AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #61 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Soverommet er ikke mer enn et spann Alt av ruller, pensler osv har jeg fra før. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Dette blir for dumt. Ja, man kan gjenbruke noe maleutstyr hvis man har kjøpt kvalitet og er flink å rengjøre, men det er ikke slik at maleutstyr generelt er en «engangsutstyr». Tar du oss for å være idioter, eller er du bare norgesmester i selvbedrag? Anonymkode: 4e9ba...cc4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #62 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 500kr for å male et rom? Det er det noe av dummeste jeg har hørt. Bare en 3L maling koster mer enn 500kr hvis du ikke kjøper det kjipeste rælet som finnes. Ett spann maling dekker 8-10 m2 per liter per strøk, altså får du ca 14 kvadrat ferdig malt vegg utav et spann siden du må ha to strøk. Til og med på et «vanlig» soverom går det vanligvis med over en 3L. I tillegg trenger du sannsynligvis maskering, ruller, pensler, gulvdekke, vaskemiddel mm. Og dette var bare for å male. Skal du til å snekkere i tillegg, så går prisen til himmels. Når du da at på til bedriver kontinuerlig oppussing, så tror jeg at det fjellteltet med levetid på sikkert minst 10 år ved alminnelig bruk kommer temmelig rimelig ut. I tillegg til at det går til en -felles- interesse, og ikke bare din. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Snekker? Aldri ansatt en snekker, mange mennesker gjør alt selv. Og ja jeg trenger ikke å maskere, pensler, ruller har jeg flust av og det er ikke store rommer Så jo 3 liter jotun holder til denne rommet her. Jeg vet jo hvor mye maling som går til veggene våre. Nei det var ikke fellesinteresse, det ble det for jeg ønsket han skulle bli glad. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #63 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det var ikke felles interesse, han ønsket at det skulle være det. Jeg gjorde mitt da for å glede han. Jeg ønsker ikke at han skal like det, ønsker at han skal støtte meg, og være glad på mine vegne for noe som gir meg glede Ts Anonymkode: 73083...fd2 Du sier jo rett ut over her at du liker friluftsliv godt. Det er ikke noe du gjør «for å glede han». Du liker det, det gir deg glede. Det er helt urimelig å sidestille en aktivitet som du liker å gjøre sammen med han, med din egen hobby som han har null interesse av å gjøre sammen med deg! Anonymkode: 4e9ba...cc4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #64 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette blir for dumt. Ja, man kan gjenbruke noe maleutstyr hvis man har kjøpt kvalitet og er flink å rengjøre, men det er ikke slik at maleutstyr generelt er en «engangsutstyr». Tar du oss for å være idioter, eller er du bare norgesmester i selvbedrag? Anonymkode: 4e9ba...cc4 Vet du dette blir for dumt ja, at andre må kjøpe nytt utstyr hele tiden. Betyr ikke at jeg må det. Jeg tar vare på utstyret mitt. Ikke maler jeg hver dag heller. Som sagt er over 8 år siden soverommet ble malt, stua har hatt samme fargen i 2 år, før der var det 5 år. Er jo noen som tror de kjenner meg som er problemet her ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #65 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier jo rett ut over her at du liker friluftsliv godt. Det er ikke noe du gjør «for å glede han». Du liker det, det gir deg glede. Det er helt urimelig å sidestille en aktivitet som du liker å gjøre sammen med han, med din egen hobby som han har null interesse av å gjøre sammen med deg! Anonymkode: 4e9ba...cc4 Det gjorde ikke det, jeg hatet det, men har funnet glede i det ja for han ønsket det. Jeg forventer ikke at han skal finne glede i interiør, farger osv, men han kan støtte meg å være glad for noe jeg finner glede i. Ts Anonymkode: 73083...fd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #66 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snekker? Aldri ansatt en snekker, mange mennesker gjør alt selv. Og ja jeg trenger ikke å maskere, pensler, ruller har jeg flust av og det er ikke store rommer Så jo 3 liter jotun holder til denne rommet her. Jeg vet jo hvor mye maling som går til veggene våre. Nei det var ikke fellesinteresse, det ble det for jeg ønsket han skulle bli glad. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Tror du at det er gratis å snekre hjemme selv om man ikke leier inn håndverkere? Har du sett prisen på byggevarer om dagen? Er det kun maling og ommøblering med de samme møblene du holder på med? I så fall skjønner jeg enda bedre hvorfor han ikke gidder, for det er helt meningsløst. Angående gnålet ditt om friluftsinteressen hans, som også er blitt din, så må du snart innse at det overhodet ikke er sammenlignbart. Du skriver det jo selv: Det startet med at han var friluftsinteressert, så begynte du å teste det ut fordi han likte det, deretter fant du ut at du likte det godt. Nå er det blitt en felles interesse. Det er ikke som at du «ofrer deg» for å være med han ut i naturen. Og krever han at du skal være med han ut? Eller er det noe du selv har funnet på? For der har du enda en forskjell. På den annen side har han ingen interesse av oppussingen din. Det gir han ingenting. Hvorfor skal han da tvinges med på dette? Anonymkode: 4e9ba...cc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #67 Del Skrevet 21. november 2024 Det er litt delt her, men regnet med å få så øra flagret og at noen vet mer om hva jeg gjør enn jeg selv gjør. Det er litt typisk kg, men da er jeg sikkert urimelig, så får gi han den Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #68 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gjorde ikke det, jeg hatet det, men har funnet glede i det ja for han ønsket det. Jeg forventer ikke at han skal finne glede i interiør, farger osv, men han kan støtte meg å være glad for noe jeg finner glede i. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Tenker jeg bare siterer det første innlegget ditt, jeg. Det skriver du svart på hvitt at du også er glad i friluftsliv. Så denne veldige selvoppofringen du prøver å male et bilde av kan du bare legge fra deg, for det blir for dumt. Nesten like dumt som påstandene dine om at oppussing ikke koster penger. AnonymBruker skrev (1 time siden): (…) Hans interesse er friluftsliv, sove i telt, lange turer, masse utstyr. Jeg har gått alt jeg kan inn da for å like dette, støttet han og er med der han vil jeg skal bli med. Jeg har virkelig blitt glad i denne interessen hans. (…) Anonymkode: 73083...fd2 Anonymkode: 4e9ba...cc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #69 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du at det er gratis å snekre hjemme selv om man ikke leier inn håndverkere? Har du sett prisen på byggevarer om dagen? Er det kun maling og ommøblering med de samme møblene du holder på med? I så fall skjønner jeg enda bedre hvorfor han ikke gidder, for det er helt meningsløst. Angående gnålet ditt om friluftsinteressen hans, som også er blitt din, så må du snart innse at det overhodet ikke er sammenlignbart. Du skriver det jo selv: Det startet med at han var friluftsinteressert, så begynte du å teste det ut fordi han likte det, deretter fant du ut at du likte det godt. Nå er det blitt en felles interesse. Det er ikke som at du «ofrer deg» for å være med han ut i naturen. Og krever han at du skal være med han ut? Eller er det noe du selv har funnet på? For der har du enda en forskjell. På den annen side har han ingen interesse av oppussingen din. Det gir han ingenting. Hvorfor skal han da tvinges med på dette? Anonymkode: 4e9ba...cc4 Det var viktig for han at jeg ble glad i det ja, så han overtalte meg til å bli med. Telt har jeg hatet frem til i sommer, men det kommer seg. Jeg gjorde det for han, det var ikke viktig for meg. Ser du ikke forskjellen? Jo da ikke sagt noe om at det ikke koster å pusse opp, klart det gjør det. Likevel tror jeg hans fritid utstyr koster mer. Han har et helt rom, elsker duppedingser og utstyr. Jeg skifter ikke sofa hvert år, seng, eller lignede. Elsker å pusse opp gamle møbler, og maling koster. Rommer jeg ønsker å pusse opp nå er ikke stort, og jeg mangler bare malingspann. Skjønner jeg er urimelig, jeg må tåle at han blir sur over mine interesser, og av hensyn til han bør jeg la alt bare ligge. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #70 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker jeg bare siterer det første innlegget ditt, jeg. Det skriver du svart på hvitt at du også er glad i friluftsliv. Så denne veldige selvoppofringen du prøver å male et bilde av kan du bare legge fra deg, for det blir for dumt. Nesten like dumt som påstandene dine om at oppussing ikke koster penger. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Skriver jo akkurat det der, han likte det så jeg gjorde alt for at jeg også skulle det og nå liker jeg det godt. Hva er det du ikke forstår med det? Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #71 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er litt delt her, men regnet med å få så øra flagret og at noen vet mer om hva jeg gjør enn jeg selv gjør. Det er litt typisk kg, men da er jeg sikkert urimelig, så får gi han den Ts Anonymkode: 73083...fd2 Sannheten er at du har fått en del ærlige svar hvor noen av dem ikke passet med ditt syn på saken. Da kan du enten reflektere over dem, eller du kan gjøre slik som du ser ut til å gjøre, nemlig å avskrive den som «typisk KG» og dure på med at du fortsatt sitter på fasiten. Hvorfor gidder du egentlig å spørre når du kun er ute etter støtte for eget verdenssyn? Anonymkode: 4e9ba...cc4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #72 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skriver jo akkurat det der, han likte det så jeg gjorde alt for at jeg også skulle det og nå liker jeg det godt. Hva er det du ikke forstår med det? Ts Anonymkode: 73083...fd2 Forskjeller er at DU LIKER HANS INTERESSE. HAN LIKER DERIMOT IKKE DIN INTERESSE. Det bør du respektere. Jeg forstår ikke hvordan du ikke forstår denne helt elementære forskjellen. At du i løpet av de 4 sidene denne tråden har vart har moderert deg fra å være glad i friluftsliv til å fremstille det som om dette er noe du gjør kun for å glede han, får deg bare til å fremstå som dum. Anonymkode: 4e9ba...cc4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #73 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker jeg bare siterer det første innlegget ditt, jeg. Det skriver du svart på hvitt at du også er glad i friluftsliv. Så denne veldige selvoppofringen du prøver å male et bilde av kan du bare legge fra deg, for det blir for dumt. Nesten like dumt som påstandene dine om at oppussing ikke koster penger. Anonymkode: 4e9ba...cc4 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skriver jo akkurat det der, han likte det så jeg gjorde alt for at jeg også skulle det og nå liker jeg det godt. Hva er det du ikke forstår med det? Ts Anonymkode: 73083...fd2 Har du vane for å lese innlegg slik? Om vi hadde hatt friluftsliv som felles hele veien hadde det vært helt uvesentlig å ha med i hi. Derfor jeg tok det med er for at jeg lærte meg å like det fordi han ville ha med meg på tur, dele sin interesse med meg og det betydde mye for han. Etter 18 år sammen så liker jeg det, det er frihet. Det var ikke det, for jeg var ikke én friluftsliv person. Vanskeligere er det ikke. Har ikke påstått at å pusse opp er gratis, men når man ikke maler hvert år, gjenbruker, handler på finn, selger osv. Så blir ikke kostnaden i nærheten av utstyret til mannen, og jeg synes jo det er litt komisk at han elsker slike duppedingser og bruker penger på det. Var det klarere nå? Ts Anonymkode: 73083...fd2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #74 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sannheten er at du har fått en del ærlige svar hvor noen av dem ikke passet med ditt syn på saken. Da kan du enten reflektere over dem, eller du kan gjøre slik som du ser ut til å gjøre, nemlig å avskrive den som «typisk KG» og dure på med at du fortsatt sitter på fasiten. Hvorfor gidder du egentlig å spørre når du kun er ute etter støtte for eget verdenssyn? Anonymkode: 4e9ba...cc4 Nei, jeg skriver jo ser at jeg er urimelig. Folk som går til personangrep, leser og tror de vet mer om meg enn de gjør tar jeg ikke seriøst. Har fått fine svar som er uenig med meg også, og de tar jeg seriøst Alle vil ha støtte for sin sak, ikke uvanlig det. Jeg vet derimot at det finnes mange som mener en slik hobby jeg har er det dummeste, så regnet med typiske kg svar også Ts Anonymkode: 73083...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. november 2024 #75 Del Skrevet 21. november 2024 At du har valgt å gi hans interesse et forsøk og kommet til at du liker det, betyr ikke at du kan kreve det samme av ham. Det er faktisk så enkelt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #76 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forskjeller er at DU LIKER HANS INTERESSE. HAN LIKER DERIMOT IKKE DIN INTERESSE. Det bør du respektere. Jeg forstår ikke hvordan du ikke forstår denne helt elementære forskjellen. At du i løpet av de 4 sidene denne tråden har vart har moderert deg fra å være glad i friluftsliv til å fremstille det som om dette er noe du gjør kun for å glede han, får deg bare til å fremstå som dum. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Er glad i friluftsliv enda, elsker det faktisk. Teltlivet ikke fullt så mye, men hadde noen gode netter i sommer. Har ikke moderert meg, har forklart HVORDAN jeg ble glad i friluftsliv, det er fordi han ØNSKET å ha meg med. Var dumt å ta dette med i hi da det var tydeligvis vanskelig å forstå hva jeg mente ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21. november 2024 #77 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vet du dette blir for dumt ja, at andre må kjøpe nytt utstyr hele tiden. Betyr ikke at jeg må det. Jeg tar vare på utstyret mitt. Ikke maler jeg hver dag heller. Som sagt er over 8 år siden soverommet ble malt, stua har hatt samme fargen i 2 år, før der var det 5 år. Er jo noen som tror de kjenner meg som er problemet her ts Anonymkode: 73083...fd2 Om det er 8 år siden sist soverommet ble malt skifter jeg mening i forhold til det jeg skrev tidligere. Jeg trodde du stadig malte om. Etter 8 år burde det være ok å male igjen selv om man ikke har dette som hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #78 Del Skrevet 21. november 2024 Daria skrev (1 minutt siden): At du har valgt å gi hans interesse et forsøk og kommet til at du liker det, betyr ikke at du kan kreve det samme av ham. Det er faktisk så enkelt. Nei jeg skjønner jeg er urimelig der. Jeg valgte jo det den gangen for han ble så glad og ønsket en kjæreste som var med han og jeg har ønsket hele veien at han gjorde det samme for meg. Ikke lært seg å elske det, men være glad for jeg har noe som gjør meg glad. Det er sikkert ikke vanlig, så da får han bare bli sur og jeg må leve med det ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #79 Del Skrevet 21. november 2024 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Om det er 8 år siden sist soverommet ble malt skifter jeg mening i forhold til det jeg skrev tidligere. Jeg trodde du stadig malte om. Etter 8 år burde det være ok å male igjen selv om man ikke har dette som hobby. Nei av hensyn til han gjør jeg ikke det, det klør i fingrene, men han liker det jo ikke. Så jeg prøver å skifte gardiner, se etter brukt nattbord, dynetrekk osv. For å se om jeg kan få ro å trives før det "drastiske" valget med å male. Det står ikke et konstant malingspann hjemme, skulle ønske jeg kunne malt mer, men som jeg skrev i hi det er hans hjem også. Jeg har malt stua for 2 år siden, trives ikke med fargen, men skal prøve å leve med den i minst et år til for at han ikke skal føle på at det skjer for ofte. Ts Anonymkode: 73083...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #80 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser du ikke forskjellen her? Han liker friluftsliv. Det har hun også funnet ut at hun liker. Med andre ord er dette en felles interesse. Hun liker oppussing og «prosjekter» og har det som ho by. Han liker det ikke. Altså er dette hennes interesse og ikke en felles interesse, men hun forventer at han skal like det fordi at hun liker det. Og det er faktisk ikke rimelig. Det er like lite rimelig som at han skulle tvunget henne med ut på telttur selv om det var noe av det verste hun visste, og blitt pottesur hvis hun nektet. En ting er å pusse opp og vedlikeholde hjemmet når det er behov for det, det er lurt å ta vare på verdiene, og ikke noe man kommer utenom hvis man eier hus eller leilighet over tid. Dette bør mannen bidra i også, selv om han ser på det som en jobb. En helt annen ting er å pusse opp fordi «det er gøy». Det er ikke noe andre skal behøve å bruke fritiden sin på, og det er heller ikke noe som uten videre skal burde finansieres 50/50. Anonymkode: 4e9ba...cc4 Med den argumentasjonen burde han engasjert seg i hennes interesse, og også funnet en felles interesse der. Anonymkode: e5c26...659 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå