Gå til innhold

Hvordan vaske Nøstebarn ullfleece dress?

santaslittlehelper

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig kjøpt en ullfleece dress fra Nøstebarn og nå har det kommet tid for å vaske den 😖😥har hatt flere andre Nøstebarn plagg som jeg har vasket uten å ødelegge, men er litt redd for ullfleecen iom at den kan plutselig bli veldig flat ser jeg for meg. Så hvilke triks bruker dere som eier ullfleece fra Nøstebarn? 

Ser at det står på hjemmesiden at man kan slå av sentrifuge på maskina for å bevare "fluffiness" men blir den ikke drittung og full av vann? Hvordan blir man kvitt det vannet uten å ødelegge plagget? Synes at maskina sparer nesten mer på Nøstebarn plagg enn når de vaskes for hånd, da bruker de ofte å få en rar form når man vrir de ut etter vask (etter min erfaring) 

Uff jeg elsker Nøstebarn men det er et pain in the ass å vask og tørk de plaggene 🤦‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid vaske som anvist og så kjøre den i kald trommel med tennisballer. Har du ikke trommel, kan du bruke en ullkam for å fluffe opp, men må si jeg ikke har reagert på at den ble flat slik du beskriver etter vask og sentrifuge. 

Anonymkode: 2685b...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere nøstebarnplagg i ullfleece. Har vrengt dem, og vasket dem på 30 grader på vanlig ullprogram, og har ikke opplevd at de har endret seg noe etter vask. 

Har riktignok kjøpt alle plaggene brukt, men har kjøpt både plagg som har vært vasket, og som ikke har vært vasket, og alle har vært som de skulle etter vask. 

Anonymkode: 0890a...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har flere nøstebarnplagg i ullfleece. Har vrengt dem, og vasket dem på 30 grader på vanlig ullprogram, og har ikke opplevd at de har endret seg noe etter vask. 

Har riktignok kjøpt alle plaggene brukt, men har kjøpt både plagg som har vært vasket, og som ikke har vært vasket, og alle har vært som de skulle etter vask. 

Glemte å nevne at jeg noen ganger har lagt de i vaskepose (hvis det er en ullvask med klær med mye knapper, bare i tilfelle). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skal prøve å vaske den i morgen og se hva som skjer 😅 har hatt andre ullfleece klær (fra andre merker) og de blir alltid litt flatere etter x vask. Men nå kjennes jo Nøstebarn sin ullfleece som mye tykkere kvalitet enn noe annet ullfleece jeg har hatt så langt, så fullt mulig det går mye bedre, spesielt etter svar her å dømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

santaslittlehelper skrev (9 minutter siden):

Takk for svar! Skal prøve å vaske den i morgen og se hva som skjer 😅 har hatt andre ullfleece klær (fra andre merker) og de blir alltid litt flatere etter x vask. Men nå kjennes jo Nøstebarn sin ullfleece som mye tykkere kvalitet enn noe annet ullfleece jeg har hatt så langt, så fullt mulig det går mye bedre, spesielt etter svar her å dømme :)

Ullklær fra Nøstebarn kan vaskes på et godt ullprogram. Bruk maksimalt 30°C på temperatur og ikke mer enn 800 omdreininger på sentrifugering (ullfleece holder seg mer fluffy uten sentrifugering). Vi anbefaler å bruke en naturlig ullsåpe som er beregnet for plagg i ubehandlet ull. En naturlig ullsåpe er fri for fremmede stoffer for kropp og miljø, og er derfor ekstra skånsom mot klærne https://nostebarn.no/kundeservice/ullguide/vaske-ull

Anonymkode: fe7ab...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

santaslittlehelper skrev (På 22.11.2024 den 13.03):

Hei! Jeg har nylig kjøpt en ullfleece dress fra Nøstebarn og nå har det kommet tid for å vaske den 😖😥har hatt flere andre Nøstebarn plagg som jeg har vasket uten å ødelegge, men er litt redd for ullfleecen iom at den kan plutselig bli veldig flat ser jeg for meg. Så hvilke triks bruker dere som eier ullfleece fra Nøstebarn? 

Ser at det står på hjemmesiden at man kan slå av sentrifuge på maskina for å bevare "fluffiness" men blir den ikke drittung og full av vann? Hvordan blir man kvitt det vannet uten å ødelegge plagget? Synes at maskina sparer nesten mer på Nøstebarn plagg enn når de vaskes for hånd, da bruker de ofte å få en rar form når man vrir de ut etter vask (etter min erfaring) 

Uff jeg elsker Nøstebarn men det er et pain in the ass å vask og tørk de plaggene 🤦‍♀️

Sentrifuge ødelegger ingenting. Klærne ligger i ro i trommelen, og vannet slynges ut av sentrifugalkraften. 
Bruk ullvaskemiddel. Orker du så kan du vaske for hånd, ellers bruker du ull eller silkeprogram på maskinen og vasker den alene i maskinen. (Dette trekker beskjedne mengder strøm og påvirker ikke strømregningen stort. 
Ville satt sentrifuger på lav hastighet under vasken/mellom skyllingene, og så sentrifugert den ekstra på høy hastighet etter at programmet er ferdig. 
Heng den opp på en henger og rist den inni mellom mens den tørker. (Pleier å henge slikt på dusjdøråpningen på badet, og riste den hver gang jeg er innom badet. 

Anonymkode: f2cc0...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...