marta Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har jo sett flere tråder og debatter her der de anonyme gjestene har blitt kraftig kritisert. har ikke brydd meg så veldig egentlig, men NÅ!!!! Jeg har siste tiden nesten flyttet inn i KGs lille verden og følgt med på en del debatter. Jeg får nesten bakoversveis over hva enkelte klarer å lire ut av seg. Spydige kommentarer og ting som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. Nå forstår jeg hvorfor noen vil stenge deler av forum for gjester. De ødelegger diskusjonene... Vel... det var bare det jeg hadde på hjertet.
Gjest Jalileh Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 hehe, japp. Mange forum krever registrering. Rart at KG ikke har det kravet.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har tidliger vært registrert. Ba om å bli slettet. Men klarte likevel ikke å holde meg helt unna forumet selv om det var intensjonen. Det at jeg ikke ønsket å tilbringe tid her skyldtes en del mennesker som hadde registrert seg med nick. Kommentarene og fremgangsmåten var ikke noe hyggeligere fra de bestandig. Jeg ser at det er flere av de jeg anså som ganske seriøse som også har forsvunnet fra forumet. Eller det kan jo faktisk være at de fortsatt er her, som jeg, bare at de nå stiller som gjester? Ikke vet jeg. Men jeg vet at jeg neppe kommer til å ønske å registrere meg igjen. Og jeg har tatt til orde for gjester's tilgang til forumet lenge før jeg valgte å bli en selv. Så jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre jeg. Men jeg vet at de som ønsker å være ubehagelige er det med eller uten nick/gjestestatus.
Gjest Gamle Alex Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Synes det er en hel haug med registrerte gjester som kunne trenge et kurs i oppdragelse også jeg
Gjest Kane Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 man trenger ikke være anonym gjest - man kan "tvinges" til å velge seg et brukernavn for å poste selv om man ikke vil registrere seg... Kanskje? Jeg er gjest og trives med det men har alikevel et nick fordi jeg mener det er feigt å skrive anonymt - spesielt om man gjør det for å komme med meninger man ikke tør stå for........ OG enkelte faste brukere skriver også som gjester av og til fordi det blir for nært å poste ting av og til - skal man nekte dem muligheten til det? Ikke bare enkelt å tvinge mennesker - man risikerer å miste dem da...
Litago Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Men jeg vet at de som ønsker å være ubehagelige er det med eller uten nick/gjestestatus. ← Enig. Synes også det er jevnt fordelt mellom gjester og brukere med nick. Og for alt det vi vet så er de ubehagelig gjestene utloggede faste brukere! Det jeg egentlig skulle si var at så lenge vi er på et åpent nettsted så kan man ikke forvente at alle skal være like saklige. Eller diskutere på samme måten. Kort sagt, - dette er en samlig av mennesker i alle aldersgrupper, med ulik bakgrunn, ulike mengder hormoner, med ulike grader av høflighet og etikk og ulike meninger. Og forumet blir der etter. Jeg innrømmer gladelig å bli irritert nå og da jeg også, men heldigvis finnes det både mental og fysisk ignoreringsknapp. Dessuten en av-knapp på PC'en. Personlig så er jeg takknemlig for at de verste overgrepene blir slettet her på KG, men er vel så glad for at ulike stiler og meninger får lov til å stå. Leter man etter et forum hvor alle diskuterer på samme måten så må man velge et lukket forum tror jeg.
Gjest LeCat Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Sikkert lettere å irritere seg over gjester fordi dem er lett å identifisere som samme person, vi heter jo gjest alle sammen Følg med noen registrerte brukere, så vil nok inntrykket ditt jevne seg ut. Idioter finnes i begge leire.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #8 Skrevet 28. februar 2006 Sikkert lettere å irritere seg over gjester fordi dem er lett å identifisere som samme person, vi heter jo gjest alle sammen Følg med noen registrerte brukere, så vil nok inntrykket ditt jevne seg ut. Idioter finnes i begge leire. ← Ja - det blir som å kritisere alle registrerte brukere fordi noen få ikke vet å oppføre seg.
hecuba Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Jeg synes det er fint å ha muligheten til å være anonym. Men jeg er enig i at mange misbruker muligheten til å gjesteposte.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har jo sett flere tråder og debatter her der de anonyme gjestene har blitt kraftig kritisert. har ikke brydd meg så veldig egentlig, men NÅ!!!! Jeg har siste tiden nesten flyttet inn i KGs lille verden og følgt med på en del debatter. Jeg får nesten bakoversveis over hva enkelte klarer å lire ut av seg. Spydige kommentarer og ting som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. Nå forstår jeg hvorfor noen vil stenge deler av forum for gjester. De ødelegger diskusjonene... Vel... det var bare det jeg hadde på hjertet. ← Det hadde kanskje gjort seg med noen linker som illustrerte dine beskyldnigner og anklager? Slik innlegget ditt står nå er det bare løse ytringer.
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #11 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Da kan jo kanskje jeg linke til den gjesten som forsøkte å gi seg ut for å være meg å få meg slettet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=179782 Ellers så synes jeg bryllupsforumet flommer over av kvalmende ytringer for tiden. Uansett så tror jeg ikke det er nytt for NOEN at det stadig er noen som må ødelegge for andre. Endret 28. februar 2006 av Hawkeye
Gjest Gjest_Sissel_* Skrevet 28. februar 2006 #12 Skrevet 28. februar 2006 Ja, den med å få deg slettet leste jeg på Ris og ros, det var tåpelig av den personen å gjøre noe sånt. På bryllupsforumet også? Har du link?
monikabrx Skrevet 28. februar 2006 #13 Skrevet 28. februar 2006 Det er helt tydelig att det er en del registrerte brukere som går inn som gjest når de vil si noe de ikke tør stå for Men hva du vil for meg, men stå for det!!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Ingen link til bryllupsforumet der det skal være gjester som ødelegger?
marta Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #15 Skrevet 28. februar 2006 Har ikke noen linker nå, for de jeg tenkte på er blitt moderert bort av naturlige årsaker... Selvfølgelig er det ikke bare gjester som står bak dumme utsagn. Registrerte bruker kommer også med mye dumt, inkl meg selv, men de står for det de sier. De dummeste kommentarene kommer fra gjester som vil vere anonyme og bryte inn i en diskusjon med usaklige kommentarer. Har et eksempel, men er ikke sikker på om det er lov å skrive ned på frihånd noe som tidligere er blitt moderert bort?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #16 Skrevet 28. februar 2006 Har et eksempel, men er ikke sikker på om det er lov å skrive ned på frihånd noe som tidligere er blitt moderert bort? ← Jo, det må være lov, for du siterer jo ikke noen navn og da er det greit. Hadde vært ok å høre hva slikt kunne være, så får folk som leser en pekepinn på hva som er "ille".
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #17 Skrevet 28. februar 2006 Den eneste gangen jeg har opplevd at noe av det jeg har skrevet ble moderert bort var da jeg hadde lagt inn et sitat. Så da kan jeg antagelig puste lettet ut og gå ut fra at jeg er en av de snille? Tror i allefall at jeg er det. :klø: Men om de verste tingene, og de tingene som plager deg har blitt tatt hånd om av moderatorene, er det da noe problem egentlig? Da er det jo noen som har tatt tak i saken.
marta Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #18 Skrevet 28. februar 2006 Okey... En bruker ville ha råd om hvordan man best kunne slanke seg i en gitt situasjon *prøver å anonymisere her* Mange gode råd kommer inn. Både fra brukere og gjester. MEN så kommer det inn en gjest og sier noe slikt (Ikke helt ordrett, men meningen er den samme) -"Å få kreft er en meget bra måte å slanke seg på" HALLO???? Hva er det liksom? går det an å komme med noe dummere og umodent? Hva skal det vere godt for? Og dette var da dråpen som fikk mitt beger til å renne over.
marta Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #19 Skrevet 28. februar 2006 Den eneste gangen jeg har opplevd at noe av det jeg har skrevet ble moderert bort var da jeg hadde lagt inn et sitat. Så da kan jeg antagelig puste lettet ut og gå ut fra at jeg er en av de snille? Tror i allefall at jeg er det. :klø: Men om de verste tingene, og de tingene som plager deg har blitt tatt hånd om av moderatorene, er det da noe problem egentlig? Da er det jo noen som har tatt tak i saken. ← Jo, men jeg ble bare litt irritert fordi noen gidder å bruke tiden sin på usakligheter. Men jeg tror nok at jeg får sove om natten likevel
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #20 Skrevet 28. februar 2006 Ja, det forstår jeg godt, jeg leste den jeg også. Men moderatoren fjernet det ganske raskt heldigvis. Det var forresten jeg som lurte på hvordan jeg kan gå ned i vekt når jeg knapt kan bevege meg.. Det kan fort bli problem når "alle" heter gjester, jeg ser den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå