Gå til innhold

Pass til barnet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til politistasjonen og få pass til sønnen min, må faren hans være med da? Eller kan jeg skrive ett brev med hans underskrift og ta med passet hans eller noe? Han jobber jo alltid på dagen når det er oppe!

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Du trenger fullmakt fra faren, samt kopi av legitimasjonen hans.

Skrevet

Da jeg ordnet med pass til jenta vår, holdt det med en fullmakt fra far. Husker ikke om jeg hadde med hans legitimasjon i tillegg, men jeg tror det :)

Er jo greit sånn for sikker hets skyld...

Skrevet

Du må ha med fullmakt og kopi av legitimasjonen til far evt orginal. Husk også at sønnen din må være med! (det er det nemlig mange som glemmer ;) ) Du må også ha med fødselsattest, evt det gamle passet til sønnen din.

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Spennende sprøsmål...

Har hatt barn uten kontakt med far, fikk pass HELT uten spørsmål. Samme med barna jeg har med min mann. Møtt opp alene og med fødselsattest. Og vi bor i Oslo, og sokner til landets største pass-stasjon. Har aldri vært noen spørsmål om far, synes egentlig det er litt rart....

Skrevet

Enig i at det høres litt rart ut, for hos oss får en ikke pass til barn uten at far samtykker. Gjelder selvfølgelig ikke der mor/far har full omsorg for barnet. som hos deg hvor barna ikke har kontakt med far.

Gjest mammaalt
Skrevet

Trenger fullmakt fra far....

passbilde av babyen din

alt annet av fødselattest og dokumenter de trenger kan politistasjonen finne på nettet selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå inn på politi.no der finner du alt!! Veldig fin side dersom en lurer på noe, ikke bare det med pass.

Skrevet
Du må ha med fullmakt og kopi av legitimasjonen til far evt orginal. Husk også at sønnen din må være med! (det er det nemlig mange som glemmer  ;)  )  Du må også ha med fødselsattest, evt det gamle passet til sønnen din.

Takk for alle svar, visste ikke at jeg måtte ta med sønnen.. Så det var bra du sa:) fått fikset det nå!

Klem :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for alle svar, visste ikke at jeg måtte ta med sønnen.. Så det var bra du sa:) fått fikset det nå!

Klem :klem:

Bare hyggelig, har nemlig måtte sende hjem en del folk pga det ;)

GOD TUR!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...