Gå til innhold

Med blanke ark


Alida

Anbefalte innlegg

Da starter jeg på nytt... med blanke ark.

Jeg har i nesten et år befunnet meg i graviditetsdagbøkene, med et par flittige lesere. Har vel ikke vært den flinkeste til å oppdatere , men skal prøve å være flinkere nå (lurer på hvor mange ganger før jeg har sagt det :sjenert: ) hvis ikke havner jeg vel fort på både side 2 og 3 i dette nabolaget, for her går det unna!

Jeg "heter" altså Alida, blir 30 år om snaue tre måneder (yikes :overrasket: ).

Bor i Oslo med mannen og altså min nokså ferske datter, som i dag er 12 uker og en dag. Denne boken kommer nok til dreie seg mye om henne, for det er en hel ny verden for meg dette. Men en verden som blir bare bedre og bedre.

Som jeg har skrevet en del om i graviditetsdagboken min, hadde vi en ganske tøff start på tilværelsen sammen ,Celine og jeg. Orker ikke å skrive så mye om det her, for det er et kapittel jeg prøver å legge bak meg. Var vel egentlig på vei inn i en fødselsdepresjon i begynnelsen pga et par brystbetennelser og infeksjoner og antibiotikakurer m.m som gjorde at jeg måtte slutte å amme min lille engel. Noe som jeg aldri hadde trodd skulle være så vanskelig og få meg til å føle meg som verdens verste mamma..... (nuvel, der klarte jeg jammen meg å skrive litt om det likevel ;) ) I dag har jeg altså et lite flaskebarn på snart tre måneder som faktisk vokser og trives !!!

Og hun trives virkelig, jenta mi. Må jo få lov til å skryte litt da....

Som oftest er hun et smil fra morgen til kveld, men "sier "tydelig fra når hun er sulten eller trøtt ;) Hun sover heeeele natten (fra 00-07)Da får hun mat , og sover hun til ca kl 10 igjen, med noen hederlige unntak. Skjønner at vi har vært utrolige heldige med hun, og jeg må innrømme at jeg synes det er deilig med tanke på den trøblete starten vi hadde.

Så dagene mine fylles nå med baby, baby og atter baby og det er vel sånn det skal være nå. Har heldigvis kommet i en veldig hyggelig barselgruppe, vi møtes ca en gang i uken. Ellers blir det et trilleturer og litt shopping som fyller min hverdag. Har avfunnet meg med at jeg aldri har vært, og neppe kommer til å bli noen god gammeldags husmor.Mitt februarforsett var å bake fastelavensboller, men det forsettet gikk "åt skogen", men, men......

Vel, dette var litt om meg . Ønsker gamle og nye lesere hjertelig velkommen :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, er så lei av det j***la snøværet ! Og det blir bare 10 ganger verre når man har barnevogn man må ha med seg. Men ut må jeg nok, skal nemlig til en sydame for å få sydd ut bunaden min. Lille C skal døpes 19.mars og bunaden har ikke vært sydd ut siden jeg ble konfirmert. Noen kg siden det ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Gratulerer med ny dagbok og velkommen i nabolaget :)

Håper du får en fin dag tross snøværet. Snart går det mot vår og sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo :hoppe: Har ikke fått med meg den nye boken før nå! Men velkommen hit, gleder meg til å lese om dagene med Celine.

En god :klem: til deg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener, AnneBeth, -Lykke- , Alea, April og Blackjack :klem:

Så hyggelig å få besøk i dagboka.

Da er det endelig helg. Ikke det at jeg merker så stor forskjell siden jeg er hjemme hver dag likevel. Men det beste er jo at mannen er hjemme hos oss, og vi prøver å kose oss med litt god mat. Har ingen store planer for denne helgen, vi bare tar det som det kommer. I går derimot hadde vi barnevakt for første gang. Det var lillebroren min og en venninne av han som passet C fra ca kl 19 -23. Det gikk kjempebra, bare litt småsutring, men det får dem tåle ;)

Jeg og mannen var på et herlig tapassted som heter San Leandro, har åpnet for ikke så lenge siden , og det er bare 5 min. unna å gå fra oss, så da vi i nærheten hvis det skulle være en krise i heimen. Men det ble det heldigvis ikke, og vi storkoste oss. Var så deilig å komme seg ut litt og få være litt kjærester også, ikke bare mamman og pappan til C.

Utsying av bunad kom forresten på kr 2500......(pga mye arbeid.... hmm... var noen cm som måtte ut gitt) Kunne fått en fin drakt til den prisen. Jaja, er jo veldig fint med bunad da : Gleder meg til å gå med igjen, har ikke brukt den på mange år.

God helg til alle som titter innom :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Velkommen til nabolaget!

Du skal ikke se bort i fra at babysyken tvinger meg inn hit for å lese nå og da... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei cons :klem:

Bare å stikke innom, babyprat skal det vli nok av her ;)

Må skryte litt igjen da: i natt sov C til kl 8- fikk mat, og sov så til kl 11. Det er akkurat som om hun skjønner at det er helg, sa mannen. Hun hadde nemlig samme sovemønster forrige helg !Tror jeg er den mest uthvilte småbarnsmammaen jeg vet om :)

Ingen store planer for dagen. Skal vel ut en tur nå, må bare vente på at C skal våkne fra formiddagshvilen sin. Måtte jo få med barnedåpen til prinsen på tv først. Han og C er jo nesten like gamle (bare to dager skiller) Syntes han så litt større ut enn henne. Håper ikke hun skriker så mye når hun skal døpes :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Andria :klem:

Vi har hatt en stille og rolig , men veldig hyggelig helg. Har gått lange turer og kost oss på cafe både i dag og i går.C sov søtt i vognen sin hele tiden , og fikk ikke med seg noen ting :ler:

Neste uke har jeg foreløpig følgende planer:

Tirsdag: tremånederskontroll på helsestasjonen + vaksine :grine: (vil at hun skal bli vaksinert altså ,men synes så synd på henne når hun blir stukket, må ha med mannen som moralsk støtte...) I tillegg er det cafe med barselgruppa.

Onsdag: Lunsj med venninne

Fredag: Hente bunad. Bursdagsfest til kollega på kvelden. Mannen skal være hjemme med C.

Lørdag: 30-årsfest. C skal være hos farmoren og farfaren sin for første gang. Litt skummelt. Heldigvis er festen ikke langt unna der de bor.... men det går sikkert bra.

Dette er det jeg vet om foreløpig. Lurer litt på om jeg skal gå på babybio i morgen. De viser Brokeback Mountain og den har jeg sånn lyst til å se. Var på Babybio for første gang forrige mandag, og syntes det var veldig ok. Men da gikk jeg sammen en i barselgruppen. Er liksom litt mer pes å gå alene. Så jeg får se hva det blir til.....

C er forresten tre måneder i dag :gratulerer: Lille jenta mi :hjerte:

Tenk at du allerede er blitt så stor !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :rosasmil:

Så fint at du har en baby som sover godt! Da har du nok fortjent det siden du hadde en tøff start. Ingen av mine gullunger har forstått det der med å sove lenge. Det har vært og er til tider tøft med for lite søvn. Men jeg trøster meg med at vi om noen år sikkert må dra de ut av senga om morgenen :ler:

Det går så bra med vaksinen skal du se. Den er vondere for mor enn for barnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Murmeldyret :klem: Så hyggelig med et nattlig besøk ;)

Ja, vi har vært kjempeheldig med sovinga til C. Hun legger seg sent da, ikke før i tolv-tiden, men hun har selvfølgelig flere lurer før på kvelden. I går prøvde vi å legge henne før, kl 23, men da våknet hun kl 5 i dag- aaalt for tidlig :ler:

Ble ikke noe kinotur i går... hadde gode intensjoner, men da det atter en gang begynte å snø resignerte jeg og tilbrakte dagen med å gjøre husarbeid istedenfor.

I dag har vi altså vært på tremånederskontroll. C har nå strakt seg til 62 cm og veier 6420 gram. Stor jente :) Vaksinen gikk kjempebra. Hun skrek akkurat idet hun ble stukket og så var hun like blid igjen. Var nok verst for mamman ja ;)

Virker ikke som hun fikk noe særlig bivirkninger heller.

Etterpå var jeg på cafe med barselgruppa. Vi er fem stykker som møtes en gang i uka. En kjempehyggelig gjeng med jenter. Var litt skeptisk før vi skulle møtes første gang, litt redd for at det skulle være en gjeng med "perfekte" mammaer som gjorde alt riktig og så ned på meg fordi jeg ikke ammer..... men det er virkelig kjempehyggelige jenter som alle lurer på ting. Er så greit å prate med noen som er i akkurat samme situasjon som deg selv. Det er så gøy å se på babyene våre, hvor mye de vokser og forandrer seg fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, der fløy tida fra meg igjen, og så jeg som skulle være så flink til å oppdatere dagboka hver dag.....

Og det er ikke det at jeg har så fryktelig travelt tidsskjema heller, men er vel ikke helt vant til småbarnsmammalivet ennå.

Her går alt fint, her i heimen forbereder vi oss til dåp førstkommende søndag, men vi gjør det enkelt (bestiller mat av kokkeforbindelse, og kjører ganske så uformelt, og kun faddere og aller nærmeste familie invitert ) Men håper det blir en hyggelig dag.

Siden sist har vi også hatt første overnattingspass (er det et ord...? ) av C. Det var foreldrene til C som passet henne forrige lørdag da vi var i 30-års dag. (ooops mener selvfølgelig foreldrene til mannen, foreldrene til C er jo oss... hihi.) Vi overnattet også hos dem, så da var det ikke sååå skummelt ;) , men de tok hun om morningen, så vi sov helt til kl 11, men da måtte jeg bare stå opp for jeg savnet henne så veldig. Det hadde gått kjempefint å passe hun, bare en liten gråtetokt rett etter at vi dro, og så var alt fryd og gammen , og det gleder mitt lille morshjerte.

Vel, har ikke tid til å skrive mer nå. Plutselig tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra med overnattingspassen! ;)

Det er veldig greit å ha familie som stiller litt opp.

Lykke til med dåpen neste helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jammen meg flyr dagene ja. Tenk nå skal jeg begynne å jobbe igjen. Synes jo ikke det er så lenge siden jeg fødte.. Men det er det altså! :sjenert:

Så greit å ha Celine på overnatting hos besteforeldre. Er jo lettere når hun får flaske også! Victoria lå første gang over hos mamma natt til i går og det gikk veldig fint. Ammer jo egentlig enda, men har valgt å slutte i den prosessen at hun skulle overnatte der. Og det går jo greit, selvom jeg på en måte savner det. Det er hvertfall fint å vite at hun ikke er så avhengig av meg lenger.

Håper du nyter dagene masse for tiden flyr som sagt. Jeg skulle gjerne kost meg hjemme lengre, men kan jo kanskje være greit å komme seg ut i arbeid igjen også!

Ha en deilig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

åjåj som tida flyr, får begynne å kalle dette en ukebok snart....

Hei Murmeldyret og April: Ja, heldigvis gikk det kjempefint med overnattingen ( føltes jo også litt tryggere siden vi overnattet der vi også, neste gang får vi kanskje prøve at de har hun hele natten alene siden det gikk så bra denne gangen. Og ja, vi slipper jo å lure på om hun kommer til å ta flaske; det vet vi at hun kan ;)Ser etterhvert at det ikke bare er negativt å ha et flaskebarn, ser også fordeler med det...., men det tør jeg ikke si høyt i ammenaziNorge....)

Og dåpen forrige helg gikk også kjempefint. Den lille engelen sa ikke et knyst iløpet av den 80 (!) minutter lange gudstjenesten. Satt bare og så seg forundret rundt omkring , og tilslutt sovnet hun ! Det så ut som om hun overveide å begynne å skrike da hun fikk vann i håret for da kom det en skikkelig furteleppe, men så bestemte hun seg for å smile istedenfor. Pappan og mamman var ganske så stolte da... (og den andre babyen hylte hele tiden :sjarmor: ) Etterpå hadde vi sammenkomst hjemme hos oss med nærmeste familie og faddere. Var 14 stk + en toåring og en baby. Var en veldig hyggelig dag. C fikk typiske jenteting ; mye smykker og armbånd og intet mindre enn tre smykkeskrin.

Denne uken har jeg ikke gjort så mye , bare kost meg med C. Vet ikke hva jeg har gjort for å få en så fantastisk unge altså ! Smiler fra morgen til kveld. Hun er bare så utrolig lett å ha med å gjøre, og tvinner meg og pappan hennes rundt lillefingeren. Storkoser meg med henne. Og det er helt utrolig å tenke på at vi hadde det så innmari vanskelig i begynnelsen, virker som en evighet siden.

Denne helgen skal hun og jeg på overnattingsbesøk til min venninne og hennes lille sønn på 2 år. Gleder meg til det for han er blitt så innmari glad i C og vil klemme og kose på henne hele tiden, det er så søtt å se på ! Mannen skal være hjemme alene her, så da regner jeg med at det blir en tur ut på byen med gutta. Regner med at han gleder seg til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka det forrige innlegget litt sånn i overkant skrytete? (Særlig det nest siste avsnittet)

Var ikke meningen det altså. Har det bare så FINT for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter at jeg skrev det siste innlegget har hun hylskreket.... i over en time!

Skjønner ikke hva det er :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...