Gå til innhold

Festkjole til gravid - hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt at Den Kule Mage i Oslo leier ut festkjoler. Men jeg bor i Bergen.. Noen som vet om flotte festkjoler til gravide? Håper mammabutikkene i byen får inn noen når mai nærmer seg (skal i bryllup), og håper ellers å finne en flott kjole i Paris i april. Men jeg er jo ikke garantert å finne noe jeg liker der så jeg vil gjerne forhøre meg om kjoler her hjemme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang på vei kommer du til å være når du skal bruke den, hvilken anlending er det til?

Muligheter;

- sy selv

- kjole i stretchstoff som er noen str for stor

- kjoler med empireliv (da kan du bruke den senere også)

- skjørt i stor strørrelse + gravidtopp

- vanlig kjole i stor størrelse og skjerf rundt magen som "strammer den til"

Skrevet

Jeg skal i bryllup 1 april med termin 9 april. Egentlig satser jeg på at lillegutt har meldt sin ankomst før den tid, men hvis ikke har jeg lyst til å leie en fin kjole. Kjipt å bruke mye penger på tøy som jeg bare får brukt en gang. Men har enda til gode å finne butikker som leier ut kjoler med plass til mage her på sørlandet.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Mitt beste tips er faktisk ebay. Problemet da er jo at du ikke får prøvd kjolen på forhånd, sjekket stoffet etc, men de selgerne jeg har vært i kontakt med har vært mer enn villige til å ta mål av plaggene etc. Dessuten har ofte mammatøy, spesielt kjoler og topper, større slingringsmonn i passformen enn vanlig tøy, så det er lettere å finne noe som passer uten å ha prøvd.

I tillegg kan en ofte få ting så billig på ebay, at det er verdt sjansen for bomkjøp.

Skrevet

Min svigerinne var høygravid i vårt bryllup, vi hadde kleskode smoking. Men hadde full forståelse for at hun ikke kjøpte klær for den aldeningen.

Hun hadde sorte gravidbusker og en hvit omslagsjakke, pene smykker, flott på håret og pen sminke.

(Bare et tips, med mindre du veldig gjerne vil kjøpe noe nytt)

Skrevet

Takk for mange gode tips! Men jeg skal være forlover i bryllup i mai, da 7 måneder på vei, og trenger en lang flott festkjole. Var på "Ni måner" i Sandvika nylig men de hadde bare korte kjoler. Har nå søkt masse på nettet og finner stort sett bare kjoler som ikke er pene nok for anledningen eller korte.. Det gjelder også Ebay. Får ta meg en runde i mammabutikkene i Bergen før vi drar til Paris og så i "verste" fall gå for en kort kjole. Det kan jo være pent til en stor mage også.

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Jeg skal i bryllup til søster`n i juni, så trenger også kjole gitt.

Gjest Wasabi
Skrevet

Jeg EEEELSKER KG når jeg får så gode tips!!! :hoppe: Kjolen din var rålekker Murmelmy, fant en annen jeg likte godt der også så kanskje jeg bestiller begge to.. Eller kanskje jeg bestiller et par fra Ebay-selgeren din Dalwhinnie! Skal tenke litt og så bestille. Det koster ikke så mye og da har jeg en kjole på lur dersom jeg ikke finner noe her i Bergen eller i Paris før bryllupet.

Skrevet

Takk :)

Jeg bestiller den når lønnen ankommer den 12. Får den sendt til min svoger i Skotland også tar han den med hjem. Slipper da toll og moms (vet ikke hvor mye det utgjør, da...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...