Gå til innhold

Vondt-i-magen-babysyk


Ceres

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg også starte dagbok!

Er ganske ny her, bare vært medlem noen dager, men liker det jeg ser! :)

Jeg er 21, 22 i september, og har hatt lyst til å bli mamma siden jeg var... Tja - siden jeg skjønte at babyer faktisk ble født og det var mulig å bli mor for alle jenter. Og det er mange år siden.

Nå håper jeg ikke jeg trenger å vente særlig mye lenger!

Det er rart med det - føles som jeg nærmer meg 40 og har vært prøver i 20 år, jeg har nesten vondt i magen, så gjerne vil jeg bli mor. Jeg dagdrømmer og håper hele tiden at nå, nå funker det...

Min kjære er ikke like tent på ideen - ikke at han ikke vil, men for ham gjør det ikke noe om det tar litt tid. Jeg vil helst bli gravid NÅ. Men det er kanskje ofte sånn når man begynner å prøve?

Jeg hadde veldig ustabil syklus før, men har klart å stabilisere den ganske greit ved bruk av forskjellige kosttilskudd. Men er litt stresset fordi jeg måtte opereres i magen engang da jeg var liten, og fikk betennelse i såret - med det resultat at jeg muligens ikke er helt ok på høyre side. Jeg vet at alt ligger i riktig posisjon, har sjekket på ultralyd, og jeg vet også at jeg har eggløsning på begge sider. Men legen tror jeg er tett på høyre side, og jeg har hørt at det øker sjansen for at man ikke blir gravid, og for at egget ikke fester seg. :tristbla:

Nåvel - er bare inne i PP2, og har ikke hatt eggløsning ennå. Temperaturen ligger jevnt på 36,5 - men tror jeg får det i løpet av noen dager nå. Så bare å bo i sengen da! :)

Jeg blir så misunnelig på de som blir gravide med en gang - som min venninne som sluttet på p-pille og ble gravid etter to uker. Frustrerende at det skal være så enkelt for noen, og ikke alle! :sur:

Jaja, hvis alt kom på et fat her i livet, ville vi vel glemt å være takknemlige...

Og jeg skal vel ikke klage - har ikke vært prøver så lenge. Men ønsket er stort, og i og med at jeg har hatt lyst så lenge, og vært klar i noen år, føles det som om jeg er i PP50...

:) Men optimistisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ceres, velkommen blant proeverdagbokene!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi har heller ikke proevd lenge, men siden jeg har faatt paavist manglende el saa foeler jeg at tiden loeper raskt avgaarde.....Vi faar proeve aa minne hverandre paa at ogsaa de som er helt "normale" bruker opp til ett aar paa aa faa det til!

Haaper likevel det skal gaa fort for oss begge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp - at tiden løper fra oss! Riktige ord. :) Godt når noen klarer å sette ord på noe jeg føler.

Du har all min støtte Popelka!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - og den begynte ikke så bra...

I følge tidligere sykluser skal jeg ha el i løpet av et par fattige døgn. Men min kjære er jo da selvfølgelig uten lyst! Han er ikke helt i form, er stiv og støl i kroppen, litt deprimert pga syk far osv...

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg skrev et innlegg på Samliv og Relasjoner nå for ikke lenge siden; min kjære har en syk far, og er litt deprimert pga dette. Det kan jeg jo forstå - men han kommer aldri til å bli frisk. Jeg klarer ikke sette meg inn i min kjæres situasjon, men svigerfar har vært syk lenge, og kommer ikke til å bli frisk. Jeg sier til ham at han burde gå til terapi for å bearbeide det, men han vil ikke. Jeg kan ikke hjelpe ham mer!!!

Uansett - hvis han har en dårlig dag, går det utover meg - jeg er jo den som står ham nærmest, som han sier.

Vi hadde en lang prat om det, og det bedret seg masse (er jo i PP2 nå, så burde være ok...) - men greia er det; kan han ikke droppe å ha dårlig dag nå når jeg er så fruktbar?!?

:) Det er vel kanskje ikke så lett...

Uansett - det er frustrerende også fordi jeg ikke mangler sexlyst. Ikke helt på samme plan alltid, liksom... :)

Nåvel, han har kanskje lyst i kveld, og det hjelper jo masse! Men nå har vi ikke hatt sex siden søndag, og tenk om el kommer tidlig denne gangen...?

Jeg føler jeg er i en litt rar situasjon - prøver, med en deprimert mann uten sexlyst...! Heh - jeg gjør det nok sikkert verre enn det er.

Men det er bare det at jeg tror jeg kommer til å få el på riktig side denne gangen!!!! (hvis jeg har el denne syklusen da...) For jeg hadde på "feil" side sist. Og der er jo kanskje alt tett...

Men alt håp er jo ikke ute - jeg er jo EVIG OPTIMIST!

Optimist - jeg vet det går bra til sist! nanana...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg forresten på feil sted? Kanskje jeg egentlig skulle ligge på A-L...?

Jaja - blir vel flyttet om så er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøverdagbok!

Verden er ikke alltid rettferdig, noen blir jo gravide når de ikke vil også.

Men dere har jo ikke prøvd så lenge, så ikke bli negavtiv for tidlig, dere kan fortsatt lykkes i løpet av en forholdsvis kort prøveperiode.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Poca!

Ja, jeg er jo klar over det. Er egentlig ikke negativ. Bare så forferdelig utålmodig!!! :) Var hos ei venninne med baby - tro meg, det hjalp INGENTING. Hehe... Kjenner det skramle i eggstokkene bare ved tanken. Hvis ikke jeg er babyklar nå, blir jeg aldri det! :-D

Lykke til du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hilser på i det nye nabolaget! :vinke:

Uff det er fælt å være babysyk å ikke få pos test...

Jeg skal vente en mnd før vi begynner prøvinga.

Er SÅ klar! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

Tror jeg har eggløsning nå, kjennes sånn ut. Det er bare å hoppe i høyet da! Hvis min kjære er i form i dag da... Jeg får nesten litt dårlig samvittighet - føler jeg krever for mye. Men nå hadde vi kommet i gang igjen, og når han plutselig ikke orker...

Tingen med min kjære er at han ikke er like engasjert i "denne unge-greia" som jeg er. Det er mer sånn "vi slutter med prevensjon, det som skjer, det skjer - og hvis det tar veldig lang tid begynner vi og teste for eggløsning etc." Veldig sunn holdning, å være avslappet mener jeg, men kan bli litt frustrerende når jeg selv er så utålmodig. Snakker ikke så mye om det, vil ikke mase på ham heller - vi har jo ikke sex bare for reproduksjonens skyld, heller. Det er jo for nytelsens og nærhetens skyld også.

Hei, forresten, Epica! Kanskje vi får en liten spire samtidig. :) Det er så godt når det kommer noen innom og hilser på. Ser at det er veldig mange som kjenner hverandre her, føler meg litt utenfor ennå. Godt å føle seg velkommen! :)

Fortsatt god dag til dere. Kryss fingrene for meg, el på gang!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ceres! Leste her at du skrev at mannen din ikke er like engasjert som du... tro meg; det gjelder flere.. ;)

Nå, etter 8 måneder begynner han faktisk å bli litt på gli. Ikke misforstå meg , han har vært enig om å prøve, men han har liksom ikke snakka som mye om det. Men nå hender det en gang i blandt at han nevner det. DET er godt det, føler at jeg blir veldig alene med denne baby-greiene...

Hold motet oppe! Og lykke til for deg! Får håpe det klaffer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Minnie!

;) Disse mannfolka...

Men tar det lang tid, blir han vel litt "stressa" han og, og er villig til å gå nye veier, som å ha sex rundt eggløsningen... :murvegg:

Hehe...

:klem: til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Har sittet en stund med symptomer på el på den ene siden. For et par timer siden begynte det på den andre også...

:)

Kryss fingrene for meg - blir jeg gravid så skjer det i skrivende stund!!!

(Min kjære spiste spinat og drakk styrkedrikk igår. Det virket i alle fall sånn, han var i alle fall hverken sliten eller deprimert... :-D)

Uansett - jeg hadde kraftige symptomer på el i går, og har aldri følt meg så fruktbar og flott noensinne. Jeg har god følelse i magen, og den skal jeg fortsette å ha. Skal visst bli enklere om man er positiv. :) Og det er jeg jo. Evig optimist.

Håper ståa er god der ute i verden. Her blir den bedre og bedre. ;)

God kveld! Nå er det snart Idol...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen som prøver, forhåpentligvis hopper du snart inn blandt de gravide her! :) Lykke til, og kos deg med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...