AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Del Skrevet 21. november 2024 Mistenker fiktive kontroller – 187 bileiere kan få bruksforbud https://www.agderposten.no/nyheter/i/3MxPWA/mistenker-fiktive-kontroller-187-bileiere-kan-faa-bruksforbud Noen som har erfaring med Stoa bil? Noen som har fått brev fra VVS? Anonymkode: cc274...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.N Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Hei! jeg har mye erfaring med de! Ingen gode. Skulle gjerne likt å tatt en prat med flere som har vært utsatt for dette mtp. erstatning fremover osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar K.N skrev (På 12.12.2024 den 14.14): Hei! jeg har mye erfaring med de! Ingen gode. Skulle gjerne likt å tatt en prat med flere som har vært utsatt for dette mtp. erstatning fremover osv. Har du noen eksempler, har hørt litt av hvert selv... Anonymkode: cc274...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar Bedriften er meldt konkurs 30.11.2024, er ikke overraskende hvis de har drevet med snusk og lureri for å omgå norske lover og regler. https://www.proff.no/roller/stoa-bil-as/arendal/biler-og-kjøretøy/IF39UH60CUX Anonymkode: 11242...e8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bedriften er meldt konkurs 30.11.2024, er ikke overraskende hvis de har drevet med snusk og lureri for å omgå norske lover og regler. https://www.proff.no/roller/stoa-bil-as/arendal/biler-og-kjøretøy/IF39UH60CUX Anonymkode: 11242...e8a Ikke overrasket, lurer på alle de kundene som måtte ta ny eu kontroll. Ble det mye feil ? Anonymkode: cc274...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.N Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 9.11): Har du noen eksempler, har hørt litt av hvert selv... Anonymkode: cc274...38c Ja, for oss så ble det en kjempestor belastning med bilen vår vi kjøpte fra Stoa Bil. Det tok ikke lang tid før toppakninga røyk på den, etter å ha kjørt med bilen i knappe tre måneder. Selvfølgelig nektet de å refundere kjøpet. Etter dette så skifter vi motoren der. Det blir avdekka en hel del feil og mangler på motoren de bytta etter vi hadde den inn på NAF test rett i etterkant. Motorpanelet glemmer de å sette på, bolter som mangler, oljelekkasje, girkasselekkasje, osv. Det groveste eksempelet på svindelforsøk mot oss fra deres side var når dynamoen røyk. Dvs. vi hadde bilen på service (Gratis) i forbindelse med at de skulle rette opp feilene fra motorbyttet. De ringer opp etter ett par dager og forteller at de hadde fikset bl.a lekkasje i girkassa. Men så forteller de at dynamoen på bilen var gått istykker (Noe som var ganske suspekt da NAF testen viste at dynamoen ga gode utslag). De gav meg pris for både ny og brukt dynamo og bytte for denne. Jeg sa jeg skulle tenke på det. Rådfører meg med naboen min som er mekaniker, som viser til NAF testen tatt 2 ukers tid før dette. Vi har heller ikke hatt noen indikasjoner fra bilen av varselslamper som har lyst osv. i forkant. Jeg takker nei til bytte av dynamoen. Får dagen etter en telefon med at bilen var klar til å hentes. Og så ville de også informere om at de hadde tilfeldigvis funnet en annen dynamo på verkstedet sitt, og at denne hadde de gitt meg kostnadsfritt og byttet gratis (!!!). Selv om jeg sa nei takk til bytte. Jeg gir de beskjed om å legge ved den gamle da jeg gjerne vil se på den. Timer senere sender dagligleder meg en beskjed at han hadde misforstått, og at det var bare en liten ledning de hadde byttet. Noe som også NAF testen tatt på ett senere tidspunkt bekrefter… Men… det er da de virkelige problemene med dynamoen starter. Det tar ikke mange dagene før bilen stopper, varsellampene går av for defekt dynamo. Resultatet ble ett bytte av dynamoen på NAF for 11000kr. Etter dette nekta jeg å ta bilen min opp på Stoa bil igjen. Jeg vant igjennom ett krav i forliksrådet på 97000kr mot Stoa bil, men de slo seg jo konkurs nå. Jeg er veldig interessert i å gå videre med dette mot daglig leder som privatperson, men har nok ikke helt de økonomiske resursene til advokater nå. Vi er en liten barnefamilie som har ett huslån og betjene, så har ikke allverdens med god råd. Det er derfor jeg håpte å komme i kontakt med så mange som mulig for ett massesøksmål eller noe sånt. Om det i det hele tatt er en mulighet. Dette er skikkelig kjeltringer, og det forundrer meg ikke det grann at de vil starte opp på nytt igjen. Synest det er skikkelig B.S at de bare kan slå seg konkurs, og så skal alt liksom være glemt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:30 #7 Del Skrevet i går, 16:30 K.N skrev (På 17.1.2025 den 11.57): Ja, for oss så ble det en kjempestor belastning med bilen vår vi kjøpte fra Stoa Bil. Det tok ikke lang tid før toppakninga røyk på den, etter å ha kjørt med bilen i knappe tre måneder. Selvfølgelig nektet de å refundere kjøpet. Etter dette så skifter vi motoren der. Det blir avdekka en hel del feil og mangler på motoren de bytta etter vi hadde den inn på NAF test rett i etterkant. Motorpanelet glemmer de å sette på, bolter som mangler, oljelekkasje, girkasselekkasje, osv. Det groveste eksempelet på svindelforsøk mot oss fra deres side var når dynamoen røyk. Dvs. vi hadde bilen på service (Gratis) i forbindelse med at de skulle rette opp feilene fra motorbyttet. De ringer opp etter ett par dager og forteller at de hadde fikset bl.a lekkasje i girkassa. Men så forteller de at dynamoen på bilen var gått istykker (Noe som var ganske suspekt da NAF testen viste at dynamoen ga gode utslag). De gav meg pris for både ny og brukt dynamo og bytte for denne. Jeg sa jeg skulle tenke på det. Rådfører meg med naboen min som er mekaniker, som viser til NAF testen tatt 2 ukers tid før dette. Vi har heller ikke hatt noen indikasjoner fra bilen av varselslamper som har lyst osv. i forkant. Jeg takker nei til bytte av dynamoen. Får dagen etter en telefon med at bilen var klar til å hentes. Og så ville de også informere om at de hadde tilfeldigvis funnet en annen dynamo på verkstedet sitt, og at denne hadde de gitt meg kostnadsfritt og byttet gratis (!!!). Selv om jeg sa nei takk til bytte. Jeg gir de beskjed om å legge ved den gamle da jeg gjerne vil se på den. Timer senere sender dagligleder meg en beskjed at han hadde misforstått, og at det var bare en liten ledning de hadde byttet. Noe som også NAF testen tatt på ett senere tidspunkt bekrefter… Men… det er da de virkelige problemene med dynamoen starter. Det tar ikke mange dagene før bilen stopper, varsellampene går av for defekt dynamo. Resultatet ble ett bytte av dynamoen på NAF for 11000kr. Etter dette nekta jeg å ta bilen min opp på Stoa bil igjen. Jeg vant igjennom ett krav i forliksrådet på 97000kr mot Stoa bil, men de slo seg jo konkurs nå. Jeg er veldig interessert i å gå videre med dette mot daglig leder som privatperson, men har nok ikke helt de økonomiske resursene til advokater nå. Vi er en liten barnefamilie som har ett huslån og betjene, så har ikke allverdens med god råd. Det er derfor jeg håpte å komme i kontakt med så mange som mulig for ett massesøksmål eller noe sånt. Om det i det hele tatt er en mulighet. Dette er skikkelig kjeltringer, og det forundrer meg ikke det grann at de vil starte opp på nytt igjen. Synest det er skikkelig B.S at de bare kan slå seg konkurs, og så skal alt liksom være glemt. Fy feite, dette er fælt. ser at statens vegvesen vurderer å anmelde hele forholdet. https://www.agderposten.no/naeringsliv/i/63Kb0e/vil-vurdere-aa-anmelde-stoa-bil-kontrolloer men det er snakk om å anmelde bilkontroløren og ikke Stoa bil som jet forstår det. Ikke bra i det hele tatt…. Anonymkode: cc274...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå