Johan uten land Skrevet 21 timer siden #41 Del Skrevet 21 timer siden Gode poteter - helst Kerrs Pink - eventuelt mandelpoteter. Så det hjemmelaget rødkål. Gulrot og rosenkål. Dessuten svisker og epler. Har aldri saus til - bruker bare den herlige sjyen/fettet som kommer fra ribba. Ser at noen har sylta rødløk til - høres godt ut med noe litt friskt. De siste årene har jeg drukket vin til - de siste par årene hvitvin, som er litt friskere en øl/akevitt/rødvin.. . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 21 timer siden #42 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Skal jeg lage ribbe så kjøper jeg helst fra kjøttdisk. Foretrekker selv tykkribbe (heter det det? 🤭) den skal krydres minst fire dager før den skal stekes. Bruker MYE krydder og gnikker og gnur det godt inn i kjøttstykket inkl nedimellom svoren. Lager sjysaus og smaker den til etter hvordan jeg liker den. Serveres sammen med kokte (selvfølgelig skrelte 😅) poteter, rødkål, makaroni(det er helt sinnsykt godt med saus på 😁) pepperstekte gulrøtter og dampede grønnsaker (gjerne blomkål/brokkoli) aah, nå ble jeg sulten. Endret 21 timer siden av PurpleTuliip 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #43 Del Skrevet 21 timer siden Da jeg vokste opp pleide vi å spise ribbe med kokte poteter (uten skall), surkål, rosenkål og potetlesfser til. I tillegg hadde vi to typer pølse til, hvite medisterpølser og mørke innmatspølser. Og sennep! Anonymkode: d0e2d...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #44 Del Skrevet 21 timer siden Poteter, surkål, sjysaus, tyttebær, medisterkaker, sosisser, bakte epler og svisker. Anonymkode: 024c5...8e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 20 timer siden #45 Del Skrevet 20 timer siden Mandelpoteter, saus med kraft fra ribba, surkål, rødkål, medisterkaker, pølser, koteletter, salt potetgull, tyttebærsyltetøy, søvløk, brokkoli og gulrot. Gleder meg til jul! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 19 timer siden #46 Del Skrevet 19 timer siden Kleppmelk skrev (53 minutter siden): Mandelpoteter, saus med kraft fra ribba, surkål, rødkål, medisterkaker, pølser, koteletter, salt potetgull, tyttebærsyltetøy, søvløk, brokkoli og gulrot. Gleder meg til jul! Det er det en kaller for en ordentlig feast 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisanna Skrevet 19 timer siden #47 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Vi pleier å ha potet- og selllerirotstappe, lagd med fløte og litt ribbefett, rødkål, surkål, og kokt mandelpotet 😺 Litt overkill med to typer poteter mens stappa er så feit og mektig at den er mer som fløtesaus å beregne 😂 Endret 18 timer siden av Lisanna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #48 Del Skrevet 19 timer siden Svineribba ruter saltes og krydres godt noen dager før langtidssteking med medisterpølse eller sosisser, hjemmelagde medisterkaker og svisker. Tilbehør ellers er kokte poteter, tyttebærgele eller rørte tyttebær, rosenkål, babygulerøtter og stekefett som saus. Til pinnekjøtt er det kokte poteter og kålerabistappe. Evn med noen gulerøtter i stappa. Det hender potetene blir brukt som underlag ved dampinga av kjøttet. Damper alltid lenger enn det som står på pakkene for ekstra mørt kjøtt. Anonymkode: 275a0...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #49 Del Skrevet 18 timer siden Krydrer og ruter ribba selv. Til har vi sjysaus, amadinepoteter, hjemmelagede medisterkaker, lokalprodusert julepølse fra slakter, hjemmelaget rødkål, svensk sennep, pickles om jeg husker det, ovnsstekt rosenkål med løk og valnøtter, og ripsgele. Anonymkode: ecdd1...a0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #50 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er selv fra vestlandet, og her serveres ribbe hos de fleste med skysaus/ kraft, poteter, rødkål/ surkål, rosenkål og eventuelt julepølse og medisterkaker for dem som liker det. Jeg fikk en gang ribbe tilberedt av nordlendinger og det var altså magisk godt 😍 De hadde heller potetmos, og denne var ispedd både fløte og litt kraft fra ribben. Ribben ble krydret av dem, ikke kjøpt ferdig, og de tok på "mye mer enn du tror du trenger". Tilbehør var rødkål og ertestuing. Ertestuing, bønner og banan er vel det eneste av frukt/ grønt jeg ikke spiser, men resten var altså helt fortreffelig og jeg planlegger å prøve meg på det samme her hjemme i år Har dere noe som er spesielt for deres område eller hemmeligheter som gjør det ekstra godt? Hiv inn råd og tips 🎅 Anonymkode: cd276...ec4 Til ribbe bruker vi surkål, rødkal, mandelpoteter og lett brun saus. Bruker ikke ribbefett i sausen, ribbe-middagen i seg selv er kraftig nok. Anonymkode: bc8d7...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10 timer siden #51 Del Skrevet 10 timer siden Ribbe med sprøstekt svor, mandelpotet, rosenkål, brokkoli, gulrot, fløtesaus, tyttebærsyltetøy, sossisser og surkål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 8 timer siden #52 Del Skrevet 8 timer siden Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå