AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #21 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke ta til seg kunnskap om det positive for en kattunge ved å ikke bli tatt fra mor før tidligst 12 uker egentlig? Anonymkode: 07fc6...50a Akkurat. Skjønner meg ikke på noen av disse folka, de tenker ikke lenger Anonymkode: e69c9...cd2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 22. november 2024 #22 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg hentet en kattunge på 10 uker en gang, aldri mer! Kattungen var aggressiv, klorte og bet, raserte ting, suttet på møbler, tepper, klær (som en baby) og bæsjet inne gjentatte ganger.. Det var tydelig at den hadde atferdsvansker som følge av å ha blitt tatt fra mor for tidlig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #23 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg måtte hente min ved 9 uker. Drittfolkene som ikke hadde orka å kastrere sin egen katt hadde kjøpt seg sydentur og kom til å drepe ene kattungen om ingen hentet den. Så da henta jeg den. Den ble ganske snål. Tåler ikke andre dyr, det tar årevis med hyppig kontakt med et menneske før hun liker dem. Det første året jeg møtte mannen min tissa hun i senga hver gang han lå over. Meg er hun forresten besatt av, kan ikke huske sist jeg fikk være alene på badet de siste 14 årene, hun blir desperat om jeg går inn uten henne. Hun kan ikke å mjaue ordentlig, har aldri helt "skjønt" hvordan hun skal leke, og har alltid satt fast klørne i ting og blitt hengende fast uten at hun egentlig har ment å trekke ut klørne. Hun trenger å passes på en del, trenger myye oppmerksomhet og det er skikkelig kjipt at hun er så lite sosialisert. Anonymkode: daff7...99a Her er det nok andre feil enn at den ble hentet tre uker for tidlig. Jeg flaska opp en kattunge fra den var fire dager (mor ble påkjørt) og den ble da ikke i nærheten av noe sånt når den ble voksen. Anonymkode: 83e40...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #24 Del Skrevet 22. november 2024 Paneera skrev (12 minutter siden): Jeg hentet en kattunge på 10 uker en gang, aldri mer! Kattungen var aggressiv, klorte og bet, raserte ting, suttet på møbler, tepper, klær (som en baby) og bæsjet inne gjentatte ganger.. Det var tydelig at den hadde atferdsvansker som følge av å ha blitt tatt fra mor for tidlig. Og dette fortsatte eller ble det bedre etter hvert? Anonymkode: eb5ff...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #25 Del Skrevet 22. november 2024 Paneera skrev (12 minutter siden): Jeg hentet en kattunge på 10 uker en gang, aldri mer! Kattungen var aggressiv, klorte og bet, raserte ting, suttet på møbler, tepper, klær (som en baby) og bæsjet inne gjentatte ganger.. Det var tydelig at den hadde atferdsvansker som følge av å ha blitt tatt fra mor for tidlig. Så alle katter som tidligere ble hentet når de var 8 uker oppfører seg sånn tenker du? Anonymkode: 83e40...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #26 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det nok andre feil enn at den ble hentet tre uker for tidlig. Jeg flaska opp en kattunge fra den var fire dager (mor ble påkjørt) og den ble da ikke i nærheten av noe sånt når den ble voksen. Anonymkode: 83e40...e40 Hvordan ble denne pusen da? Anonymkode: eb5ff...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 22. november 2024 #27 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og dette fortsatte eller ble det bedre etter hvert? Anonymkode: eb5ff...b45 Det hjalp da katten var stor nok til å slippes ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #28 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan ble denne pusen da? Anonymkode: eb5ff...b45 Den ble som en helt vanlig normal katt. Anonymkode: 83e40...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #29 Del Skrevet 22. november 2024 Vi hentet vår katt da den var 14 uker gammel, og det er den mest harmoniske og lydige katten vi har hatt. Gikk ikke så bra med den som var 9 uker, da moren måtte avlives. Den sluttet aldri å sutte på ting eller bite, uansett hvor gode råd vi fikk av dyrlege. Anonymkode: 7bd83...4ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #30 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så alle katter som tidligere ble hentet når de var 8 uker oppfører seg sånn tenker du? Anonymkode: 83e40...e40 Det er en stor risiko å ta for et dyr du trolig skal ha i ca. 15 år+. Hvis man kan vente, så venter man. Ekstremt uansvarlig av katteeiere å gi de bort før, det er ikke på gøy den alderen er satt... Anonymkode: 7bd83...4ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #31 Del Skrevet 22. november 2024 Vi hentet kattunge når den var 8 uker gammel (det var normalen da). Verdens fineste og roligste katt. Tror det har med lynnet å gjøre, og vi merket aldri til noe problem med å få en kattunge på den alderen. men det er jo informasjon i senere tid om at de har svært godt av de ekstra 4 ukene hos mor, og jeg hadde nok ikke valgt å hente tidligere enn 12 ukers alder i dag med mindre det ikke var noen andre alternativer. Har også mottatt 3 uker gammel kattunge som ble forlatt ute. Den slevde og suttet på alt i alle sine leveår. Jeg tror faktisk det var et resultat av å miste mor for tidlig.. Anonymkode: 776b0...a6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #32 Del Skrevet 22. november 2024 Våre var 11 uker gamle, vi skulle gente de uka etter men så skjedde det ett eller annet og de måtte hentes før. Det gikk helt utmerket. Men de var to. Anonymkode: 95d8b...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 22. november 2024 #33 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg vil ikke gå i mot anbefaling om å tidligst hente når de er 12 uker, men jeg har sett en del kull hvor enkelte av ungene er veldig selvstendige etter 10 uker, og dynamikken i søskenflokken ikke er helt optimalt for dem. Spesielt små hunnkatter kan bli engstelige om de er forsiktige av seg og har viltre brødre. Ikke at de ikke lærer av å være med søsknene sine i 2 uker til, men jeg tror ikke de har noe vondt av å bli alene som 10 uker gammel heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #34 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat. Skjønner meg ikke på noen av disse folka, de tenker ikke lenger Anonymkode: e69c9...cd2 De er jo ikke så utrolig søte og små lengre når de er 12+ uker. De er finest med blå øyne sann som på mennesker. Anonymkode: 68b0c...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille05 Skrevet 23. november 2024 #35 Del Skrevet 23. november 2024 Har henter mine katter når de var nesten 14 uker. 12 er anbefalt og de trenger den tiden med mor og evt. søsken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #36 Del Skrevet 23. november 2024 Pernille05 skrev (12 minutter siden): Har henter mine katter når de var nesten 14 uker. 12 er anbefalt og de trenger den tiden med mor og evt. søsken. Har de ikke søsken er ikke de siste par ukene så viktig faktisk, men enebarn blir litt spesielle uansett. Anonymkode: 4d2b3...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille05 Skrevet 23. november 2024 #37 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de ikke søsken er ikke de siste par ukene så viktig faktisk, men enebarn blir litt spesielle uansett. Anonymkode: 4d2b3...18a Ville uansett holdt meg til det Mattilsynet anbefaler. . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #38 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 7.50): Sosialisering med andre kattunger er viktig disse to ukene. Jeg trodde forresten det var 14 uker, ikke 12? Anonymkode: d1821...64b Oppdrettere pleier å vente til 14 uker, har jeg inntrykk av. Jeg hentet mine Ragdoll-puser når de var 14 uker. For å svare Ts, 10 uker er tidlig. Vår familiekatt som vi fikk når jeg var liten, ble tatt for tidlig fra moren fordi familien skulle på ferie. Katten ble aldri håndterbar og ble aggressiv og redd uten forvarsel. Det skyldtes neppe kun at hun var for liten (vet ikke alder, men definitivt yngre enn 12 uker), men også at hun var alt for lite sosialisert. Men jeg ville uansett ikke har turt å hente før anbefalt alder, som er minst 12 uker. Anonymkode: f3e16...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #39 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): De er jo ikke så utrolig søte og små lengre når de er 12+ uker. De er finest med blå øyne sann som på mennesker. Anonymkode: 68b0c...106 Sprø holdning. Jeg har Ragdoll, som jo har blå øyne hele livet, men katter er så klart søte også som voksne, og uavhengig av øyenfarge. De vokser seg raskt store, og er ikke katten interessant når den ikke er "liten og søt" lenger, så kan man ikke ha katt. Da passer det nok bedre med en kosebamse. Anonymkode: f3e16...652 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #40 Del Skrevet 23. november 2024 Ville ventet. De lærer mye om renslighet i den perioden også Anonymkode: 274c8...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå