AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:13 #21 Del Skrevet fredag kl 11:13 Mitt råd; spør butikken fremfor KG. For de er de eneste som kan svare deg. Jeg vil si at om dette er noe de har spesielt bestilt inn til deg og som ikke er en del av sortimentet deres, så må du kjøpe det som avtalt. Og gitt at produktet er et duftlys, så kommer det jo ikke bort. Når det du fikk i gave er brukt opp, så har du enda ett klart til bruk. Er ikke den verste tingen å måtte ha 2 av. Anonymkode: b80e8...c26 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:18 #22 Del Skrevet fredag kl 11:18 Urwa skrev (26 minutter siden): Ring butikke å si i fra bare. Det er så ufint. Anonymkode: a0911...303 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:28 #23 Del Skrevet fredag kl 11:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er så ufint. Anonymkode: a0911...303 Skjønner ikke hva som er så ufint med dette? Jeg jobbet i butikk for mange år siden og vi bestilte varer (fra andre avdelinger) daglig. Hendte ofte at kunden ikke kom tilbake for å kjøpe, eller at varen ikke passet (snakk om skobutikk). Kan jo ikke tvinge de heller liksom. På den andre siden, hvis du har vært såå keen på et duftlys at du har bedt butikken bestille det så synes jeg du skal kjøpe det. Det er jo ikke sånn at det går ut på dato, og det er en forbruksvare! Anonymkode: 48b0a...f8b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:40 #24 Del Skrevet fredag kl 11:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hva som er så ufint med dette? Jeg jobbet i butikk for mange år siden og vi bestilte varer (fra andre avdelinger) daglig. Hendte ofte at kunden ikke kom tilbake for å kjøpe, eller at varen ikke passet (snakk om skobutikk). Kan jo ikke tvinge de heller liksom. På den andre siden, hvis du har vært såå keen på et duftlys at du har bedt butikken bestille det så synes jeg du skal kjøpe det. Det er jo ikke sånn at det går ut på dato, og det er en forbruksvare! Anonymkode: 48b0a...f8b Hvis duftlyset er bestilt fra annen avdeling bør det går bra ja. Da ringer man og spør, sier ikke fra. Ts skriver jo ingenting om at dette kom fra en annen avdeling. jeg har jobbet i skobutikk og mange andre butikker. Ja, det er et lite problem at folk bestiller fra annen avdeling og « sier fra» , fordi noen har jo brukt tid og penger på og få duftlyset/ skoene dit hvor ts vil hente det. Det store problemet er når det blir bestilt fra leverandør. Da er det også noen som « sier ifra « . Gjerne over telefon. Nei, man kan ikke tvinge dem, så tjenesten utgår nok snart mange steder på grunn av kostnaden på varer som ikke blir hentet. Anonymkode: a0911...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:21 #25 Del Skrevet fredag kl 13:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For ikke så lenge siden bestilte en butikk en del til en hundesele for meg. Da delen kom til butikken hadde selen den skulle på blitt borte så jeg trengte ikke denne delen lenger. Jeg holdt selvfølgelig kjeft og kjøpte delen, det er da ikke butikkens feil at jeg ikke trengte den lenger. De hadde bestilt den til meg, så da er den mitt problem. Anonymkode: 3536d...370 Men hvorfor holde kjeft? Jeg hadde bare spurt. Og kjøpt om de ønsket det. Samme i din situasjon, TS. Fortalt sannheten til butikken. Om de ønsker du skal kjøpe, så kjøper du, duftlys bruker man jo opp. Anonymkode: 2792a...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:23 #26 Del Skrevet fredag kl 13:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis duftlyset er bestilt fra annen avdeling bør det går bra ja. Da ringer man og spør, sier ikke fra. Ts skriver jo ingenting om at dette kom fra en annen avdeling. jeg har jobbet i skobutikk og mange andre butikker. Ja, det er et lite problem at folk bestiller fra annen avdeling og « sier fra» , fordi noen har jo brukt tid og penger på og få duftlyset/ skoene dit hvor ts vil hente det. Det store problemet er når det blir bestilt fra leverandør. Da er det også noen som « sier ifra « . Gjerne over telefon. Nei, man kan ikke tvinge dem, så tjenesten utgår nok snart mange steder på grunn av kostnaden på varer som ikke blir hentet. Anonymkode: a0911...303 Men da kan man jo bare si at varer kun bestilles til butikk ved forhandsbetaling. Eller gjøre det enklere for seg selv. bestille på nett. Da har man tre ukers angrefrist etter loven. Anonymkode: 2792a...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:32 #27 Del Skrevet fredag kl 13:32 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor holde kjeft? Jeg hadde bare spurt. Og kjøpt om de ønsket det. Samme i din situasjon, TS. Fortalt sannheten til butikken. Om de ønsker du skal kjøpe, så kjøper du, duftlys bruker man jo opp. Anonymkode: 2792a...864 Jeg holdt kjeft av høflighet og respekt for butikken som jeg bruker mye. I 2024 skal det omtrent ingenting til før en bedriften blir hengt ut i SOME. Derfor tror jeg de aller fleste ikke hadde våget å si at har du bestilt må du kjøpe, selv om det er et enormt aber for dem å beholde varen i butikk. Det er jo en grunn til at de ikke hadde den i utgangspunktet, den selger for dårlig. Derfor valgte jeg å ikke sette dem i den posisjonen, jeg hadde bestilt varen derfor kjøpte jeg den. Anonymkode: 3536d...370 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet fredag kl 13:42 #28 Del Skrevet fredag kl 13:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det synes jeg. Jeg spurte pent og hvorfor er det viktig hva jeg har kjøpt? Anonymkode: 737f8...860 Det er veldig relevant fordi spesieltbestilte varer veldig ofte er bindende og uten angrerett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:47 #29 Del Skrevet fredag kl 13:47 Så lenge det ikke er spesial bestilling og forhåndsbetaling så går det fint. Vi har bestilt inn gullvarer, diamantringen osv fordi kunder har ønsket det. Så lenge varen ikke er spesielt lagd til kunden så må ikke kunde kjøpe den. Kunden har også alltid lov å returnere en vare som ikke er besiktiget før kjøpet. Ergo du trenger ikke kjøpe den. Om den duften fikk deg til å spy så skulle du ha nødt til å kjøpe det? Det ville ikke butikken tjent på. Anonymkode: ef48b...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:50 #30 Del Skrevet fredag kl 13:50 Ikke vær en kjip dust. Butikken ytre ekstra service til deg, ikke vær kjip tilbake. Anonymkode: 6785d...0fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:51 #31 Del Skrevet fredag kl 13:51 Bare ring og si ifra til butikken at du har fått en lik i gave. Så bare takker du for servicen og beklager at du ikke skal ha den Anonymkode: 1a129...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:50 #32 Del Skrevet fredag kl 14:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da kan man jo bare si at varer kun bestilles til butikk ved forhandsbetaling. Eller gjøre det enklere for seg selv. bestille på nett. Da har man tre ukers angrefrist etter loven. Anonymkode: 2792a...864 Det kan man. Noen kunder synes det er dårlig service, og det blir en konsekvens av at andre ikke henter det de har bestilt dessverre. Anonymkode: a0911...303 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:31 #33 Del Skrevet lørdag kl 08:31 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg holdt kjeft av høflighet og respekt for butikken som jeg bruker mye. I 2024 skal det omtrent ingenting til før en bedriften blir hengt ut i SOME. Derfor tror jeg de aller fleste ikke hadde våget å si at har du bestilt må du kjøpe, selv om det er et enormt aber for dem å beholde varen i butikk. Det er jo en grunn til at de ikke hadde den i utgangspunktet, den selger for dårlig. Derfor valgte jeg å ikke sette dem i den posisjonen, jeg hadde bestilt varen derfor kjøpte jeg den. Anonymkode: 3536d...370 Jeg ser på butikken som den profesjonelle aktøren. Så jeg ser ikke hvorfor man skal ta på seg offerrollen og kjøpe et produkt man ikke trenger i stillhet, når man helt enkelt kan si "jeg trenger den ikke likevel, men kjøper hvis dere ellers ikke har mulighet til å selge den" Anonymkode: 2792a...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:17 #34 Del Skrevet lørdag kl 11:17 Ordnet seg, de får solgt det videre, ettersom de hadde tenkt å bestille allikevel. Ts Anonymkode: 737f8...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 16 timer siden #35 Del Skrevet 16 timer siden Ryddet for avsporing og brukerdebatt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå