AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #41 Skrevet 20. november 2024 Godt beruset betyr ulikt for mange. Man må også ta i betraktning at øyet som ser gjør sine videre ring subjektivt, som regel. Så hvis man vet det å være tydelig beruset kan være fnising, snakke høyere, være mer brå+++, så kan man lett se seg blind på det. Kun fokusere på "uriktig" atferd knyttet til inntak og ikke helheten. Da klarer man raskt å få flest argumenter for det man tenker selv. Noen drikker flere glass en kveld, men sakte over flere timer. Andre heller innpå 3 glass på 1,5t. Alkoholprosent har også noe å si. Sier ikke at dette er tilfelle, men vi trenger flere opplysninger. Jeg og mannen kan drikke litt i helgene. Blir stort sett etter barna er lagt. Og vi legger oss i rimelig tid. Noe. Ganger blir det et glass før barna er lagt til middagen. Jeg er selv vokst opp med at foreldrene mine drakk litt, jevnt og trutt lørdagskvelden. Vi hadde god mat, satt foran tven og så på show/film eller spilte sammen. Husker det som veldig sosialt. Ingenting negativt. Anonymkode: e9c51...1a1 2 1
Dojakitty Skrevet 20. november 2024 #42 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 12.27): Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 Omsorgssvikt
Dojakitty Skrevet 20. november 2024 #43 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og jeg har vokst opp med foreldre som gjerne delte en flaske vin til middagen. Tok til og med innimellom en aperitiff først. Trygg og god oppvekst. Merket aldri annet enn omsorg. Utrygge foreldre er utrygge foreldre, alkohol eller ikke. Anonymkode: 13aab...dd2 Har du vanskelig for det? LESER DU HI? 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #44 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 12.27): Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 når alkoholen er så sentral tenker jeg den er et problem… Anonymkode: 30551...798 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #45 Skrevet 20. november 2024 Dojakitty skrev (31 minutter siden): Har du vanskelig for det? LESER DU HI? Det var ikke HI jeg siterte. Anonymkode: 13aab...dd2 3
Reign Skrevet 20. november 2024 #46 Skrevet 20. november 2024 Brunello skrev (4 timer siden): Spørsmålet er hva du legger i beruset. Du er beruset foran barna dine du også når du drikker et par enheter. Men du er tydelig vis komfortabel med det (det er jeg også). Nei, jeg blir ikke beruset av et par enheter. Jeg kan faktisk drikke en halvliter butikkøl til mat og lovlig kjøre under 15 minutter senere, fordi jeg er en svær kar. To enheter ila en kveld gjør meg ikke beruset. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #47 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, jeg mener folk både med og uten barn skal holde seg unna alkohol. Anonymkode: e9843...1b5 Det må du fint mene, men det er vel litt på siden av poenget her… Anonymkode: fa0e2...605 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #48 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt beruset betyr ulikt for mange. Man må også ta i betraktning at øyet som ser gjør sine videre ring subjektivt, som regel. Så hvis man vet det å være tydelig beruset kan være fnising, snakke høyere, være mer brå+++, så kan man lett se seg blind på det. Kun fokusere på "uriktig" atferd knyttet til inntak og ikke helheten. Da klarer man raskt å få flest argumenter for det man tenker selv. Noen drikker flere glass en kveld, men sakte over flere timer. Andre heller innpå 3 glass på 1,5t. Alkoholprosent har også noe å si. Sier ikke at dette er tilfelle, men vi trenger flere opplysninger. Jeg og mannen kan drikke litt i helgene. Blir stort sett etter barna er lagt. Og vi legger oss i rimelig tid. Noe. Ganger blir det et glass før barna er lagt til middagen. Jeg er selv vokst opp med at foreldrene mine drakk litt, jevnt og trutt lørdagskvelden. Vi hadde god mat, satt foran tven og så på show/film eller spilte sammen. Husker det som veldig sosialt. Ingenting negativt. Anonymkode: e9c51...1a1 Jeg er helt enig i dette. Mamma og pappa kunne ta en whisky på kvelden uten at jeg tok noen skade. Jeg vil dog bemerke at terskelen for å selv merke at du har endret deg er upålitelig. Anonymkode: fa0e2...605 1
Al34n0nym1 Skrevet 20. november 2024 #49 Skrevet 20. november 2024 Jeg tenker at barnevernet må inn i bildet. Man skaffer seg ikke barn for å kunne drikke alkohol, om så det kun er en enhet. Isåfall, vent til de er 18år og ute av huset.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #50 Skrevet 20. november 2024 Mor til to, 18 og 22. Vi har alltid hatt fokus på « kjærestetid» ved kjøkkenbordet m litt god mat og vin i helgene, Selvsagt har ungene fått være m og,men når de var små ble det etter leggetid. Når de har vært større har vi sittet sammen og pratet og kost oss. Mener vi har klart å balansere det bra, for sønn når han var 16 så… « mamma, kan ikke du drikke deg litt full en gang, så jeg får se hvordan du blir😂det hadde vært gøy» Eg svarte bare .. det skal du få slippe 😅 men ravende fulle foreldre skal barn få slippe. Litt godt humør er greit.. men en må ha et forhold til alkohol der en ikke blir bråkete og kranglete. Anonymkode: 39252...b5c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #51 Skrevet 20. november 2024 Pappa ble "gøyal" når han drakk. Men han skiftet personlighet. Han var en fremmed, og jeg ble redd. Bare jeg hørte den første ølkorken som spratt på lørdagen, så fikk jeg vondt i magen. Han gjorde aldri noe slemt. Jeg sa ikke noe, så han visste ikke at det plaget meg. Jeg drikker ikke uten at jeg har barnevakt. Anonymkode: 30969...f9b 1
