AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #1 Skrevet 19. november 2024 Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 1
th4don Skrevet 19. november 2024 #2 Skrevet 19. november 2024 Helt uaktuelt. Mine er 14 og 16. De har kanskje opplevd kona litt fnisete her og der men ikke noe mer enn det. Det er først nå når de begynner å bli såpass gamle at vi i det hele tatt lar dem være hjemme hvis vi skal ut eller på et arrangement. Da de vi var mindre hadde vi alltid barnevakt og ville ikke risikere å komme hjem fulle selv om ingen av oss drikker mye eller oppfører oss noe dårlig på fylla. Ville meldt fra. Det er usunt og barn blir redde av sånt. 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #3 Skrevet 19. november 2024 Fyll og barn hører aldri sammen. Et glass eller to til maten av og til ser jeg ikke noen problemer med. Hvis barna merker at de voksne er beruset, er grensen overskredet. Derfor drikker jeg aldri en hel enhet sammen med barna, tåler veldig lite alkohol. Mannen som er mye større enn meg kan fint drikke en eller to enheter, og kanskje mer, før det merkes. Men han drikker også svært sjeldent alkohol. Ville meldt i fra. Anonymkode: 98cd2...8bf 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #4 Skrevet 19. november 2024 Er enig i det dere skriver! Ts Anonymkode: fbabc...ba0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #5 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 Alkohol er helseskadelig og noe man absolutt ikke trenger å innta, verken med eller uten barn i huset. De siste kostholdsrådene så var alkohol anbefalt at man konsumerte minst mulig av. Hva man gjør med andres alkoholkonsum? Lukker øynene for det og lar være å kommentere det på nettet. Anonymkode: e9843...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #6 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alkohol er helseskadelig og noe man absolutt ikke trenger å innta, verken med eller uten barn i huset. De siste kostholdsrådene så var alkohol anbefalt at man konsumerte minst mulig av. Hva man gjør med andres alkoholkonsum? Lukker øynene for det og lar være å kommentere det på nettet. Anonymkode: e9843...1b5 Så du syns det er riktig å lukke øynene og la være å blande seg, når små barn blir skadelidende under foreldres alkoholinntak? Ts Anonymkode: fbabc...ba0 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #7 Skrevet 19. november 2024 Dette høres ikke helt ålreit ut. Men blir nysgjerrig på hvordan du kjenner så godt til disse foreldrene sine drikkevaner? Anonymkode: c82ab...6ae 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #8 Skrevet 19. november 2024 Svært uansvarlig at begge foreldrene er fulle med barn i hus. Hva om barna blir akutt syke og må til legevakt? Om du skal blande deg inn avhenger litt av relasjonen. Jeg ville sakt i fra om det var en nær venn/familiemedlem Anonymkode: 9bfd6...c0f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #9 Skrevet 19. november 2024 Å drikke hver fredag og lørdag er nok vanlig, å bli noe beruset etter at barna er i seng er også vanlig. Føler jeg trenger mer info her… Anonymkode: bcb84...c9e 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #10 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 Helt uaktuelt, 1,2,3 glass på en kveld i helgene er helt ok. Blir ikke beruset av det Anonymkode: 72cc9...9b7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #11 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svært uansvarlig at begge foreldrene er fulle med barn i hus. Hva om barna blir akutt syke og må til legevakt? Om du skal blande deg inn avhenger litt av relasjonen. Jeg ville sakt i fra om det var en nær venn/familiemedlem Anonymkode: 9bfd6...c0f Nå er det veldig sjelden og ta tar man en taxi, er det fryktelig akutt så ringer man 113. Anonymkode: 72cc9...9b7 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #12 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer på hva folk tenker om foreldre som drikker alkohol hver fredag og lørdag? Gjelder foreldre son har barn i barneskolealder, småskolen. Alkohol inntak ved hver anledning der det er fri dagen derpå. Så forekommer alltid i helger, fri-og helligdager om det er midt i uken, samt alle ferier. Drikking gjelder både mor og far. Og det forekommer alltid med barn i hus. Er ikke snakk om et glass eller to til maten. Er snakk om timesvis med inntak hver alkohol kveld, der foreldrene blir godt beruset. Hva tenker dere om det? Hva ville du gjort? Bør man gjøre noe? Anonymkode: fbabc...ba0 Barnevernet. Anonymkode: fdeec...be9 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #13 Skrevet 19. november 2024 å drikke store mengder alkohol vær Fredag og Lørdag og ellers fri dager med barn i hus anser jeg som omsorgsvikt og er svært alvorlig. Her hadde jeg lett tatt en tlf til BV og forhørt meg hva de tenker. Anonymkode: f51ce...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #14 Skrevet 19. november 2024 Hvordan vet du dette da? Er du der når dette foregår? Anonymkode: abb20...095 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #15 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så du syns det er riktig å lukke øynene og la være å blande seg, når små barn blir skadelidende under foreldres alkoholinntak? Ts Anonymkode: fbabc...ba0 Nei, jeg mener folk både med og uten barn skal holde seg unna alkohol. Anonymkode: e9843...1b5 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #16 Skrevet 20. november 2024 Det er nok ganske vanlig å drikke litt hver fredag og lørdag, men mengden har jo alt å si her. Hva mener du med timesvis med drikking, og godt beruset? Er du selv tilstede? Kan du ta opp dette med dem det gjelder, eller noen andre rundt dem før du ringer barnevernet? Anonymkode: d9a3b...48c 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #17 Skrevet 20. november 2024 Oi. Det er ikke normalt, og tyder på at disse foreldrene har et stort problem. Jeg har en tenåring i hus, jeg drikker så og si aldri noe når han er i hus. Har skjedd en sjelden gang ved spesielle anledninger at jeg tar et glass vin , men aldri mer enn det. Drikker heller aldri når han er ute på noe, for jeg må være klar til å hente han hvis noe skulle skje. Anonymkode: c4ad9...7c3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #18 Skrevet 20. november 2024 Uavhengig av om det er barn til stede eller ikke: hvis man drikker seg beruset (altså ikke bare et glass vin til maten) hver eneste gang man har fri dagen etter høres det ut som man har et alkoholproblem. Anonymkode: 2dfe6...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #19 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnevernet. Anonymkode: fdeec...be9 🙄 Anonymkode: bdda1...7c4 3
Brunello Skrevet 20. november 2024 #20 Skrevet 20. november 2024 Spørsmålet har først en generell del og så en spesiell del. Til det første spørsmålet er mitt svar at det er udramatisk og ganske vanlig at voksne mennesker, også de som har barn, drikker alkohol til maten i helger og ferier. Til spørsmål to trengs flere opplysninger. Er de dritings eller beruset? Drikkes det masse hver gang slik at de har høy promille er det et problem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå