Gå til innhold

Hvorfor plasttre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har du plasttre? Det er jo ikke pent!  ( gjelder IKKE de som har allergi, det skjønner jeg jo) Tenk så mye finere et levende duftende tre er da! 

Anonymkode: 479fc...396

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg ikke orker å dra avgårde og kjøpe et digert juletre hvert år, i tillegg er det et sabla styr å bli kvitt det igjen. Det drysser, har uønskede insekter og er lite bærekraftig. 

Tenker å ha plasttreet mitt i tjue år. Minst. Og håper det er kommet gode løsninger for å behandle det miljøvennlig når den tiden kommer. 

Anonymkode: 845f7...a7a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnåler, småkryp, vanning, styret med å få det inn og ut, penger og jeg synes sjeldent ekte trær er penere enn mitt tre.

Mitt ser ganske realistisk ut og jeg har hatt det i 5 år nå. Kommer til å ha det minst 10 til. Antagelig mye mer

Anonymkode: 0dfa9...269

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnåler over alt, dyrt, og slitsomt å måtte bli kvitt det etterpå. 

Mitt plasttre har etter to julers bruk betalt seg kontra å skulle kjøpe et nytt hver jul.

Anonymkode: e7895...5ce

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer helt fint og jeg sparer penger på det.

Anonymkode: 612a0...45c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ordentlig tre, men synes det blir veldig dyrt. Også er det mer styr med barnåler, insekter, bære inn og ut osv. 

Anonymkode: d7bc4...495

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig. Det finnes mange fine plastrær. Jeg orker ikke styret med å få det treet hjem hvert år. Bilen blir full i barnåler, det samme fjør veien inn i huset og opp i stua. Samme faenskapet når det skal ut igjen. Nå ligger det kunstige treet på loftet. Det er enkelt for meg å ta det ned og pynte det når det passer meg. Jeg får heller ikke dårlig samvittighet av å pakke det bort i romjula. 

Anonymkode: 8af69...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så enkelt! Ekte juletre hadde nok vært finere, men orker ikke jobben. 

Anonymkode: 73cbb...880

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, det står ferdig oppslått i boden.

Drysser ikke.

Slipper å få 1000 småkryp inn.

Engangsutgift.

Slipper å styre med å kaste det, surrer bare plast rundt og setter det i boden igjen.

Anonymkode: 75bd2...4fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er kronisk syk med begrensede krefter i en liten leilighet og det er ikke verdt styret og innsatsen. Med plasttre i bordstørrelse får jeg fortsatt brukt litt av pynten jeg har anskaffet i de årene jeg hadde ekte tre i full størrelse.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er enkelt, billig og praktisk.

Ser ikke forskjell. Lukta av tre bryr jeg meg ikke om. Alt stresset rundt å få inn et ekte tre samt å få det ut, nei takk!

Anonymkode: ae2d9...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pga allergier rett og slett da vi fikk et barnebarn som blir superdårlig av vanlig juletre typ sykehus med blålys dårlig med pusteproblemer av tre og julestjerner osv måtte vi tenke nytt, og joda om man legger en del penger i det er det riktig så pent.. 

Endret av Carrot
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker duften av grantre, men elsker også mitt plastjuletre. 

Det viktigste argumentet for meg er plass, bor i leilighet, og med plast kan størrelsen lettere velges, har et høyt, smalt tre. Skulle det vært naturlig måtte jeg enten tatt et veldig lite tre, eller et med avklipte greiner. 

Digger også at lysene er ferdig montert på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke gidder å dra det hjem på akebrett. Å bruke bussen kunne blitt festlig da...

Anonymkode: 02eb0...e87

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er enkelt, billig og praktisk.

Anonymkode: ae2d9...105

👆 som hun sa.
Men også, jeg setter opp juletre første helg i desember og det står frem til 14 januar. Det er fordi vi kombinerer norske og russiske tradisjoner, og treet står frem til Gammelt Nytt År. Ingen ekte tre ville overlevd så lenge.  😅

Anonymkode: 5df12...026

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp med plasttre pga allergi i nærmeste familie, så for meg er det ikke en nødvendighet med ekte tre for å få julesteming med lukt fra ekte tre (eller andre lukter generelt). Vi slipper at det drysser masse, som det gjør fra vanlig juletre, slipper masse småkryp, slipper å vanne, kan sette det pent tilbake i boden og ta det fram igjen året etter uten at man da trenger å dra ut å handle et nytt tre. Vi har et fint tre fra feel. 

Anonymkode: e9092...f04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes plasttre er enkelt og fint. Kjøpte mitt for 2000 kr, for 24 år siden. 

Og da jeg kjøpt det, så var jeg skogeier med fult av juletrær på tomten min. 

Anonymkode: 2e9da...eeb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del? Jeg elsker ekte juletre, men det er ingen som henter tre der jeg bor nå.

Der jeg vokste opp, kunne alle legge ut juletre med bosset første eller andre uka i januar, og bossbilen tok det med seg. Her jeg bor nå, da må jeg ta med meg treet til bossplassen. Og det gidder jeg ikke, nåler i hele bilen blir det. Så da blir det ikke verd det.

Plasttre, det overlever år etter år, og om man investerer litt penger i det, så ser de ikke så verst ut. Hageland har mange som ikke ser så verst ut.

Jeg er enig i at ekte er finest, men det blir bare ikke det med slik jeg bor nå.

Anonymkode: d6310...7ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...