Gå til innhold

Hvorfor plasttre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

All spray er usunt for lunger,så det kunne ikke falle meg inn å kjøpe!

Anonymkode: 479fc...396

Da lar du være da

Anonymkode: 151a1...7c7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Folk er rare! Er så late og gidder ikke styr for å få trivsel?! For et kjedelig liv dere må ha. Dere bruker sikkert tid til mye annet diil!

Insekter? Jeg har hatt ekte tre i 50 år og aldri skjønt det der og aldri sett et insekt etter treet. Rart!

Pris: hadde du bodd her så hadde jeg gitt bort tre,for skogen min vokser igjen. Finns garantert andre som gir bort og.

Og treet drysser ikke en nål om du aklimatiserer der på riktig måte. 

Må man ha et kjedelig liv fordi man velger et tre som man bruker mindre tid på å styre med?

Og at du har gratis tre hjelper jo ikke andre så mye, uansett hvor gratis du har det så er det kostbart mange steder.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framtiden i våre hender anbefaler ekte tre fremfor plaster fra er klima og miljøperspektiv: https://www.nrk.no/innlandet/kva-juletre-er-mest-miljovenleg-_-plast_-gran_-edelgran-eller-furu_-1.14787293

Plasttre drysser mikroplast, er gjerne fraktet fra Asia og noen av dem inneholder også helse- og miljøskadelige kjemikalier.

Anonymkode: 59e9b...a1e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plasttre fordi jeg ikke orker å kjøpe nytt tre hvert år. Har heller ikke bil der jeg har plass til tre. Og så er jeg også allergisk, men jeg hadde ikke orket ordentlig tre om jeg ikke hadde vært allergisk heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (3 timer siden):

Så lysslyngen er også delt opp?

Ja, delt opp i tre deler som treet. 
Kobler slyngen sammen med en slags stikkontakt som sitter på alle delene. 

Kan innimellom bruke litt tid på å finne koblingen på de to største delene, da treet er ganske stort 😅 Men jeg syns uansett det er mye enklere og går raskere enn å surre opp en knotete lysslynge 🙈 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle helst hatt vanlig tre, men måtte krype til korset og kjøpe plast da jeg ofte reiser bort halve julen. Ingen hjemme til å ta vare på treet da. Jeg liker lukt av juletre, så det løser jeg ved å gå i skogen og ta med meg noen greiner fra furu, som jeg setter i vaser med vann - i stedet for å kjøpe de kunstig :) 

Anonymkode: d1b50...343

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt lov å ikke ha noen av delene også 👍

Har ikke hatt et eneste tre i hus siden jeg flyttet hjemmefra for 13 år siden, og jeg har ingen planer om å begynne heller. Iallefall når vi som regel feirer jula hos andre.

Anonymkode: 2cf12...b4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittbinders skrev (På 23.11.2024 den 16.42):

Må man ha et kjedelig liv fordi man velger et tre som man bruker mindre tid på å styre med?

Og at du har gratis tre hjelper jo ikke andre så mye, uansett hvor gratis du har det så er det kostbart mange steder.

Etter MIN mening er det kjedelig å jukse med ting til jul. JEG forstår ikke hvordan man finner magien hvis man tar snarvegen hele tida. Har folk plastribbe og? Det blir nok det neste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Etter MIN mening er det kjedelig å jukse med ting til jul. JEG forstår ikke hvordan man finner magien hvis man tar snarvegen hele tida. Har folk plastribbe og? Det blir nok det neste. 

Om du bruker en robot støvsuger eller en "gammeldags" støvsuger for å gjøre reint til jul sier du det samme da? Ååååå noen jukset seg til resultatet, det er stygt det.... Blir ikke magi om du ikke vasker gulvet på alle fire som Askepott🙄 

Let it go!

Vi som bruker plasttre får den samme stemningen, vi får akkurat den samme magien. Din mening spiller ingen rolle bortsett fra i ditt eget hjem der du kan sette opp ditt eget tre slik du vil. 

Anonymkode: b6644...d92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Om du bruker en robot støvsuger eller en "gammeldags" støvsuger for å gjøre reint til jul sier du det samme da? Ååååå noen jukset seg til resultatet, det er stygt det.... Blir ikke magi om du ikke vasker gulvet på alle fire som Askepott🙄 

Nå snakker jeg om juletre! Lag en tråd om støvsuger så svarer jeg på det,der 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Let it go!

Vi som bruker plasttre får den samme stemningen, vi får akkurat den samme magien. Din mening spiller ingen rolle bortsett fra i ditt eget hjem der du kan sette opp ditt eget tre slik du vil. 

Skal jeg la min mening gå? Nei du kan gjøre hva du vil men jeg syns det er trist og lite bærekraftig. Det må du leve med 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS, plasttre er stygt og blodharry. Dere kan fortelle dere selv alt dere vil at "moderne tre er blitt sååå fine og naturtro", ingenting kan erstatte ekte vare. Plastræl er og blir plastræl. 

Anonymkode: ada3e...7ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal jeg la min mening gå? Nei du kan gjøre hva du vil men jeg syns det er trist og lite bærekraftig. Det må du leve med 😀

Sier du som sammenlignet plasttre med plastribbe 😅 selvinnsikt er en fin bil. Du får selv hoste opp relevante sammenligninger da.

Jeg elsker plasttreet mitt og det må du fint leve med😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du sammenligner et tre med mat? 😂 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det er bare du som har lov til å dra inn andre ting i tråden? 

Anonymkode: 4f703...4ca

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig med TS, plasttre er stygt og blodharry. Dere kan fortelle dere selv alt dere vil at "moderne tre er blitt sååå fine og naturtro", ingenting kan erstatte ekte vare. Plastræl er og blir plastræl. 

Anonymkode: ada3e...7ec

Så hyggelig å høre for oss som må ha plasttre på grunn av allergi.

(Plasttreet blir jo ikke penere eller mindre harry bare fordi man har en medisinsk grunn til å ha det i stedet for et naturlig et)

Anonymkode: 15e91...3cb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (31 minutter siden):

Fordi ekte tre ikke står seg fra 1. desember.

Jo hvis du tempererer det riktig. Jeg har hatt ekte tre uten nålfall fra 20. Desember til 13. Januar flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo hvis du tempererer det riktig. Jeg har hatt ekte tre uten nålfall fra 20. Desember til 13. Januar flere ganger. 

Jeg vil ha tre fra 1. des. Ikke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (36 minutter siden):

Jeg vil ha tre fra 1. des. Ikke 20.

Poenget er jo ikke datoen men antall dager! Fra 1 12-30.12 eller fra 20 12 -13.01. !

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hovedårsaken at man slipper at det drysser, for det synes jeg er utrolig kjedelig.

Andre fordeler er at man slipper småkryp som blir med inn, det er billigere (man kan ha det i mange år), enklere (man slipper både og dra ut å kjøpe og styret med å bli kvitt det igjen) og jeg vil tro også mer miljøvennlig, dersom man bruker plasttreet i mange år. 

Det eneste som er bedre med de ekte, er at de lukter godt, men det kan jeg leve uten... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (9 minutter siden):

For meg er hovedårsaken at man slipper at det drysser, for det synes jeg er utrolig kjedelig.

Andre fordeler er at man slipper småkryp som blir med inn, det er billigere (man kan ha det i mange år), enklere (man slipper både og dra ut å kjøpe og styret med å bli kvitt det igjen) og jeg vil tro også mer miljøvennlig, dersom man bruker plasttreet i mange år. 

Hvorfor skulle et plasttre være miljøvennlig? Skogen vokser igjen,Norge gror ned og det er bare bra at det hogges juletre. Og etterpå går det tilbake til naturen og blir bosted for insekter. 

Uanonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det eneste som er bedre med de ekte, er at de lukter godt, men det kan jeg leve uten... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...