AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #1 Del Skrevet 24. november 2024 Skal operere bort mandlene på sykehuset om en mnd ca pga har så mye og er småplager av mandelsteiner . Leser så mye skrekk historier på nett. Er det noen som har fjernet de i voksen alder her som kan skrive litt om hvirdan det gikk? Jeg er 36 år. Har fått utskrevet tramadol og Paracet som smertelindring . Hadde dere mye smerter ? Klarte dere spise noe? Anonymkode: 1aefe...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #2 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Skal operere bort mandlene på sykehuset om en mnd ca pga har så mye og er småplager av mandelsteiner . Leser så mye skrekk historier på nett. Er det noen som har fjernet de i voksen alder her som kan skrive litt om hvirdan det gikk? Jeg er 36 år. Har fått utskrevet tramadol og Paracet som smertelindring . Hadde dere mye smerter ? Klarte dere spise noe? Anonymkode: 1aefe...b2f Skrekkhistoriene kommer fra tiden da man brukte etermaske og skar med kirurgiske knivinstrumenter. I dag bruker de annen type bedøvelse, og laser. Tenk på at i løpet av et langt liv så er tiden du sliter under og etter å ha fått mandlene ut, en liten promille av den tiden du lever. Resten av livet sliter du verken med mandlene eller ettervirkninger av mandeloperasjonen. Ha is og gelé hjemme og kaldt å drikke. Samt supper og annet som er lett å svelge. Så går dette nok helt fint. Anonymkode: 737e5...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #3 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal operere bort mandlene på sykehuset om en mnd ca pga har så mye og er småplager av mandelsteiner . Leser så mye skrekk historier på nett. Er det noen som har fjernet de i voksen alder her som kan skrive litt om hvirdan det gikk? Jeg er 36 år. Har fått utskrevet tramadol og Paracet som smertelindring . Hadde dere mye smerter ? Klarte dere spise noe? Anonymkode: 1aefe...b2f Du kommer til å merke det i halsen noen dager, blir som en skikkelig halsbetennelse om du noen gang har hatt det. Beste er å spise flytende/moset og kalde ting. Men du har åpenbart fått sterke smertestillende så da vil det hjelpe godt på. Men ikke deilig å ha sånn vondt i halsen akkurat. Anonymkode: 97e81...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg fjernet mine da jeg var 22 år. Og hadde store smerter i 14 dager og sykmeldt i 14 dager pga fysisk jobb, så fikk jeg ikke lov å jobbe klarte omtrent ikke svelge noe. Så ble mye saft is. Sønnen fjernet da han var 13. Der og store smerter, endte med lege skrev ut sterkere smertestillende for at han skulle få i seg væske, han begynte å blø etter noen dager og, så ble ambulanse tur for å gå stoppet blødninger. Måtte være hjemme i 14 dager, fikk ikke lov å anstrenge seg.Noe en ska være veldig obs på Mens jenta som fjernet da ho var 2 år virket ikke plaget i det hele tatt. Noe legen og sa. Jo yngre en er når en fjerner mindre plager pleide en å få. Anonymkode: 78932...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #5 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg fjernet mine da jeg var 22 år. Og hadde store smerter i 14 dager og sykmeldt i 14 dager pga fysisk jobb, så fikk jeg ikke lov å jobbe klarte omtrent ikke svelge noe. Så ble mye saft is. Sønnen fjernet da han var 13. Der og store smerter, endte med lege skrev ut sterkere smertestillende for at han skulle få i seg væske, han begynte å blø etter noen dager og, så ble ambulanse tur for å gå stoppet blødninger. Måtte være hjemme i 14 dager, fikk ikke lov å anstrenge seg.Noe en ska være veldig obs på Mens jenta som fjernet da ho var 2 år virket ikke plaget i det hele tatt. Noe legen og sa. Jo yngre en er når en fjerner mindre plager pleide en å få. Anonymkode: 78932...3e7 Hvor lenge er det siden du fjernet dine mandler? Både kirurgi og verden generelt går raskt fremover til nye og mer skånsomme måter å gjøre dette på. Anonymkode: 737e5...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #6 Del Skrevet 24. november 2024 Fjernet mandlene for rundt 2 år siden, var da 40 år. Det gikk knirkefritt. Det var noen vonde dager, men klarte meg på Paracet. Fikk utskrevet sterkere smertestillende også, men ble så sløv av de så ble med den ene tabletten jeg tok av de. Dro til og med på ferie på dag fem etter operasjonen (etter avtale med sykehuset). Følg de rådene man får med å ikke spise mat med harde kanter eller skorper, og ikke varm mat og ikke høy puls så går det bra! Anonymkode: c27c3...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 24. november 2024 #7 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg fjernet mandlene for sikkert 20 år siden. Hadde altfor mange runder med antibiotika i året pga stafylokokker. Var sykmeldt hver eneste gang fordi jeg ble helt slått ut av feber og smerter. Jeg angret veldig i sikkert 10 dager. Veldig vondt til tross for smertestillende. Begynte å blø etter 1 uke, men det var så lite at jeg fikk stoppet det selv med is. Aldri angret i ettertid når alt det vonde var over 😊 Har vært veldig lite syk i ettertid. Bare spis is, drikk kaldt og bit tennene samme til det ikke er vondt lenger. Absolutt verdt det i det lange løp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #8 Del Skrevet 25. november 2024 Fjernet da jeg var 16 år. Det jævligste jeg har vært med på!!! Klarte ikke svelge spytt engang, måtte bare sitte apatisk å la spytt renne ut. Spiste ikke på 14 dager, gikk ned 10 kg. Men. Det var verdt det. Ikke hatt halsbetennelse siden. Er nå 30 år. Ta det som en slankekur 🤣 lykke til! Anonymkode: a38ec...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #9 Del Skrevet 25. november 2024 Ah takk for svar .:: litt ymse altså…. Kan gå begge veier ser jeg . Får krysse fingrene for at jeg ikke får alt for vondt 🙈🙈🙈 Anonymkode: 1aefe...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå