Gå til innhold

Bør NRK legges ned?

Anonym11223344

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 12.21):

NRK har en del gode programmer og dokumentarer men det er også en kanal som er veldig politisk vridd, bare se på dekningen ordlyden de bruker i reportasjer om Israel og Gaza.

De bruker en korrespondent som koseprater når det gjelder islamistene i Hamas og Hezbollah, er veldig krass når det gjelder den andre siden. Vedkommende vil heller ikke svare på om han anser Hamas som en terrororganisasjon.

Tror det er på tide å avslutte støtten til NRK via skatteseddelen, når de ikke klarer å være politisk nøytrale og indirekte omtaler terrorister som frihetskjempere så er det noe som er alvorlig galt et sted.

Anonymkode: 99c5e...f4d

Dette er grunnen til at jeg omtrent aldri ser på NRK lenger. Betrakter det som en useriøs aktør.

De finnes ikke objektive, og jeg skammer meg på deres vegne over den ensidig positive fremstillingen de gir terrorister. De ansetter mennesker som muslimen Yama Wolasmal til å intervjue sine forbilder i Hamas, og demoniserer Israel. Det er ganske utrolig at dette får foregå uten at det blir en oppvask. NRK og PFU har mottatt utallige klager.

Anonymkode: acbf5...9ce

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 10.40):

For min del kan kanalen bare forsvinne.

Anonymkode: c4e80...ed3

Selvfølgelig ikke. Jeg håper kunnskapsnivået er bredere enn du viser her? 
NRK er veldig mye og en viktig aktør i nyhetsformidling fra hele landet, for eksempel. Radiokanalene sender brede og smale program, og bredden i tilbudet er massivt. 
Med kun kommersielle aktører vil mye forsvinne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

den ensidig positive fremstillingen de gir terrorister. De ansetter mennesker som muslimen Yama Wolasmal til å intervjue sine forbilder i Hamas, og demoniserer Israel. Det er ganske utrolig at dette får foregå

Ser mye på NRK men har ikke lagt merke til noe slikt. Jeg tror dere misliker at NRK kan være Israel-kritiske og prøver å blåse dette opp til noe mer enn det er. Dere foretrekker vel amerikanske og engelske tv-kanaler som er de mest Israel-vennlige som fins.

Anonymkode: 32932...48d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke jeg finner så mye på nrk på linært tv. Men jeg synes nrk appen har mye bra. 

Anonymkode: 6aa9d...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det absurd svære budsjettet klarer de ikke engang å få rettigheter til skisport om vinteren. Fredagskvelden er en helaften med Kari Svendsen og helgene består av "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" reprisemaraton.

Hver og en betaler tusenvis av kroner ufrivillig til denne kanalen hvert år, og vi får bare søppel og drit tilbake. 

Selvfølgelig må NRK legges ned, jeg håper FRP har baller til å skrote dette enorme pengesluket på dag 2 i regjering 2025.

Anonymkode: aefd1...d56

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NRK er et vanvittig pengesluk finansiert med blodpengene fra oljen...For min del må de gjerne fortsette...men uten statsstøtte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 22.11.2024 den 6.22):

Nei, nrk skal ikke legges ned! Hvorfor vil folk legge ned alt mulig for tiden?! Hva med å la ting være?! Finn på noe selv i stedet for å la det gå ut over andre! 

Å være med på å finansiere NRK når man egentlig ikke ønsker det er vel mer enn god nok argumentasjon for å foreslå å legge det ned?

Du må gjerne være i mot å legge det ned, men det må være under forutsetning at dere som ønsker å beholde NRK finansierer det selv.

Å ønske og beholde noe og samtidig kreve at absolutt alle skal betale for det er en ganske frekk holdning som stort sett bare reinspikka kommunister kommer opp med.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (På 22.11.2024 den 1.37):

Det er mer enn nok statlig mediedekning nå. Det er utallige private formidlere i alle formater, og vi kan være trygge på at myndighetene når fram med viktig informasjon uten NRK. 

La vær å se på,enkelt sant?

Anonymkode: acfe6...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK er den beste nyhetsformidleren vi har. Alle de andre er fullstendig nedsyltet i reklame, clickbait og idiotiske "slik ser hun ikke ut lenger"-artikler. For all del, det er sikkert en fordel at de private finnes, men jeg gremmes hver gang jeg er innom dem.

Anonymkode: d0cb3...85f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA! Hvis du vil se hva NRK har blitt, se en episode av Hellerudsvingen! Jeg har sett ganske drøye ting i livet mitt, men den serien der er på et annet nivå. Det er også en serie barn veldig lett kan finne på å se, anbefaler å passe på hvis barnet ditt bruker NRK TV. For den serien der er helt syk.

Anonymkode: 01031...429

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

NRK er den beste nyhetsformidleren vi har. Alle de andre er fullstendig nedsyltet i reklame, clickbait og idiotiske "slik ser hun ikke ut lenger"-artikler. For all del, det er sikkert en fordel at de private finnes, men jeg gremmes hver gang jeg er innom dem.

Anonymkode: d0cb3...85f

Det sier veldig mye om nyhetsformidlingen i Norge.

NRK og resten av de store mediehusene har en kraftig politisk slagside og de evner ikke å formidle nyheter må en nøytral måte, spesielt ikke når det gjelder politikk og utenriks.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

HA! Hvis du vil se hva NRK har blitt, se en episode av Hellerudsvingen! Jeg har sett ganske drøye ting i livet mitt, men den serien der er på et annet nivå. Det er også en serie barn veldig lett kan finne på å se, anbefaler å passe på hvis barnet ditt bruker NRK TV. For den serien der er helt syk.

Anonymkode: 01031...429

Hellerudsvingen er jo et friskt pust i den politisk korrekte sørpa.

Anonymkode: 99c5e...f4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er utallige private formidlere i alle formater"  

NRK er utrolig viktig for demokratiet vårt. I usa fx har man sluppet opp og endt opp med at nyhetskanaler fremmer sitt  ideologisk budskap - slik har media faktisk forsterket A divided USA. 

Anonymkode: cb72a...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja la oss kun ha tanketomme kommersielle saker på TV.
Utstemming, reality kjendisbasert hysteri og influencere som har saklig mye kommerst å komme med.
Dette hadde egentlig passet bra med den retningen menneskeheten tar.

Så legg for all del ned alt som kanskje kan minne om smart innhold. 

Anonymkode: fd26c...121

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

La vær å se på,enkelt sant?

Anonymkode: acfe6...2e5

La være å se på, men fortsatt være tvunget til å betale for det? Det er det mener, ikke sant?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I usa fx har man sluppet opp og endt opp med at nyhetskanaler fremmer sitt  ideologisk budskap

Anonymkode: cb72a...2e0

Det samme gjør NRK

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...