AnonymBruker Skrevet i går, 19:22 #1 Del Skrevet i går, 19:22 Var så heldig å få både entrecôte, pepperbiff og ytrefilet på tilbud i dag😎 så vi skal kose oss i helga. Entrecôten har vi med pommes frites og bearnaise, men trenger litt tips og inspirasjon til de to andre biffmiddagene. Hva er deres favoritt, som ikke involverer bearnaise og pommes frites? Anonymkode: f2271...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:26 #2 Del Skrevet i går, 19:26 Fløtegratinerte poteter hasselbackpotet klassisk biffsnadder bifftaco kinesisk biff grillspyd Anonymkode: 5aec7...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
førti Skrevet i går, 19:27 #3 Del Skrevet i går, 19:27 Synes en god biff gjør seg best med en enkel salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #4 Del Skrevet i går, 19:30 Baconrullet asparges. Hjemmelaget krydret potetmos. En deilig sjysaus. Voila Anonymkode: c518d...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet i går, 19:38 #5 Del Skrevet i går, 19:38 (endret) Bakt potet til er min absolutte favoritt. Sammen med pepperstekte gulrøtter og hjemmelaget kryddersmør.. mmm! YUM! Gjerne maiskrem til også, for å virkelig ha prikken over i’en oppi poteten. ☺️ Endret i går, 20:11 av PurpleTuliip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 19:44 #6 Del Skrevet i går, 19:44 Fløtegratinerte poteter med ovnsbakte grønsaker Ovnsbakte små poteter , grønsaker og Béarnaisesaus/rødvin saus, soppstuing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:44 #7 Del Skrevet i går, 19:44 Glaserte gullerøtter er godt. Asparges stekt i ovnen med olje og krydder. Rosenkål stekt i ovnen med parmesan er kjempe godt. Anonymkode: e9573...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet i går, 20:08 #8 Del Skrevet i går, 20:08 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Var så heldig å få både entrecôte, pepperbiff og ytrefilet på tilbud i dag😎 så vi skal kose oss i helga. Entrecôten har vi med pommes frites og bearnaise, men trenger litt tips og inspirasjon til de to andre biffmiddagene. Hva er deres favoritt, som ikke involverer bearnaise og pommes frites? Anonymkode: f2271...556 Man spiser IKKE biff med pommes frites. Det er en fornærmelse mot en kvalitetsbiff. 🙂 Mitt forslag som vi bruker oftest er følgende: Marinere biffkjøttet en time eller to i en marinade av olje, sitronpepper og hvitløkspulver før det stekes i stekepanne. Karamellisert langtidsstekt løk. Et par store løk deles i skiver og surres et par timer på svak varme i en blanding av soyasaus, olivenolje, hvitvinseddik og brunt sukker. Smørstekte grønnsaker, som brokkoli og gulrot er godt til. Stekte maiskorn er også godt, eller stekte skiver av rødbete. Fløtegratinerte poteter eller hasselback-poteter er en favoritt her. Ovnsstekte potetbåter eller skiver er også snadder. En god saus. Bernaise er en klassiker, men også godt med peppersaus eller rødvinsaus. En klatt tyttebærsyltetøy på tallerkenen ved servering. Det beste er å lage alt fra bunnen av, og oppskrifter finnes på nett. For meg er det kos å bruke 2-4 timer på å tilberede et godt måltid i helgen. Jeg liker godt å bruke litt vin til matlagingen, helst en nebbiolo-basert vin fra Piemonte. Noen ganger har jeg også litt vin i maten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden aksase skrev (58 minutter siden): Man spiser IKKE biff med pommes frites. Det er en fornærmelse mot en kvalitetsbiff. 🙂 Mitt forslag som vi bruker oftest er følgende: Marinere biffkjøttet en time eller to i en marinade av olje, sitronpepper og hvitløkspulver før det stekes i stekepanne. Karamellisert langtidsstekt løk. Et par store løk deles i skiver og surres et par timer på svak varme i en blanding av soyasaus, olivenolje, hvitvinseddik og brunt sukker. Smørstekte grønnsaker, som brokkoli og gulrot er godt til. Stekte maiskorn er også godt, eller stekte skiver av rødbete. Fløtegratinerte poteter eller hasselback-poteter er en favoritt her. Ovnsstekte potetbåter eller skiver er også snadder. En god saus. Bernaise er en klassiker, men også godt med peppersaus eller rødvinsaus. En klatt tyttebærsyltetøy på tallerkenen ved servering. Det beste er å lage alt fra bunnen av, og oppskrifter finnes på nett. For meg er det kos å bruke 2-4 timer på å tilberede et godt måltid i helgen. Jeg liker godt å bruke litt vin til matlagingen, helst en nebbiolo-basert vin fra Piemonte. Noen ganger har jeg også litt vin i maten.... Altså, pommes frites er ikke noen fornærmelse mot en god biff. Det er tvert imot en klassisk fransk bistrokombinasjon: https://no.wikipedia.org/wiki/Steak-frites Jeg spiser sjelden biff uten. Tyttebærsyltetøy og stekte maiskorn vil i min verden være langt nærmere noe som ikke har noe i nærheten av en rosastekt biff å gjøre. Til TS: Kanskje en form for salat med tynne rosastekte skiver av biff, feks italiensk tagliata (https://www.bbc.co.uk/food/recipes/steak_tagliata_48378, https://www.delicious.com.au/recipes/beef-tagliata-rocket-parmigiano-reggiano/bd766daa-0fd1-4795-89ee-860e67e3b6c1), eller med thaismaker? (https://www.nrk.no/mat/biffsalat-med-lime--og-chilidressing-1.12213466) Anonymkode: 937ed...59a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya3 Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Soppstuing, fondantpoteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Jeg liker denne oppskriften med brie og rosepepper https://verdensmat.no/?p=3211 Anonymkode: c3981...87a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå