Gå til innhold

Hvordan snakke med ungdom uten å mase

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 12 åring som tidligere har vært aktiv på å fortelle om dagen siden, gjerne detaljert. Vi har satt pris pp denne delingen, og opplevd at vi har hatt ganske god kontroll på hva/hvem/hvor i hennes liv. Dette hsr naturlig snudd med puberteten, og vi ønsker fortsatt å ta del i hennes liv, men på hennes premisser. Har hun f.eks vært på en overnattings tur eller en aktivitet som er ganske  ny, ønsker vi å høre hennes erfaringer og opplevelser  . Spm som hvordan det var  f.eks har vi sluttet å spørre  da blir vi masete. 

Hvordan fortsette å vise intresse for hennes liv, uten å invadere, mase eller dra info ut av-og fortsatt vise hemme at hun kan snakke med oss om der hun ønsker når hun møtte ønske(er vi opptatt bår ønske kommer får vi finne tid). 

Anonymkode: 65ca7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring som mamma til ei på snart 14, hun forteller mest når vi kjører bil, ved leggetid eller om hun har en god venninne på besøk.

Ellers er det lite jeg får ut av henne. Forandret seg utrolig mye siste 1,5 år.

Anonymkode: a1c9a...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er ungdommene stille som mus rundt middagsbordet, i stua osv., men prater som fosser hvis jeg setter meg ned og gamer litt med dem eller tar dem med i bilen (av en eller annen grunn), gjerne på vei til noe gøy som kino. Da er det nesten for mye av det gode...

Anonymkode: 694b2...3e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går innnpå rommet,legger meg i senga hennes og gjerne pjusker litt på henne åsså ramler det ut..Hun er 15 år nå. 

Hun deler det aller meste med meg, tidvis litt mye men vet jeg ikke skal klage. Vi bruker tid sammen, kan gå på stranda i lag, går på cafe, og hun er som meg, utadvent og sosial, deler på seg selv og det faller seg naturlig enn om man er en introvert type. 

Anonymkode: 68ced...56d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...