AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:25 #1 Del Skrevet lørdag kl 20:25 Holdt på nå i ukesvis. Litt bedre i noen dager, og så tilbake igjen. Blir aldri helt ferdig, og nå har jeg holdt på i borti to måneder. Allmenntilstanden er ganske grei, bare litt lavere energi. Ikke noe spesielt tett i brystet, ikke surkling og knatring i brystet, alt sitter øverst i luftveiene. Masete tørrhoste, hvor det i ny og ne kommer opp litt slim som en liten overraskelse. Ikke noe jeg har sett poenget å belemre helsevesenet med, da det antagelig bare må gå over av seg selv. Men jeg er så sykt leeeeeei. Noen gode råd å komme med? Drikker mye, sover med hodet høyt, osv osv. Må jeg bare smøre meg med tålmodighet og forsone meg at dette tar den tida det tar? Denne høsten har jo vært vill mtp luftveisinfeksjoner og forkjølelse rundt omkring. Anonymkode: 137fc...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:27 #2 Del Skrevet lørdag kl 20:27 En lege kan gi deg resept på noe som hjelper på hosten. Hvorfor ikke gjøre det? Anonymkode: c6e69...bbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:34 #3 Del Skrevet lørdag kl 20:34 Kikhoste? Kom deg til lege… kanskje slipper du unna med uker med hoste fremfor flere måneder! Anonymkode: 76329...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:55 #4 Del Skrevet lørdag kl 20:55 Gå til legen og få hostesaft mot tørrhoste. Anonymkode: 14338...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:17 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:17 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Holdt på nå i ukesvis. Litt bedre i noen dager, og så tilbake igjen. Blir aldri helt ferdig, og nå har jeg holdt på i borti to måneder. Allmenntilstanden er ganske grei, bare litt lavere energi. Ikke noe spesielt tett i brystet, ikke surkling og knatring i brystet, alt sitter øverst i luftveiene. Masete tørrhoste, hvor det i ny og ne kommer opp litt slim som en liten overraskelse. Ikke noe jeg har sett poenget å belemre helsevesenet med, da det antagelig bare må gå over av seg selv. Men jeg er så sykt leeeeeei. Noen gode råd å komme med? Drikker mye, sover med hodet høyt, osv osv. Må jeg bare smøre meg med tålmodighet og forsone meg at dette tar den tida det tar? Denne høsten har jo vært vill mtp luftveisinfeksjoner og forkjølelse rundt omkring. Anonymkode: 137fc...857 Gratulerer du er ferdig med 2/3 av hostetiden ved kikhoste. Anonymkode: 2387f...432 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:33 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:33 Ved langvarig hoste over 3 uker anbefales det å gå til lege. https://nhi.no/symptomer/infeksjoner/hoste-hva-kan-arsaken-vare/nar-bor-du-soke-lege Anonymkode: 32401...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:47 #7 Del Skrevet lørdag kl 21:47 Samme problem her, nettopp påvist kikhoste... Anonymkode: 382a5...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:35 #8 Del Skrevet lørdag kl 22:35 For å lindre hoste sverger jeg til te av en halv sitron og en god dæsj honning, pleier å smake til med sistnevnte så det blir godt. Tilsetter kokende vann i koppen. Det er selvsagt ikke en kur, men min opplevelse er at det kan ta bort den verste hosten i flere timer. Anbefales også av NHS, som er helsemyndighetene i Storbritannia Anonymkode: 9631e...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:22 #9 Del Skrevet søndag kl 07:22 Hosten har ikke vært sammenhengende i to måneder, men har hatt noen dager opphold, og så er det i gang igjen. Begynte på nytt natt til fredag, og det går på mer, og er tett i nesa og snørrete i tillegg. Hosten i seg selv tilsier ikke kikhoste, føler det er forkjølelse eller en infeksjon i øvre luftveier. Men det tar liksom aldri slutt, og det er det jeg blir sprø av 😮💨 Anonymkode: 137fc...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:33 #10 Del Skrevet søndag kl 07:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hosten har ikke vært sammenhengende i to måneder, men har hatt noen dager opphold, og så er det i gang igjen. Begynte på nytt natt til fredag, og det går på mer, og er tett i nesa og snørrete i tillegg. Hosten i seg selv tilsier ikke kikhoste, føler det er forkjølelse eller en infeksjon i øvre luftveier. Men det tar liksom aldri slutt, og det er det jeg blir sprø av 😮💨 Anonymkode: 137fc...857 Igjen: Ta kontakt med fastlegen og få resept på hostesaft. Anonymkode: 14338...8bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:35 #11 Del Skrevet søndag kl 07:35 Hostesaft på resept kan få slutt på hosten. Anonymkode: 5bba5...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:37 #12 Del Skrevet søndag kl 07:37 Ta kontakt med lege selv med litt opphold kan det være kikhoste eller mycoplasma. Anonymkode: 16efe...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:16 #13 Del Skrevet søndag kl 09:16 Akkurat samme her. Har teste negativt både på mykoplasma og kikhoste, så det er ikke noe å gjøre. Anonymkode: f1ba8...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå