AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #1 Skrevet 20. november 2024 Skal det mye til før en fastlege ikke vil skrive under at du er skikket til å kjøre bil? Min fastlege vil ikke. Jeg har ikke store problemer en gang. Har noen skjedd det hos? Anonymkode: 4b73c...193 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Skrevet 21. november 2024 Vanskelig å svare uten å vite diagnose. Om det er diagnoser som ikke gir mening bestill deg en time hos privat lege for legeattest. Går du på a/b preparater? Kan også være en grunn til at legen ikke vil skrive Anonymkode: 5f4da...9e8 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #3 Skrevet 21. november 2024 Hvor mange tråder om dette trenger du? Anonymkode: 4e7aa...958 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #4 Skrevet 21. november 2024 Virke heldigvis til at fastlegen din er fornuftig i det minste. Sånn med tanke på alle trådene du lager om temaet. Anonymkode: a1707...da6 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #5 Skrevet 21. november 2024 Du har vel fått ganske mange svar i de andre trådene dine? Ditt behov for å opprette tråd på tråd gjør jo at man tenker at legen har gjort riktig vurdering. Anonymkode: 8509d...846 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #6 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har vel fått ganske mange svar i de andre trådene dine? Ditt behov for å opprette tråd på tråd gjør jo at man tenker at legen har gjort riktig vurdering. Anonymkode: 8509d...846 Jeg har ikke lagd andre tråder om dette. Dere må jo være utrolig mye på kvinneguiden om dere ser alle tråder som lages her av hundrevis daglig. Anonymkode: 4b73c...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #7 Skrevet 21. november 2024 Hvordan har du kommet i en situasjon der fastlegen må skrive under at du er skikket til å kjøre bil? Har det skjedd noe spesielt? Anonymkode: e4f7d...57b 1
Stor pike Skrevet 21. november 2024 #8 Skrevet 21. november 2024 Noen diagnoser krever utredning på Sunnaas fx. Kan det være noe der?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #9 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan har du kommet i en situasjon der fastlegen må skrive under at du er skikket til å kjøre bil? Har det skjedd noe spesielt? Anonymkode: e4f7d...57b Alle som krysser av for psykiske vansker må ha godkjennelse fra fastlegen. Ikke rehabilitering. Anonymkode: 4b73c...193
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #10 Skrevet 21. november 2024 Det er ikke sånn at psykiske lidelser automatisk betyr at man ikke er sikker til å kjøre bil så om fastlegen har tatt denne vurderingen vedrørende deg så betyr det at legen mener at dine psykiske utfordringer ikke er forenlig med bilkjøring. Jeg har selv noen diagnoser som er ansett som alvorlige diagnoser og jeg har også veldig undervektig, men jeg har hyppig oppfølging av helsevesenet og det har aldri vært tematisert om jeg er egnet eller uegnet til å sitte bak rattet. Anonymkode: 0fcab...5be
jaeols Skrevet 21. november 2024 #11 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skal det mye til før en fastlege ikke vil skrive under at du er skikket til å kjøre bil? Min fastlege vil ikke. Jeg har ikke store problemer en gang. Har noen skjedd det hos? Anonymkode: 4b73c...193 Jeg bruker Sobril, og legen kan melde det til Statsforvalteren. Det er veldig strengt. Men noen medisiner må jeg ha mot angst og uro.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #12 Skrevet 21. november 2024 Send klage til Statsforvalter og prøv saken der (lang behandlingstid, dessverre, men bedre enn å miste lappen uten grunn) Man kan miste førerrett pga psykisk lidelse men det skal bare skje når det er nødvendig som ved alvorlig psykisk lidelse (psykoselidelser), alvorlig personlighetsforstyrrelse som gir farlig adferd, medisinbruk som ikke er forlignlig med bilkjøring osv. Anonymkode: b3a23...d2e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #13 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skal det mye til før en fastlege ikke vil skrive under at du er skikket til å kjøre bil? Min fastlege vil ikke. Jeg har ikke store problemer en gang. Har noen skjedd det hos? Anonymkode: 4b73c...193 Enda en ny tråd, på samme fastlege? Du har fått rikelig med svar i de to andre trådene dine. Anonymkode: 1baae...e89 1 1
jaeols Skrevet 21. november 2024 #14 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Send klage til Statsforvalter og prøv saken der (lang behandlingstid, dessverre, men bedre enn å miste lappen uten grunn) Man kan miste førerrett pga psykisk lidelse men det skal bare skje når det er nødvendig som ved alvorlig psykisk lidelse (psykoselidelser), alvorlig personlighetsforstyrrelse som gir farlig adferd, medisinbruk som ikke er forlignlig med bilkjøring osv. Anonymkode: b3a23...d2e Fastlegen sier at bruker jeg Imovane og Sobril så kan jeg ikke ha førerrett, stemmer det. Jeg kjører ikke bil på mange timer etter inntak. Skal det være så strengt?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #15 Skrevet 21. november 2024 https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell Les og lær. Anonymkode: 1baae...e89 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #16 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan har du kommet i en situasjon der fastlegen må skrive under at du er skikket til å kjøre bil? Har det skjedd noe spesielt? Anonymkode: e4f7d...57b Har en eks adhd, diabetes, epilepsi og noen til så må en ha fra lege. Vanligvis hvis en er bra oppfølging eller medisinert innen vise rammer går der nå helt greit. Så er egentlig mange I forhold til førerkort som egentlig ska levere. Men er nok mange som og lyver Anonymkode: 52165...88e 1
jaeols Skrevet 21. november 2024 #17 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell Les og lær. Anonymkode: 1baae...e89 Takker 🙂
jaeols Skrevet 21. november 2024 #18 Skrevet 21. november 2024 Kan de ta førerkort når en person bruker Zopiclone og Sobril? Selv om det går mange timer til bilkjøring?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #19 Skrevet 21. november 2024 jaeols skrev (19 minutter siden): Kan de ta førerkort når en person bruker Zopiclone og Sobril? Selv om det går mange timer til bilkjøring? Ja, hvis de anser at du ikke er skikket til å ha førerretten. Medisinene i seg selv gir ikke umiddelbart førerkortinndragelse, men de gjør en helhetlig vurdering. Anonymkode: b1dd5...187
jaeols Skrevet 21. november 2024 #20 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hvis de anser at du ikke er skikket til å ha førerretten. Medisinene i seg selv gir ikke umiddelbart førerkortinndragelse, men de gjør en helhetlig vurdering. Anonymkode: b1dd5...187 Så hvordan er man skikket, det må være et tøyelig begrep? Noen tåler medisiner bedre en andre. Hvordan vurderer de det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå