AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg sliter som pårørende nå, er en nær som har fått kreftbeskjed, og han er veldig ute av seg. Det berører også meg og jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal takle det. Hvordan jeg skal fungere i hverdagen. Jeg har en sånn redselsfølelse i kroppen hele tiden, angst? Og våkner om natten. jeg vet jo at det finnes millioner av pårørende hele tiden til alvorlig syke, men jeg fatter ikke hvordan folk fikser å leve som normalt, jeg trenger råd. Jeg kan jo ikke sykemelde meg fra jobb fordi jeg er pårørende (ikke barn!). Det verste jeg sliter med er den angsten jeg har i kroppen om redselen for at hans skal dø. Den gir meg ikke fred. Anonymkode: f73e4...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Prøv å fokusere på og støtte han som er syk fremfor deg selv, det vil hjelpe deg også. Anonymkode: 2687f...f0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Prat med venner, nettverket ditt. Se om det er psykososial tjeneste ved avdelingen dere skal forholde dere til. Evnt ta kontakt med psykolog (privat-praktiserende) hvis du ikke har noen å lufte dette med. Vi er mange som har vært der! Klemmer Anonymkode: 2c06b...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Man innser at man ikke lever som "normalt", man overlever som best man kan ❤️ Anonymkode: c2fad...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Regner med kreftforeningen kanskje har noen tilbud til pårørende. Sjekk nettsiden deres❤️ Anonymkode: 69fde...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg sliter som pårørende nå, er en nær som har fått kreftbeskjed, og han er veldig ute av seg. Det berører også meg og jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal takle det. Hvordan jeg skal fungere i hverdagen. Jeg har en sånn redselsfølelse i kroppen hele tiden, angst? Og våkner om natten. jeg vet jo at det finnes millioner av pårørende hele tiden til alvorlig syke, men jeg fatter ikke hvordan folk fikser å leve som normalt, jeg trenger råd. Jeg kan jo ikke sykemelde meg fra jobb fordi jeg er pårørende (ikke barn!). Det verste jeg sliter med er den angsten jeg har i kroppen om redselen for at hans skal dø. Den gir meg ikke fred. Anonymkode: f73e4...399 Noen å snakke med kan være nyttig, fastlegen kan være en slik noen, eller noen andre du kan støtte deg til. Min erfaring både som pårørende og som alvorlig syk med livstruende sykdom, er at dette går i faser der de første dagene og ukene der sjokkbeskjeden kommer er verst å komme over eller igjennom. Men ting går seg til, litt etter litt. Anonymkode: dde29...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå