke venninnen ) men ellers gikk det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 29. mars 2006 Noen ganger lurer jeg på om jeg bor i feil land... i alle fall når det gjelder amming... Så på dr. Phil show i dag, der det bl.a handlet om amming, nærmere bestemt at det var en dame som faktisk hadde blitt anmeldt for blotting da hun ammet offentlig !! Og i noen stater var det faktisk forbudt å amme offentlig ! Og det virket som det generelt hersket den oppfatningen om at hvis man "måtte" amme offentlig, så fikk man være svært diskret og helst gjemme seg bort så mye som mulig. Ikke misforstå meg, for jeg jeg er glad for at det ikke er sånn tilstander her til lands, men noen ganger sitter jeg med følelsen at det her i landet er forbudt å gi flaske offentlig... Begynner å bli lei av hevede øyenbryn når jeg tar opp flasken når jeg er på cafe. Har nesten ikke lyst til å gå på cafe lenger jeg Er så innmari lei av å føle meg som en dårlig mamma fordi jeg ikke ammer. Tro meg, jeg hadde ammet hvis jeg hadde kunnet, er så innmari lei de flaskene! Men mannen synes det er kjempekos å kunne gi mat da, og C smiler fra morgen til kveld- må ikke glemme at det er det absolutt viktigste. Men når skal de dumme følelsene forsvinne ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 30. mars 2006 Litt sliten, har vært alene med C hele dagen, helt til nå. Mannen har vært på middag og show, heldiggrisen. Merker at jeg er vant til at han kommer hjem i 17-tiden, og at jeg får litt Meg-tid da. C er jo så grei å ha med å gjøre, men merker at jeg blir mer sliten av å være alene med henne absolutt hele dagen. Det er vel en vanesak, men glad jeg ikke er alenemor altså, det må være fryktelig slitsomt. Er jo vant til at mannen er flink til å avlaste når han kommer hjem fra jobben. I dag gikk jeg en lang tur i det nydelige været. Synes det er kjempekoselig, men skulle ønske meg et litt større nettverk på dagtid, hadde vært så hyggelig å ha litt flere å trille med og gå på cafe med. I morgen kveld skal jeg ut og spise med venninne. Helt dagligdags før, nå gleder jeg meg som en liten unge. Koser meg hjemme altså, men det er så utrolig deilig å få kommet seg ut litt også. Nå gir mannen C dagens siste måltid, mens jeg nyter en flaske velfortjent øl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 31. mars 2006 #25 Del Skrevet 31. mars 2006 Spennende å lese om livet som nybakt småbarnsmor. Det er godt å høre at det finnes unntak fra alle skrekkhistoriene (selv om starten var tøff). Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke amme, det er ikke din feil, og pappa'n får enda nærmere bånd med sin lille prinsesse. Synes det høres ut som om det er mange fordeler, og hvem har egentlig noe med det (lett å si, vanskelig å praktisere). Ha en super-duper helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 4. april 2006 Forfatter #26 Del Skrevet 4. april 2006 Hei abelille, tusen takk for en kjempekoselig hilsen. Utrolig hyggelig I dag har jeg hatt en superhyggelig dag. Var først på barselgruppe, og det er en så utrolig hyggelig gjeng altså ! Da jeg var var på vei hjem ringte en kollega og spurte om jeg hadde lyst på et par øl... og det har jeg jo alltid..... Måtte vente til mannen kom hjem fra innebandykamp, og så bar det rett ut på kafe. Spiste nachos og drakk(litt for) mange øl, men koste meg så utrolig. Elsker at jeg fortsatt bor så sentralt at jeg kan gjøre sånt på to minutters varsel selv om jeg har liten baby, og eeeelsker at jeg har verdens snilleste baby (og mann) som lar meg gjøre det Bekymrer meg virkelig ikke ett sekund når mannen har henne alene- sendte en "hvordan går det melding" - og fikk til svar at de storkoste seg med Champions League ! - hadde vel ikke kost seg så hvis mamman hadde vært der og gnålt om kanalskifte kan jeg tenke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 5. april 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 5. april 2006 Æsj, har fått omgangssyke Har løpt til og fra do i hele dag. Mannen har vært hjemme for å ta seg av C, da det ikke er så lett når man henger over en doskål. Men han måtte ut på et viktig møte, og selvfølgelig bæsjet C akkurat da(hun bæsjer nemlig bare en gang i døgnet, så vet dere det ) Måtte faktisk kaste opp etter å ha skiftet på henne.... Jaja... er bedre nå i kveld, men fortsatt litt uggen og slapp. I dag er C 4 måneder Og fikk dermed sitt første "måltid" (= tre teskjeer) med fast føde. Var veldig søtt å se det forundrete lille ansiktet som smattet forbauset. Men det så ut som hun likte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 7. april 2006 #28 Del Skrevet 7. april 2006 Det er slitsomt å være syk og ta vare på småttiser samtidig ja God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 9. april 2006 #29 Del Skrevet 9. april 2006 Stadig innom i dagboken din og leser, men en stund siden jeg har lagt igjen noen ord nå tror jeg. Høres ut som du har fine dager som småbarnsmor, og det er koselig lesning. Håper omgangssyken er helt borte nå. Ønsker deg en kjempefin påske, Alida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 12. april 2006 Forfatter #30 Del Skrevet 12. april 2006 Stikker innom som snarest for å ønske dere alle en god påske! Har ikke tid til å stikke innom noen dagbøker, men lover å komme sterkere tilbake etter påske!! I natt sov C ti (10!!) sammenhengende timer La henne kl 22 og hun sov helt til kl. 8, uten så mye som et eneste lite smukkdytt. Flink jente Da drar vi på fjellet, håper på noen deilige dager i solveggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 13. april 2006 #31 Del Skrevet 13. april 2006 Innom med en påske-:klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. juli 2006 #32 Del Skrevet 12. juli 2006 Lenge siden sist, Alida! Håper dere har det bra! Savner deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 29. juli 2006 #33 Del Skrevet 29. juli 2006 Begynner å bli litt bekymra for deg, Alida!! Du har jo ikke vært her siden påske!! Håper du gir lyd fra deg snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå