AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #61 Del Skrevet 21. november 2024 Er oppvokst med mor som var alkoholiker og reagerte vel mest når jeg kom i tenårene og ble voksen på dette. Har selv tatt ett par glass til maten når jeg fikk egne barn men har vært bevisst på aldri å bli beruset rundt dem. Spurte dem når de var voksne om de noen gang hadde sett oss foreldre fulle, og nei, det hadde de aldri. så ett glass eller to til maten osv har jeg levd godt med. Men sliter jo selv når julen kommer, selv om alle er voksne, og den helvetes akevitten kommer på bordet. Hater fremdeles når enkelte i svigerfamilien blir synlig beruset (selv om alle er over 30 år). HVorfor skal man shotte på julaften :(.... HVis barn reagerer på dette så bør man holde seg borte fra alkohol, også ett glass. Hører jenter ofte reagerer mer enn sønner på dette. Tror nok ofte de er mer vare på at man endrer sinnsstemning. Og noen blir jo ikke glade, men triste eller kranglete når de drikker. De bør jo absolutt ikke drikke rundt barn. Så her bør man vel føle seg frem en hver familie uten at det finnes noen fasit på hva vi kan kreve at ANDRE familier gjør? Anonymkode: 6940e...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 21. november 2024 #62 Del Skrevet 21. november 2024 Al34n0nym1 skrev (1 time siden): Som sagt, drikker du alkohol, ja da er du like ille som de du mener om de som drikker lørdag/fredag. Du likestiller en halvliter 4.7% øl med en flaske whisky ila en kveld altså? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #63 Del Skrevet 21. november 2024 Ett vin eller to til maten? Uproblematisk. Begge foreldre "godt beruset" flere dager hver uke? Barnevernsak, helt klart. Skjønner ikke at du lurer. Anonymkode: 68304...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #64 Del Skrevet 21. november 2024 Dere som nevner kjøring... Jeg har ikke bil, og man kan ikke tvinges til å eie bil når man har barn. Taxi finnes. Men man kan jo ikke ha ansvar for barn når det ikke finnes en edru person i huset. Hvis begge foreldre er "godt beruset", så er det vilt uansvarlig. For da kan man ikke ta fornuftige valg hvis det skulle skje noe. Anonymkode: 68304...8a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #65 Del Skrevet 21. november 2024 Her er det mye svart-hvite meninger altså! Jeg kan *lett* drikke vin på fredag og/eller lørdag, og kanskje til og med om jeg har en ekstra fridag. Det er ikke synonymt med at jeg hverken har et problem ELLER at ungene tar skade av det og at barnevernet trenger og tilkalles. Man trenger ikke ta det personlig om noen mener at du klarer deg uten alkohol en dag. . Det er faktisk fult mulig for et normalt oppegående menneske å drikke alkohol på en fornuftig og god måte over flere timer (heller flere timer, enn masse alkohol på kort tid) uten å bli grøfte-dritings og ute av stand til å fatte gode beslutninger. Ingenting skjer om du ikke får drikke alkohol en dag! Det er så utrolig "norsk" å tro at alkohol er synonymt med grøftefylla. Og hva folk måtte mene at de ønsker å gjøre med sin egen kropp om de ikke skader andre er helt opp til dem. Ingen barn tar skade av en forelder som drikker vin med mindre forelderen blir til skade for seg selv eller andre. Anonymkode: 2bbaf...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #66 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Her er det mye svart-hvite meninger altså! Jeg kan *lett* drikke vin på fredag og/eller lørdag, og kanskje til og med om jeg har en ekstra fridag. Det er ikke synonymt med at jeg hverken har et problem ELLER at ungene tar skade av det og at barnevernet trenger og tilkalles. Man trenger ikke ta det personlig om noen mener at du klarer deg uten alkohol en dag. . Det er faktisk fult mulig for et normalt oppegående menneske å drikke alkohol på en fornuftig og god måte over flere timer (heller flere timer, enn masse alkohol på kort tid) uten å bli grøfte-dritings og ute av stand til å fatte gode beslutninger. Ingenting skjer om du ikke får drikke alkohol en dag! Det er så utrolig "norsk" å tro at alkohol er synonymt med grøftefylla. Og hva folk måtte mene at de ønsker å gjøre med sin egen kropp om de ikke skader andre er helt opp til dem. Ingen barn tar skade av en forelder som drikker vin med mindre forelderen blir til skade for seg selv eller andre. Anonymkode: 2bbaf...eeb Jeg tar utgangspunkt i "godt beruset". Går da ut ifra at de er synlig beruset. Anonymkode: 68304...8a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #67 Del Skrevet 21. november 2024 Spørs vel helt hvor beruset de eventuelt blir? Ser ikke noe galt ved å ta seg noen glass, spesielt om det er etter leggetid. Synes dog man burde være såpass lite beruset at du kan oppføre deg «normalt» og om noe skulle skje så er man oppegående nok til å handle. Alkohol er veldig individuelt, selv hadde jeg maks tatt 2 glass. Anonymkode: e5ec5...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 21. november 2024 #68 Del Skrevet 21. november 2024 Hvorfor svarer folk på ting som ikke har noe med saken å gjøre? Er folk dumme? Det står i HI at personene det gjelder drikker hver helg og er FULLE. Også svarer folk at «ting er ikke så svart-hvitt» og «folk må da kunne drikke med barn uten å være alkoholikere». Er det det som er saken her? Faen så dumme folk er… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. november 2024 #69 Del Skrevet 21. november 2024 Dojakitty skrev (1 time siden): Hvorfor svarer folk på ting som ikke har noe med saken å gjøre? Er folk dumme? Det står i HI at personene det gjelder drikker hver helg og er FULLE. Også svarer folk at «ting er ikke så svart-hvitt» og «folk må da kunne drikke med barn uten å være alkoholikere». Er det det som er saken her? Faen så dumme folk er… Enig med deg m n så er det jo og noen her inne som ikke skiller mellom ett glass og flatfyll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. november 2024 #70 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tar utgangspunkt i "godt beruset". Går da ut ifra at de er synlig beruset. Anonymkode: 68304...8a8 Det jeg og tenker. Godt beruset er GODT beruset. Ikke lettere beruset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #71 Del Skrevet 21. november 2024 Dojakitty skrev (1 time siden): Hvorfor svarer folk på ting som ikke har noe med saken å gjøre? Er folk dumme? Det står i HI at personene det gjelder drikker hver helg og er FULLE. Også svarer folk at «ting er ikke så svart-hvitt» og «folk må da kunne drikke med barn uten å være alkoholikere». Er det det som er saken her? Faen så dumme folk er… Er du ny her? Etterhvert går debatten på enkeltinnlegg. Du må se hva folk siterer for å se hva de responderer på. Er det et innlegg som sier 1-2 glass bør gå, så bommer de på HI. Er det et innlegg som siterer noen som sier at totalavhold er det eneste som gjelder, så er det en respons på dette innlegget. Anonymkode: 13aab...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #72 Del Skrevet 21. november 2024 Mora mi var en drittkjerring edru, når hun hadde litt innabords slappet hun av, og lot meg være i fred. Skulle rett og slett ønske hun drakk oftere. Selv drikker jeg ikke alkohol da jeg ikke liker smaken, og stort sett bare blir trøtt. Anonymkode: 2c637...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 21. november 2024 #73 Del Skrevet 21. november 2024 Vi har aldri drukket alkohol så lenge barna var våkne . Men å ta et glass eller to når de har sovnet ser jeg ingen problem med. Og så kan noen ta den "hva om noe skjer ,de blir syke ect" en annen plass Det skjedde aldri hos oss. Barna er nå voksne. Og har et fornuftig forhold til alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 21. november 2024 #74 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 12.27): Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 nei. absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå