Gå til innhold

Er ikke dette frekt av personalet på matbutikken?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eventuelt kan de putte lapper med synlige koder på poser for frukt, grønt osv. Enkle koder man kan slå i selvbetjeningskassa, i stedet for å lete og lete.

Anonymkode: c103d...976

Ja, de kunne jo faktisk bare hentet tilbake vekta man pleide å veie frukt på før, med klistrelappen man hang på posen. Så hadde denne blitt scannet i selvbetjeningskassen. Det hadde løst problemet for de som synes det er stress å finne riktig frukt, ikke husker hva slags frukt de har tatt osv. 

Anonymkode: eda93...1c7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Virker litt "Karen" for min del altså.  Big deal liksom, kan du ikke bare gå i selvbetjent kasse da? Er vi ikke over den tiden da vi behandlet butikkansatte som tjenerene våre?

Hvis de har mye å gjøre og er underbemannet så kan du vel klare å slå inn bananene dine sjøl. Som sagt; big deal!

Anonymkode: e68ea...4df

Her er det vel du som er Karen. 

Anonymkode: b6c96...82a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva er feil? Eh…

Anonymkode: e43b5...160

At man som kunde skal bli pålagt til å gå rundt og legge varer tilbake i hyllene hvis hen blir nektet å betale med kontanter, eller av andre grunner blir nektet å gå i betjent kasse. Det kan man ikke pålegge kunder.

Anonymkode: 18345...dfa

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, de kunne jo faktisk bare hentet tilbake vekta man pleide å veie frukt på før, med klistrelappen man hang på posen. Så hadde denne blitt scannet i selvbetjeningskassen. Det hadde løst problemet for de som synes det er stress å finne riktig frukt, ikke husker hva slags frukt de har tatt osv. 

Anonymkode: eda93...1c7

De gjør dette i Finland og Sverige.

Anonymkode: c103d...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selvbetjeningskasser er helt supert og styrer nesten unna butikker som ikke har løsningen, men jeg har full forståelse for at ikke alle er like komfortable med det. 

I det store og det hele er det mer effektivt for meg å skanne varene selv enn det er å gå i betjent kasse. Er det noe jeg ikke finner eller  er usikker på, tilkaller jeg hjelp. Noen ganger må man vente litt, det får man tåle.

I ts sitt tilfelle mener jeg uansett det er feil av den ansatte å prøve å tvinge ts over på selvbetjent kasse. Lov å prøve å forklare vennlig at man er underbemannet og høre om det er mulig for kunden å bruke selvbetjening, men ta det pent hvis kunden ikke ønsker det. Det bør være valgfritt å bruke en betjent kasse,  men man må kanskje være innstilt på at man ikke får like rask hjelp. De kan ikke ha en person i kassa til enhver tid for den lille prosenten som overhode ikke ønsker å bruke selvbetjening. Vi bør heller ikke ønske dette, da det ville krevd fler årsverk for butikkene og dermed enda økte dagligvarepriser for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Her er det vel du som er Karen. 

Anonymkode: b6c96...82a

Nei, jeg er ikke som dere. Tenk å bruke så mye tid og frustrasjon på at ansatte ba om å bruke selvbetjening at man måtte starte et KG innlegg om det. Blir ikke mer Karen enn det🤣

Anonymkode: e68ea...4df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er faktisk et godt poeng. For mange, og kanskje spesielt for eldre, så er den daglige praten med kassabetjeningen riktig hyggelig, og det må de få fortsette med. 

Anonymkode: 18345...dfa

Tror ikke det står i stillingsbeskrivelsen til de på Kiwi at de skal tilfredsstille eldres behov for sosial kontakt 🙄

Anonymkode: 2f438...92e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det står i stillingsbeskrivelsen til de på Kiwi at de skal tilfredsstille eldres behov for sosial kontakt 🙄

Anonymkode: 2f438...92e

Ikke til barkeepere, frisører, taxisjåfører osv heller men likevel er vi ikke roboter så vi trenger mennesklig kontakt. Det er igrunn hvert eneste menneske sin forbannede plikt, prøve å se mennesker rundt oss. Det gjelder deg og det gjelder meg. 

Anonymkode: 57d41...d27

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anser meg som relativt teknisk oppegående. Jobber til daglig med data også, men selvbetjent kasse når jeg har mye frukt, grønt, smågodt eller bakevarer synes jeg er fryktelig tungvint. Så jeg mener at vanlige butikker bør ha minst én åpen kasse som er betjent. Tenk om det kommer eldre eller andre som ikke er teknisk dyktige. Det skal ikke være et krav å bruke selvbetjening, mener jeg. Jeg ville nok sendt inn en klage.

Anonymkode: 90378...f27

Det rare er at i starten da selvbetjent kassene kom, så var det ikke lov å bruke de om man hadde flere enn 15 varer mener jeg å huske. Men nå er det jo blitt sånn at man nærmest må bruke selvbetjent kassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (2 timer siden):

Så det er helt greit for din arbeidsgiver at du er frekk, sur og viser misnøye til kundene? 
Som kunde kan man velge hvor man handler, og i en butikk så bør kundebehandling komme først. Det er de man lever av, uten kunder ingen butikk. Vi har ikke lov til å behandle kunder dårlig eller informere de om interne forhold som bemanning. 

Ja, det er helt greit for min arbeidsgiver at jeg er frekk, sur og viser misnøye til kundene , var akkurat det jeg mente. 
 

vi har ingen lov mot og si « beklager vi er underbemannet i dag « jeg ville ikke formulert det som i hi « vi er bare 2 på jobb» selvom det er en annet måte og si det på, men nei vi har ingen lover mot og informere om det. Ofte synes det også. 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (4 timer siden):

Her er problemet, TS skrev det jo: "Jeg vet ikke hva de forskjellige typer epler, bananer og tomater heter. Har tidligere opplevd å få kjeft og nesten bli mistenkt for å stjele fordi jeg slo inn feil type bananer."

Ser det er flere i tråden som ikke har lest HI.

Nå er det ofte kanskje 3 forskjellige frukt...first Price... økologisk og vanlig 

Oh det er ikke verre ennå klikke på skjermen og klikke på bilde på tekst.

Om om du kjøper vanlig banan så legger du de på..klikker på frukt..og bananer.

Og om du har kjøpt en frukt etc du ikke vet navnet på...da er det bare å se på bildet..eller spørre..eller se på hva det heter det du kjøper 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 timer siden):

Ser ikke problemet. Innimellom må dr som er på jobb kanskje gjøre noe annet. Og sånne kasser er det beste jeg vet, slipper å stå i kø, alt i mitt tempo. 

Overraskende at du ikke ser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men det var altså ingen andre kunder enn meg. Forståelse går begge veier. De må forstå at jeg ikke orker å lete opp masse varer uten strekkode, for så å risikere å bli mistenkt for tyveri hvis jeg ved uhell taster inn feil type vare. Det tar også mye lenger tid for meg å lete opp alle disse varene.

Anonymkode: c103d...976

The level of drama on you 🙄

Det satt ingen i de betjente kassene. Det var ingen kø i selvbetjeningskassene. Likevel velger du deg ut en av de betjente kassene «du tenkte at så åpen ut» selv om det ikke satt betjening der. Si meg. Hvordan ser en «åpen kasse» ut når det ikke sitter betjening der? Har den et spesielt lys, skilt, eller var det bare noe du tenkte inni hodet ditt? Deretter lesser du ut varene dine der du selv syns at det passer, og forventer at betjeningen skal tilpasse seg deg, selv om en ansatt ber deg bruke selvbetjeningen fordi de er underbemannet. Til sist blir du sur fordi du ikke blir spurt om du skal ha en pose du ikke trengte. For en blomst av et menneske du fremstår som 👎

Anonymkode: fadfa...b61

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (6 minutter siden):

Nå er det ofte kanskje 3 forskjellige frukt...first Price... økologisk og vanlig 

Oh det er ikke verre ennå klikke på skjermen og klikke på bilde på tekst.

Om om du kjøper vanlig banan så legger du de på..klikker på frukt..og bananer.

Og om du har kjøpt en frukt etc du ikke vet navnet på...da er det bare å se på bildet..eller spørre..eller se på hva det heter det du kjøper 

Akkurat. Snakk om å lage seg problemer utav ingenting.

Anonymkode: fadfa...b61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke til barkeepere, frisører, taxisjåfører osv heller men likevel er vi ikke roboter så vi trenger mennesklig kontakt. Det er igrunn hvert eneste menneske sin forbannede plikt, prøve å se mennesker rundt oss. Det gjelder deg og det gjelder meg. 

Anonymkode: 57d41...d27

Heldigvis ikke en plikt. Det er et valg

Anonymkode: 2f438...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det er helt greit for min arbeidsgiver at jeg er frekk, sur og viser misnøye til kundene , var akkurat det jeg mente. 
 

vi har ingen lov mot og si « beklager vi er underbemannet i dag « jeg ville ikke formulert det som i hi « vi er bare 2 på jobb» selvom det er en annet måte og si det på, men nei vi har ingen lover mot og informere om det. Ofte synes det også. 

Anonymkode: 380bb...46d

Men det er jo det tråden handler om. Ts opplevde personalet som frekk, sur og ble dårlig behandlet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forvirret23 skrev (2 minutter siden):

Men det er jo det tråden handler om. Ts opplevde personalet som frekk, sur og ble dårlig behandlet. 

Javel. Det var også noe med at de bare var 2 på jobb, men ja hun skrive mail om alt dette. 

Anonymkode: 380bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel. Det var også noe med at de bare var 2 på jobb, men ja hun skrive mail om alt dette. 

Anonymkode: 380bb...46d

Om de var to på jobb, så har de nok personale til å betjene to kasser💡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (Akkurat nå):

Om de var to på jobb, så har de nok personale til å betjene to kasser💡

Det er ikke sikkert. Om den ene kassen er telt opp har de ofte bare 1 kasse de kan bruke 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At man som kunde skal bli pålagt til å gå rundt og legge varer tilbake i hyllene hvis hen blir nektet å betale med kontanter, eller av andre grunner blir nektet å gå i betjent kasse. Det kan man ikke pålegge kunder.

Anonymkode: 18345...dfa

Trenger ikke å være pålagt nei men en normal folkeskikk kan man ha, syns du ikke det? Har du tatt varene fra hyllene og ombestemmer deg, setter du de bare fra deg hvor som helst i butikken? 

Anonymkode: e43b5...160

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...