Gå til innhold

Er man for kravstor hvis man ønsker en slank kvinne i 2024/25?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Te- Presten skrev (4 minutter siden):

Du skiller ikke mellom krav og foretrekker her. Misforstår du med vilje eller er det er forsøk på å skape en dialog eller dikusjon?

Jeg ser bare ingen relevant distinksjon. Sett gjerne inn «krever» i listen min om du vil.

Sitat

Og som jeg skreiv handler det om valg. En kvinne med fyldig hår og en mann som er skallet er i liten grad valg og livsstil, men biokjemi (sett vekk fra valg om tupe osv). Godt mulig jeg mistforstår hva du prøver å formidle her, men jeg syntes dette er magasintømming utenfor blinken. Det kan ikke sammenlignes. Fysisk form gjenspeiler livsstil og valg i svært stor grad.

En kvinne som ikke har lært seg å snekre er i stor grad et livsvalg hun har tatt. Er det umoralsk av henne å forutsette at en partner har tatt andre valg i livet og lært seg å snekre?

Jeg synes ikke det. Når man finner en partner så handler det ikke om å være ens i alt, men å finne en pakke av egenskaper som matcher din pakke av egenskaper. En mann som trener mye kan finne en kvinne som er omsorgsfull og begge kan bli lykkelig?

Endret av MannenFraMars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Anonymkode: a5a97...ba4

Ikke noe rart idag men syns det er rart at det er det eneste kravet du har. Jeg har mange mange flere krav (som kanskje går mer på personlighet da) men at man holder seg i noenlunde form tenker jeg uansett er et stort pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MannenFraMars skrev (3 minutter siden):

Snip-
En kvinne som ikke har lært seg å snekre er i stor grad et livsvalg hun har tatt. Er det umoralsk av henne å forutsette at en partner har tatt andre valg i livet og lært seg å snekre?
Snip.

Jeg siterer bare deler av teksten din. Moralsk er ikke et ord jeg ville brukt, men kanskje teit eller rart. Hvis hun ikke har noen praktiske ferdigheter i det hele og MÅ ha en mann som har bred erfaring som tømrer, syntes jeg det er rart. Hvis hun er praktisk anlagt og vil ha en mann som er det samme, kan det være at hun ser på det som kvalitetstid med oppussing og lignende.
Om hun derimtot bare syntes menn som er handy er litt tiltrekkende, men det er ikke et krav, da er vi i "foretrekker". I min verden er det soleklare skiller mellom krav og preferanser.

Men jeg ER helt enig i at det er hele personen, summen av valg og verdier, samt utseende, som er viktig. Så en mann som ikke har det som krav vil sikkert kunne finne lykken med ei dame som møter hans behov for kommunikasjon, like verdier og de samme drømmene for fremtiden. Men om hun er helt passiv og han svært aktiv, da er sjansen veldig høy for at med økende alder vil det bli helsemessige utfordringer. (Det samme gjelder selvfølgelig om han er passiv og hun aktiv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei Burugle, vi forventet litt mer gjennomtenkt svar fra deg 🫠

#skuffings 

Anonymkode: ff713...48f

Lille usikre jomfru av en incel.  🤣

Vi vet at du er bitter grunnet manglende tilgang...

Anonymkode: f7106...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (33 minutter siden):

Slank = normalvektig. 

Ikke akkurat. Jeg har BMI på 23,7, men er ikke slank for det.

Anonymkode: f5d46...bb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (28 minutter siden):

Dette blir litt mannete "What you see is what you get.", "Menn snakker ikke om følelser. " og "Kvinner har urimelig mange krav, mens vi menn er enkle." 

Tydeligvis veldig kult som mann å fremstille seg som veldig rett frem og enkel, eller kanskje menn tror de er enkle fordi de forstår seg selv,  for dette er gjengangere, men vi kvinner dater og lever med menn og så enkle er menn på ingen måte  

Jeg forstår ikke hvor svaret ditt kom ifra nå. Det virket bittert, og har ingenting med det jeg skrev å gjøre. 

Vi lar denne debatten ligge!

Anonymkode: 63eea...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke akkurat. Jeg har BMI på 23,7, men er ikke slank for det.

Eh, jo det er du. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du fikk ha bare et krav til en kvinne, og det kravet er slank har du litt merkelige prioriteringer. Kravstort er det jo ikke, men det er mye som kan være galt både innvendig og utvendig selv om noen er slank... Liker at du skriver 2024/2025 forresten. Regner med du foretrakk en slank kvinne i 2023 også 😛

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lt.Dan skrev (38 minutter siden):

En høy mann derimot, med god inntekt..💓

Men nå bor vi i Norge, ikke i USA. Her på berget tjener kvinner egne penger, så vi har ikke noe behov for å bli forsørget av en mann. Men du tenkte kanskje på golddiggers? Er penger det eneste du har å tilby så er det naturligvis den type menneske du tiltrekker deg.

Anonymkode: a9d56...a3e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eh, jo det er du. 

Nei. Jeg har stor rumpe, litt magefett og så videre. Jeg er normalvektig, men ikke slank.

En kvinne med BMI på 24,9 er normalvektig. En kvinne med BMI på 25,2 er overvektig. Forskjellen er 1 kilo. Mener du da at den første er slank, mens den andre feit?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå bor vi i Norge, ikke i USA. Her på berget tjener kvinner egne penger, så vi har ikke noe behov for å bli forsørget av en mann. Men du tenkte kanskje på golddiggers? Er penger det eneste du har å tilby så er det naturligvis den type menneske du tiltrekker deg.

Anonymkode: a9d56...a3e

Norske kvinner vurderer menn som tjener mindre enn dem som signifikant dårligere materiale til giftemål iflg forskning fra 2023. Jeg kan finne linken?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg har stor rumpe, litt magefett og så videre. Jeg er normalvektig, men ikke slank.

En kvinne med BMI på 24,9 er normalvektig. En kvinne med BMI på 25,2 er overvektig. Forskjellen er 1 kilo. Mener du da at den første er slank, mens den andre feit?

Og du skrev at du hadde en BMI på 23,7, som er normalvektig. 

For meg er normalvektig slank i et samfunn der fedme er mer normalt enn noe annet.

Jeg vil aldri betegne en kvinne med BMI på 25,2 som feit. Aldri. For hun er ikke feit. Men om jeg ville betegnet henne som slank eller lett overvektig avhenger av hvordan hun ser ut. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ok, for deg er slank viktigere enn snill. Det sier i grunn ganske mye om hva du verdsetter og prøver å være selv.

Jeg hadde ikke ønsket å være i et forhold  der «slank» er den viktigste verdien.

Anonymkode: ce33b...7e9

Et absolutt krav er ikke det samme som at også egenskapen snill ikke er et krav. 
Grønt lys for:

slank+snill ok

Slank+ond ikke ok  

Du trenger ikke å vri ut halvsannheter av definisjonen «et absolutt krav». 

Anonymkode: 84129...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MannenFraMars skrev (10 minutter siden):

Norske kvinner vurderer menn som tjener mindre enn dem som signifikant dårligere materiale til giftemål iflg forskning fra 2023. Jeg kan finne linken?

Og norske menn vurderer overvektige kvinner, mindre pene kvinner og kvinner over 30 uaktuelle som partnere. Jeg kan finne link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et absolutt krav er ikke det samme som at også egenskapen snill ikke er et krav. 
Grønt lys for:

slank+snill ok

Slank+ond ikke ok  

Du trenger ikke å vri ut halvsannheter av definisjonen «et absolutt krav». 

Anonymkode: 84129...484

Men absolutt krav "slank" betyr at hvis kvinnen legger på seg i løpet av forholdet, så er det en dealbreaker som betyr slutt. Hvilken kvinne gidder å gå inn i slike forhold?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og du skrev at du hadde en BMI på 23,7, som er normalvektig. 

For meg er normalvektig slank i et samfunn der fedme er mer normalt enn noe annet.

Jeg vil aldri betegne en kvinne med BMI på 25,2 som feit. Aldri. For hun er ikke feit. Men om jeg ville betegnet henne som slank eller lett overvektig avhenger av hvordan hun ser ut. 

Hun er per definisjon overvektig. Man kan ikke være slank og overvektig samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og norske menn vurderer overvektige kvinner, mindre pene kvinner og kvinner over 30 uaktuelle som partnere. Jeg kan finne link?

Hvorfor skal du finne link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun er per definisjon overvektig. Man kan ikke være slank og overvektig samtidig. 

Man er ikke pr definisjon overvektig med en BMI på 23,7! Dere vet at 23,7 er UNDER 25 ??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvor svaret ditt kom ifra nå. Det virket bittert, og har ingenting med det jeg skrev å gjøre. 

Vi lar denne debatten ligge!

Det er ikke ment bittert, og jeg mener det har noe med det du skrev å gjøre. Nå er jeg ikke så forundret over at en mann ikke skjønner hva jeg mente, for dette er noe av hva vi kvinner gjør lurt i å forstå om menn flest, for å ikke bli frustrert. Menn tror ofte helt oppriktig at de er enkle og krever lite. Dette fordi det de ønsker og trenger, sier og mener, anser oftest menn som så logisk at det ikke er å regne som annet enn absolutt naturlig. Ingenting å snakke om egentlig, for slik er det bare. 

Det menn da ofte ikke har fått med seg, så stor forståelse som de har for hva de selv ønsker, trenger, mener og anser som helt naturlig er at det er akkurat slikt som utgjør personlighet og ulikheter, så man må faktisk lære dette om mannen, og når mannen snakker om disse tingene han ønsker, trenger, krever, vil, vil ikke, mener og anser som absolutt naturlig så snakker han ikke om logikk, men om egne følelser, behov og preferanser. For dette er helt reelt ikke så likt fra mann til mann som de fleste menn mener å oppriktig tro. Så "What you sees is what you get."- påstanden er bare tull, snakker ikke om følelser- påstanden er bare tull og har ikke mange krav- påstanden er bare tull, men mange menn tror- helt oppriktig- at det er slik. De antar og tror slikt er standard og ikke egentlig deres personlige meninger, følelser og preferanser. De som eventuelt er uenige med dem er unntak/rare. 

I realiteten er dere ulike individer alle som en, og noe fasit finnes ikke. 

Dette er ikke bittert, men nyttig å skjønne i kommunikasjon med menn. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du mener slank som i normalvektig, eller om du mener slank som i (litt) undervektig. Sistnevnte syns jeg er et absurd og teit krav. Selv om nordmenn i gjennomsnitt er overvektige, så er vi ikke veldig overvektige (i motsetning til f.eks USA) og veldig mange er dermed fortsatt normalvektige. Jeg kan jo ta den berømte uttalelsen fra Fotballfrues mann om at Beyoncé er overvektig: Syns du Beyoncé er slank eller er hun for stor for deg? Hun er i virkeligheten nemlig helt normalvektig og egentlig ganske syltynn på overkroppen, men har mer former på underkroppen (og puppene). 

Anonymkode: cc5f5...95b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...