AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:50 #21 Del Skrevet lørdag kl 18:50 Så merkelig opplevelse med psykologen! Håper det bedrer seg til neste time, ellers ville jeg nok tatt det opp på en fin måte, slik som det du skriver i hi. Av nysgjerrighet, hva slags type somatiske øvelser er det du gjør? Anonymkode: b57ad...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:54 #22 Del Skrevet lørdag kl 18:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har rett til å bytte behandler, så dette hadde jeg tatt videre. Vit dine rettigheter og bruk de. https://www.sykehuset-innlandet.no/rettigheter/rett-til-a-medvirke/ Anonymkode: 2edb9...5f2 Meg du svarte. Det er flere år siden det skjedde nå og den diagnosen hun ga meg innebar manglende selvinnsikt, man kan ikke vinne da. Bare å komme seg videre. Diagnosen hun satte ble fjernet og en av mine senere behandlere sendte også bekymringsmelding (? Vet ikke om det er det det heter) på henne. Anonymkode: 4306b...c84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:01 #23 Del Skrevet lørdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meg du svarte. Det er flere år siden det skjedde nå og den diagnosen hun ga meg innebar manglende selvinnsikt, man kan ikke vinne da. Bare å komme seg videre. Diagnosen hun satte ble fjernet og en av mine senere behandlere sendte også bekymringsmelding (? Vet ikke om det er det det heter) på henne. Anonymkode: 4306b...c84 Det der er søren meg ikke bra altså. Skulle ønske egenterapi ble et krav helt fra opptak på psykologstudiet. Utrolig skade man kan gjøre på mennesker i sårbare situasjoner som åpner seg opp for en. Anonymkode: e1f6b...fad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:04 #24 Del Skrevet lørdag kl 19:04 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så merkelig opplevelse med psykologen! Håper det bedrer seg til neste time, ellers ville jeg nok tatt det opp på en fin måte, slik som det du skriver i hi. Av nysgjerrighet, hva slags type somatiske øvelser er det du gjør? Anonymkode: b57ad...e47 Problemet er at hun nekter for at hun er sint og fornærmet, og mener at det er noe jeg innbiller meg. Og snur og vender på alt jeg sier når jeg tar det opp. Så absurd at jeg begynte å le og si, hallo, hva er det du holder på med. Anonymkode: e1f6b...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:09 #25 Del Skrevet lørdag kl 19:09 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 19.37): Joda absolutt. Men altså: har sagt og sagt. Blir litt absurd når man forklarer så godt man kan, og sier, "hei nå ødelegger du en relasjon og tillit som det har tatt masse tid å bygge opp". Og, "passiv aggressivitet er bånn i bøtta for meg, og ikke noe jeg har lyst til å ta del i". Blir jo så absurd at jeg bare begynner å le, og da blir hun jo bare sintere. Får håpe det roer seg til neste uke da. Anonymkode: e1f6b...fad Skule tro det var du som var behandleren og hun som var pasienten...Hvis det er som du beskriver så høres det ganske uprofft ut. Rett og slett. Anonymkode: 130a1...89f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:13 #26 Del Skrevet lørdag kl 19:13 Høres ikke bra ut. Selv om hun ikke nødvendigvis er enig i det du sier, vil en god terapeut ha en åpen dialog når noe slikt kommer opp. For eksempel: Hva var det som ble sagt som du oppfattet på den måten, var det noe som gjorde at hun sa det hun sa osv. Hun bør ta det du sier på alvor og forsøke å utforske hva som har skjedd mellom dere, i det minste. Anonymkode: d5724...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:14 #27 Del Skrevet lørdag kl 19:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Problemet er at hun nekter for at hun er sint og fornærmet, og mener at det er noe jeg innbiller meg. Og snur og vender på alt jeg sier når jeg tar det opp. Så absurd at jeg begynte å le og si, hallo, hva er det du holder på med. Anonymkode: e1f6b...fad De somatiske øvelsene startet med rolig yoga, og har gått mer og mer over i meditasjon. Å finne, sitte med og kjenne på og bli kjent med vonde følelser som dukker opp. Noen ganger i mange timer. Kommer dypere og dypere, og til slutt kjenner man igjen mye fra barndommen, og øker toleransen for uggne følelser. Kom nå så dypt at jeg kjente en direkte kontakt mellom følelsen og fysiske spenninger, også løsnet en del av det. Helt speisa, og fy søren så mye jobb. Anonymkode: e1f6b...fad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:19 #28 Del Skrevet lørdag kl 19:19 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det du skriver henger ikke på greip, samlet sett. Anonymkode: e3db4...dfe Hva henger ikke på greip? Anonymkode: 399e0...0b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:30 #29 Del Skrevet lørdag kl 19:30 Kanskje tiden er moden for å avslutte. Du har gått der i 2 år, hatt en stor vekst høres det ut som. Ta det med deg videre. Noen ganger er det begrenset hvor langt en kommer. Kanskje hun begynner å bli lei av deg, kanskje hun blir trigget av deg, hvem vet. Uansett høres det useriøst ut. Anonymkode: 130a1...89f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:34 #30 Del Skrevet lørdag kl 19:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det du skriver henger ikke helt på greip. Ingen normal psykolog ville vel påpeke at man drikker både kaffe og vann og linker det til omsorgssvikt. Det er så absurd at det er vanskelig å tro det ble sagt akkurat sånn. Det fins dårlige psykologer, for all del. Men fort gjort å feiltolke omgivelsene også når man sliter veldig selv. Anonymkode: e2739...a35 Skjønner liksom ikke hvorfor det skal være så fjernt at det er totalt uegnede personer i diverse yrker over alt. Det frustrerer meg så utrolig i og med at denne holdningen bare lar slike elendige behandlere fortsette å skade andre. Det er ikke alle som er i slike yrker fordi de vil hjelpe. Noen er i slike yrker nettopp fordi de vil ha tilgang til sårbare mennesker som ligger nede for telling, og da er de nok ekstra opptatt av å bli ‘godt likt’ i tillegg … Anonymkode: 95cac...1e1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet lørdag kl 20:08 #31 Del Skrevet lørdag kl 20:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja der var jo det jeg gjorde. Og sa: "sånn har jeg ikke tenkt på det. For meg representerer det kos, og jeg er vant fra arbeidslivet til at man har med seg kaffe på møte." Anonymkode: e1f6b...fad Men da svarte du, tenkte du skulle stile åpne spørsmål og få henne til å snakke. Litt omvendt psykologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet lørdag kl 20:13 #32 Del Skrevet lørdag kl 20:13 Rosa Gnom skrev (På 22.11.2024 den 19.28): Det du gjør er å si akkurat det du skriver her til behandleren din. De er der for å hjelpe. Husk at du sitter å snakker med ett menneske. Med ekte følelser og meninger. Mennesker gjør feil. Mennesker er ikke alltid 100% profesjonelle. Dette er ikke en robot. Blir det for ille så kan også alltid nevne at du må ha ny behandler pga grunnene du nevner her. Det får være måte på da. Psykologen bør da vite hva som ikke er greit å si til pasienter. Om vedkommende blir sur får vedkommende holde det inni seg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet lørdag kl 20:27 #33 Del Skrevet lørdag kl 20:27 Maleficenta skrev (13 minutter siden): Det får være måte på da. Psykologen bør da vite hva som ikke er greit å si til pasienter. Om vedkommende blir sur får vedkommende holde det inni seg Joda,men det har ikke skjedd her. Da burde TS heller skaffe seg en ny behandler. Ikke så mye annet å få gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet lørdag kl 20:33 #34 Del Skrevet lørdag kl 20:33 Rosa Gnom skrev (5 minutter siden): Joda,men det har ikke skjedd her. Da burde TS heller skaffe seg en ny behandler. Ikke så mye annet å få gjort. Man kan vel sende en klage ang den behandleren hun går til nå .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:35 #35 Del Skrevet lørdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): De somatiske øvelsene startet med rolig yoga, og har gått mer og mer over i meditasjon. Å finne, sitte med og kjenne på og bli kjent med vonde følelser som dukker opp. Noen ganger i mange timer. Kommer dypere og dypere, og til slutt kjenner man igjen mye fra barndommen, og øker toleransen for uggne følelser. Kom nå så dypt at jeg kjente en direkte kontakt mellom følelsen og fysiske spenninger, også løsnet en del av det. Helt speisa, og fy søren så mye jobb. Anonymkode: e1f6b...fad Så fantastisk at du klarte å komme djupt nok til å lenke kropp og følelsar/emosjonar! 😍 Sjølv har eg gjort mykje av det du skriv her, og det er så artig/snodig/naturleg når ting løyser seg opp. Eg har også jobba ein del med denne mot depresjon/angst, viss nokon vil prøve. Anonymkode: ad1d3...427 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet lørdag kl 21:15 #36 Del Skrevet lørdag kl 21:15 Maleficenta skrev (41 minutter siden): Man kan vel sende en klage ang den behandleren hun går til nå .. Jo,det har jeg også nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:46 #37 Del Skrevet lørdag kl 21:46 Jeg tror på deg 100%. Ville bare si det mtp de som mistror deg fordi "sånt kan ikke skje". Har opplevd mitt med helsepersonell. Og joda, jeg vet at folk som sliter med traumer kan tolke folk feil når de blir trigget, men i ettertid ser jeg det fort. Og noenting har null med oss som er den psyke å gjøre. Har du mulighet til å dele hva disse somatiske øvelsene er? Jeg følger et program som handler om å regulere nervesystemet (mye kroppsbaserte øvelser der også) og har fått mer effekt av noen måneder med det enn flere år i psykoterapi. 🤪 Anonymkode: cc473...249 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet lørdag kl 21:58 #38 Del Skrevet lørdag kl 21:58 Det er ikke uvanlig at psykologer ubevisst opplever at de feiler i sin rolle og dermed tar det ut på pasienten om de finner en annen hjelp som faktisk bidrar til bedring i livet deres. Det er mye ego knyttet opp mot slike yrkesroller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:45 #39 Del Skrevet søndag kl 12:45 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tror på deg 100%. Ville bare si det mtp de som mistror deg fordi "sånt kan ikke skje". Har opplevd mitt med helsepersonell. Og joda, jeg vet at folk som sliter med traumer kan tolke folk feil når de blir trigget, men i ettertid ser jeg det fort. Og noenting har null med oss som er den psyke å gjøre. Har du mulighet til å dele hva disse somatiske øvelsene er? Jeg følger et program som handler om å regulere nervesystemet (mye kroppsbaserte øvelser der også) og har fått mer effekt av noen måneder med det enn flere år i psykoterapi. 🤪 Anonymkode: cc473...249 Takk! Jeg beskriver litt av det i en post ovenfor, og en god beskrivelse i en svarpost på tråden også. Tror man bare bør starte et sted, enten rolig yoga eller andre øvelser (som du beskriver du gjør), også finner man sin egen vei etterhvert som man kommer dypere i det og lærer seg selv å kjenne. Både å lære seg å regulere egne følelser og å tåle egne følelser. Etterhvert kommer gamle ting opp som ønsker å bli sett. Også blir man jo stadig klokere på seg selv og egne reaksjoner. Prøve å "bruke" alle triggere som lærdom om en selv. Det er jo en laaang prosess. Og jammen ikke lett å navigere i miksen av egne og andres følelser, når det blir krasj. Anonymkode: e1f6b...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå