Gå til innhold

Later som ingenting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr.. eller.. vi har «holdt på» lenge. På grunn av ulike omstendigheter har vi ikke blitt et par men vi har kontakt hver dag. Ringes i timevis og treffes når vi kan (5-6 ganger per måned). Problemet er at han ikke vet hva han vil. Å bli sammen med meg innebærer en stor endring i livet så jeg forstår at det er vanskelig å ta steget men nå har det gått veldig lang tid (to år) og han sier fortsatt at han fremdeles ikke vet hva han vil. Jeg vet det høres helt tragisk ut og at jeg burde avsluttet for lenge siden men jeg klarer ikke. De gangene jeg tar opp med han hva jeg føler og konfronterer han med hva han føler ender det alltid opp med at han blir fornærmet eller irritert og samtalen avsluttes. Innimellom har jeg ikke fått sagt det jeg vil og sender derfor en del meldinger for å forklare hva jeg mener. Enten så svarer han ikke på dette eller så svarer han veldig kort. Som f.eks «du vet hva jeg føler» «slutt nå da» «hmm».. og der stopper det. Dagen etter ringer han meg og later som ingenting. Når jeg tar det opp så sier han «skal du begynne igjen nå» «jeg orker ikke sånt styr» «alt jeg gjør er feil». Er det flere som har vært gjennom dette? Nå har jeg fått nok og skal kutte kontakt. Er dette normal oppførsel? Innimellom tror jeg det er jeg som overdriver men jeg får hentet inn fornuften igjen ganske fort. Jeg har et håp om at han skal innse hva han mister nå som jeg forsvinner og endre seg, men helt innerst inne tror jeg jeg håper han bare skal la meg være så jeg får gå gjennom sorgprosessen og bli ferdig med dette helvettet

Anonymkode: d9d69...8a9

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overdriver ikke, han har hatt mer enn lang nok tid til å bestemme seg og hadde gjort det for lenge siden dersom han faktisk ville blitt sammen med deg. Kom deg bort, han kommer aldri til å ta steget når det er gått så lang tid. Han trives med situasjonen og drar det bare ut.

Anonymkode: f152e...eea

• Liker 2
Skrevet

Gjør det slutt. Jeg mener det, her kaster du bort tiden 

Anonymkode: dda03...60d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter to år tenker jeg at det må bli en avklaring? Hadde ikke orket å ha det sånn så lenge...

• Liker 2
Skrevet

Jeg antar du er elskerinna, og han ikke er klar for å gå fra partner for å bli sammen med deg.

Uansett: Her blir du brukt. Han gir ikke mer enn han ønsker å gi, og du kan ikke presse ham til å gi mer. Han kommer ikke til å ønske å gi deg noe mer.

Du har to reelle valg (gjelder uavhengig av om han er singel eller i annet forhold): 

1) Fortsette som nå uten noen endringer. Det blir ingen endringer i fremtiden heller.

2) Gå fra ham. Slutte å kaste bort tid og følelser på noe som aldri vil bli noe mer.

Anonymkode: d133f...6cc

• Liker 3
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å bli sammen med meg innebærer en stor endring i livet så jeg forstår at det er vanskelig å ta steget men nå har det gått veldig lang tid (to år) og han sier fortsatt at han fremdeles ikke vet hva han vil.

Nei. Forståelse er det slutt på etter så lang tid.

Etter to år burde dette vært avklart for lenge siden. Du er elskerinnen og tidsfordrivet hans.. du er den han er med mens han venter på noe bedre...

Du bør, for din egen selvrespekt, droppe denne guttevalpen og gå din egen vei. Han her gjør ikke annet enn å holde deg tilbake!

Anonymkode: 03b1a...b7b

Skrevet

Nei. Dette er svært unormalt. 

Dvs det er nok normalt for drittsekker, men ikke for vanlige, oppegående menn. 

Skrevet

Hvilken stor endring utgjør det å bli ett par?

Han vet veldig godt hva han vil, det blir tydelig når det har gått to år. Han vil være singel, fri til å hoppe på de kvinnfolkene han ønsker, og samtidig ha tilgang på sex hos deg når han har lyst.

Anonymkode: a1b74...357

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, han har ingen intensjon om å bli sammen med deg, dette skulle du ha kuttet ut lenge før det var gått 2 år.

Anonymkode: 11802...ed4

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kjøpe hele kua når du får melk! 
Kutt hans tilgang på deg asa! Enten går han da all in eller så går han videre og da vil du uansett få svaret ditt og kan samtidig gå videre med liver ditt også! 
Jeg gjorde nettopp dette. Vært snill og tålmodig altfor lenge, på tide finne en annen mann. De er alle like, mann er mann, gå videre ☺️ han er ikke spesiell, bare du som har skapt slik bilde av han i hode ditt! 

Anonymkode: 5f1ef...110

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, mange har vært i denne situasjonen. Faktisk så mange at denne nøyaktige dynamikken er studert nøye og beskrevet godt psykologien rundt tilknytningsteori. 

Søk opp "the anxious and avoidant dance" og sug til deg alt av kunnskap på finner. Hvis du ikke liker å lese, så går du til instagram eller tiktok eller youtube. Et hav av info om nøyaktig dette.

Der vil du også se at den eneste måten å endre dynamikken på, er hvis du trekker din energi kraftigggggg tilbake. Dess mer du pusher, dess mindre vil han komme mot deg.

Anonymkode: 3a6a7...5a7

• Nyttig 1
Skrevet

Ta hintet, han er fornøyd slik det er - du er ikke, avslutt og gå videre eller aksepter at dette er det han har å gi. Slutt å mase, spørre eller sende masse meldinger, ta et valg for egen del; bli eller gå. 

• Liker 1
Skrevet

Litt kjipt for å lese de entydige svarene deres men dere har jo rett. Jeg forstår at han har det komfortabelt nå og at han får det han vil, men håper jo egentlig at han skal forstå at han mister meg om han ikke «går ut av komfortsonen» nå. TS

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg vet i hvertfall hva han vil,så om du ikke vet det,så kan du fortelle han det jeg sa:

HAN VIL HA EN EVIG FUCK FRIEND - No strings attached. Mannen lever sitt beste liv!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Litt kjipt for å lese de entydige svarene deres men dere har jo rett. Jeg forstår at han har det komfortabelt nå og at han får det han vil, men håper jo egentlig at han skal forstå at han mister meg om han ikke «går ut av komfortsonen» nå. TS

Det kommer han ikke til å forstå fordi han fremdeles har deg.

Hvis han mister deg, KAN det hende at han innser at det er deg han vil ha - men det kan også hende at han tenker "meh".

Vil du virkelig ha en som ser det du har å gi og tenker "meh"? Når du kan finne andre som oppriktig setter pris på deg?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kommer han ikke til å forstå fordi han fremdeles har deg.

Hvis han mister deg, KAN det hende at han innser at det er deg han vil ha - men det kan også hende at han tenker "meh".

Vil du virkelig ha en som ser det du har å gi og tenker "meh"? Når du kan finne andre som oppriktig setter pris på deg?

Nei, du har helt rett. Jeg kjenner heldigvis endelig at følelsene mine for han har blitt svakere fordi han er så lite følelsesmessig påkobla.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Fant80 skrev (19 minutter siden):

Jeg vet i hvertfall hva han vil,så om du ikke vet det,så kan du fortelle han det jeg sa:

HAN VIL HA EN EVIG FUCK FRIEND - No strings attached. Mannen lever sitt beste liv!

Jeg vet, og det har jeg visst lenge. Jeg lurer derimot på hva som skjer når denne «evige fuckfrienden» hans ikke orker dette mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vet, og det har jeg visst lenge. Jeg lurer derimot på hva som skjer når denne «evige fuckfrienden» hans ikke orker dette mer. 

Mest sannsynlig skjer det ingenting. Niks nada.

Eller jeg burde si, det aller mest sannsynlige er at han gir deg akkurat nok brødsmuler for å få deg tilbake. Uten å faktisk endre noe som helst. Og hvis du fremdeles er hekta, går du fem på..

Eventuelt finner han bare en ny en. Dette er ikke en fyr som vet å sette pris på deg, det kan du være helt sikker på.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser at du ikke svarte den som spurte om det er en gift mann du holder på med, så da antar jeg at det handler om en opptatt mann.

Der mistet både du og han min sympati. Du har kastet bort to år av livet ditt på en sånn fyr. Utrolig.

Anonymkode: e1108...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ser at du ikke svarte den som spurte om det er en gift mann du holder på med, så da antar jeg at det handler om en opptatt mann.

Der mistet både du og han min sympati. Du har kastet bort to år av livet ditt på en sånn fyr. Utrolig.

Anonymkode: e1108...cf7

Den som selv er ren kan kaste den første sten!

Anonymkode: 3e316...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...