Maleficenta Skrevet 21. november 2024 #52 Skrevet 21. november 2024 Al34n0nym1 skrev (8 timer siden): Jeg tenker at barnevernet må inn i bildet. Man skaffer seg ikke barn for å kunne drikke alkohol, om så det kun er en enhet. Isåfall, vent til de er 18år og ute av huset. Nå overdriver du. Er enig i at å drikke seg beruset er galt men en enhet er ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #53 Skrevet 21. november 2024 Jeg er oppvokst med foreldre som drakk daglig. Og det var akkurat som om det manglet noe, den ekstra hyggelige delen dersom mamma drakk vann og ikke vin. Sett i ettertid er jo dette galskap. Jeg drikker ikke når barna er hjemme. Drikker ikke på julaften heller. Skal jeg ha meg en fest så har vi barnefri. Skal sies at jeg ikke liker å drikke bare for å drikke. drikker jeg så er det for å bli full. 1-2 gr i året holder. Anonymkode: eeb67...1b5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #54 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er oppvokst med foreldre som drakk daglig. Og det var akkurat som om det manglet noe, den ekstra hyggelige delen dersom mamma drakk vann og ikke vin. Sett i ettertid er jo dette galskap. Jeg drikker ikke når barna er hjemme. Drikker ikke på julaften heller. Skal jeg ha meg en fest så har vi barnefri. Skal sies at jeg ikke liker å drikke bare for å drikke. drikker jeg så er det for å bli full. 1-2 gr i året holder. Anonymkode: eeb67...1b5 en ting til; jeg ble aldr hentet noen steder fordi de hadde drukket. Selv vil jeg være edru så jeg kan hente ungdommen om de er ute på noe. Anonymkode: eeb67...1b5
Al34n0nym1 Skrevet 21. november 2024 #55 Skrevet 21. november 2024 Maleficenta skrev (4 timer siden): Nå overdriver du. Er enig i at å drikke seg beruset er galt men en enhet er ikke noe problem En liten sniff av kokain er heller ille noe problem? En liten hasjtrekk er ikke noe problem? En liten kjøttbit(om man er veganer)er heller ingen problem ? En liten peanøtt(om man er allergisk) er vel heller ikke noe problem? Ja, kunne ha ramset en lang liste over ting som kan anses som "ikke noe problem" Som sagt, drikker du alkohol, ja da er du like ille som de du mener om de som drikker lørdag/fredag.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #56 Skrevet 21. november 2024 Al34n0nym1 skrev (15 minutter siden): En liten sniff av kokain er heller ille noe problem? En liten hasjtrekk er ikke noe problem? En liten kjøttbit(om man er veganer)er heller ingen problem ? En liten peanøtt(om man er allergisk) er vel heller ikke noe problem? Ja, kunne ha ramset en lang liste over ting som kan anses som "ikke noe problem" Som sagt, drikker du alkohol, ja da er du like ille som de du mener om de som drikker lørdag/fredag. For en sammenligning. Hasj og kokain er ulovlig, jeg er ikke lovbryter. Nei, en vegetarianer har virkelig ikke vondt av en kjøttbit. Selv muslimer er unnskyldt om de ikke visste at maten inneholdt svin. Man spiser da vitterlig ikke ting man er allergisk mot. Rødvin til maten er ingen av disse tingene... Anonymkode: 13aab...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #57 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 17.07): Så du syns det er riktig å lukke øynene og la være å blande seg, når små barn blir skadelidende under foreldres alkoholinntak? Ts Anonymkode: fbabc...ba0 Neste gang du vet de drikker såpass så får du ringe barnevernsvakta Anonymkode: 23216...a6a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #58 Skrevet 21. november 2024 Mine foreldre tok seg en fest/drakk hver helg da jeg var barn. Var som regel sammen med venner/familie, hvor alltid én av de voksne var så og si edru mensvi barna hang sammen og drev med vårt. Jeg husker jeg syntes det var gøy og hadde ingen problemer med det. Også i voksen alder tenke jeg ikke det var særlig problematisk Anonymkode: 23a47...9e6
Maleficenta Skrevet 21. november 2024 #59 Skrevet 21. november 2024 (endret) Al34n0nym1 skrev (41 minutter siden): En liten sniff av kokain er heller ille noe problem? En liten hasjtrekk er ikke noe problem? En liten kjøttbit(om man er veganer)er heller ingen problem ? En liten peanøtt(om man er allergisk) er vel heller ikke noe problem? Ja, kunne ha ramset en lang liste over ting som kan anses som "ikke noe problem" Som sagt, drikker du alkohol, ja da er du like ille som de du mener om de som drikker lørdag/fredag. Eh kokain og hasj er ulovlige rusmidler.... Merkverdig sammenligning. Samme med de andre eksemplene dine... Peanøttallergi er i verste fall dødelig... Endret 21. november 2024 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #60 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er oppvokst med foreldre som drakk daglig. Og det var akkurat som om det manglet noe, den ekstra hyggelige delen dersom mamma drakk vann og ikke vin. Sett i ettertid er jo dette galskap. Jeg drikker ikke når barna er hjemme. Drikker ikke på julaften heller. Skal jeg ha meg en fest så har vi barnefri. Skal sies at jeg ikke liker å drikke bare for å drikke. drikker jeg så er det for å bli full. 1-2 gr i året holder. Anonymkode: eeb67...1b5 Full kunne jeg aldri blitt med barn. (ikke før heller, egentlig, alltid syntes det er fullstendig unødvendig). Selv om de har barnevakt kan det skje ting. Er ganske flaut å komme snublende inn på sykehuset. Anonymkode: 13aab...dd2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå