AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #21 Del Skrevet 2 timer siden Du må via legevakt ja. Anonymkode: b8e7c...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må via legevakt ja. Anonymkode: b8e7c...d9b Men kan sykehus velge å ikke ta i mot fordi man nettopp er utskrevet og verdiene er ok? Anonymkode: ca138...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men kan sykehus velge å ikke ta i mot fordi man nettopp er utskrevet og verdiene er ok? Anonymkode: ca138...00c Om legevaktslege eller fastlege mener du bør tilses på sykehuset så tror jeg terskelen er lav for å ta deg inn, men du må nok innom akuttmottaket for vurdering før du evt legges inn. Men dette du spør om er jo bare whataboutism og ingen her som kan svare svart/hvitt på. Kommer jo helt an på situasjonen og tilstanden. Anonymkode: cdbd8...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden Nå er det sånn, at så fort verdier og behandling anses som ok og ferdig, blir man skrevet ut fra et sykehus. Jeg jobber på et eldresenter hvor vi får inn svært syke personer midlertidig etter etn innleggelse, til de er friske nok til å flytte hjem. Det er 2 rom som slike pasienter kan bo på. Noen har bolig som de ikke kan være i pga trapper eller at de er for syke til å klare seg selv. I "gamle dager" så lå folk mye lengre på sykehus enn de får lov til i dag. De fleste var så lenge at de var "bra" før de ble sendt hjem. Det er det slutt på. Er en fremdeles i dårlig form etter et sykehusopphold nå, så settes hjemmesykepleien inn hvis det er behov for videre oppfølging. Får en ikke et sånt tilbud, så må en bare ta tiden til hjelp. Det er ikke uvanlig, at en etter et sykehusopphold trenger mer tid før formen er tilbake som den var før innleggelsen. Regner med at du er sykemeldt siden du skriver her og det er den tiden legene har beregnet at du trenger for å være i form igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Om legevaktslege eller fastlege mener du bør tilses på sykehuset så tror jeg terskelen er lav for å ta deg inn, men du må nok innom akuttmottaket for vurdering før du evt legges inn. Men dette du spør om er jo bare whataboutism og ingen her som kan svare svart/hvitt på. Kommer jo helt an på situasjonen og tilstanden. Anonymkode: cdbd8...8f8 Ja, de burde jo ta i betraktning at man evt er i dårligere form enn under innleggelsen, til tross for bedre verdier? Kanskje man likevel trenger en annen behanling? Anonymkode: ca138...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden Belima skrev (2 minutter siden): Nå er det sånn, at så fort verdier og behandling anses som ok og ferdig, blir man skrevet ut fra et sykehus. Jeg jobber på et eldresenter hvor vi får inn svært syke personer midlertidig etter etn innleggelse, til de er friske nok til å flytte hjem. Det er 2 rom som slike pasienter kan bo på. Noen har bolig som de ikke kan være i pga trapper eller at de er for syke til å klare seg selv. I "gamle dager" så lå folk mye lengre på sykehus enn de får lov til i dag. De fleste var så lenge at de var "bra" før de ble sendt hjem. Det er det slutt på. Er en fremdeles i dårlig form etter et sykehusopphold nå, så settes hjemmesykepleien inn hvis det er behov for videre oppfølging. Får en ikke et sånt tilbud, så må en bare ta tiden til hjelp. Det er ikke uvanlig, at en etter et sykehusopphold trenger mer tid før formen er tilbake som den var før innleggelsen. Regner med at du er sykemeldt siden du skriver her og det er den tiden legene har beregnet at du trenger for å være i form igjen. Ja forståelig. Tenker bare at man evt ikke hsr fått helt rett behandling og/eller bør utredes mer? Anonymkode: ca138...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #27 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, de burde jo ta i betraktning at man evt er i dårligere form enn under innleggelsen, til tross for bedre verdier? Kanskje man likevel trenger en annen behanling? Anonymkode: ca138...00c Ting kan jo skje eller oppstå etter man er skrevet ut, så du blir jo ikke nektet ett nytt opphold om det er behov, bare fordi det så «bra» ut for en uke siden. Anonymkode: cdbd8...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #28 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ville uansett ringt sykehuset/avdelingen og få svar der. Det kan spare en for en del tid. Selv fikk jeg for mange år siden "åpen adgang" til sykehusets akuttmottak etter et par runder med infeksjoner. Det er nå mer enn 10 år siden, så antar at det ikke gjelder lenger, men benyttet meg av muligheten en gang. Anonymkode: 8ff90...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #29 Del Skrevet 2 timer siden Vanligvis må en vis fastlege eller legevakt. Men har selv opplevd å få beskjed å ta kontakt rett med avdelingen hvis formen ble dårligere igjen løpet av kort tid. Husker spesielt en gang da ville de egentlig føre meg til lokalsykehusene, da overstyrte sykehuset/avdeling jeg hadde blitt skrevet ut fra om at jeg skulle rett ditt for de hadde en følelse hva problemet var Anonymkode: 6acb3...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #30 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville uansett ringt sykehuset/avdelingen og få svar der. Det kan spare en for en del tid. Selv fikk jeg for mange år siden "åpen adgang" til sykehusets akuttmottak etter et par runder med infeksjoner. Det er nå mer enn 10 år siden, så antar at det ikke gjelder lenger, men benyttet meg av muligheten en gang. Anonymkode: 8ff90...747 Ja jeg har ikke åpen inngang. Føler det er feil å ringe sykehus å spørre og😔 Anonymkode: ca138...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #31 Del Skrevet 1 time siden Jeg fikk beskjed om å kontakte legevakt ved forverring. Dessverre, det er jo mange timers ventetid når man sitter og føler at man dør. Anonymkode: 9c5ae...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå