Gå til innhold

Inngrodd hår og mye hårvekst for å være kvinne, men ikke PCOS

Bambi293

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 10.46):

Elektrolyse- og voksbehandling ved uønskt/sjenerande hårvekst - Helsenorge

Noe er det mulig å få dekket. 

Jeg har samme problemer som deg. Særlig på bikinilinjen. Der har jeg fått mange arr og stygge merker etter inngrodde hår. For meg har det gått så langt at når det er kvelder jeg vet vi skal være særlig intme (ikke under dyna) så bruker jeg dekkrem på arrene fordi de sjenerer meg sånn.

Jeg har betalt for laser av bikinilinjen selv og det kommer på 10 000 ca. Finner steder når de har kampanje. Må nok gå til vedlikehold oftere enn andre også så det er ikke permanent fjernet. Jeg har PCOS så det er noe jeg må forvente. Jeg mener også at det er feil av legen din og si at det er arvelig betinget. Jeg har for øvrig pcos selv om jeg bare har relativt stabile sykluser på 31-33 dager og er normalvektig. Påvist masse cyster på eggstokkene. Så jeg ville ikke gitt meg ang utredning. 

Det eneste som har hjulpet meg ang barbering er de to kremene fra FRSU som man finner på apoteket (en grønn og en lilla tube). . Å bruke peeling ofte har hjulpet på.

Jeg bruker også ILP laser hjemme (Brown - testet Alvaksin som bare var totalt bortkastet tid. God effekt med Brown.) Det tar ikke bort alt håret og jeg må bruke den også relativt ofte men jeg ser at det stagnerer veksten og tar bort ca halparten av hårene. Det er jo noe til hjelp. Men det tar meg opp til en time annen hver uke å behandle hele kroppen. Likevel mener jeg det er verdt det. Selv om resultatet ikke er optimalt. Nå barberer jeg meg bare en gang i uken, har mindre hår og de er mykere så det gjør at jeg ikke føler jeg trenger å barbere like ofte. 

Lykke til. Ikke gi opp. Men du, slutt med armer og dette i ansiktet ditt. Dette er noe du må klare å venne deg til. jeg har også det, mye i pannen og rundt ørene, fjoner. Men det får faktisk bare være. 

Anonymkode: e5dc9...ea8

Beklager sent svar! Har vært overveldende å se hvor mange fine og støttende kommentarer jeg har fått - og ikke minst tips! Skal få svart alle sammen. 

Sjekket ut informasjonen du linket til og jeg går desverre ikke under der, usj. Litt kjedelig, men vet jo logisk sett at jeg ikke har noe "problem" eller medisinsk-kraftig type hårvekst. Den er bare mørkere enn mange andre nordiske kvinners, det er bare det at (n)eksen min gjorde de dumme kompleksene hundre ganger verre.. Hvem er det som går ved siden av samboeren sin ut av en butikk og har denne samtalen?;

(Han): Oi!
(Meg): Hva er det?
(Han); Uff, jeg så noe og jeg vil egentlig si det, men jeg tror kanskje du blir sur. Du blir hvertfall såra, så jeg tror ikke jeg sier det likevel.
(Meg): Ehh.. Kan du ikke bare si det? Du har jo allerede begynt på noe, og jeg blir veldig nysgjerrig og usikker når du sier noe sånt..
(Han): Hm.. Okei.. 
(Meg): ???
(Han): Altså.. Hvor lenge siden er det du nappa bryna dine?
(Meg): Noen dager siden, hvordan det?
(Han): Hm.. Det var så godt lys i gangen på butikken her, så jeg så at du absolutt burde gjøre det når vi kommer hjem!
(Meg): Ehhh.. Okei? Takk..
(Han): Ja, det er vel bedre at jeg sier det? Enn at noen andre sier det liksom. Tenk om noen fremmede eller venninner sa det til deg? Da hadde du jo blitt skikkelig lei deg og flau! Det er jo egentlig bedre at jeg sier det, for du vet jo jeg er glad i deg. Men.. du burde virkelig fjerne mer enn du pleier. Du har liksom noen hår litt over der selve bryna er. Sånn at det blir fint.
(Meg): Ja, du har vel rett.. Jeg synes jo ikke det er noe gøy å ha så mørke hår..
(Han): Jeg vet. Men jeg la merke til at du egentlig har litt rart hårfeste også. Du burde kanskje nappe bort litt der også. Eller bruke høvel eller kniv. Sånn at hårfeste ditt blir penere.

Jeg så visst mer ut som kvinner i familien fra Sør-Europa (han er halvt norsk, halvt et land i Sør-Europa) og det var jo ikke så fint. Den ene kvinnen i familien hans er jo nærmest instagram-influencer/modell osv og veldig selvopptatt, og hun tar bort alt på armene og holder beina helt perfekt hårfri og sånn. Så jeg burde visst ha fulgt hennes eksempel.

Uff, er så vondt å lese at du føler du "må" bruke dekkrem når dere er intime uten noe over dere 😢 Oi shit, 10 000,-?! Det var mye, herlighet.. Det er frustrerende å se prisene som er nå.. Jeg er 100% ufør og ble det allerede som 20-åring, så inntekten min er ikke så høy.. Jeg var relativt flink til å spare opp penger, spesielt til hunden min og bilen, men alle kontoer ble tømt da jeg bodde med eksen.. Husker han sa at OM vi gikk fra hverandre så skulle jeg få alt vi hadde kjøpt sammen, fordi jeg hadde det så mye vanskeligere økonomisk så det ble vanskeligere for meg å kjøpe nye møbler når jeg bodde alene. Hva fikk jeg ved samlivsbruddet? En to meter lang pult jeg hverken kunne frakte eller oppbevare, enda verre PTSD-symptomer og heldigvis mine egne ting. Samlivsbruddet jeg gikk gjennom som 21-åring endte med at jeg mista mye av mine egne ting og jeg eide ikke et eneste møbel. Men æh, nå spora jeg av, sorry!

Har faktisk lest en del om de kremene fra RFSU nå, og det høres veldig interessant ut! Kjøpte "desverre" de tre produktene fra Estrid (skrubb, barberkrem og body lotion) som inneholder et eller annet som er bra for å fjerne døde hudceller. Litt waste of money sannsynligvis da jeg skal prøve kjærestens OneBlade på beina fordi to venninner fortalte at den fungerte bra for dem. Skal få prøvd den i morgen før ferien! Har ikke shavet annet enn armhulene på over en uke nå og jeg føler meg så ille! Heldigvis bryr ikke kjæresten seg nevneverdig og mener at jeg absolutt burde la huden og hårveksten hvile - og absolutt ikke grave og nappe ut inngrodde hår! Han er innafor helsevesenet og har mye kunnskap om sånt så jeg burde jo egentlig høre på han, haha. Spesielt etter jeg IKKE hørte på han for noen måneder siden, men ga etter en uke senere pga annen fagperson i helsevesenet som sendte meg til røntgen. Fraktur. Som kjæresten var redd for 😂 Har lovet  å høre mer på han etter det! 

At du har funnet en annen IPL maskin hørtes også interessant ut! Jeg burde absolutt gjort mer research før jeg gikk till innkjøp av AlvaSkin, men jeg fikk opp så sykt mye reklamer fra dem og det så liksom så bra ut.. Dustete impulskjøp! At den fra Brown i det hele tatt stagnerer veksten og virker som den faktisk fjerner noe av hårene er jo veldig bra. Skal gjøre litt research rundt den når jeg har mulighet.

Har oppdaget nå, etter å ikke ha shavet legger og intimområde på over en uke, at hårene mine faktisk er ganske så myke.. Har ikke orka (for eget velvære) å teste ut å droppe shaving over en periode tidligere. Men skal som sagt prøve kjærestens OneBlade på leggene i morgen. Om jeg får somlet meg til å sette av tid til det oppi alle forberedelsene før reise denne uka. Pakkinga og planlegginga ble visst i siste liten - igjen.

Jeg barberer faktisk ikke armene mine lenger! Slutta med det i 17-års alderen tror jeg? Mulig litt tidligere. Ble så lei av at det var tidkrevende + at jeg så på Charmed igjen og igjen, og Alyssa Milano har jo mørke hår på armene. Så jeg kunne endelig relatere til noen! Hårveksten min er fra farssiden min, og jeg har ikke hatt kontakt med de på over 20 år nå.. Så jeg har aldri hatt noen å kunne sammenligne meg med der. Når mobbing og nedlatende kommentarer har sirkulert rundt ting relatert til de genene der, så har ting liksom gått inn litt for hardt. Ansiktet derimot vet jeg ikke om jeg klarer å stoppe med med det første. Føler det ser ut som jeg har kinnskjegg liksom. Selvom det sikkert bare er egen oppfatning basert på eksens (vellykka) forsøk på å trykke meg ned. "Barten" (som er dun, som egentlig kun synes om jeg bruker både foundation, concealer og pudder) har også blitt en sår greie for meg.. Ser jo så mange videoer på sosiale medier av jenter som har begynt å ta ALT håret i hele ansiktet og som viser det på reels.. Sminken sitter visst bedre også, pluss at det er mer "feminint" og "vakkert". Vanskelig å ikke la seg påvirke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 11.43):

Jeg kjener meg igjend i mye av det du skriver, så vet hvor kjedelig det er med mye hår. Jeg har nylig begynt med laser hos profesjonele og gleder meg til å ikke måtte styre med barbering og de hudproblemene som kommer med barbering. Jeg har begynt med leggene, og skal forsette med et nytt område etter det. Slik at jeg ikke betaller for alle områdene samtidig. Du tremger jo heller ikke å gå vær måned, med leggene anbefaler de meg å gjøre det annenhver måned og under armene hver 6 uke tror jeg. Men du kan sikkert vente lenger en dette også om du vil, så du får bedre tid til å spare opp til neste betaling. Det er også lurt å følge med når det er tilbud. Jeg går til en kjede som heter Velbehag, fordi de hadde 50% på laser behandling. Så om de finnes i din by kan du kansje følge med der om det tilbude kommer tilbake, hvis ikke følg med på di salongene som er i din by. 

Anonymkode: 443b7...9c1

Høres lurt ut å ta område for område, og starte med det man føler er viktigst! Er vel personlig for meg beina jeg vil starte med i så fall, om jeg klarer å spare opp til det. Skal google litt rundt laserbehandling for hårfjerning også. Det er bare så innmarri mye å styre med 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 10.46):

Elektrolyse- og voksbehandling ved uønskt/sjenerande hårvekst - Helsenorge

Noe er det mulig å få dekket. 

Jeg har samme problemer som deg. Særlig på bikinilinjen. Der har jeg fått mange arr og stygge merker etter inngrodde hår. For meg har det gått så langt at når det er kvelder jeg vet vi skal være særlig intme (ikke under dyna) så bruker jeg dekkrem på arrene fordi de sjenerer meg sånn.

Jeg har betalt for laser av bikinilinjen selv og det kommer på 10 000 ca. Finner steder når de har kampanje. Må nok gå til vedlikehold oftere enn andre også så det er ikke permanent fjernet. Jeg har PCOS så det er noe jeg må forvente. Jeg mener også at det er feil av legen din og si at det er arvelig betinget. Jeg har for øvrig pcos selv om jeg bare har relativt stabile sykluser på 31-33 dager og er normalvektig. Påvist masse cyster på eggstokkene. Så jeg ville ikke gitt meg ang utredning. 

Det eneste som har hjulpet meg ang barbering er de to kremene fra FRSU som man finner på apoteket (en grønn og en lilla tube). . Å bruke peeling ofte har hjulpet på.

Jeg bruker også ILP laser hjemme (Brown - testet Alvaksin som bare var totalt bortkastet tid. God effekt med Brown.) Det tar ikke bort alt håret og jeg må bruke den også relativt ofte men jeg ser at det stagnerer veksten og tar bort ca halparten av hårene. Det er jo noe til hjelp. Men det tar meg opp til en time annen hver uke å behandle hele kroppen. Likevel mener jeg det er verdt det. Selv om resultatet ikke er optimalt. Nå barberer jeg meg bare en gang i uken, har mindre hår og de er mykere så det gjør at jeg ikke føler jeg trenger å barbere like ofte. 

Lykke til. Ikke gi opp. Men du, slutt med armer og dette i ansiktet ditt. Dette er noe du må klare å venne deg til. jeg har også det, mye i pannen og rundt ørene, fjoner. Men det får faktisk bare være. 

Anonymkode: e5dc9...ea8

Glemte å svare på deler av kommentaren, beklager! Går litt fort i svingene for meg som regel. 

Følte meg veldig ignorert og bagatellisert da legen sa hårveksten sannsynligvis er arvelig betinget! Men tror jeg fikk skrevet i forrige svar at den sannsynligvis er det. Var en annen lege (mannlig) som sa at det ikke var noe vits å sjekke ut endo.. Eller er det sånn at man kan slite med ekstreme smerter og PMS/PMDD og cyster med PCOS også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (På 21.11.2024 den 11.54):

Jeg bruker faktisk balsam når jeg shaver og gjør det ved vasken og ikke i dusjen. Da har jeg mer kontroll på at det er nok balsam  og ser hårene bedre. Har hjulpet for meg. I tillegg skifter jeg høvel ofte. Kan også bruke hårfjerningskrem for sensitiv hud. 

Har faktisk prøvd balsam jeg også! Det ble myyye mykere enn barberkrem/gel/whatever! Og ja, man kan vel også lettere se groretning når man ikke gjør det i dusjen, så det kan jeg jo faktisk prøve. Har ofte i det siste tatt sånn delvis "tørrbarbering" etter dusj fordi jeg ser at hårene nesten ikke er borte i det hele tatt pga forskjellige groretnig.. Har vært superflink med å bytte barberblad - og apropos det så må jeg faktisk kjøpe nye i morgen, for jeg regner med at jeg fortsetter med høvel under armene, selvom OneBlade viser seg å fungere bra på hvertfall leggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 13.56):

Hvor ofte har du brukt laseren? 

Normal har pads for ingrodde hår som hjelper på det. Bytter du høvelen ofte? Bruker du skrubb? 

Det kan også lønne seg å bruke laseren dagen etter man har shavet, istedenfor rett etter shaving. Å skylle med iskaldt vann rett etter shaving hjelper også på inngrodde hår og irritasjon. 

Anonymkode: 39919...233

Én gang i uken i 12 uker. 

Skal innom kjøpesenter i morgen om jeg får tid og de har normal der, så da kan jeg se om jeg finner de padsa! Bytter barberblad/hode/høvel eller hva jeg skal kalle det ofte. Ofte ish hvertfall. Må ha nye nå da, så det er på innkjøpslisten for i morgen. Har så og si alltid vært flink til "spa-dag" hjemme én gang i uken, men da jeg leste litt angående skrubbing i forhold til hårfjerning har jeg gjort det oftere! Alltid før shaving og noen dager etter. 

Å skylle med iskaldt vann hørtes forferdelig ut, men det er et tips jeg skal prøve ut, tusen takk! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 13.58):

Estrid høvlene har vel også fått mye kritikk den siste tiden, så det kan lønne seg å bytte ut de.

Anonymkode: 39919...233

Hørte det fra en venninne, usj. Jeg har jo merket at de endret seg, ble veldig skuffa over de nye bladene! Men vet ikke hva jeg eventuelt skal velge av høvel nå, da jeg føler jeg har prøvd mye på markedet. Har hørt at noen bruker barberhøvel ment for menn da!? Og at de funker bedre.. Men skal teste ut OneBlade på leggene (forhåpentligvis) i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 17.16):

La huden dampe godt før du barberer, så hårene blir myke.

Vask med Hibiscrub etter du har barbert.

Bruk barberblader for menn, de er mye skarpere.

Bruk noe eksfolierende mellom barberrundene, salisylsyre eller noe slikt for å hindre at det blir inngrodd.

Anonymkode: 56fb5...954

Føler meg litt dum som spør, men hvordan damper man huden?

Skal google! Har hørt det angående barberblad/høvel for menn før, men aldri prøvd. Skal se på det i morgen på shoppingrunden før ferie! 

Prøvde å finne ut hva det stoffer (salisylsyre) het på norsk og hva slags produkter som inneholdt det, men ble bare forvirra til slutt. Endte opp med å kjøpe en sånn pakke fra Estrid med skrubb, barberskum og body lotion - alle med et eller annet som visstnok er bra angående å få vekk døde hudceller. Føler jeg ser de inngrodde hårene mer og bedre etter jeg har droppet å barbere bein og intimområde i over en uke. Ga etter og begynte å nappe igjen i går kveld. Kjæresten ble oppgitt, for å si det sånn. Han er veldig støttende i at jeg lar huden være bittelitt og ikke irriterer/ødelegger den 😅 Likevel ekstremtor redd for at han plutselig skal synes jeg er ekkel da.. Hurra for gamle opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbefrøken skrev (På 21.11.2024 den 17.37):

Svarer da jeg hele mitt liv også har slitt med mye og mørk hårvekst, røde prikker,  ingrodde hår og små pussfyllte byller hørte også til. ENDELIG har jeg finni noe som funker relativt bra for meg. 

Screenshot_20241121_173415_edit_1746939052942288.thumb.jpg.8800a704b0a76700f4426630bb7cfe51.jpg

Disse kremene fra RFSU har virklig vært redningen for meg. Først desinfiserende coolingbalm, og så krem mot ingrodde hår. Jeg maserer en rikelig mengde krem godt inn og opplever nesten aldri ingrodde hår mer, og hvis det forekommer blir de da heller ikke til store verkende byller! 

Håper de kan hjelpe deg og, da jeg vet hvor sjenerende og plagsomt det er🌹

Tusen tusen takk for tips! Var noen andre som tipset om akkurat disse i denne tråden også faktisk, så det er verdt et forsøk etter jeg har prøvd ut produktene jeg kjøpte fra Estrid! Litt redd for å barbere igjen da, desverre.. Fordi jeg føler meg jo like ekkel og fæl med masse inngrodde hår som nå som jeg ikke har barbert på over en uke. Eller, jeg har barbert armhulene, men jeg har latt bein (både legger og lår!) og intimområde hvile. 

Tusen takk for tilbakemelding 💗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (På 22.11.2024 den 4.06):

Får du samme problemene av barbermaskin? 

Har ikke prøvd det enda! Hadde planer om å prøve OneBladen til kjæresten i går, men tida gikk for fort og jeg var for sliten etter å ha forsovet meg (oss! ikke bare jeg hahah) til en viktig greie som varte det som føles som hele dagen pga mye reising og sosialisering og hoi og hei 😂 Skal prioritere å prøve den i morgen ettermiddag/kveld og eventuelt skaffe meg en selv. Vil ikke bruke hans overalt liksom 🤣 Han bruker den riktignok sjeldent, men fortsatt, hahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 7.00):

Ikke beklag, jeg vil si tusen takk for at du tok deg tid til å svare grundig og dele informasjon, veldig nyttig for meg - og vår datter. Jeg vet at jeg ikke skal presentere «diagnose» hos BUP, men skal ha med meg denne nye kunnskapen videre. 

Og så må jeg få si at jeg er lei meg for alt det vonde du har vært gjennom, høres veldig tøft ut! ❤️ Dette er hardt i seg selv uten all tilleggsvansker og traumer! Sender deg en klem. 

Anonymkode: faa18...5d2

Ofte er det greit å ikke presentere diagnose for BUP eller leger - ikke i første omgang hvertfall. Ta det som det kommer, men det er greit å være litt skeptisk også! Håper så inderlig at datteren deres får den oppfølgingen og hjelp hun både behøver og fortjener. Tidlig intervensjon er så viktig, og selv om 13 er altfor sent om det er snakk om nevrodiversitet og f.eks. traumer tidlig i livet, så er det bedre enn for veldig mange likevel! Krysser fingrene for dere og henne 💗 (Kan være verdt å nevne egne tanker rundt eventuelt diagnose på senere tidspunkt, men lurt å lese faglitteratur og forskning du/dere kan vise til fremfor f.eks TikTok videoer og instagram - det har blitt mye greier der de siste årene). Jeg endte selv opp med å søke direkte om ADHD-utredning da jeg innså at det sannsynligvis var tilfelle. Jeg ble sendt til nevropsykiatrisk poliklinikk istedet for vanlig DPS da noen endelig skjønte at kompleksiteten kunne gjøres noe med likevel. Jeg har drevet å testet ut medisin(er) for ADHD siden sent august og nå har jeg/vi funnet noe som fungerer for meg, virker det som! Dose er ikke optimal enda, men å ha funnet noe som bedre eksekutiv funksjon og som endelig gir meg litt indre ro - både i kroppen og i hodet - er en fantastisk følelse. 

Tusen takk 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ScarletWitch skrev (1 time siden):

Hei jeg driver selv og tar laser på Velbehag. Har hatt 9 runder hittil for brasiliansk og har funket helt fantastisk! Jeg er utenlandsk og har derfor helt svart hår nesten overalt, til og med mørkt dunhår i ansikt. Velbehag er veldig bra fordi de har kampanje på laser slik at du får 50% avslag! Når det gjelder andre steder på kroppen så pleier jeg å shave, vokse og bleke. Dette gjør jeg frem til jeg kan finansiere andre steder og ta laser. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig og sliter med det selv, spesielt når må bruke så mye tid på hårfjerning. Jeg anbefaler hvertfall Velbehag og anbefaler også at du virkelig ber fastlegen din om å sjekke deg for evt PCOS. Ønsker deg masse lykke til hilsen en annen hår sjenert jente👋🏼

Takk for tips om klinikk! Skal undersøke litt priser og navn på klinikker her, bare for å vite hvertfall! Ikkesant.. Noen steder i verden er det jo mer "vanlig" med mørkere hårvekst, og da føler man seg vel ikke så utenfor som man kan gjøre i nordiske land hvor de fleste virker å ha lys hårvekst - spesielt dun i ansiktet. Jeg har aldri egentlig sett hvordan noen kan mene jeg har mørk dunbart, men ga til slutt etter for å fjerne den med sånn liten kniv som er ment til øyebryn.. Hva slags bleking bruker du når du bleker? Og høvel osv for shaving? Har vært hos legen flere ganger enn jeg er komfortabel med i det siste (fire ganger siden juni, da jeg fikk ny fastlege her jeg bor nå), så det med å pushe på å sjekke for PCOS og endo føler jeg at jeg vil vente med 😭 Sliter veldig med at jeg er redd for å ta opp unødvendige ressurser, men da jeg var hos den kvinnelige fastlegevikaren forrige uke angående det inngordde håret jeg skrev om i dette innlegget så var hun så søt og forståelsesfull. Forsikret meg om at HVIS noen kommer inn og trenger mer og fortere hjelp enn andre, så blir de prioritert, og det er derfor ingen grunn til å føle at jeg tar noens plass om jeg føler jeg trenger en time hos legen 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper du får den hjelpen du trenger 💜

Villr bare tipse om å bruke hårfjerningskrem (feks veet) i bikinilinjen og på lår istedetfor høvel. Var gamechanger for meg for å unngå inngrodde hår og nupper. Smør på, virker i 3-5 min, og så dra av med spatelen som følger med før jeg dusjer. Varer i opptil en uke.

Vet ikke om du har prøvd p-piller med antiandrogen, feks zyrona/diane? Kan hjelpe det også 👍

Anonymkode: a41d6...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å slutte med alle former for hårfjerning. Behåring er naturlig. Kroppen din misliker hvordan du behandler den nå, så slutt med det du gjør. 

Anonymkode: 537b4...ef3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt med hårvekst på kroppen, også for kvinner. Jeg er nordisk, men selv jeg får mørke hår som må fjernes. 

For meg fungerer epilering veldig bra. Drar over en gang i uka, og har gjort det i 20 år. Rener epilatorhodet med sprit før hver bruk, dusjer etter bruk. Drar også som regel høvelen over armhulene hver morgen. Akkurat det med å såpe seg godt inn etter hårfjerning gjorde den store forskjellen når det kom til inngrodde år. Men høvel i bikinilinjen... da ser jeg ikke ut etterpå. 

Anonymkode: f6208...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske kraftig behåret på nedre del av magen, lår og bikinilinje uten at det er PCOS her heller, og jeg ser at du har skrevet at du har fått tips om å ikke vokse, men rent personlig vil jeg bare si at det er det som har vært minst problematisk ift inngrodde hår over tid her altså. Barbering er et lite helvete, jeg fikk også tidvis byller med inngrodde hår og hadde det på kjønnsleppene iblant også. Etter noen mnd med sugarwax ble både hårveksten litt mindre sjenerende totalt sett og jeg hadde null inngrodde hår. Det var varmt og ubehagelig den første gangen, og så ble man vant til det og hårene ble mye finere og tynnere og gjorde ikke vondt å fjerne lenger, og jeg kunne gå flere uker uten å måtte tenke på hårfjerning av gangen. Jeg begynte til slutt å lage sukkervoksen selv hjemme, og det fungerte veldig fint, men gitt at jeg hadde gått til et studio i forkant og fått det gjort x antall ganger og visste litt av teknikken og sjekket en del oppskrifter o.l.:) Håper evt laser hjelper deg:)

Anonymkode: f3038...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier dere at det finnes hjelp å få fra det offentlige ang ekstrem behåring? Jeg er i 40 årene nå, jeg har arvet hårete gen fra begge foreldrene mine.

Jeg har alltid skjult kroppen min i 30 år, barbering tar ikke halvparten av hårene, pluss jeg er ekstremt allergisk mot voks. Kolofonium. Nå er jeg i overgangsalderen og nå har jeg skjegg i ansiktet i tillegg, jeg ser ut som en ape fra topp til tå. Kan jeg få hjelp for dette, gratis? 

Anonymkode: d48fa...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bryster, lår, kjønnslepper og armhuler er alltid fulle av betente byller. Jeg har alltid trodd det var normalt. Det lekker grønt gøgg hver dag liksom, og det stinker. 

Er det ikke normalt? Jeg trodde alle kvinner hadde disse problemene

Anonymkode: d48fa...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...