AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:27 #101 Del Skrevet lørdag kl 14:27 Trolltunge skrev (11 minutter siden): Det er ikke ment bittert, og jeg mener det har noe med det du skrev å gjøre. Nå er jeg ikke så forundret over at en mann ikke skjønner hva jeg mente, for dette er noe av hva vi kvinner gjør lurt i å forstå om menn flest, for å ikke bli frustrert. Menn tror ofte helt oppriktig at de er enkle og krever lite. Dette fordi det de ønsker og trenger, sier og mener, anser oftest menn som så logisk at det ikke er å regne som annet enn absolutt naturlig. Ingenting å snakke om egentlig, for slik er det bare. Det menn da ofte ikke har fått med seg, så stor forståelse som de har for hva de selv ønsker, trenger, mener og anser som helt naturlig er at det er akkurat slikt som utgjør personlighet og ulikheter, så man må faktisk lære dette om mannen, og når mannen snakker om disse tingene han ønsker, trenger, krever, vil, vil ikke, mener og anser som absolutt naturlig så snakker han ikke om logikk, men om egne følelser, behov og preferanser. For dette er helt reelt ikke så likt fra mann til mann som de fleste menn mener å oppriktig tro. Så "What you sees is what you get."- påstanden er bare tull, snakker ikke om følelser- påstanden er bare tull og har ikke mange krav- påstanden er bare tull, men mange menn tror- helt oppriktig- at det er slik. De antar og tror slikt er standard og ikke egentlig deres personlige meninger, følelser og preferanser. De som eventuelt er uenige med dem er unntak/rare. I realiteten er dere ulike individer alle som en, og noe fasit finnes ikke. Dette er ikke bittert, men nyttig å skjønne i kommunikasjon med menn. En del sprøyt og veldig mange stråmenn her. Klart, går du inn i en debatt med slike fordommer så forstår jeg hvorfor du reagerer så bittert som du gjør i denne debatten. Bra du konkluderer med at menn er ulike og har følelser, om ikke annet. Bare synd du ikke klart å konkludere med det før du siterte meg som om at jeg ikke hadde det. Anonymkode: 63eea...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet lørdag kl 14:33 #102 Del Skrevet lørdag kl 14:33 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En del sprøyt og veldig mange stråmenn her. Klart, går du inn i en debatt med slike fordommer så forstår jeg hvorfor du reagerer så bittert som du gjør i denne debatten. Bra du konkluderer med at menn er ulike og har følelser, om ikke annet. Bare synd du ikke klart å konkludere med det før du siterte meg som om at jeg ikke hadde det. Anonymkode: 63eea...fe4 Hvilket jeg ikke gjorde. Dette er verken bittert eller fordommer, det er kjærlig erfaring. Jeg går bestandig ut fra at menn er ulike individer, med like ulike behov, meninger og krav som kvinner. Jeg synes det er absolutt naturlig, mens det bare er snålt når menn hevder seg enkle og like. Dere er ikke det. Isåfall kunne vi kvinner bare valgt oss tilfeldig mann ut fra utseendet. Ts har selvfølgelig mange krav utover at kvinnen skal være tynn. De andre kravene er heller ikke standard, men basert på ts sin personlighet og personlige behov. Endret lørdag kl 14:40 av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:49 #103 Del Skrevet lørdag kl 14:49 Trolltunge skrev (9 minutter siden): Hvilket jeg ikke gjorde. Dette er verken bittert eller fordommer, det er kjærlig erfaring. Jeg går bestandig ut fra at menn er ulike individer, med like ulike behov, meninger og krav som kvinner. Jeg synes det er absolutt naturlig, mens det bare er snålt når menn hevder seg enkle og like. Dere er ikke det. Isåfall kunne vi kvinner bare valgt oss tilfeldig mann ut fra utseendet. Ts har selvfølgelig mange krav utover at kvinnen skal være tynn. De andre kravene er heller ikke standard, men basert på ts sin personlighet og personlige behov. Men er det ikke himla rart at du svarte meg med dette: Trolltunge skrev (1 time siden): Dette blir litt mannete "What you see is what you get.", "Menn snakker ikke om følelser. " og "Kvinner har urimelig mange krav, mens vi menn er enkle." Når det var det jeg nettopp IKKE gjorde. Jeg snakket ned på individnivå. Jeg snakket følelsesbasert. Jeg snakket om at det lå mer bak, og kalte at det som lå mer bak for logisk å forstå, som du ikke gjorde... Synes du har motsagt deg selv hele veien, innsminket i masse ord og herskete greier ovenfor menn der du veksler mellom individnivå og gruppenivå alt etter hva som passer argumentasjonen din. Jeg synes TS selv skal få velge hva TS tenker og føler. TS har ett krav, og det er å være slank. Utover det kalles ikke følelser, politikk, spisse meninger, personlighet osv for krav, men er mer preferanser for kjemi. Vi alle har forskjellig kjemi, og den er gjerne noe helt annet enn hva du først krevde. Er mange som har gått inn i relasjoner med krav, men har sett seg nødt til å legge kravene bort fordi kjemien var himmelsk. Og motsatt. Anonymkode: 63eea...fe4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet lørdag kl 14:56 #104 Del Skrevet lørdag kl 14:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men er det ikke himla rart at du svarte meg med dette: Når det var det jeg nettopp IKKE gjorde. Jeg snakket ned på individnivå. Jeg snakket følelsesbasert. Jeg snakket om at det lå mer bak, og kalte at det som lå mer bak for logisk å forstå, som du ikke gjorde... Synes du har motsagt deg selv hele veien, innsminket i masse ord og herskete greier ovenfor menn der du veksler mellom individnivå og gruppenivå alt etter hva som passer argumentasjonen din. Jeg synes TS selv skal få velge hva TS tenker og føler. TS har ett krav, og det er å være slank. Utover det kalles ikke følelser, politikk, spisse meninger, personlighet osv for krav, men er mer preferanser for kjemi. Vi alle har forskjellig kjemi, og den er gjerne noe helt annet enn hva du først krevde. Er mange som har gått inn i relasjoner med krav, men har sett seg nødt til å legge kravene bort fordi kjemien var himmelsk. Og motsatt. Anonymkode: 63eea...fe4 Ok, vi snakker nok forbi hverandre, men jeg synes fremdeles dette ble veldig forenklet "mannete". Det siste du skriver også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:07 #105 Del Skrevet lørdag kl 15:07 Trolltunge skrev (10 minutter siden): Ok, vi snakker nok forbi hverandre, men jeg synes fremdeles dette ble veldig forenklet "mannete". Det siste du skriver også. 🤣 Skjønner, du har visst behov for å "vinne" debatten. Vel, jeg lar deg få føle på den da, selv om du ikke gjorde det. Anonymkode: 63eea...fe4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:13 #106 Del Skrevet lørdag kl 15:13 Du går jo glipp av noen genuine, interessante, flotte kvinner og potensielt partenere når du låser deg til at noen MÅ være slank. Kan hende selv slanke kvinner i målgruppen synes det der er en særs usexy holdning. Karma er om du ender opp som en kresen og evig ra og singel Shallow Hal. Anonymkode: b5a8c...2ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet lørdag kl 16:01 #107 Del Skrevet lørdag kl 16:01 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): 🤣 Skjønner, du har visst behov for å "vinne" debatten. Vel, jeg lar deg få føle på den da, selv om du ikke gjorde det. Anonymkode: 63eea...fe4 Litt mannete å tenke konkurranse også. 😉😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet lørdag kl 18:31 #108 Del Skrevet lørdag kl 18:31 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ... Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet? Anonymkode: a5a97...ba4 Nå velger jeg å tolke slank som normalvektig. Jeg synes det er et helt legitimt krav. Særlig med tanke på livstil og helse for begge parter. Det er veldig lett å legge på seg om en har en overvektig partner som vil ha selskap i godteskåla. Er begge normalvektige og klarer å passe på hverandre så det holder seg slik burde dette gå bra. Jeg regner med at ts har preferanser i tillegg og kan å skille mellom krav og preferanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:37 #109 Del Skrevet lørdag kl 18:37 Jeg er slank. Hadde en mann jeg datet sagt et av kravene hans var akkurat det. Hadde jeg ikke datet fyren lenger. Å ha krav er ganske hardt. Ønske derimot. Anonymkode: e96e8...0f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet lørdag kl 18:42 #110 Del Skrevet lørdag kl 18:42 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ... Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet? Anonymkode: a5a97...ba4 Handler vel mest om at du sier at det er ditt ENESTE krav. Det er unektelig litt spesielt. Og enkelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet lørdag kl 18:48 #111 Del Skrevet lørdag kl 18:48 Vel. En mann som ikke har som absolutte kriterier at en partner skal være snill, omsorgsfull og intelligent, men kun slank.. Det er en mann som ikke får et vellykket forhold. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:49 #112 Del Skrevet lørdag kl 18:49 Selvsagt er det ikke kravstort om man er slank selv. Av utseendemessige ting er å være slank det eneste jeg har som generell preferanse. Så er det klart at eksen ble like tung som meg da hun var gravid, som på ingen måte var negativt i den situasjonen. Anonymkode: 71614...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:21 #113 Del Skrevet lørdag kl 21:21 Hvis jeg snakker med en mann som utelukkende ønsker en slank kvinne, tenker jeg «jaja men da vil jo ikke jeg ha han heller» 🤣 Men! dersom du nå blir kjent med ei halvfet jente og faktisk liker hu. da håper jeg du svelger noen kameler 😊 jeg selv falt for en jeg aldri trodde jeg skulle falle for. Fikk mye indre anerkjennelse fra han, og han hadde så gode kvaliteter. Jeg ble forelsket i han som person og med følelsene kom også den fysiske tiltrekningen. Nå er han verdens kjekkeste! Og vi er lykkelig gift. Hadde nok ikke snudd meg etter han på gata lissom. så, preferanser og krav.. lov å si! Men det er jo i bunn og grunn overfladisk da. Av erfaring kan den slankeste og mest treningsglade bli lat og feit haha. Jeg var godt trent, slank og treningsnarkoman før. Så møtte jeg nevnte mann og etter 3 barn er vi halvfeite og alminnelige begge to hehe. Anonymkode: 916b2...986 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:23 #114 Del Skrevet lørdag kl 21:23 Ts har nok ikke det som eneste krav selv om han sier det. Noen tar bare lett på ting på formulerer seg ubrydd. Alle er ikke sånn at de har en planlagt rems av ting de ser etter, selv om de teknisk sett har grenser de også. Anonymkode: f2b6d...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:40 #115 Del Skrevet lørdag kl 21:40 Trolltunge skrev (18 timer siden): Veldig rart og spesielt å ha det som eneste krav. Helt greit at du er en drittkjerring som har som hobby å ødelegge livet for andre, står offentlig og skriker banneord til enhver du er uenig med, har torturert apekatter og prostituert deg i ti år for å støtte ekstremistiske islamister økonomisk, bare du er slank. For meg er det et veldig rart eneste krav. Jeg synes derimot det er et helt greit krav. Er ikke rarere enn at kvinner ønsker menn som er høyere enn dem selv. Anonymkode: 1e4df...c7a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:40 #116 Del Skrevet lørdag kl 21:40 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Regner med at du er veldig ung. Det å være slank er neppe ditt eneste krav 😅 Narkomane er ofte slanke liksom. Noe som gjør deg langt mer spiselig er hvis du sier at ditt krav er at hun er minst like aktiv som deg med trening og friluftsliv, da du lever en fysisk aktiv hverdag og ønsker det samme for barna dine i fremtiden. De færreste har tid til å trene på treningsstudio 3-4 ganger i uken når barna og tidsklemma kommer. Da er man avhengig av å ha en aktiv livsstil i bunnen med friluftsliv på fritiden sammen med barna (skogsturer, slalom, teltturer, skiturer) for å unngå overvekt. Anonymkode: f1091...d29 De fleste som liker å trene, tar seg tid til å trene selv med småbarn. Mannen og jeg trener annenhver dag, mens da den andre er hjemme og legger barna. Jeg hater friluftsliv, skogsturer, ski og sånt, men trener 4-8 ganger i uka og har gjort det siden ungen var baby. Nå trener jeg sammen med ungen. En mann som ikke ønsket å trene og som spiste junk hadde vært dealbreaker for meg. Ikke bare pga utseende, men jeg ønsker ikke et menneske med den slags verdier som forbilde for mitt barn. At slank er eneste kravet betyr ikke at alt er greit bare personen er slank, men at det er eneste dealbreaker-kravet. Mannen min scorer lavere på en IQ-test enn jeg gjør. I utgangspunktet ville jeg nok sagt jeg måtte ha en intelligent mann, men det viser seg at man kan være et bra menneske med helt middels IQ også. Og hva er å være snill? en som er opptatt av Gaza og veldedighet og den type godhetsposering er helt uinteressant for meg, uten at det betyr at jeg vil ha en som er slem mot MEG. Men hverken mannen min eller bestevenninnen min er «snille», de liker ca ingen mennesker - men de liker jo meg! -Og vi ler oss skakke sammen med svart ond humor AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det synes de fleste kvinner. Ofte tegn på at man boler. Anonymkode: f1ad6...d9d Tull. Alle som trener bra OG spiser passelig med kalorier får synlige blodårer, helt uten anabole steroider eller andre PEDs. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vel, det er et hav mellom slank og tjukk, gitt. Hva skjedde med å være normalvektig? Anonymkode: f5d46...bb6 slank = normalvektig. Tjukk = overvektig, tynn = undervektig. Sånn stort sett. Er man veldig utrent kan man kanskje se litt tjukk ut selv om man er innenfor normal BMI. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men absolutt krav "slank" betyr at hvis kvinnen legger på seg i løpet av forholdet, så er det en dealbreaker som betyr slutt. Hvilken kvinne gidder å gå inn i slike forhold? Anonymkode: f5d46...bb6 Kvinner som heller ikke ønsker å leve med en sofagris…? Hadde derimot reagert om kravet var «evig rynkefri» eller «ikke grått hår» . Anonymkode: 69426...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet lørdag kl 22:14 #117 Del Skrevet lørdag kl 22:14 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er ikke rarere enn at kvinner ønsker menn som er høyere enn dem selv. Anonymkode: 1e4df...c7a Eller at menn ønsker kvinner lavere enn dem selv. Same shit! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:21 #118 Del Skrevet lørdag kl 22:21 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): De fleste som liker å trene, tar seg tid til å trene selv med småbarn. Mannen og jeg trener annenhver dag, mens da den andre er hjemme og legger barna. Jeg hater friluftsliv, skogsturer, ski og sånt, men trener 4-8 ganger i uka og har gjort det siden ungen var baby. Nå trener jeg sammen med ungen. En mann som ikke ønsket å trene og som spiste junk hadde vært dealbreaker for meg. Ikke bare pga utseende, men jeg ønsker ikke et menneske med den slags verdier som forbilde for mitt barn. At slank er eneste kravet betyr ikke at alt er greit bare personen er slank, men at det er eneste dealbreaker-kravet. Mannen min scorer lavere på en IQ-test enn jeg gjør. I utgangspunktet ville jeg nok sagt jeg måtte ha en intelligent mann, men det viser seg at man kan være et bra menneske med helt middels IQ også. Og hva er å være snill? en som er opptatt av Gaza og veldedighet og den type godhetsposering er helt uinteressant for meg, uten at det betyr at jeg vil ha en som er slem mot MEG. Men hverken mannen min eller bestevenninnen min er «snille», de liker ca ingen mennesker - men de liker jo meg! -Og vi ler oss skakke sammen med svart ond humor Tull. Alle som trener bra OG spiser passelig med kalorier får synlige blodårer, helt uten anabole steroider eller andre PEDs. slank = normalvektig. Tjukk = overvektig, tynn = undervektig. Sånn stort sett. Er man veldig utrent kan man kanskje se litt tjukk ut selv om man er innenfor normal BMI. Kvinner som heller ikke ønsker å leve med en sofagris…? Hadde derimot reagert om kravet var «evig rynkefri» eller «ikke grått hår» . Anonymkode: 69426...64a Jeg la på meg 10 kilo etter å ha begynt med hormonpreparater. Er ingen sofagris. Spiser sunt og trener tung styrke. Men ble ikke riktig medisinert. Nå endelig har jeg fått riktig medisin, og kiloene raser av. Anonymkode: f5d46...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet lørdag kl 23:08 #119 Del Skrevet lørdag kl 23:08 HMK skrev (4 timer siden): Vel. En mann som ikke har som absolutte kriterier at en partner skal være snill, omsorgsfull og intelligent, men kun slank.. Det er en mann som ikke får et vellykket forhold. Hm... krav om både intelligent, snill, omsorgsfull og slank, begynner å bli en omfattende kravliste. Preferanser er noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:17 #120 Del Skrevet lørdag kl 23:17 Flintis skrev (6 minutter siden): Hm... krav om både intelligent, snill, omsorgsfull og slank, begynner å bli en omfattende kravliste. Preferanser er noe annet. Så fremt ikke intelligent betyr forsker og slank betyr super trent, så er jo dette egentlig ikke så omfattende og en god del kan passe inn. Anonymkode: f2b6d...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå