Gå til innhold

Innlagt sykehuset

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja klart. Men om man ikke blir bedre/verre. Kanskje man trenger bedre utredning?

Anonymkode: ca138...00c

Men det er ikke nødvendigvis sykehus som skal ta seg av dette. De utførte den behandlingen de fikk beskjed om å gjøre og skrev deg ut. Om du mener at du trenger mer behandling så får du kontakte legevakten eller fastlegen din og ta det derfra.

Anonymkode: d1df4...d77

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det er ikke nødvendigvis sykehus som skal ta seg av dette. De utførte den behandlingen de fikk beskjed om å gjøre og skrev deg ut. Om du mener at du trenger mer behandling så får du kontakte legevakten eller fastlegen din og ta det derfra.

Neida ikke nødvendigvis. Men er det i seg selv en grunn til å ikke ta inn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fastlege kan henvise deg til sykehuset eller spesialisttjeneste ett annet sted  igjen for utredning -evt poliklinisk. Spørs jo hva du var innlagt for? 

Anonymkode: cdbd8...8f8

Tre ulike ting😜 og de fant ikke helt ut alt. Men fikk noe behandling og bedre verdier. Men føler meg like dårlig. Så deffor jeg tenker det potensielt må avklares mer selc om det ikke fremstår like akutt som da jeg kom inn. Og kanslke ikke legevakt vil skjønne det

at det kanskke må følges opp på sykehuset der de slapp…?

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tre ulike ting😜 og de fant ikke helt ut alt. Men fikk noe behandling og bedre verdier. Men føler meg like dårlig. Så deffor jeg tenker det potensielt må avklares mer selc om det ikke fremstår like akutt som da jeg kom inn. Og kanslke ikke legevakt vil skjønne det

at det kanskke må følges opp på sykehuset der de slapp…?

Hvorfor spør du ikke legen din om det? Er jo der du får svar. Føler du deg ikke ferdig utredet og har plager fremdeles så må man bare ta kontakt med helsevesenet igjen. Ingenting blir gjort om man ikke står på egne krav. Slitsomt men sånn er det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spør du ikke legen din om det? Er jo der du får svar. Føler du deg ikke ferdig utredet og har plager fremdeles så må man bare ta kontakt med helsevesenet igjen. Ingenting blir gjort om man ikke står på egne krav. Slitsomt men sånn er det. 

Vil bare vite på forhånd om sykehuset kan ta meg inn igjen 😔

Skrevet

Jeg har av og til blitt utskrevet med åpen retur, slik at jeg kunne kontakte avdelingen direkte dersom det ble behov. Men da har de spesifikt sagt det, og sagt at det gjelder de 3 neste dagene f.eks.

så med mindre de nøye har instruert noe annet, så er veien tilbake via lege/legevakt.

Anonymkode: 57778...6f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det må du jo ta med sykehuset, samtidig spørre om hva som evt må til for å få en reinnleggelse. Ingen her som kan gi deg en fasit. Du forteller jo veldig lite om hva som gjorde at du ble innlagt -så er vanskelig å komme med noe konkret uansett

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 7.52):

Hvis man er vært innlagt på sykehus, blir utskrevet og ikle blir bedre/bra- kan man legges rett inn igjen? Eller må man hele mølla på nytt om legevakt akuttmottak osv?

Hvis det er akutt forverring så blir du lagt inn igjen. Kanskje du skal ringe inn på den avdelingen du var på og snakke med dem? Tviler på fornuftige svar her på KG

Skrevet
Sveits35 skrev (12 minutter siden):

Hvis det er akutt forverring så blir du lagt inn igjen. Kanskje du skal ringe inn på den avdelingen du var på og snakke med dem? Tviler på fornuftige svar her på KG

Ja sant. Tenkte det var noen generelle «regler»

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og det har du fått svar på. Nytter ikke å kverulere her. Fastlege eller legevakt. 

Anonymkode: b8e7c...d9b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja sant. Tenkte det var noen generelle «regler»

Nei, alle innleggelser vurderes på legevakt eller på akutten og så går pasienten videre til en avdeling hvis nødvendig. Eller blir sendt til en institusjon i kommune om pasienten trenger videre oppfølgning som ikke krever sykehus.

Skrevet
Sveits35 skrev (8 minutter siden):

Nei, alle innleggelser vurderes på legevakt eller på akutten og så går pasienten videre til en avdeling hvis nødvendig. Eller blir sendt til en institusjon i kommune om pasienten trenger videre oppfølgning som ikke krever sykehus.

Ok. Ja tenkte det ble vurdert annerledes evt siden man allerede var vært innlagt og det må tas den helheten i betrakning, og ikke bare vurderes på vanlig måte ut fra akutt her og nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Ja tenkte det ble vurdert annerledes evt siden man allerede var vært innlagt og det må tas den helheten i betrakning, og ikke bare vurderes på vanlig måte ut fra akutt her og nå

Jeg ville ringt inn til avdelingen jeg lå inne på og hørt med dem. Er du utskrevet derfra kommer du ikke direkte inn igjen, men de kan si hvor du kan henvende deg nå.

Skrevet
Sveits35 skrev (31 minutter siden):

Jeg ville ringt inn til avdelingen jeg lå inne på og hørt med dem. Er du utskrevet derfra kommer du ikke direkte inn igjen, men de kan si hvor du kan henvende deg nå.

Jepp må vel henvende seg til legevakt/lege. Men grunnen for jeg spør er jo bare at saken er litt større enn det som evt vil ses på akutt, mgp at j har en sammensatt problematikk og sånn sett lanskje burde inn igjen ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp må vel henvende seg til legevakt/lege. Men grunnen for jeg spør er jo bare at saken er litt større enn det som evt vil ses på akutt, mgp at j har en sammensatt problematikk og sånn sett lanskje burde inn igjen ☺️

Og det kan de svare på spesielt på den avdelingen du var innlagt. De kjenner jo til deg og sykdomsbildet ditt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da måtte man evt sett på en innleggelse for å utrede bredere. Det må taes via fastlege og en evt planlagt innleggelse. Ved Akutte innleggelser for akutte ting så tar de ikke en ekstra utredning for alt annet også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da måtte man evt sett på en innleggelse for å utrede bredere. Det må taes via fastlege og en evt planlagt innleggelse. Ved Akutte innleggelser for akutte ting så tar de ikke en ekstra utredning for alt annet også. 

Nei detg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Neinei, men mer utredning ift det jeg var innlagt for. Som ikke blir bedre. Jaja får høre med de

Skrevet

Nå er det jo mandag, har du snakket med fastlege?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Neida ikke nødvendigvis. Men er det i seg selv en grunn til å ikke ta inn?

Ja om sykehuset mener at de har gjort sitt er det god grunn til å ikke ta deg inn, men med tanke på at det er ukedag i dag har du vel kontaktet fastlegen og bedt om akutt time?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så du vil kun finne ut av hva som feiler deg hvis sykehuset kan ta deg inn igjen? I så fall så virker det jo mer som om du er besatt på å bli innlagt på sykehus enn å egentlig finne ut hva som er galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...