Gå til innhold

Vi har fått 4000 å bruke i julegave til oss selv/huset vårt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Postkasse, snøskuffe, dørskilt, matte til yttergang av typen som fanger opp sand, hvis hus med flere etasjer kan det kanskje være aktuelt med robotstøvsuger i hovedetasje og vanlig støvsuger i sokkel/loftsetasjen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Systemer for oppbevaring i bod og garasje - kjedelig å kjøpe, men utrolig nyttig! 

Ellers trengte vi mer belysning og mer oppbevaring. Og så fikk vi plass til kjøkkenmøbler i stor hus, det var herlig! 

Anonymkode: 0d8f7...f04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Postkasse syns jeg var en super idé (i alle fall hvis den som er der er litt sliten). Den går under juletreet, og det blir et daglig minne om giveren i mange år framover.

Anonymkode: dc3ea...9ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat to barstoler til kjøkkenet for den prisen. 

Ville bare tatt bilde av gaven. 4000 kommer greit med til møbler, mens det blir lite matnyttig med bolle til 900

Anonymkode: e7172...d01

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å trenge så mye husutstyr / hageutstyr! Sånn som gressklipper, snøfreser, høytrykksspyler, hekksaks, osv. Til og med sånne ting som gode spader og trillebår, vet du at bare en god spade eller trillebår av litt bedre kvalitet, de koster mer en tusen kroner? Jeg ville droppet å tenke på tallerkener og serviser, du kommer til å trenge massevis av penger til praktiske ting, for å ta vare på hus og tomt. 

Anonymkode: c5c95...ca6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kommer til å trenge så mye husutstyr / hageutstyr! Sånn som gressklipper, snøfreser, høytrykksspyler, hekksaks, osv. Til og med sånne ting som gode spader og trillebår, vet du at bare en god spade eller trillebår av litt bedre kvalitet, de koster mer en tusen kroner? Jeg ville droppet å tenke på tallerkener og serviser, du kommer til å trenge massevis av penger til praktiske ting, for å ta vare på hus og tomt. 

Det har du helt rett i! Så mye man ikke tenker på 😅

Anonymkode: 7d59e...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er du så paranoid og mistroisk ellers i livet også? 

Egentlig helt enig i det, men bestemoren min som har sendt pengene forventer nok at gavene havner under treet deres, der vi skal feire i år. Derfor jeg er ute etter folks erfaringer, om de så de fikk behov for noe spesielt da de fikk større boareal, eller endelig hadde plass til noe de ikke hadde hatt plass til tidligere, sånn at jeg kan kjøpe noe nyttig 😊 

Det er gjerne langt flere vinduer i et hus enn en leilighet, så dere vil trenge flere gardiner. Kjenner du målene på vinduene rundt i huset, kan du kjøpe noen gardiner i alle fall for den summen. Kjøp noe i nøytral farge, så slipper du å bomme på det hvis dere skal male i en annen farge enn først tenkt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har du helt rett i! Så mye man ikke tenker på 😅

Det er fordi jeg husker det selv, fra da vi flyttet fra en leilighet til et hus, jeg var litt i sjokk av alt som måtte kjøpes og prisene. At en god stor snøskuffe fra Fiskars koster over tusen kroner, men den er også den beste og letteste, og man må nesten ha en sånn 😭😒

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? 

Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅

Bo dere inn før dere kjøper på måfå. Pengene setter dere på sparekonto så lenge. De Mååå Ikke brukes ASAP.

Anonymkode: 2a9e2...bf2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få printet ut store familiebilder og/eller bilder av kjente og kjære steder og få de på lerret e.l.

Vegger blir ofte litt glemt når man skal innrede og det å ta vare på minner i form av foto på veggen er positivt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første gang med utgangsdør direkte ut?

Da ville jeg kjøpt ei Heymat dørmatte i stor størrelse - Thank me later! Største koster ca 4000 tror jeg

Å få stoppet sand og skitt og snø og vann i ei god dørmatte er uvurderlig! 

Anonymkode: 4e732...9a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? 

Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅

Ville ikke kjøpt nips. Kjøp heller noe nyttig. Hva med å bruke pengene på (deler av) maling, nytt gulv, flyttevask etc?

Glass og skåler (og den vasen fra omaggio) får du på din lokale bruktbutikk for noen tiere.

Anonymkode: 9e146...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp heller noe praktisk. Det er tilbud på robotstøvsuger nå. Bruk pengene på det, og legg i mellomlegget.

Det er jo et helvete å skal rengjøre så mye av et hus https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/stovsugere/robotstovsuger/roborock-s8-maxv-ultra-white/1034098.11226/

Anonymkode: 3980e...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kjøkkenmaskin er kjekt! Julebelysning til huset kjøpte vi første året med hus, det kostet vel 6000 kr for bare veranda og flaggstanglys. Belysning inne var også en stor post på budsjettet. Gulvmatter til alle rom, billedrammer, oppbevaringsesker til årstidspynt?

Anonymkode: 38b1e...a93

SEKS TUSEN kroner for julebelysning??? 😮😮😮

Skrev du feil? Det er jo galskap!

Anonymkode: 0b3d1...094

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg ville ikke brukt gavepenger på omagio vase i alelfall

Anonymkode: e9cc8...266

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville ikke kjøpt nips. Kjøp heller noe nyttig. Hva med å bruke pengene på (deler av) maling, nytt gulv, flyttevask etc?

Glass og skåler (og den vasen fra omaggio) får du på din lokale bruktbutikk for noen tiere.

Anonymkode: 9e146...52e

Kanskje jeg har formulert meg utydelig, jeg mente altså at jeg IKKE vil ha den Omaggio-vasen, for den gikk raskt av moten og ser nå veldig utdatert ut. Ønsket tips til det motsatte av den, klassiske elementer som ikke går av moteb :) Men er enig med flere her om at vi ikke bør kjøpe nips, men heller bruke pengene på faktisk nyttige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

SEKS TUSEN kroner for julebelysning??? 😮😮😮

Skrev du feil? Det er jo galskap!

Anonymkode: 0b3d1...094

Tenker det er litt avhengig av hvor mye penger man har. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til disse til flaggstanga mi, men da ville jeg ikke hatt noe annet ute. 17 000 er utenfor mitt budsjett.

https://www.lightup.no/products/fairybell-12m-flaggstang-julebelysning-4000-ledlys?utm_campaign=&utm_content=&utm_medium=&utm_term=&variant=40833226702918

Anonymkode: 29165...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøp heller noe praktisk. Det er tilbud på robotstøvsuger nå. Bruk pengene på det, og legg i mellomlegget.

Det er jo et helvete å skal rengjøre så mye av et hus https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/stovsugere/robotstovsuger/roborock-s8-maxv-ultra-white/1034098.11226/

Anonymkode: 3980e...726

Skulle gjerne hatt den, men vi har en annen (dårligere) robotstøvsuger og en alt for dyr trådløs Dyson som knapt er et år gammel, så jeg føler ikke jeg kan forsvare en robotstøvsuger i samme prisklasse 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle gjerne hatt den, men vi har en annen (dårligere) robotstøvsuger og en alt for dyr trådløs Dyson som knapt er et år gammel, så jeg føler ikke jeg kan forsvare en robotstøvsuger i samme prisklasse 😂 

Hvor mange ganger kan dere støvsuge leiligheten med den trådløse støvsugeren uten å lade nå?

Anonymkode: 3b81a...d4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...