Gå til innhold

Søren, verkstedet har ikke ledige timer til EU etterkontroll

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før 2. desember, og bilen skal være godkjent innen utgangen av november. De siste dagene i november er ei helg, så det rekker kanskje ikke å bli registrert og begjært kjøreforbud? Regner ikke med det har noen praktisk konsekvens at jeg er akkurat litt på etterskudd, men synes jo det er litt flaut, og det er kun fordi jeg har glemt å bestille time. Kan selvsagt bare høre med et annet verksted, men vil jo helst at de som utførte EU-kontrollen skal se på den, sånn at et annet verksted ikke får sjans til å finne noe annet galt 😅 Noen erfaringer her?

Anonymkode: 9535c...15a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vente i siste liten? Jeg fikset dette flere mnd før det gikk ut. 

Anonymkode: 6683d...d73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skal man vel avskilte bilen og få prøveskilt til den dagen du skal kjøre den inn på kontroll.

I praksis så er det ca. 0% sjanse for at du blir oppdaget om du bare kjører som vanlig.

Anonymkode: 813d6...a2a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg si er innenfor fristen. Med mindre du kjører gjennom kontroll på søndag eller mandag og de er veldig nøye da. Vet ikke hvor raskt det blir registrert. Det er verre med meg som har en bil som fristen har gått ut på og mekanikeren min har 14 dagers ventetid. Så jeg kan kun kjøre på steder der det ikke er kontroll en stund....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøreforbud ja, og får egentlig ikke kjøre bilen til verkstedet heller. Så da er det bare å krysse fingrene for at du ikke kommer i en kontroll eller havner i et trafikkuhell. 

Anonymkode: 62c6c...2e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå bare å ringe et annet verksted. Større problem er det da ikke.

Vi bestiller ikke lenger på noe fast stre, tar der de har ledig time som passer oss best.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever bilen på verkstedet lørdag så er du sikker. 

Anonymkode: a9bcc...7bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt bilen på verkstedet lørdagen, så slipper du risikere noe.

Anonymkode: 669a0...0cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Før 2. desember, og bilen skal være godkjent innen utgangen av november. De siste dagene i november er ei helg, så det rekker kanskje ikke å bli registrert og begjært kjøreforbud? Regner ikke med det har noen praktisk konsekvens at jeg er akkurat litt på etterskudd, men synes jo det er litt flaut, og det er kun fordi jeg har glemt å bestille time. Kan selvsagt bare høre med et annet verksted, men vil jo helst at de som utførte EU-kontrollen skal se på den, sånn at et annet verksted ikke får sjans til å finne noe annet galt 😅 Noen erfaringer her?

Du trenger ikke ta etterkontrollen på samme verksted som utførte EU kontrollen i utgangspunktet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se denne tråden ^
Du kan risikere å bli stoppet, men så lenge bilen ikke er trafikkfarlig vil forsikringen gjelde. 

Med andre ord: Unngå å kjøre med ikke godkjent bil mer enn du må. Kjør direkte til verksted dagen den skal til godkjenning, så går det trolig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg annet verksted. Etterkontroll skal kun sjekke det som er fikset, de skal ikke se etter flere feil.

Anonymkode: c48d4...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er feilene reparert kan du svippe inn ditt Lokale NAF-Senter for etterkontroll koster rundt 4-500,- kroner 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterkontroll er vel noe annet enn eu kontroll. Finn et annet verksted som kan ta eu kontroll. Kjør og parker bilen der siste dag i november. 

Anonymkode: 3f83f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (16 timer siden):

Er feilene reparert kan du svippe inn ditt Lokale NAF-Senter for etterkontroll koster rundt 4-500,- kroner 😉

Det var mye, det koster 250,- på verkstedet mitt. Ser at EU-kontrollen er 99 kroner dyrere også, selv når man er medlem.
(Jeg er ikke ts)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (2 minutter siden):

Det var mye, det koster 250,- på verkstedet mitt. Ser at EU-kontrollen er 99 kroner dyrere også, selv når man er medlem.
(Jeg er ikke ts)

Hvorfor må du akkurat på verksted ? NAF er nøytrale og finner ikke på unødvendige feil og mangler de tjener ikke penger på det ?  Fikk en gang EU-Kontroll for 399,- kroner og med den kunne bilen vrakes gikk til NAF og fikk kun 1 feil og det var korrodert bremserør 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Etterkontroll er vel noe annet enn eu kontroll. Finn et annet verksted som kan ta eu kontroll. Kjør og parker bilen der siste dag i november. 

Anonymkode: 3f83f...500

Bilen har vært på eu-kontroll. Ts trenger en etterkontroll av eu-kontrollen, mennrekker det ikke før etter månedskiftet. 

hun trenger ikke en NY eu-kontroll :bond: 

Anonymkode: 0b65c...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor vente i siste liten? Jeg fikset dette flere mnd før det gikk ut. 

Gratulerer, vil du ha diplom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gratulerer, vil du ha diplom?

Ja takk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Hvorfor må du akkurat på verksted ? NAF er nøytrale og finner ikke på unødvendige feil og mangler de tjener ikke penger på det ?  Fikk en gang EU-Kontroll for 399,- kroner og med den kunne bilen vrakes gikk til NAF og fikk kun 1 feil og det var korrodert bremserør 😉

Jøss, utrolig! Det er et poeng at NAF ikke tjener på feil ja... Det verkstedet jeg bruker har jeg fått anbefalt fordi de ikke finner en masse feil unødig. Jeg fikk fire feil som jeg må fikse, og som er billige å fikse, men bilen hadde egentlig to til som de kunne hengt seg opp i, så jeg er fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...