AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Skrevet 24. november 2024 Gjør den det? Anonymkode: 5ea1f...2f4
Maia70 Skrevet 24. november 2024 #3 Skrevet 24. november 2024 Det er mange som opplever en slags angstfølelse av å drikke kaffe. Jeg har sluttet med det for lenge siden, føltes som nervesystemet mitt ble helt forstyrret av det.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gjør den det? Anonymkode: 5ea1f...2f4 Jeg tar ikke kaffe sammen med medisiner, men vet ikke om kaffe hindrer opptak av virkestoffer i sobril. Er du usikker så vent en times tid med å drikke kaffe etter inntak. Anonymkode: 4b83f...38f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #5 Skrevet 24. november 2024 Maia70 skrev (10 minutter siden): Det er mange som opplever en slags angstfølelse av å drikke kaffe. Jeg har sluttet med det for lenge siden, føltes som nervesystemet mitt ble helt forstyrret av det. Forstår! Jeg drakk par kopper kaffe tidligere, men fikk ikke mer angst av den grunn. Da jeg skulle holde et stort foredrag senere på kvelden, så måtte jeg ta sobril, men følte den ga veldig lite effekt. Kanskje jeg tok den for sent? Eller at dosen var litt lite evt. ts Anonymkode: 5ea1f...2f4
Rosa Gnom Skrevet 24. november 2024 #6 Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår! Jeg drakk par kopper kaffe tidligere, men fikk ikke mer angst av den grunn. Da jeg skulle holde et stort foredrag senere på kvelden, så måtte jeg ta sobril, men følte den ga veldig lite effekt. Kanskje jeg tok den for sent? Eller at dosen var litt lite evt. ts Anonymkode: 5ea1f...2f4 Det finnes ingen sammenheng / synergi mellom kaffe og sobril. Da ville det stått overalt samt at de ville fortalt deg dette på apoteket eller hos legen. Da mange bruker og trenger medisiner som sobril i det hele tatt for å fungerere. Er du sikker på at du bare ikke tenker litt for mye på det og dermed føler du at det ikke virker? Placebo kan være en ekstremt sterk følelse. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #7 Skrevet 24. november 2024 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Det finnes ingen sammenheng / synergi mellom kaffe og sobril. Da ville det stått overalt samt at de ville fortalt deg dette på apoteket eller hos legen. Da mange bruker og trenger medisiner som sobril i det hele tatt for å fungerere. Er du sikker på at du bare ikke tenker litt for mye på det og dermed føler du at det ikke virker? Placebo kan være en ekstremt sterk følelse. Mulig det er placebo ja! Ville bare høre Anonymkode: 5ea1f...2f4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #8 Skrevet 24. november 2024 Litteraturen peker på at virkning av medisinen kan føles redusert hvis man reagerer lett på koffein. Men ettersom vi reagerer veldig forskjellig på koffein er det dårlig tallmateriale. Prøv å se om angsten blir mindre i samme situasjon hvis det ikke drikkes kaffe forut. Anonymkode: dbb99...aea 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #9 Skrevet 24. november 2024 Jeg ble litt nysgjerrig og googlet dette, og fagfolk sier i alle fall at kaffe ikke skal dempe effekten av Sobril noe særlig, men at kaffe i seg selv kan gi uro. https://rusinfo.no/2016/07/kaffe-og-sobril/ Anonymkode: 75b5c...3db 1 1
Maia70 Skrevet 24. november 2024 #10 Skrevet 24. november 2024 Rosa Gnom skrev (29 minutter siden): Det finnes ingen sammenheng / synergi mellom kaffe og sobril. Da ville det stått overalt samt at de ville fortalt deg dette på apoteket eller hos legen. Da mange bruker og trenger medisiner som sobril i det hele tatt for å fungerere. Er du sikker på at du bare ikke tenker litt for mye på det og dermed føler du at det ikke virker? Placebo kan være en ekstremt sterk følelse. Om det var en placeboeffekt så skulle sobril ha virket.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #11 Skrevet 24. november 2024 Nei, men mener å huske at nikotin kan påvirke men ikke siter meg på det. Jeg unngår bevisst koffein når jeg tar beroligende siden koffein kan øke angst og uro. Anonymkode: e9dd9...90e 1
Rosa Gnom Skrevet 24. november 2024 #12 Skrevet 24. november 2024 Maia70 skrev (1 time siden): Om det var en placeboeffekt så skulle sobril ha virket. Unnskyld,forklarte meg litt dårlig. Mente placebo effekten av kaffen, som TS Trodde først var årsaken til at sobrilen ikke virket. Altså , at TS tror så hardt på at det er kaffen som gjorde det at sobrilen ikke "virker".
Maia70 Skrevet 24. november 2024 #13 Skrevet 24. november 2024 Rosa Gnom skrev (11 minutter siden): Unnskyld,forklarte meg litt dårlig. Mente placebo effekten av kaffen, som TS Trodde først var årsaken til at sobrilen ikke virket. Altså , at TS tror så hardt på at det er kaffen som gjorde det at sobrilen ikke "virker". Ikke for å være flisespikker altså, men om placebo skulle vært en faktor her så måtte TS hatt en overbevisning i utgangspunktet om at kaffe eliminerer virkningen av sobril.
Rosa Gnom Skrevet 24. november 2024 #14 Skrevet 24. november 2024 (endret) Maia70 skrev (1 minutt siden): Ikke for å være flisespikker altså, men om placebo skulle vært en faktor her så måtte TS hatt en overbevisning i utgangspunktet om at kaffe eliminerer virkningen av sobril. Men det var slik jeg forstod TS. At TS trodde dette. Endret 24. november 2024 av Rosa Gnom
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #15 Skrevet 24. november 2024 Rosa Gnom skrev (33 minutter siden): Unnskyld,forklarte meg litt dårlig. Mente placebo effekten av kaffen, som TS Trodde først var årsaken til at sobrilen ikke virket. Altså , at TS tror så hardt på at det er kaffen som gjorde det at sobrilen ikke "virker". Egentlig er det i ettertid jeg innså at jeg hadde drukket kaffe. Og da noen dager etter. Så det var ikke bevisst i mine tanker der og da. ts Anonymkode: 5ea1f...2f4 1
Rosa Gnom Skrevet 24. november 2024 #16 Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Egentlig er det i ettertid jeg innså at jeg hadde drukket kaffe. Og da noen dager etter. Så det var ikke bevisst i mine tanker der og da. ts Anonymkode: 5ea1f...2f4 Da vet jeg ikke. Det er uansett ikke kaffen sin feil at du mister effekt av sobril.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #17 Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forstår! Jeg drakk par kopper kaffe tidligere, men fikk ikke mer angst av den grunn. Da jeg skulle holde et stort foredrag senere på kvelden, så måtte jeg ta sobril, men følte den ga veldig lite effekt. Kanskje jeg tok den for sent? Eller at dosen var litt lite evt. ts Anonymkode: 5ea1f...2f4 Hvordan gikk det å holde foredraget? Jeg har også følt at Sobril har gitt meg lite effekt noen ganger, likevel så har jeg fått mer enn god nok effekt siden jeg har greid å gjennomføre uten noen store problemer. Og når hendelsen er over kan jeg plutselig merke det bedre at jeg har tatt noe likevel. Det er ikke så uvanlig i følge helsepersonell jeg har snakket med dette om. Det kan selvfølgelig også hende at du tok tabletten litt sent. Kanskje du bør ta den 1,5 time før, så er du sikker. Anonymkode: c9153...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå