AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Skrevet 21. november 2024 Jeg sliter med at jeg har ekstremt mye slim i halsen, tetner hver natt og blir ofte hes. Har alltid minst én mandel som er vond/hoven. Var hos lege om dette for et års tid tilbake, ble henvist til lungelege og fikk astmadiagnose. Medisinene hjelper ingenting og jeg sliter fortsatt med slim. Jeg ønsker å få mandlene fjernet, men usikker på hvordan jeg bør gå fram? Jeg er over 30 år. Anonymkode: 96596...f90
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Skrevet 21. november 2024 Jeg fjernet mine da jeg var 22. Hadde ofte halsbetennelse, snorket som et uvær og hadde dårlig ånde. Legen henviste meg til å fjerne dem. Selve operasjonen gikk fint, men jeg var veldig smertepåvirket og i dårlig form etterpå. Hadde to uker sykmelding og det var bra. Veldig fornøyd i dag. Anonymkode: 48f57...b83
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #3 Skrevet 21. november 2024 Som sykepleier, har jeg jobbet med disse pasientene, tidligere. Det medfører noe mer plager hos voksne, enn barn. Smertene er verst etter en ukes tid, da skorpene løsner. Ta smertestillende, som anbefalt og kutt ned på behovs medisin, før fast medisinering. Det er viktig å holde seg i ro, unngå varme dusjer. Saftis lindrer, det er også bra med yoghurt ol. Det er sjeldent komplikasjoner, men det er greit å ha i bakhodet at varme åpner blodårer og kalde ting trekker de sammen, så ha en kald ertepose eller noe i fryseren og unngå varme dusjer. Men alvorlige blødninger er svært sjeldent. Ha noen hos deg første natta og jeg ville også hatt noen hos meg da, en merker at skorpen løsner. Anonymkode: caaeb...871 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå